De Kapper nr1-2023 Online

de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e k a p p e r s b r a n c h e | F e b r u a r i 2 0 2 3 | 2 3 e j a a r g a n g n o . 1 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Barbermerken Special COVERSTORY E-KWIP PLUS LANCEERT TWEE NIEUWE SCHAREN

Biodegrades within 100 days 15 x more absorbent Super hygienic and fresh Wanneer ga jij om?! WIST JE DAT JE MET SCRUMMI: • Geld kan besparen • Tijd kan besparen • Hygiënischer werkt • Het haar sneller droogt • Meer omzet kan genereren • Milieuvriendelijk werkt Nederland +31 85 016 0301 info@ecohanddoek.nl België +32 468 150 723 info@wecare4hair.com

DE KAPPER NR 1 2023 3 Colofon en De Visie De Visie de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e k a p p e r s b r a n c h e | F e b r u a r i 2 0 2 3 | 2 3 e j a a r g a n g n o . 1 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Barbermerken Special COVERSTORY E-KWIP PLUS LANCEERT TWEE NIEUWE SCHAREN Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Corien Stakenkamp (redacteur) c.stakenkamp@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl Toen ik vier jaar geleden begon met schrijven voor vaktijdschrift De Kapper, schoten de barbershops als paddenstoelen uit de grond. Destijds werd mij door velen uit de branche verteld dat het een trend was en dat het vanzelf zou overwaaien. Inmiddels weten we wel beter. We zien dat mannen nu écht een eigen plek hebben gevonden waar ze zich thuis voelen en ik ben van mening dat die behoefte altijd zal blijven bestaan. Echter verdwijnt de behoefte naar de klassieke opgeschoren kapsels wel langzaamaan en dat heeft gevolgen voor de barbershops. In die coupe zijn barbers namelijk gespecialiseerd en dat is ook één van de redenen geweest waarom ze destijds zo ongekend populair werden. Nu kan die specialisatie juist een bedreiging worden voor barbers die zich de afgelopen jaren niet hebben doorontwikkeld. Als barber red je het niet meer alleen met een stoere uitstraling van je zaak, een fles whisky op de toonbank en een tondeuse in de hand, die tijd is voorbij. Je moet jezelf continu blijven ontwikkelen om je bestaansrecht te verzekeren. Onze panelleden in de rubriek Ondernemen geven hun eigen kijk op deze ontwikkeling in de branche door antwoord te geven op de stelling “De klassieke barbershop heeft geen bestaansrecht in de toekomst”. DE KLASSIEKE BARBERSHOP HEEFT GEEN BESTAANSRECHT IN DE TOEKOMST Over bestaansrecht gesproken, het bedrijf Groeizaken focust zich op de groei en ontwikkeling van bedrijven in het kappersvak om succes te genereren, nu en in de toekomst. Ruim vijftien jaar geleden richtte Erik Swabedissen het bedrijfscoachingbureau op vanuit zijn passie om bij te dragen aan iemands geluk én succes. Eén van de facetten die belangrijk zijn om succesvol te worden en te blijven, is weten wat je doelen zijn. Om daar achter te komen, gaat Groeizaken uitgebreid met saloneigenaren in gesprek over hun persoonlijkheid, drijfveren, passie en ambities. Als je niet weet wat je doelen zijn, hoe weet je dan in welke richting je moet bewegen? Groeizaken helpt ondernemers bij dit soort vraagstukken en draagt bij aan de groei en ontwikkeling van mensen én diens bedrijven. Een nieuw concept dat het bedrijf onlangs heeft uitgerold om ondernemers nog verder te kunnen laten groeien, is het stoelverhuurconcept. Op pagina 10 en 11 lees je hier alles over. Groei en ontwikkeling zijn twee termen die in deze uitgave regelmatig terugkeren. Logisch, want dat is waar het kappersvak om draait. Als kapper en als ondernemer ben je nooit uitgeleerd. Deze editie staat daarom weer vol met interviews, innovaties, nieuwe merken en producten om up-to-date te blijven van de laatste ontwikkelingen in de markt. Veel leesplezier!

DE KAPPER NR 1 2023 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW Erik Swabedissen nam op negentienjarige leeftijd de salon van zijn familie over en bouwde het bedrijf uit tot drie filialen. Toch lag zijn passie ergens anders. “Mensen geluk en succes laten ervaren, dat is mijn passie. Dat is ook de reden dat ik ruim vijftien jaar geleden het bedrijfscoachingbureau Groeizaken heb opgericht.” P. 14 LOVE FOR HAIR PROFESSIONAL LOVE FOR HAIR Professional biedt een volledig assortiment van verschillende merken met alle producten die je als kapper nodig hebt in je dagelijkse salonroutine - allemaal onder één dak. Dit betekent dat de producten perfect op elkaar zijn afgestemd. P. 20 COVERSTORY Vorig jaar introduceerde HAARO Friseurbedarf GmbH met trots het merk e-kwip plus. Nu, een jaar na de lancering van het eerste model, lanceert e-kwip plus twee nieuwe modellen: NATURE en FUTURE. De redactie van vaktijdschrift De Kapper gaat in gesprek met Lars Nökel over deze twee innovaties binnen e-kwip plus. P. 36 TONSOR 1951 Begin vorig jaar werd het Italiaanse herenmerk TONSOR 1951 in Nederland en België geïntroduceerd door Hairsupplies en door TONSOR 1951 geselecteerde groothandels. Nu, een jaar later, wint het merk steeds meer terrein in België en Nederland. 10 14 20 36

DE KAPPER NR 1 2023 5 P. 39 TOP HAIR – DIE MESSE DÜSSELDORF Het eerste weekend van april in 2023 is weer gereserveerd voor de tweedaagse vakbeurs voor kappers. Het motto van TOP HAIR – DIE MESSE Düsseldorf voor aankomend jaar is ‘Rock your head’, waarbij mode, business en trends centraal staan. P. 42 JJ MAES In 1954 begon Jean-Joseph Maes met de exclusieve import van Japanse herenkappersstoelen van het merk Takara Belmont. Dit was het begin van JJ Maes. In de afgelopen jaren is JJ Maes uitgegroeid tot een gerenommeerd bedrijf waar kappers terecht kunnen voor kwalitatief kappersmeubilair, van losse verkoop tot complete interieurprojecten. P. 47 BARBER COLLEGE Barber College is met zestien trainingslocaties in Nederland en België een bekende herenvak opleider in beide landen. Al ruim tien jaar organiseert Barber College workshops en salontrainingen. Speciaal voor kappers hebben zij nu een programma ontwikkeld waarbij alle herensnitten aan bod komen. P. 56 SALON X – HAARMODE MAUREEN “Vaak wordt Staphorst negatief en als ouderwets op de kaart gezet, niets is minder waar. Staphorst kenmerkt zich door een rijke cultuur en een ondernemende gemeente”, vertelt Maureen Hakkers. De betrokkenheid die er binnen Staphorst heerst, is ook terug te zien in de kapsalon van Maureen, Haarmode Maureen. 39 42 47 56

LO-PROFX – een collectie in de klassieke Amerikaanse stijl. Ontworpen met een platte metalen constructie, ergonomische duimuitsparing en een uitstekende gewicht/ balansverhouding zorgen voor een prefecte grip. De digitale 6800rpm motor in combinatie met de hoge batterij capaciteit en grafietblad maken deze machines veelzijdig en ideaal om uit te dunnen- en faden. Als je een machine wilt die stevig in de hand ligt, dan is dit de collectie die je moet hebben! rtists www.babylisspro.eu FX726E FX825E SCAN ME © HAIR ARTIST : LOS CUT IT | CARLOS ESTRELLA

