De Kapper nr1-2023 Online

DE KAPPER NR 1 2023 26 INTERVIEW In het bedrijf dat hij van zijn ouders overnam, werkte Pim al samen met Salon Ambience. “Naast ons eigen merk, verkochten we ook producten van Salon Ambience. Die samenwerking is altijd erg prettig geweest. Hoe dat komt? Omdat de lijnen kort zijn en de afspraken worden nagekomen. Daarnaast zijn de mensen erg prettig om mee te werken, er heerst echt een familiesfeer.” Toen Pim jaren later werd gevraagd om Sales Director te worden van de Benelux, hoefde hij daar niet lang over na te denken. Naast het feit dat het een prettig bedrijf is, speelde er nog een factor mee bij het maken van deze beslissing. “De kwaliteit van de producten is simpelweg ontzettend goed. Ik kan alleen een product aan de man brengen als ik er zelf 100% achter sta. Dat is bij de producten van Salon Ambience absoluut het geval.” EEN NIEUW GEZICHT, MAAR DE ZELFDE VISIE BIJ SALON AMBIENCE: LOYALITEIT STAAT VOOROP NA ZIJN STUDIE, ROND 1977, GING PIM STUIJ AAN DE SLAG IN DE ZAAK VAN ZIJN OUDERS. HET BEDRIJF FABRICEERDE EN VERKOCHT MEUBILAIR VOOR KAPSALONS, WAARONDER SPIEGELS, WERKWAGENS, WASBAKKEN EN VOETSTEUNEN. IN DE DAAROPVOLGENDE JAREN WAS HIJ DE EIGENAAR, TOTDAT HET BEDRIJF IN 2000 FAILLIET GING. HIJ BESLOOT OM TE GAAN WERKEN VOOR EEN HAIREXTENSIONS BEDRIJF, MAAR NA VIER JAAR KREEG HIJ DE KANS OM AAN DE SLAG TE GAAN BIJ SALON AMBIENCE. “MIJN HART LAG BIJ DE VERKOOP VAN SALONMEUBILAIR, DUS TOEN DEZE KANS ZICH VOORDEED, HEB IK DIE MET BEIDE HANDEN AANGEGREPEN”, GLIMLACHT PIM. NU, NA ZESTIEN JAAR ALS SALES DIRECTOR VERANTWOORDELIJK TE ZIJN GEWEEST VOOR DE BENELUX, EN LATER OOK SCANDINAVIË, OOSTENRIJK EN ZWITSERLAND, DRAAGT HIJ DE KLANTEN IN DE BENELUX OVER AAN MICHÈLE MULDER. WE GAAN MET PIM EN MICHÈLE IN GESPREK OVER DE ONTWIKKELINGEN BIJ SALON AMBIENCE EN OVER DEZE BESLISSING. PERSOONLIJKE SERVICE EN EEN HOGE KWALITEIT De redenen waarom Pim voor Salon Ambience is gaan werken, zijn ook de redenen waarom veel groothandels, de klanten van Salon Ambience, met het bedrijf samenwerken. Pim legt uit: “Persoonlijke service en kwaliteit staan sinds de oprichting voorop en dat zal ook altijd zo blijven. Onze klanten waarderen deze visie enorm en dat is ook de reden dat we jarenlange samenwerkingen hebben opgebouwd met de groothandels. Als er problemen zijn, lossen we het op en als ze ideeën hebben, gaan we daarmee aan de slag. We hebben namelijk korte lijnen binnen ons bedrijf en met onze leveranciers in Italië waardoor we snel kunnen schakelen.” ALS KAPPER WIL JE MEUBILAIR TOCH EERST ERVAREN, ZIEN EN VOELEN VOORDAT JE HET IN DE SALON HEBT STAAN?”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4