De Kapper nr1-2023 Online

DE KAPPER NR 1 2023 27 PERSOONLIJKE SERVICE EN KWALITEIT STAAN SINDS DE OPRICHTING VOOROP EN DAT ZAL OOK ALTIJD ZO BLIJVEN. ONZE KLANTEN WAARDEREN DEZE VISIE ENORM EN DAT IS OOK DE REDEN DAT WE JARENLANGE SAMENWERKINGEN HEBBEN OPGEBOUWD MET DE GROOTHANDELS Salon Ambience kiest er bewust voor om de producten niet rechtstreeks aan de salons te verkopen, maar enkel aan de groothandels. Pim legt uit: “Wij zijn van mening dat er vanuit de markt altijd behoefte zal zijn aan groothandelaren met showrooms, vooral op het gebied van salonmeubilair. Als kapper wil je meubilair toch eerst ervaren, zien en voelen voordat je het in de salon hebt staan? Ik kan me niet voorstellen dat je een kappersstoel of wastafel uitkiest op basis van een afbeelding op internet. Om die reden kiezen we ervoor om onze producten via de groothandelaren te verkopen. Dankzij ons netwerk van zorgvuldig geselecteerde grossiers kunnen we de markt in de wereld goed bewerken.” VERANDERINGEN Dat de werkwijze van Salon Ambience in de afgelopen jaren onveranderd is gebleven, wil overigens niet zeggen dat er geen veranderingen hebben plaatsgevonden bij het bedrijf. Eén van de grootste veranderingen, is de toevoeging van het merk Luca Rossini. “Salon Ambience focust zich op een specifieke doelgroep. Omdat de producten volledig in Italië worden ontwikkeld en geproduceerd, ligt de prijs ook wat hoger. Vanwege de toenemende vraag vanuit de markt naar kwalitatief hoogwaardig meubilair tegen een aantrekkelijke prijs én vanwege de toenemende concurrentie van Chinese merken, hebben we Luca Rossini geïntroduceerd. De producten van Luca Rossini zijn, op enkele onderdelen na, ook volledig in Italië gemaakt. Doordat enkele onderdelen niet uit Italië komen maar worden geïmporteerd, is de prijs lager. Met dit merk focussen we ons op de onderste groep van het middensegment en het bovenste deel van het laagsegment.” INSPELEN OP DE BEHOEFTEN VANUIT DE MARKT Salon Ambience en Luca Rossini hebben een andere marktbenadering, maar één ding dat beide merken delen, is de drive om continu in te spelen op behoeften vanuit de markt. “We zijn geen voorloper op het gebied van bijzondere innovaties, maar we ontwikkelen wel continu nieuwe producten die inspelen op de behoeften van kappers en die meegaan met de tijd qua kleuren en vormen. We brengen ieder jaar verschillende producten op de markt, maar doen dat alleen als we zeker weten dat het goed is en voldoet aan de wensen van kappers en diens klanten. Kortom, we ontwikkelen niet iets omdat het op dat moment hip of trendy is, we ontwikkelen producten voor de lange termijn. Om die reden hechten we ook zoveel waarde aan hoge kwaliteit.” Dat Salon Ambience kan inspelen op behoeften vanuit de markt, heeft het bedrijf onder meer te danken aan de goede klantenrelaties. “In ieder land waarin wij producten leveren, hebben we iemand die onze klanten regelmatig bezoekt. Dit doen we onder meer om te weten te komen wat er speelt binnen hun bedrijf, maar ook in de markt. Als we weten waar wel of geen behoefte aan is, dan kunnen we daar op inspelen. Dat resulteert uiteindelijk in nieuwe producten.” STOKJE OVERDRAGEN De goede klantrelaties die Pim heeft opgebouwd in de afgelopen jaren, is iets wat hij absoluut gaat missen nu hij het stokje heeft overgedragen aan Michèle. Na zestien jaar neemt hij afscheid van de Benelux en gaat hij zich focussen op andere zaken. “Toen ik bij Salon Ambience begon, was ik in eerste instantie verantwoordelijk voor de Benelux. Later is dat uitgebreid naar Scandinavië, Oostenrijk, Zwitserland en een gedeelte van Duitsland. Nu ik wat ouder word, is het tijd om een stapje terug te doen en de Benelux over te dragen aan Michèle. In de andere landen zal ik voorlopig nog wel actief zijn, ik vind mijn werk namelijk nog veel te leuk om er volledig afstand van te doen”, glimlacht Pim. Michèle is al enige tijd werkzaam in de branche en heeft voorheen gewerkt in het bedrijf van Pim. Ook heeft ze een groot aantal klanten van Salon Ambience bediend met een ander merk dat zij op dit moment vertegenwoordigt: Bratt, een merk dat werkmaterialen en kappersbenodigdheden levert. “Toen mij werd gevraagd om het stokje van Pim over te nemen, wist ik eigenlijk direct het antwoord al. De werkwijze van Salon Ambience en van Pim, evenals de producten, spreken mij enorm aan. Het gevoel was direct goed en dat was voor mij de doorslag. Qua werkwijze sluit Salon Ambience goed aan bij Bratt en daarnaast zijn de producten een mooie aanvulling op het portfolio van Bratt. Ik kijk enorm uit naar deze nieuwe uitdaging, waarin ik hoop de samenwerkingen die Pim heeft opgebouwd voort te zetten.” Kortom, de visie van Salon Ambience zal niet veranderen nu Michèle het nieuwe gezicht is. “Bij Salon Ambience zal loyaliteit altijd voorop blijven staan, wat er ook gebeurt. Daarnaast zullen we ook dit jaar weer een groot aantal nieuwe producten lanceren, dus ik kan iedereen aanraden om een bezoek te brengen aan één van de showrooms om de producten zelf te zien en te ervaren!” Meer informatie: Salon Ambience Tel. +31 (0)612 964782 www.salonambience.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4