DE KAPPER NR 1 2023 7 SALONINRICHTING SALON AMBIENCE Soho wasunit: met de nieuwe Salon Ambience wasunit, Soho, kan er een moment van absolute ontspanning plaatsvinden. Soho maakt de Urban-lijn compleet met zijn gelakte stalen buisstructuur, die dankzij de elektrische beensteun maximaal comfort garandeert. Ook kan de zitting worden veranderd in een comfortabele chaise longue. De wasunit is verkrijgbaar met een praktische pedaalbediening waarmee de handen altijd vrij zijn. De afdekpanelen van de wasunit kunnen qua kleur worden aangepast, waardoor Soho de perfecte oplossing is voor elke industriële omgeving. De wasbak is ook leverbaar in mat zwart. Monza barberunit: volledig in overeenstemming met de kapperstraditie, bestaat de Monza barberunit uit een majestueuze structuur in vintage melamine. De unit heeft veel opbergruimte en een vierkanten spiegel, om werkruimtes te creëren met een retrostijl en mannelijke smaak. De Monza is verkrijgbaar met of zonder wasbak. LUCA ROSSINI Andrea kappersstoel: Andrea toont een sterk karakter met een industriële stijl. Het algehele vierkante ontwerp van de stoel wordt benadrukt door de zwart metalen armleuningen, compleet met een extra gestoffeerde armsteun. De comfortabele zitting en de brede rugleuning zijn afgewerkt met gewatteerde stiksels die de stoel persoonlijkheid en pit geven. Andrea is zonder meerprijs verkrijgbaar in een ruime keuze aan kleuren en met vijfster, rond of vierkant onderstel (aluminium of zwart) met verchroomde pomp met rem. WEDEROM MOOIE AANBIEDINGEN BIJ SALON AMBIENCE SALON AMBIENCE BIEDT EEN UITGEBREID ASSORTIMENT WAARBIJ DE PRODUCTIE VAN HET MEUBILAIR GEHEEL IN DE EIGEN FABRIEK IN ITALIË PLAATSVINDT. DE MAILER, DIE IN DEZE UITGAVE IS BIJGEVOEGD, STAAT WEER VOL MOOIE EN LEUKE AANBIEDINGEN VOOR ZOWEL HET MERK SALON AMBIENCE ALS LUCA ROSSINI, GELDIG TOT 30 JUNI 2023. Tina kappersstoel: Luca Rossini presenteert met trots de Tina stylingstoel, een combinatie van een klassieke stijl met een modern tintje. Met een minimale, ronde vorm is de Tina ontworpen en gestoffeerd voor absoluut comfort. Aansluitend op comfort en op verbeterde ondersteuning beschikt de stylingstoel ook over stijlvolle zwarte aluminium armleuningen. Zonder meerprijs is de Tina verkrijgbaar in een ruime keuze aan kleuren en leverbaar met aluminium vijfsteronderstel of rond onderstel met hydraulische pomp met rem. Gilda wasunit: de nieuwe werkhulp voor de kapper, Gilda, combineert een moderne stijl met klassiek comfort dat synoniem is aan het merk Luca Rossini. Hierdoor ontstaat een tijdloos product dat geschikt is voor elke omgeving. De nieuwe wasunit heeft een rationele en geometrische vorm en de bekleding van de zitting en armleuningen kan zonder meerprijs worden gepersonaliseerd door een breed scala aan kleuren. Ook is de mixer en handdouche inbegrepen bij de Gilda. Meer informatie: Salon Ambience Tel. +31 (0)612 964782 | www.salonambience.com

DE KAPPER NR 1 2023 8 KORT NIEUWS Omdat de tools exclusief verkrijgbaar zijn voor kapsalons, kunnen kappers ze met een gerust hart adviseren aan de klanten en daarmee de eigen omzet verhogen. De tools zijn van een hoge kwaliteit en aantrekkelijk geprijsd voor jou als kapper en voor jouw klanten. DE POP PROFESSIONAL IONIC STRAIGHTENER Een 2-in-1 stylingtool voor steil, glanzend en zijdezacht haar. De ionen maken de haarschubben glad en hebben een anti-frizz effect op het haar. Ze beschermen en geven een natuurlijke glans aan het haar. De keramische platen zorgen voor een perfect gelijkmatige warmteverdeling en met het ronde ontwerp kun je ook makkelijk slagen en beachy waves creëren. POP PROFESSIONAL TOURMALINE CERAMIC CURLER De POP Professional Tourmaline Ceramic Curler creëert veerkrachtige krullen, slagen en beachy waves. De tang warmt snel op tot de gewenste temperatuur en is makkelijk in gebruik. Met de Tourmaline Ceramic coating maak je super gladde en glanzende krullen. Meer informatie: Perfect on People Tel. +31 (0)545-721099 | www.perfectonpeople.com POP LANCEERT STIJLTANG EN KRULTANG DE NIEUWSTE TOEVOEGING AAN HET POP ASSORTIMENT ZIJN DE POP TOOLS. DE NIEUWE STIJLTANG EN KRULTANG ZIJN IDEAAL VOOR SALONGEBRUIK ÉN VOOR DE SALONVERKOOP. NET ALS ALLE POP PRODUCTEN ZIJN DEZE TOOLS OOK EXCLUSIEF VERKRIJGBAAR VIA DE KAPPER. L’ANZA kappers werken al jaren met Ultimate Treatment van L’ANZA. Zij bieden hun klanten deze helende kuur aan voor ze beginnen met behandelingen als kleuren, permanenten en stylen. Met succes: Ultimate Treatment herstelt het haar volledig en werkt volgens het principe van Heal, Seal, Protect – herstellen, verzegelen, beschermen. Hierdoor is het haar uitstekend voorbereid op de behandeling en wordt elke kleur, permanent of styling mooier. Elk haar is anders, dus ook elke Ultimate Treatment. De kapper kijkt wat iemands haar nodig heeft en stelt op basis daarvan een persoonlijke kuur samen. Want of het haar nu beschadigd, droog of futloos is, het krijgt precies wat het nodig heeft: proteïne, vocht of volume – of een combinatie daarvan. Elke kuur bevat het exclusieve Keratin Bond System van L’ANZA, dat het haar weer van binnenuit opbouwt met speciaal geselecteerde, natuurlijke ingrediënten. Het haar wordt weer krachtig van binnen en mooi van buiten – in slechts acht minuten. Meer informatie: L’ANZA Benelux Tel. +31(0)55 5431111 | www.lanza.nl ULTIMATE TREATMENT VAN L’ANZA: HEELT, VERZEGELT EN BESCHERMT HET HAAR L’ANZA ULTIMATE TREATMENT HEELT, VERZEGELT EN BESCHERMT HET HAAR EN WORDT AFGESTEMD OP DE SPECIFIEKE HAARSTRUCTUUR. L’ANZA ONTWIKKELDE DEZE PROFESSIONELE, GESPECIALISEERDE KUUR SPECIAAL VOOR IN DE KAPSALON – ALS ULTIEME VOORBEREIDING OP DE BEHANDELING.

