De Kapper nr 1 2019 Online

D e K a p p e r n r 1 2 0 1 9 10 I n t e r v i e w B e a u t y d i s t r i c t Beautydistrict vertaalt de merkidentiteit van sterke en onderscheidende merken met een verhaal naar de mogelijkheden van de Nederlandse markt. Hans vertelt: “Wij combineren de merkwaarden van het merk met onze eigen visie, marktkennis en omni-channel distributie (Professionals, Retail, Etail, Consumers) om maximale groei te kunnen realiseren. Wij voegen vaak veel waarde toe aan de producten zodat we onze partners niet alleen een kwalitatief goed merk bieden, maar hen ook kunnen ontzorgen. Het ontzorgen van onze partners doen we door ze te ondersteunen op het gebied van sales, marketing, educatie en logistiek. Per merk bekijken we waar de meeste aandacht aan besteed moet worden.” KAPPERS ONTZORGEN Bij het merk Moroccanoil dat Beautydistrict distribueert, wordt veel aandacht besteed aan consumentenmarketing. “Wij willen aan kappers duidelijk maken dat het van belang is om zichtbaar aanwezig te zijn in de markt als je een goed en blijvend merk wilt uitdragen. Eefke verduidelijkt: “Door veel te investeren in consumentenmarketing vergroten we de naamsbekendheid van het merk. Wanneer consumenten een merk in de salon herkennen, zullen ze eerder de salon binnenstappen.” Rolf geeft als voorbeeld: “We hebben een aantal keer de hele stijl van de salon aangepast naar de identiteit van het merk, waardoor mensen direct kunnen zien dat er in die salon met dat merk gewerkt wordt. Eefke vult aan: “ We investeren ook veel in de merkuitstraling in de salon waardoor mensen van buitenaf direct kunnen zien dat er in die salon met het kwaliteitsmerk Moroccanoil wordt gewerkt.” De merken die Beautydistrict distribueert, zijn niet alleen in kapsalons te verkrijgen, maar ook via online-kanalen omdat dat volgens Beautydistrict bijdraagt aan de groei en bekendheid van het merk. Op de vraag of kappers zich niet bedreigd voelen door de online verkoop antwoord Hans: "De salons die het spel snappen, begrijpen dat je meerdere verkoopkanalen nodig hebt om een merk bekend te maken en te laten groeien. Je kunt beter een kleine punt van een hele grote taart krijgen dan een grote punt van een heel klein gebakje. Wij zorgen dat die taart steeds groter wordt door in alle verkoopkanalen te investeren en al onze klanten profiteren daarvan. Daarbij is het wél van belang dat we de prijs onder controle hebben in de mark. Door continue inspanning van ons en onze partners is dat tot nu toe goed gelukt. " “Alles in een bedrijf IS TE KOPIËREN DOOR CONCURRENTEN, behalve onzemensen. ZIJ MAKEN ons bedrijf uniek!” TOEN ROLF VAN VOLEN ZEVEN JAAR GELEDEN DE KANS KREEG OM MOROCCANOIL TE GAAN DISTRI- BUEREN IN NEDERLAND, GREEP HIJ DIE MET BEIDE HANDEN AAN EN RICHTTE HET BEDRIJF BEAUTYDIS- TRICT OP. DAT ROLF IN DE KAPPERSBRANCHE IS GAAN WERKEN, IS NIET BIJZONDER. ZIJN OPA EN VADER WAREN NAMELIJK PRUIKENMAKERS. EEN JAAR NA DE OPRICHTING KWAM EEFKE OOMS IN HET BEDRIJF ALS OPERATIONEEL DIRECTEUR. LATER WERD OOK EEN GOEDE VRIEND VAN ROLF, HANS VAN ZANDBER- GEN, AAN HET TEAM TOEGEVOEGD ALS ALGEMEEN DIRECTEUR. MOMENTEEL VERZORGT BEAUTYDISTRICT DE DISTRIBUTIE, MARKETING, SALES EN EDUCATIE VAN DE MERKEN MOROCCANOIL, #MYDENTITY EN OLIGO PROFESSIONNEL IN NEDERLAND. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER SPRAK MET ROLF, EEFKE EN HANS OVER DE GROEI, VISIE EN TOEKOMSTPLAN- NEN VAN BEAUTYDISTRICT.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4