De Kapper nr 1 2020

D e K a p p e r n r 1 2 0 2 0 3 C o l o f o n e n D e V i s i e Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Else Witten (redacteur) e.witten@gpmedia.nl Sales : GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Jeroen Koebrugge (media-adviseur) J.koebrugge@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2020 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Voor je ligt de eerste uitgave van De Kapper van dit jaar, met daarin al het laatste nieuws op kappersgebied. Dit jaar introduceren we een nieuwe rubriek: Technicals. In deze rubriek voorziet het team van Wahl Nederland jou van frisse, nieuwe ideeën op het gebied van knippen en stylen die direct toepasbaar zijn in de salon. Verder verwelkomen we nieuwe panelleden voor onze rubriek ‘Ondernemen’. Onze vaste panelleden dit jaar zijn Rosita Lalenoh, trendwatcher bij Kapperskorting.com, en Dominic Vleer, eigenaar van Atelier DMNC en het educatieplatform Dominic Vleer Education. Ook geeft hij masterclasses voor L’Oréal Professionnel in binnen- en buitenland. Keune Haircosmetics en Rob Peetoom laten in iedere uitgave iemand anders vanuit het bedrijf aan het woord. Te beginnen met Armand Smeels, General Manager bij Keune Nederland, en Rob Peetoom, oprichter van Rob Peetoom. De stelling die we hen voor deze editie voorleggen, luidt: “Niet de grote salon, maar de ZZP’er heeft de toekomst”. Een stelling die niet geheel uit de lucht komt vallen. Het aantal kapperszaken is in de afgelopen jaren namelijk enorm gestegen. Opvallend is dat het aantal mensen dat daadwerkelijk knipt amper stijgt, maar dat kappers vaker voor zichzelf beginnen. Maar of de ZZP’er de toekomst heeft, is de vraag. Ik ben ervan overtuigd dat het succes niet afhangt van de grootte van de salon of het aantal personeelsleden, maar van de manier waarop je jouw onderneming runt en de persoonlijke aandacht die je jouw klanten geeft. Wat onze panelleden van deze stelling vinden, lees je op pagina 54 en 55. Wat ZZP’ers vaak onderschatten, is wat er allemaal bij komt kijken om een succesvolle onderneming te runnen. Zelfstandig ondernemerschap betekent zelfstandig beslissingen maken. Om jou te advise- ren in het maken van beslissingen, behandelt Mark Verhulst dit jaar verschillende aspecten van het ondernemerschap in zijn columns. Iemand die eveneens weet wat ervoor nodig is om een onderne- ming tot een succes te maken, is Bert de Zeeuw. Bert is International Redken Artist en runt maar liefst drie salons in Ede, waar hij is geboren en getogen. Succes bereik je volgens hem door dicht bij jezelf te blijven. En daar ben ik het absoluut mee eens. De uitstraling van de salon moet bij jouw persoon- lijkheid passen en niet andersom. Je moet geen concept verzinnen, maar je moet het concept zíjn. Ook gaan we langs bij Avanti Kappers in Helmond. De salon van Arjan Bevers is onlangs geheel vernieuwd. Arjan besloot voor de verbouwing de samenwerking aan te gaan met Guy Sarlemijn, eigenaar van Guy Sarlemijn Design. Bij binnenkomst wordt direct duidelijk waarom. Ben je benieuwd naar het resultaat? Blader dan door naar pagina 20 en 21. Naast bovenstaande thema’s komen er in deze uitgave uiteraard veel meer onderwerpen aan bod. Zo verandert L’Oréal Professionnel alles aan de lijn Majirel, behalve de iconische formule. Ook gaan we langs bij Fuente International, waar we in gesprek gaan met CEO Paul Warmerdam over de visie en toekomstplannen van het bedrijf. Tot slot besteden we in deze uitgave speciale aandacht aan de beurs Top Hair – Die Messe Düsseldorf, die plaatsvindt op 7 en 8 maart. Veel leesplezier gewenst! De Visie “JE MOET GEEN CONCEPT VERZINNEN, MAAR JE MOET HET CONCEPT ZIJN” Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4