In quality we trust jjmaeslovesyou jj_maes jjmaes.be info@jjmaes.be +32 (0)2 726 71 07 Georges De Lombaerdestraat 32 B-1140 Evere België NOT MADE IN CHINA NOT MAD WIL JE HET VOLLEDIGE ASSORTIMENT OP ONZE WEBSHOP ONTDEKKEN? Het Takumi meubilair is ook verkrijgbaar bij Hoogers Saloninterieurs @ Nijverdal. De inrichting en uitstraling van het kapsalon zijn belangrijke bouwstenen voor het imago van de kapper. Daar speelt de keuze van meubilair een belangrijke rol in. Wij selecteren ons assortiment zeer nauwlettend, om onze klanten een zo groot mogelijke kwalitatieve variëteit aan te bieden. AMBROS vanaf € 525* YU vanaf € 440* *exclusief btw (0% intracommunautaire levering) VIK vanaf € 474* DAVIS vanaf € 432* SANSA vanaf € 1.124* YUTO vanaf € 989* JIN vanaf € 980* KAI DAVIS vanaf € 929*

DE KAPPER NR 1 2023 10 GROOT INTERVIEW Op jonge leeftijd was Erik al ondernemer, maar als hij nu terugdenkt aan de tijd dat hij drie salons runde, had hij het wellicht anders aangepakt. “Ik was zo overtuigd van mijn eigen kwaliteiten, dat ik op dat moment geen hulp zocht om verder te kunnen groeien. Natuurlijk ben ik trots op wat ik heb bereikt, ik heb drie mooie zaken neergezet en had vijfentwintig medewerkers in dienst. Echter ben ik van mening dat er nog meer had ingezeten met goede externe begeleiding. Vanuit die gedachte heb ik later Groeizaken opgericht: om de beste versie van iemand en iemands bedrijf te creëren.” Om de beste versie van jezelf te worden, is het volgens Erik van belang om terug te gaan naar de kern van jezelf, maar ook van je ondernemers-mindset. “Als we een coachingtraject met iemand ingaan, willen we eerst weten hoe iemand is en wat iemands ambities en doelen zijn. Zo stellen we vragen als: wie ben je? Waar sta je voor? Wat wil je bereiken en bovenal waarom wil je dat bereiken? Dat lijken wellicht makkelijke vragen, maar het antwoord blijkt vaak moeilijk. Toch zijn die antwoorden van groot belang. Als je niet weet hoe je in elkaar steekt, wat je drijfveren en lange termijn doelen zijn, kom je onmogelijk tot het bereiken van je doelen.” DE 3M-METHODE Het team van Groeizaken bestaat naast Erik uit drie andere partners, namelijk: Richard Bartels, Arjan van Vugt en Bert van Bennekom. Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en specialiteiten en ze beschikken allemaal over ervaring in de kappersbranche. “We vullen elkaar goed aan, waardoor we ondernemers op verschillende aspecten kunnen ondersteunen.” De aspecten waarop saloneigenaren worden ondersteund, komen tot uiting in de 3M-methode, “IEDERE DAG EEN BIJDRAGE LEVEREN AAN DE GROEI VAN MENSEN EN BEDRIJVEN, DÁT IS ONS DOEL” ERIK SWABEDISSEN IS OPGEGROEID IN EEN KAPPERSFAMILIE EN WERD DAARDOOR AL OP JONGE LEEFTIJD ‘BESMET’ MET HET KAPPERSVIRUS. TIEN DAGEN NADAT ZIJN MOEDER EN BROER EEN SALON OPENDEN IN RIJSSEN-HOLTEN, KREGEN ZIJ EEN AUTO-ONGELUK WAARDOOR ZE HUN WERKZAAMHEDEN NOODGEDWONGEN MOESTEN NEERLEGGEN. ERIK NAM DESTIJDS OP NEGENTIENJARIGE LEEFTIJD DE SALON OVER EN BOUWDE HET BEDRIJF UIT TOT DRIE FILIALEN. TOCH LAG ZIJN PASSIE ERGENS ANDERS. “MENSEN GELUK EN SUCCES LATEN ERVAREN, DAT IS MIJN PASSIE. DAT IS OOK DE REDEN DAT IK RUIM VIJFTIEN JAAR GELEDEN HET BEDRIJFSCOACHINGBUREAU GROEIZAKEN HEB OPGERICHT.” DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER GAAT MET ERIK IN GESPREK OVER WAT HET BEDRIJF TE BIEDEN HEEFT AAN KAPPERSONDERNEMERS ÉN OVER HET NIEUWE STOELVERHUURCONCEPT. de kern van het coachingtraject van Groeizaken. “De drie ‘M’s’ staan voor Mensen, Munten en Minuten. In ons coachingtraject bekijken we altijd waar de pijnpunten liggen. Dat kan bijvoorbeeld op menselijk vlak zijn, daar staat de eerste ‘M’ voor. We bespreken daarom altijd of iemand de juiste mensen om zich heen heeft. Denk daarbij aan het team en alle externe partners waarmee wordt samengewerkt. De tweede ‘M’ gaat over Minuten, de structuur in je bedrijf. Zo bekijken we hoe de tijd van de ondernemer en zijn medewerkers zo efficiënt mogelijk kan worden ingedeeld. De derde ‘M’, Munten, gaat over het financiële aspect. Het gaat daarbij niet om de omzet, maar om rendement! Kortom, aan de hand van de 3M-methode ontdekken we samen welke stappen de saloneigenaar kan nemen om verder te groeien.” STOELVERHUUR Om ondernemers en bedrijven te laten groeien, is Groeizaken continu bezig met het ontwikkelen van concepten die bijdragen aan het succes van ondernemers, nu en in de toekomst. Een nieuw concept dat het bedrijf onlangs heeft gelanceerd, is het stoelverhuurconcept. “Stoelverhuur is geen nieuw concept binnen de branche, maar wij durven te stellen dat ons concept onderscheidend is. Het is een zeer helder, duurzaam en overzichtelijk concept dat bijdraagt aan het succes van de saloneigenaar (de stoelverhuurder) én de stoelhuurder. Vaak zie je dat ondernemers die stoelverhuur gaan aanbieden onvoldoende nadenken over het concept, waardoor het minder rendement oplevert dan verwacht. Daar brengen wij met dit concept verandering in.” PERSOONLIJKE AFSPRAAK Op de vraag wat het stoelverhuurconcept precies inhoudt, antwoordt Erik: “Wij focussen ons op het traject vóór de stoelverhuur. De eerste stap is informeren en vervolgens volgt een inventarisatie, waarbij we één op één met de ondernemer tijdens een persoonlijke afspraak bekijken of de salon wel geschikt is voor stoelverhuur. Daarbij hanteren we vijf criteria. Als een salon daar niet aan voldoet, raden wij het af. Wij garanderen groei, we gaan een traject daarom alleen aan als we er écht van overtuigd zijn dat de salon geschikt is voor het concept.” Eén van de vijf criteria waar de salon aan moet voldoen, is het behalen van een minimale omzet per uur. “Waarom we deze eis stellen? Omdat het concept anders onrendabel is voor de saloneigenaar en de stoelhuurder. Voor beide partijen moet winst op alle fronten ontstaan.” HALFJAARTRAJECT Wanneer de salon aan de vijf criteria voldoet, gaat het halfjaartraject van start. “Een half jaar lang maken we de salon gereed voor stoelverhuur. Dit doen we in zes sessies in groepjes van maximaal zes ondernemers met V.l.n.r. Erik Swabedissen, Bert van Bennekom en Richard Bartels

