De Kapper nr1 2021 Online Editie

D e K a p p e r n r 1 2 0 2 1 21 “We zijn als het ware opgegroeid in de kapsalon”, glimlacht Fred. “De passie voor het vak is er daardoor altijd al geweest. In 1990 heb ik samen met mijn broer een herensalon opgericht in Tiel. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat we ons ook moesten gaan focussen op het knippen van dames, om ook in de toekomst succesvol te blijven. Zo is LaVie Kappers ontstaan. In de daaropvolgende jaren zijn daar vestigingen in Druten, Uden en nog een vestiging in Tiel bijgekomen.” In 2012 was er sprake van een economische crisis. Dit heeft Marcel en Fred aan het denken gezet. “LaVie Kappers zit in het midden/hoog segment en we wisten dat daar in die periode geen groei meer mogelijk was. We besloten destijds om ons ook meer te gaan focussen op het middensegment, en zo is Alive Kappers in Tiel ontstaan”, aldus Fred. Marcel vult aan: “Alive Kappers is opgericht met het doel om succesvol te worden door middel van abonnementen.” En succesvol worden, dat is zeker gelukt. Binnen enkele jaren zijn er twee nieuwe vestigingen geopend, waar eveneens met abonnementen wordt gewerkt. VERHUIZING Alive Kappers in Tiel moest verhuizen, omdat het winkelcentrum waarin de salon gevestigd was, weg zou gaan. “In mei 2020 kregen we de sleutel van de nieuwe locatie en in juni was de salon klaar”, vertelt Fred. En het resultaat mag er zijn! Voor de verbouwing zijn Marcel en Fred de samenwerking aangegaan met Guy Sarlemijn Design. Marcel legt uit: “Guy en zijn team hebben alle salons van LaVie en Alive Kappers verbouwd, en daar zijn we nog steeds enorm blij mee. Moet je nagaan, de eerste verbouwing heeft rond 1995 plaatsgevonden, en de salon ziet er nog steeds modern uit. Dat is ook kenmerken voor Guy Sarlemijn Design. Guy en zijn team creëren een salon die modern is en inspeelt op de laatste trends, maar tegelijkertijd ook tijdloos is. Dat is ontzettend knap.” PERFECTE ROUTING Volgens Fred heb je in de branche veel dozenschuivers. “Veel partijen leveren wasbakken, stoelen en andere producten, maar kijken niet naar het grotere geheel. Guy doet dat wél. Als hij ergens binnenstapt of een plattegrond ziet, dan heeft hij al direct een idee over de uitwerking. En dan heeft hij niet alleen voor ogen welke meubels erin moeten komen te staan en welke kleuren hij wil gebruiken, maar hij weet ook hoe hij de perfecte routing kan creëren. We noemen hem ook wel eens de Jan des Bouvrie van de kappersbranche”, grapt Fred. Marcel vult aan: “Alles klopt gewoon. Overal is over nagedacht. De garderobe, de kassa, de koffiehoek, de kleurtafel, alles zit op de juiste plek. Kortom, de looproutes zijn optimaal.” HERKENBAAR, MAAR TOCH UNIEK Als je een salon binnenstap die door Guy Sarlemijn Design is verbouwd of gestyled, dan zie je direct de ‘handtekening’ van het bedrijf terug. “Bijzonder is dat alle salons die door Guy Sarlemijn Design zijn verzorgd, iets unieks hebben. Vaak zie je de persoonlijkheid van de ondernemer terug in de zaak. Ook weet Guy als geen ander hoe hij de visie van de salon moet vertalen naar het interieur. Dat resulteert altijd in een unieke uitstraling”, vertelt Marcel enthousiast. POSITIEF Op de vraag of beide heren tevreden zijn met het eindresultaat, antwoordt Fred: “Absoluut. We wilden met de nieuwe salon warmte en sfeer uitstralen en ik denk dat zeker is gelukt. We hebben Guy en zijn team volledig de vrije hand gegeven, en dat heeft goed uitgepakt.” De nieuwe salon is geopend gedurende de coronacrisis. Geen gunstige start, maar toch kijken Fred en Marcel vol positiviteit naar de toekomst. “Het is jammer dat we vanwege de maatregelen niet alle stoelen in gebruik kunnen nemen, maar dat is nu eenmaal niet anders. Ondanks alles zijn we ontzettend blij dat deze verbouwing heeft plaatsgevonden. We kijken dan ook enorm uit naar het moment wanneer er weer volop rumoer is in de zaak”, besluit Marcel. Meer informatie: Guy Sarlemijn Design Tel. 010-3031600 info@guysarlemijn.com www.guysarlemijn.com “GUY SARLEMIJN IS DE JAN DES BOUVRIE VAN DE KAPPERSBRANCHE”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4