De Kapper nr1-2023 Online

DE KAPPER NR 1 2023 42 INTERVIEW JJ Maes staat sinds de oprichting bekend om de hoge kwaliteit van de producten. Sandra vertelt: “We zijn zeer selectief in de keuze van onze leveranciers en hebben bewust gekozen voor vijf exclusieve merken: Takara Belmont (Japan), Pahi (Spanje), Sassi (Italië), Greiner (Duitsland) en Takumi (Spanje). Kortom, we garanderen een uitstekende kwaliteit.” VOOR IEDER WAT WILS Dankzij de hoge kwaliteit van de producten groeide JJ Maes uit tot een grote naam binnen de kappersbranche. Jean-Joseph Maes en later Patrick Maes, die de tweede generatie vertegenwoordigt, speelden in op de grote interieurprojecten, verbouwingen die van A tot Z werden verzorgd. “Hierdoor kregen we een duur imago, waardoor we de “kleinere” en “jongere” kapper misliepen.” Afgelopen jaren werd er hard gewerkt om dat imago uit de wereld te sturen, met succes. Sandra legt uit: “De grote interieurprojecten worden nog steeds door ons uitgevoerd, maar we verzorgen ook kleinere interieurprojecten en bieden los meubilair aan. Kappers en barbers kunnen ervoor kiezen om bijvoorbeeld slechts één stoel, wasbak of een ander product bij ons af te nemen. Wij zijn dankbaar voor elke klant en maken geen verschil in onze service. ‘We rise by lifting others’ is ons motto. Kortom, we bieden een ruim, veelzijdig assortiment aan waardoor we kunnen voldoen aan iedere smaak én ieder budget.” Kortom, JJ Maes kan inspelen op ieders wensen en behoeften. “We willen voor iedere kapper en barber toegankelijk zijn. Niets is verplicht, maar alles is mogelijk. De saloneigenaar bepaalt en wij denken mee indien hij of zij daar behoefte aan heeft.” ONTDEK DE VIRTUELE SHOWROOM VAN JJ MAES IN 1954 BEGON JEAN-JOSEPH MAES MET DE EXCLUSIEVE IMPORT VAN JAPANSE HERENKAPPERSSTOELEN VAN HET MERK TAKARA BELMONT. DIT WAS HET BEGIN VAN JJ MAES. IN DE AFGELOPEN JAREN IS JJ MAES UITGEGROEID TOT EEN GERENOMMEERD BEDRIJF WAAR KAPPERS TERECHT KUNNEN VOOR KWALITATIEF KAPPERSMEUBILAIR, VAN LOSSE VERKOOP TOT COMPLETE INTERIEURPROJECTEN. INMIDDELS STAAT DE DERDE GENERATIE AAN HET ROER VAN HET FAMILIEBEDRIJF, WAAR PERSOONLIJKE AANDACHT EN SERVICE VOOROP STAAN. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER GAAT IN GESPREK MET CEO SANDRA MAES OVER WAT HET BEDRIJF UNIEK MAAKT. FAMILIEBEDRIJF Of iemand langskomt voor een compleet nieuw interieur, een verbouwing, één product of om inspiratie op te doen, maakt qua werkwijze geen verschil volgens Sandra. “Naast de goede kwaliteit, staat persoonlijke service bij ons centraal. We zijn een familiebedrijf en willen dat ook uitstralen naar onze klanten toe, dat is wat ons uniek maakt. Ons doel? Iemand voorzien in zijn of haar wensen en behoeften, nu en in de toekomst. Wat die wens of behoefte is, of het nou gaat om advies, meubilair of een verbouwing, maakt niet uit. We willen een langetermijnrelatie opbouwen met onze klanten.” NIETS IS VERPLICHT, MAAR ALLES IS MOGELIJK. DE SALONEIGENAAR BEPAALT EN WIJ DENKEN MEE INDIEN HIJ OF ZIJ DAAR BEHOEFTE AAN HEEFT

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4