DE KAPPER NR 1 2023 11 dezelfde ambitie. Gedurende deze sessies bespreken we de visie van de saloneigenaren en de wensen en behoeften met betrekking tot het concept. We werken natuurlijk volgens een bepaalde formule, maar iedere salon vergt maatwerk. Zo kun je bijvoorbeeld prima hybride werken met het concept, waarbij een deel van het team uit medewerkers bestaat en een ander deel uit stoelhuurders.” Wat tijdens het halfjaartraject ook aan bod komt, is de integratie van een automatiseringssysteem. “Het is van belang dat de salon over een automatiseringssysteem beschikt dat is ingericht op stoelverhuur. Ons concept is er namelijk zo op gericht dat alles via één automatiseringssysteem loopt. Als je zes stoelhuurders hebt, wil je namelijk niet zes verschillende softwarepakketten of pinapparaten, toch? Dit concept is een samenwerking tussen verschillende ondernemers binnen één formule. Iedereen in de salon werkt met dezelfde producten, draagt dezelfde visie uit te en dient met hetzelfde automatiseringssysteem te werken. Voor de consument moet de salon als één salon aanvoelen met een duidelijke visie, dit voorkomt een mengsel van verschillende invloeden.” Na een half jaar is de saloneigenaar klaar voor het stoelverhuurconcept, dit kan betekenen dat een samenwerking met Groeizaken wordt vervolgd. “We zien dat veel ondernemers ervoor kiezen om na het stoelverhuurconcept een coachingtraject voor de lange termijn aan te gaan. Dat is een teken dat we iets goed doen, toch?”, zegt Erik bescheiden. “Ik ben van mening dat je als ondernemer nooit bent uitgeleerd en dat er altijd ruimte is voor verbetering. Wij begeleiden mensen en bedrijven gedurende de gehele carrière om zichzelf verder te ontwikkelen.” DE VOORDELEN Erik heeft ons uitgebreid verteld wat het stoelverhuurconcept precies inhoudt, maar waarom zouden saloneigenaren hiervoor moeten kiezen? “Het concept focust zich op saloneigenaren die zich willen onderscheiden en die duurzaam naar de toekomst kijken. Ons stoelverhuurconcept biedt de saloneigenaren een stabiel rendement, zekerheid en continuïteit vanwege de maandelijkse huur die wordt ontvangen. Een ander voordeel is dat het concept de werknemers stimuleert om in de salon te blijven werken. Steeds meer werknemers kiezen er namelijk voor om voor zichzelf te beginnen vanwege het financiële aspect en vanwege de flexibiliteit. Door stoelverhuur aan te bieden, bied je hen de mogelijkheid om ondernemer te worden, zonder dat ze daar investeringen voor hoeven te maken. Als één bestaande werknemer de keuze maakt om het stoelverhuurconcept te omarmen, zien we dat de rest van de werknemers binnen de salon al snel volgt. Daarnaast trek je als saloneigenaar ook eerder nieuwe kappers aan omdat het concept voor een brede doelgroep aantrekkelijk is.” Op de vraag welke kappers de saloneigenaren hiermee precies aantrekken, antwoordt Erik: “Voor ZZP’ers met een eigen salon of een ambulante kapper kan het stoelverhuurconcept nieuwe kansen bieden. Je lift mee op de marketing en profiteert van de professionele uitstraling van een goedlopende salon. Ook krijg je er collega’s bij waar je inspiratie uit kunt halen en waarmee je kunt sparren. Tot slot is het concept natuurlijk ook interessant voor kappers die ergens anders in loondienst werken waar nog geen stoelverhuurconcept aanwezig is.” Kortom, het stoelverhuurconcept biedt voor alle partijen een groot aantal voordelen. “Dit concept is de toekomst, daar ben ik echt van overtuigd. Ben je benieuwd of dit concept iets voor jouw salon is of wil je je graag aansluiten bij een salon als stoelhuurder? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op of kom naar één van onze informatieavonden op 1 of 15 maart. Meer informatie hierover vind je op onze website!” Meer informatie: Groeizaken Tel. +31 (0)85 1307637 | www.groeizaken.nl V.l.n.r. Erik Swabedissen, Richard Bartels en Arjan van Vugt

DE KAPPER NR 1 2023 12 KORT NIEUWS De Signature Blond looks van Wella zijn gecreëerd met deskundige oplichtings- en toning mogelijkheden die je haar respecteren door middel van technologieën voorzien van bescherming tegen haarbeschadiging. De formuleringen zijn zacht voor je haar, terwijl er elegante en heldere resultaten gecreëerd worden met technieken zoals ‘Glazing’ met Wella Professionals Shinefinity en ‘No Beach Blond’. De Signature Blondes-collectie is tot stand gekomen in samenwerking met wereldwijde artiesten: Matthias Herzberg, Zach Mesquit, Christel Barron-Hough, James Earnshaw en Romeu Felipe. Meer informatie: Wella Professionals Tel. +31 (0)10 3009350 | www.wella.nl MAAK KENNIS MET SIGNATURE BLOND VAN WELLA PROFESSIONALS WELLA PROFESSIONALS KOMT MET EEN NIEUWE PREMIUMCOLLECTIE VAN ZEVEN GEPERSONALISEERDE STIJLEN DIE EEN INSPIRATIEBRON VORMEN VOOR HET KOMENDE SEIZOEN, MET DE NADRUK OP DE HUIDIGE GROOTSTE HAARTREND: BLOND. DE ALTIJD GEWILDE BLONDINE KRIJGT EEN TRENDY BOOST MET HET UITGEBREIDE KLEURENPORTFOLIO VAN HOOGWAARDIGE PRODUCTEN – MET BLONDOR, KOLESTON PERFECT, SHINEFINITY EN ILLUMINA COLOR. DEZE COLLECTIE IS ONTWORPEN OM VROUWEN TE HELPEN ZICH OP HUN BEST TE VOELEN EN HUN ZELFVERTROUWEN TE OMARMEN DOOR ZICHZELF IN DE SCHIJNWERPERS TE ZETTEN. Een perfect geknipt krullenkapsel verliest snel haar kracht als het verkeerd gestyled is. Bij de behandeling is daarom behalve voor kniptechniek ook veel aandacht voor hulp bij de styling. Vanaf nu reserveert Team Kappers na iedere knipbeurt van een krullenklant extra tijd voor styling-advies. Zo lukt het de klant om thuis tot hetzelfde mooie resultaat te komen als in de salon. De extra aandacht voor de krullenklant is ook de reden achter de lancering van een nieuwe lijn haarverzorgingsproducten van Team Kappers, speciaal voor krullen. Deze lijn bestaat uit een shampoo, conditioner, styling crème en styling gel, en zorgt naast een perfecte kruldefinitie voor veerkrachtige en gehydrateerde krullen. Ted Schrijver, Directeur Franchise Provalliance Nederland, vertelt: “Met Team Kappers hebben wij als missie om onze klanten goed te knippen en te stylen tegen een acceptabele prijs en altijd met een persoonlijke benadering. Die persoonlijke benadering moet je niet alleen merken aan de interactie met onze kappers, maar ook terugzien in het resultaat. Elk kapsel vraagt om een specifieke werkwijze, en dat geldt zeker voor een krullencoupe. Met deze opleiding en bijbehorende behandeling kunnen we krullenklanten op een nog hoger niveau van dienst zijn en willen we nog meer klanten met een brede glimlach naar huis zien gaan.” TEAM KAPPERS LANCEERT SPECIALE KRULBEHANDELING ALS EERSTE KAPPERSKETEN IN NEDERLAND INTRODUCEERT TEAM KAPPERS EEN BEHANDELING SPECIFIEK VOOR MENSEN MET KRULLEN. DE BEHANDELING, OMGEDOOPT TOT KRUL ME-NU, BESTAAT UIT UITGEBREID ADVIES, KNIPPEN, STYLING, VERZORGING EN EEN GRATIS STYLINGPRODUCT. SPECIAAL HIERVOOR IS IN ELK VAN DE 75 SALONS HET AFGELOPEN JAAR EEN STYLIST INTENSIEF GETRAIND IN HET ADVISEREN, KNIPPEN EN STYLEN VAN KRULLENKLANTEN. ELKE SALON HEEFT NU EEN EIGEN KRULLENSPECIALIST. Meer informatie: Provalliance Nederland B.V. Tel. +31 (0)10-2845100 | www.teamkappers.nl | www.provalliance.nl

Bereid je voor om weggeblazen te worden met de gloednieuwe BLOW.DRY WASH & RINSE, de nieuwste toevoegingen aan onze iconische BLOW.DRY-lijn. In combinatie met één van onze bestverkochte BLOW.DRY-sprays, garandeert dit driestappensysteem* 87% minder haarbreuk, 3x meer pluiscontrole, 24-uurs bescherming tegen vochtigheid en thermische bescherming tot 230 °C. De nieuwe WASH & RINSE garanderen sterker haar en een langdurige blow-dry waar je klant zo naar verlangt! PROTECT YOUR HAIR, EXTEND YOUR STYLE *Bij gebruik als volledig systeem. @KEVINMURPHYNL @KEVINMURPHY.NL @KEVIN.MURPHY.NL WWW.KEVINMURPHY.NL

DE KAPPER NR 1 2023 14 PRODUCTNIEUWS De producten die LOVE FOR HAIR Professional aanbiedt, zijn ontwikkeld met het oog op duurzaamheid: het merendeel van de producten is veganistisch en er worden zoveel mogelijk ingrediënten van natuurlijke oorsprong gebruikt. Uiteraard staat de kwaliteit van de producten altijd op de voorgrond. Kortom, het motto ‘less is more’ gaat nooit ten koste van de prestaties. Nieuwsgierig naar de merken die LOVE FOR HAIR Professional aanbiedt? Lees dan snel verder! CAMEO Cameo color speelt in op verschillende kleurbehoeftes. Zo is Camea color care-o-lution de ideale haarkleuring en intensieve tint voor elke kleurwens. Een complex van waardevolle stoffen zorgt voor perfecte, langdurige en schitterende resultaten en uitzonderlijke kleurprestaties met maximale bescherming van de haarstructuur. Het resultaat is een absoluut veilig, betrouwbaar, langdurig en gelijkmatig helder en glanzend kleurresultaat. Alle 116 tinten zijn onderling mengbaar, zodat het kleurenpalet oneindig kan worden uitgebreid. Cameo color biedt ook een oplossing voor speciale kleurwensen. De mooiste roodtinten kunnen worden gecreëerd met Cameo contrast, voor metallic glinsterende kleuren is er Cameo metallic galaxy en de ultieme kleurexplosie kan worden bereikt met de Cameo direct directers. Ook blond wordt niet verwaarloosd: naast een blondering is er de blonde serie Cameo BeTrueBlond, een serie shampoos die ongewenste pigmentatie verwijdert. En als een kleur tussendoor moet worden opgefrist, wordt de Cameo color style mousse aangeraden, die verkrijgbaar is in vijftien tinten. ANGEL CARE De veganistische verzorgingsserie Angel Care en haar subseries zorgen voor perfect verzorgd haar. Onder deze serie vallen verschillende producten, namelijk: ARGAN THERAPY: biedt een intensieve opbouwende verzorging voor soepel haar. Al na de eerste toepassing ziet het haar er gezonder en glanzender uit. MOISTURE REFRESH: hydraterende verzorging voor gezond uitziend haar. Het haar wordt intensief gehydrateerd en diep gevoed - gezonde glans en natuurlijke veerkracht zijn het resultaat. COLOR FEFLECT: biedt intensieve kleurverzorging voor kleurbescherming en kleurglans. Kleurvervagingwordt voorkomen en kleurintensiteit en helderheid worden gemaximaliseerd. LOVE FOR HAIR PROFESSIONAL BIEDT ALLES VOOR JOUW SALONROUTINE ONDER ÉÉN DAK LOVE FOR HAIR PROFESSIONAL BIEDT EEN VOLLEDIG ASSORTIMENT VAN VERSCHILLENDE MERKEN MET ALLE PRODUCTEN DIE JE ALS KAPPER NODIG HEBT IN JE DAGELIJKSE SALONROUTINE - ALLEMAAL ONDER ÉÉN DAK. DIT BETEKENT DAT DE PRODUCTEN PERFECT OP ELKAAR ZIJN AFGESTEMD.

DE KAPPER NR 1 2023 15 KERA POWER: de regenererende verzorging voor resistent haar. De haarvezel wordt van binnenuit versterkt en er ontstaat een elastische en gezonde haarstructuur. DETOX BALANCE: biedt intensieve zuiverheid en een perfecte haarbalans. De serie reinigt het haar en de hoofdhuid diepgaand van talg, vuil, verzorgings- en stylingresten en zorgt zo voor een gekalmeerde, evenwichtige hoofdhuid en levendig en glanzend haar. NATURE: als aanvulling bieden de NATURE-producten duurzame verzorging voor vitaal haar. De vaste shampoo en vaste conditioner zijn geheel zonder plastic verpakking en staan voor soepel, glanzend en gehydrateerd haar. FRUIT4HAIR Fruitig, pittig en fris – zo zou je het assortiment van Fruit4Hair kunnen omschrijven. De serie bestaat uit verschillende ‘smoothies’, namelijk: VOLUME & STRENGTH: bevat groene thee, kiwi en lijnzaad. Deze smoothie zorgt voor volume, structuur en volheid. MOISTURE & REFRESH: deze smoothie met munt, komkommer en bosbes zorgt voor vocht, een gezonde haargroei en glans. COLOUR & BRILLIANCE: met lychee, açai bessen en granaatappel verhoogt deze smoothie de helderheid van de kleur en optimaliseert het de haarstructuur. SMOOTH & SHINE: deze smoothie met amandel, chia en papaja zorgt voor soepelheid, glans en gladheid. POWER & VITALITY: deze smoothie bevat mango, gember en quinoa en zorgt voor veerkracht, vitaliteit en elasticiteit. INTENSIVE REPAIR & REBUILD: door avocado, macadamia en olijfolie herstelt deze smoothie de haarstructuur. Daarnaast biedt het intensieve verzorging. FIXIT Onderverdeeld in de series FINISH & MORE, FIX & MORE, SHINE & MORE, PROTECT & MORE, VOLUME & MORE en MATT & MORE, bieden de FIXIT-stylingproducten een hoog kwaliteitsniveau. Voor een gemakkelijke toepassing is de mate van fixatie op alle producten aangegeven. AIRBORNE De herenserie ARIBONE is verdeeld in de categorieën CARE, STYLE en BEARD. Ongecompliceerd, stijlvol en zonder compromissen, dat is waar AIRBONE voor staat en dat is precies waar mannen volgens het merk behoefte aan hebben. UITLEG- EN TOEPASSINGSVIDEO’S Om het kappers gemakkelijker te maken om aan de slag te gaan in de wereld van LOVE FOR HAIR Professional, zijn er veel uitleg- en toepassingsvideo’s op internet te vinden, bijvoorbeeld op YouTube. Je kunt ook enkele vinden op de website www.all4hair.com, waar de professionele producten van LOVE FOR HAIR Professional verkrijgbaar zijn. Meer informatie: LOVE FOR HAIR Professional Tel. +31 (0)485 310176 www.loveforhair.eu

FOLLOW US ON INSTAGRAM @MCLEANCURLSYS MCLEAN SYSTEMS - HEAD OFFICE - ACADEMY SALSZBURG - AUSTRIA - 0043 664 - 9289566 VOOR MEER INFORMATIE & SEMINAR BOOKING 0654 955040 INFO@KAPPERSHUISDEVRIES.NL WWW.CURLSYS.COM SEMINAR PROGRAMMA WINTERSWIJK NL MAART 19 - 23 CURLSYS II MAART 26 - 27 CURLSYS MASTERCLASS MAART 26 - 29 CURLSYS MASTERCLASS STAR DIPLOMA SEMINAR APRIL 16 - 19 CURLSYS I APRIL 23 - 26 CURLSYS II JUNI 18 - 21 CURLSYS I JUNI 25 - 28 CURLSYS II JULI 2 - 6 CURLSYS MASTERCLASS STAR DIPLOMA SEMINAR WELKOM IN 2023 MET CURLS & MORE ©BM ©BM ©BM ©BM

DE KAPPER NR 1 2023 17 PRODUCTNIEUWS CREAM COLOR Eén van de bestsellers van INIMITABLE, is de CREAM COLOR. Het team van Haircompany Professional vertelt: “Misschien is INIMITABLE CREAM COLOR wel het best bewaarde geheim binnen de Nederlandse kappersbranche. Het product is laag in Ammonia en 100% grijsdekkend. Daarnaast biedt het 108 kleurtonen, van koel blond tot helderrood en diep violet. De kleuren lopen nauwelijks terug en blijven glanzen.” GRATIS PROEFPAKKET Omdat ze bij Haircompany Professional begrijpen dat je de producten eerst zelf wilt ervaren voordat je ze inkoopt, bieden ze een gratis CREAM COLOR proefpakket aan, waarbij je drie kleuren kunt testen. Ben je geïnteresseerd in een proefpakket? Stuur dan een mail naar info@haircompanyprofessional.nl met je bedrijfsgegevens en welke drie kleuren je zou willen proberen. Vervolgens ontvang je binnen enkele dagen het proefpakket in huis. Als je vervolgens enthousiast bent over de kleuren, dan krijg je als nieuwe klant 25% korting zolang je CREAM COLOR gebruikt. MAAK KENNIS MET CREAM COLOR EN COLOR OIL VAN INIMITABLE SINDS 2017 VALT HET PROFESSIONELE MERK INIMITABLE ONDER DE PARAPLU VAN HAIRCOMPANY PROFESSIONAL. MET SUCCES, WANT VOLGENS HET BEDRIJF WORDT ER NAUWELIJKS OP EEN ANDERE LIJN OVERGEGAAN WANNEER ER WORDT GEKOZEN VOOR DEZE KLEURLIJN. WAT VOLGENS HAIRCOMPANY PROFESSIONAL OOK BIJDRAAGT AAN HET SUCCES, IS DAT INIMITABLE ALLEEN BESCHIKBAAR IS VOOR PROFESSIONELE KAPPERS. COLOR OIL Een andere bestseller binnen het assortiment van INIMITABLE, is de amoniavrije kleuring op oliebasis: COLOR OIL. Deze kleuring, een vloeibare substantie die erg prettig in gebruik is, geeft ongekende creatieve opties. Mooie koele tinten en diepe of felle roodtinten kunnen met de COLOR OIL worden gecreëerd. Ook deze kleuring is 100% grijsdekkend. EDUCATIE Bij Haircompany Professional hechten ze veel waarde aan kwaliteit. Dat is ook de reden dat er veel wordt geïnvesteerd in educatie. “Als salon exclusief merk wil je de kwaliteit van het merk behouden en daarbij is educatie essentieel. We organiseren dan ook regelmatig trainingen om kappers kennis te laten maken met de producten en om zichzelf verder te ontwikkelen.” Het team van Haircompany Professional kijkt ernaar uit om kappers op de trainingen te verwelkomen en kennis te laten maken met alles wat het INIMITABLE te bieden heeft. “In 2023 staan er verschillende productlanceringen van INIMITABLE op de planning, dus blijf ons volgen!" Meer informatie: Haircompany Professional Tel. +31 (0)413 259059 | www.haircompanyprofessional.nl

Fairwise bv President Kennedylaan 19 2517 JK Den Haag Tel. 070-350 1100 info@fairwise.nl _ www.fairwise.nl Bestel nu uw eTickets!

DE KAPPER NR 1 2023 19 PRODUCTNIEUWS HET LEVEREN VAN BELOOFDE RESULTATEN Het is de gemeenschappelijke factor en het primaire doel van elk haarmerk: het leveren van beloofde resultaten. TRUSS neemt dat gegeven nog een stapje verder en maakte als hoofddoel: om niet alleen te leveren wat wordt beloofd, maar ook om voortdurend de verwachtingen van de klant te overtreffen. Dat is in de afgelopen twee decennia het uitgangspunt geweest. De resultaten? Blije en loyale consumenten verspreid over de hele wereld. TRUSS heeft een indrukwekkende aanwezigheid in meer dan vijftig landen, met hoogwaardige producten beschikbaar voor kappers in de beste kapsalons ter wereld. HET AANBOD Hoge verwachtingen waar klanten in kunnen vertrouwen. TRUSS zorgt er op iedere manier mogelijk voor dat de kwaliteit van de producten te allen tijde gewaarborgd kan worden. Zo vervaardigen ze 100% van hun producten in twee eigen laboratoria, gebruiken ze alleen natuurlijk water als ingrediënt terwijl de meeste bedrijven met chloor behandeld water gebruiken en kiezen ze voor de beste ingrediënten die wereldwijd beschikbaar zijn, veelal natuurlijk en biologisch. DE BEHANDELING In een branche die sterk werd beïnvloed door het internet en de fashion scene nam TRUSS een grote uitdaging aan en veranderde het in een kans. Het merk richt zich op producten die via het uitvoeren van diensten loyaliteit generen en die loyaliteit genereert op diens beurt weer aanbevelingen, iets dat nooit kan worden weggenomen van de professionele haarstylist. De behandelingen hebben een focus op geblondeerd en behandeld haar en bestaan uit: balayage technieken, reconstructie, repair en smoothing treatments en een volledig thuis in te zetten lijn aan producten om de resultaten nog langer te behouden. TRUSS BETREEDT DE NEDERLANDSE MARKT HET BRAZILIAANSE/AMERIKAANSE MERK TRUSS LIJKT DAN MISSCHIEN EEN NIEUWE SPELER IN DE NEDERLANDSE LUXE HAAR BRANCHE, MAAR HEEFT AL TWINTIG JAAR SUCCES EN GELOOFWAARDIGHEID OPGEBOUWD EN GECONSOLIDEERD, WAAR HET OOK GAAT. HET MERK VEROVERT MOMENTEEL DE VERENIGDE STATEN STORMENDERHAND EN BIEDT NU OOK DE NEDERLANDSE KAPPERSWERELD DE MEEST EXQUISE HAARPRODUCTEN GESPECIALISEERD IN ALLES WAT MET BLONDEREN TE MAKEN HEEFT. TRUSS, ook wel fundament of structuur, is in de architectuur een raamwerk die een dak, brug of andere constructie ondersteunen. Die solide betrouwbaarheid is precies wat overal terugkomt, in het contact met de kappersbranche, het onderhouden van influencer en celebrity contacten en met de educators die ervoor zorgen dat de bijbehorende skills overgedragen worden tijdens internationale evenementen. Het volgende evenement is de lancering van Truss in de Benelux en zal plaatsvinden tijdens een groot evenement aan het einde van de zomer. Binnenkort wordt er meer bekendgemaakt over het evenement, dus houdt Truss in de gaten! Meer informatie: Illusion Hair B.V. www.illusionhair.nl | Instagram: @trussprofessional

DE KAPPER NR 1 2023 20 COVERSTORY VORIG JAAR INTRODUCEERDE HAARO FRISEURBEDARF GMBH MET TROTS HET MERK E-KWIP PLUS. “KAPPERS REAGEREN ENORM ENTHOUSIAST OP HET EERSTE MODEL, DE PRIMUS. ZOWEL OVER DE KWALITEIT ALS HET DESIGN HEBBEN WE ONTZETTEND VEEL POSITIEVE REACTIES ONTVANGEN”, ALDUS LARS NÖKEL, SALES MANAGER VOOR NEDERLAND. NU, EEN JAAR NA DE LANCERING VAN HET EERSTE MODEL, LANCEERT E-KWIP PLUS TWEE NIEUWE MODELLEN: NATURE EN FUTURE. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER GAAT IN GESPREK MET LARS OVER DEZE TWEE INNOVATIES BINNEN E-KWIP PLUS. E-KWIP PLUS INTRODUCEERT TWEE NIEUWE SCHAREN: NATURE EN FUTURE VOOR HET EERST MET EEN SANDELHOUTEN HANDVAT

DE KAPPER NR 1 2023 21 e-kwip is al meer dan vijftien jaar een merk voor scharen en scharensets. Vorig jaar werd door HAARO het merk e-kwip plus toegevoegd. “Ons doel is om met ons nieuwe merk bij te dragen aan het knipplezier en daarmee dus ook aan het werkplezier van kappers en barbers. Waar de ‘plus’ voor staat? Voor kwaliteit, veiligheid en service. Zo wordt elke schaar individueel gecontroleerd en verzegeld door ons gekwalificeerd personeel in Solingen (Duitsland), zodat alleen optimaal gecontroleerde scharen worden geleverd. Daarnaast kunnen klanten zich online registreren voor onder andere drie jaar gratis garantie en drie jaar gratis slijpservice”, aldus Lars. HOGE KWALITEIT Een belangrijk kenmerk van het merk is de hoge kwaliteit. Lars legt uit: “Voor de e-kwip plus scharen gebruiken we alleen Japans staal van de hoogste kwaliteit, waarmee we garanderen dat onze scharen staan voor uitstekende kwaliteit.” Met het op de markt brengen van het eerste model, de Primus, werd de lat direct hoog gelegd. “E-kwip plus Primus laat op een perfecte manier zien hoe hoog de nieuwe normen voor het nieuwe merk worden gesteld. Het materiaal, 440C Japans Staal, zorgt ervoor dat de knipprestaties uiterst constant blijven, zelfs bij dagelijks gebruik. Daarnaast staat de schaar bekend om het ergonomisch design dankzij het 3D-Ergo-handvat.” NATURE Een nieuwe innovatie van het merk, is model NATURE. Lars vertelt: “Met het model NATURE brengen we een geheel nieuw type schaar op de markt. Het is het eerste model dat naast premium Japans staal is gemaakt van hoogwaardig sandelhout. In zekere zin combineren we traditioneel schaarwerk met de natuur.” E-kwip plus heeft bewust gekozen voor sandelhout, een zeer harde en robuuste houtsoort. “Deze houtsoort heeft als voordeel dat de houten elementen op de schaar de dagelijkse kappersbeurt met gemak doorstaan. Haarverf of shampoo vormen bijvoorbeeld geen probleem.” Een ander voordeel van het gebruik van deze houtsoort in de schaar, is de lichtheid. Lars legt uit: “Omdat sandelhout lichter is dan staal, ligt de schaar prettig in de hand. Dit zorgt, naast het offset handvat, voor nog relaxter werken. Een ander voordeel van het gebruik van hout, is dat iedere schaar uniek is door de natuurlijke textuur. Daarnaast overtuigt de snijkant van de schaar met een Sword Blade. Voor het schroefsysteem wordt een hoogwaardig kogellager gebruikt, dat qua kleur is afgestemd op de houtkleur. Kortom, het model NATURE, die verkrijgbaar is in de maten 5.5" en 6.0", is een combinatie van meerdere voordelen.” FUTURE Tegelijkertijd met de NATURE, introduceert het merk ook een andere nieuwe schaar: FUTURE. “Deze zilveren schaar kenmerkt zich door het futuristische design, vandaar dat we gekozen hebben voor deze naam”, vertelt Lars. “Bijzonder opmerkelijk is het onzichtbare glijlager-schroefsysteem, dat niet alleen een echte eyecatcher is, maar er ook voor zorgt dat de schaar bijzonder plat oogt. Daarnaast staat ook het FUTURE-model bekend om de ergonomische vorm. Wat de FUTURE uniek maakt, is dat het e-kwip plus-logo voor het eerst ook terug te vinden is in de vingerringen. Naast twee knipscharen in de maten 5,5" en 6,0", is er in maat 5,5" ook een modelleerschaar.” Lars vertelt tot slot: “Wil je zelf ervaren welke voordelen e-kwip plus te bieden heeft of wil je meer informatie ontvangen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op! We zijn ook aanwezig op TOP HAIR – DIE MESSE Düsseldorf en The Hair X-perience in Gorinchem, waar je kennis kunt maken met onze collectie. Daarnaast lanceren we dit jaar nog meer nieuwe innovaties, dus blijf ons volgen!” Meer informatie: HAARO Friseurbedarf GmbH Tel. +49 (0)212 3825620 | www.e-kwip.de

www.glynt.com WIJ BEGRIJPEN HAAR. GLYNT staat al tientallen jaren voor de combinatie van natuur en wetenschap. Wij zijn verheugd u nu GLYNT te kunnen voorstellen met een nieuw design, nieuwe formules en een nog duurzamer concept. Wilt u kennismaken met de nieuwe GLYNT? Wij zien uit naar uw telefoontje: 06-224 905 46 of uw e-mail naar info@glynt.com.

DE KAPPER NR 1 2023 23 BRANCHENIEUWS ONTDEK DE CATEGORIE ‘TWEEDE KANSJES’ ÉN DE TRENDVOORSPELLINGEN VAN HAIBU HAIBU, VOORHEEN KAPPERSKORTING.COM, IS EEN GROOTHANDEL VOOR HAIR EN BEAUTY PROFESSIONALS. BIJ HAIBU VIND JE DANKZIJ HET UITGEBREIDE ASSORTIMENT ALLES WAT JE NODIG HEBT: VAN KAPPERSSCHAREN TOT SHAMPOOS EN VAN PERMANENT MATERIALEN TOT GROOTVERPAKKINGEN. ZO HEB JE GEEN GEDOE MET VERSCHILLENDE LEVERANCIERS EN WORDT ALLES IN ÉÉN KEER GELEVERD. EN DAT ALLEMAAL TEGEN HELE SCHERPE PRIJZEN. Haibu staat bekend om het ruime assortiment met meer dan 15.000 hair- en beautyproducten dat continu uitbreidt, maar daarnaast onderscheidt het bedrijf zich ook door de uitgebreide servicemogelijkheden en het bieden van inspiratie in de vorm van trainingen, blogs, tutorials en een inspiratievol PRO magazine. Bovendien profiteer je bij Haibu van exclusieve prijzen achter inlog en wordt je bestelling ontzettend snel geleverd. Kortom, Haibu is veel meer dan alleen een online groothandel van kappers- en beautyproducten. TRENDS 2023 Dat Haibu meer is dan alleen een online groothandel, bewijst het bedrijf onder meer door een voorspelling van de nieuwe haartrends voor dit jaar te presenteren. Maak kennis met de aankomende trends: Curved bob, U-vorm, Zijscheiding en Retro. Curved bob - Ben je fan van de bob, maar mis je er toch iets aan? Kijk dan eens naar de curved bob. Hierbij zijn de uiteinden van het haar naar binnen gedraaid in een curve. Creëer eerst een boblijn in het haar en gebruik daarna een föhnborstel om die mooie curve in het haar te maken. U-vorm – Heeft je klant halflang of lang haar? Dan moet je het U-vormige kapsel zeker eens proberen volgens Haibu. Hierbij knip je de haren in een ronde U-vorm, waarbij het haar aan de zijkanten geleidelijk in laagjes is geknipt. Het haar krijgt zo een voller en speels effect. Zijscheiding - De afgelopen tijd was de middenscheiding helemaal hot & happening, maar de zijscheiding maakt in 2023 een comeback. Bij deze zijscheiding geldt zelfs: hoe lager, hoe beter. Retro - Waarschijnlijk begonnen de retro kapsels je in 2022 al om de oren te vliegen, want deze look werd op TikTok steeds populairder. Deze retro kapsels zijn nu nog steeds een trend en misschien wel meer dan in 2022, dus in 2023 zal je ze nog veel vaker voorbij zien komen. TWEEDE KANSJES Iets waar Haibu zich ook meer en meer op focust, is duurzaamheid. Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol in onze samenleving en dus ook bij Haibu. Om te voorkomen dat producten onnodig worden weggegooid, heeft Haibu de categorie ‘Tweede kansjes’ in het leven geroepen. Door te shoppen uit deze categorie draag je niet alleen bij aan een beter milieu, maar profiteer je ook van nóg meer korting. Wist je ook dat Haibu een categorie Vegan heeft met meer dan 1250 unieke producten? Shop bij Haibu jouw vegan en milieubewuste professionele haarproducten gemakkelijk en snel. Vóór 23.59 uur besteld, is morgen in huis. Meer informatie: Haibu Tel. +31 (0)545 721091 | www.haibu.nl

DE KAPPER NR 1 2023 24 KORT NIEUWS Sinds 1 januari 2023 werkt de huidige eigenaar, Han Eggen, samen met Bert van Bennekom. Bert (54) is - na ruim zestien jaar ervaring in de Retail - sinds 2005 als ondernemer actief in de beautybranche en heeft door de groei van zijn bedrijf veel ervaring in branche alsook met de aan- en verkoop van salons. “Met deze uitbreiding creëren we een stevige positie in de markt, kunnen we onze service naar een nog hoger niveau tillen en zijn wij in staat de continuïteit van onze dienstverlening te waarborgen”, aldus Han Eggen. Overweeg je om jouw salon te gaan verkopen of wil je inzicht hebben in wat jouw salon waard is? Neem dan contact op met het bedrijf via: info@backer-eggen.nl EEN NIEUW EN VERTROUWD GEZICHT BIJ BACKER + EGGEN BACKER + EGGEN IS AL JAREN EEN VERTROUWDE NAAM BINNEN DE KAPPERSBRANCHE. HET BEDRIJF ADVISEERT ONDERNEMERS BINNEN DE BRANCHE OVER STOELVERHUUR, VERZORGT WORKSHOPS IN SAMENWERKING MET DE ANKO EN IS HET AANGEWEZEN MAKELAARSKANTOOR VOOR DE VERKOOP VAN KAPSALONS. VOOR DEZE LAATSTE ACTIVITEIT IS ONLANGS UITBREIDING GEKOMEN. Onderwerpen als psoriasis en eczeem, vlekjes en plekjes op de hoofdhuid, haarkleur en haaruitval en ingrediënten in haarverzorging producten worden in de opleiding behandeld. Naast de opleiding biedt U-Consultancy ook een jaarlijkse nascholing aan om de opgedane kennis zo actueel mogelijk te houden. Hiernaast kun je als kapper en haarwerker de eendaagse training Haar-hoofdhuidnekmassage volgen bij U-Consultancy. Je kunt deze massage als een extra dienst aanbieden aan je klanten. DATUMS Basisopleiding Dermatologie voor kappers en haarwerkers: 18 september en 2 oktober 2023. Vervolgopleiding Dermatologie voor kappers en haarwerkers: 6 en 20 november 2023. Training Haar-hoofdhuid-nekmassage: 26 april 2023. Inschrijven kan via de website: www.uconsultancy.nl VERGROOT JE KENNIS IN HAAR- EN HOOFDHUIDPROBLEMEN IN NEDERLAND HEEFT ÉÉN OP DE VIJF MENSEN LAST VAN HAAR- EN HOOFDHUIDPROBLEMEN. ALS KAPPER EN HAARWERKER KOM JE DAN OOK REGELMATIG IN CONTACT MET KLANTEN MET DEZE PROBLEMEN. OM OP DE HOOGTE TE BLIJVEN VAN DE LAATSTE ONTWIKKELINGEN BETREFT HAARPRODUCTEN, HAARVERZORGING EN HAARCOSMETICA IS SCHOLING ERG BELANGRIJK. MET DE JUISTE KENNIS EN INZICHTEN GEEF JE OOK DE JUISTE INFORMATIE DOOR AAN JE KLANT. VOLDOENDE KENNIS ZORGT OOK VOOR EEN BETERE KLANTENBINDING, WAARDOOR KLANTEN TERUG BLIJVEN KOMEN. SPECIAAL VOOR KAPPERS EN HAARWERKERS DIE GRAAG DEZE MEERWAARDE WILLEN, HEEFT U-CONSULTANCY DE BASIS- EN VERVOLGOPLEIDING DERMATOLOGIE VOOR KAPPERS EN HAARWERKERS ONTWIKKELD.

Color Like No Others Meer over Tinta Color? Scan deQR-code of ga naar keune.com Voor gezond haar. Voor meer duurzaamheid. Voor hairstylisten, hun klanten, en onze planeet. Leunend op 100 jaar wetenschap en 32 jaar kleurervaring. Met Tinta Color's wetenschappelijk bewezen, krachtige prestaties, ligt het nu in jouw handen om kleuren te creëren als geen ander.

DE KAPPER NR 1 2023 26 INTERVIEW In het bedrijf dat hij van zijn ouders overnam, werkte Pim al samen met Salon Ambience. “Naast ons eigen merk, verkochten we ook producten van Salon Ambience. Die samenwerking is altijd erg prettig geweest. Hoe dat komt? Omdat de lijnen kort zijn en de afspraken worden nagekomen. Daarnaast zijn de mensen erg prettig om mee te werken, er heerst echt een familiesfeer.” Toen Pim jaren later werd gevraagd om Sales Director te worden van de Benelux, hoefde hij daar niet lang over na te denken. Naast het feit dat het een prettig bedrijf is, speelde er nog een factor mee bij het maken van deze beslissing. “De kwaliteit van de producten is simpelweg ontzettend goed. Ik kan alleen een product aan de man brengen als ik er zelf 100% achter sta. Dat is bij de producten van Salon Ambience absoluut het geval.” EEN NIEUW GEZICHT, MAAR DE ZELFDE VISIE BIJ SALON AMBIENCE: LOYALITEIT STAAT VOOROP NA ZIJN STUDIE, ROND 1977, GING PIM STUIJ AAN DE SLAG IN DE ZAAK VAN ZIJN OUDERS. HET BEDRIJF FABRICEERDE EN VERKOCHT MEUBILAIR VOOR KAPSALONS, WAARONDER SPIEGELS, WERKWAGENS, WASBAKKEN EN VOETSTEUNEN. IN DE DAAROPVOLGENDE JAREN WAS HIJ DE EIGENAAR, TOTDAT HET BEDRIJF IN 2000 FAILLIET GING. HIJ BESLOOT OM TE GAAN WERKEN VOOR EEN HAIREXTENSIONS BEDRIJF, MAAR NA VIER JAAR KREEG HIJ DE KANS OM AAN DE SLAG TE GAAN BIJ SALON AMBIENCE. “MIJN HART LAG BIJ DE VERKOOP VAN SALONMEUBILAIR, DUS TOEN DEZE KANS ZICH VOORDEED, HEB IK DIE MET BEIDE HANDEN AANGEGREPEN”, GLIMLACHT PIM. NU, NA ZESTIEN JAAR ALS SALES DIRECTOR VERANTWOORDELIJK TE ZIJN GEWEEST VOOR DE BENELUX, EN LATER OOK SCANDINAVIË, OOSTENRIJK EN ZWITSERLAND, DRAAGT HIJ DE KLANTEN IN DE BENELUX OVER AAN MICHÈLE MULDER. WE GAAN MET PIM EN MICHÈLE IN GESPREK OVER DE ONTWIKKELINGEN BIJ SALON AMBIENCE EN OVER DEZE BESLISSING. PERSOONLIJKE SERVICE EN EEN HOGE KWALITEIT De redenen waarom Pim voor Salon Ambience is gaan werken, zijn ook de redenen waarom veel groothandels, de klanten van Salon Ambience, met het bedrijf samenwerken. Pim legt uit: “Persoonlijke service en kwaliteit staan sinds de oprichting voorop en dat zal ook altijd zo blijven. Onze klanten waarderen deze visie enorm en dat is ook de reden dat we jarenlange samenwerkingen hebben opgebouwd met de groothandels. Als er problemen zijn, lossen we het op en als ze ideeën hebben, gaan we daarmee aan de slag. We hebben namelijk korte lijnen binnen ons bedrijf en met onze leveranciers in Italië waardoor we snel kunnen schakelen.” ALS KAPPER WIL JE MEUBILAIR TOCH EERST ERVAREN, ZIEN EN VOELEN VOORDAT JE HET IN DE SALON HEBT STAAN?”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4