De Kapper 1-2025 Online

DE KAPPER NR 1 2025 49 Die visie werpt zijn vruchten af: Haarboutique Scissors trekt inmiddels klanten van ver buiten Ell. "Mond-tot-mondreclame is essentieel geweest voor ons succes. Tevreden klanten brengen nieuwe klanten mee en dat is het mooiste compliment dat je kunt krijgen.” Ook sociale media spelen een belangrijke rol in de groei van de salon. “Via sociale media kunnen we een breder publiek bereiken en laten zien wat we doen. Maar uiteindelijk draait het om de kwaliteit van de dienstverlening en de persoonlijke benadering. Klanten voelen zich hier gehoord en gewaardeerd, wat ervoor zorgt dat ze blijven terugkomen.” Een totale make-over Hoewel de salon al goed draaide, besloot Anke vorig jaar dat het tijd was voor een totale make-over. “Het interieur was al 17 jaar oud, dus het werd echt tijd voor een frisse start. Ik wilde dat de salon er fancy, hip en uitnodigend uitzag, met meer warmte en een luxe uitstraling. Het had eerder een wat stoerdere look, maar ik wilde bewijzen dat zelfs in een klein dorp als Ell een chique salon succesvol kan zijn.” De verbouwing was een flinke klus. Anke werkte samen met interieurbouwers BIB en CvH Design. Lieke Rooswinkel Interior Sketch was ook niet weg te denken. Met dit team heeft ze uren op kantoor en in de werkplaats doorgebracht om tot dit waanzinnige eindresultaat te komen. "Door middel van hoogwaardige materialen en de creatieve kijk, klopt alles van het begin tot het einde." De nieuwe uitstraling van Haarboutique Scissors heeft niet alleen indruk gemaakt op bestaande klanten, maar ook nieuwe klanten aangetrokken. “De reacties zijn overweldigend positief. Klanten zijn onder de indruk van de gave fancy look en dat heeft zeker bijgedragen aan onze groei”, zegt Anke. “We hebben bewezen dat er wel degelijk ruimte is voor een chique salon in een klein dorp. Als je jouw visie met passie volgt en die volledig omarmt, trek je vanzelf de juiste klanten aan. En die blijven je trouw, keer op keer.” Toekomstplannen De verbouwing heeft geleid tot een flinke toename in klanten, zo sterk zelfs dat een klantenstop bijna onvermijdelijk lijkt. Toch blijft een tweede vestiging voor Anke onbespreekbaar. “Voor mij draait alles om persoonlijk contact”, legt ze uit. “Dat kan ik niet garanderen als ik er zelf niet ben. Karin en ik vormen een perfect team; we kennen elkaar door en door en delen dezelfde visie. Karin is de ervaren specialist in krullen, terwijl ik me focus op lang haar en wefts. Ik weet dat zij de kwaliteit levert en de uitstraling waarmaakt die ik voor ogen heb. Dat kan ik bij een andere locatie niet met zekerheid waarborgen.” In plaats van uit te breiden, kiest Anke ervoor om te blijven investeren in de ontwikkeling van haar huidige salon. “Het succes vasthouden is minstens zo belangrijk als groeien. Hoe we dat doen? Door educatie te volgen, op de hoogte te blijven van de laatste trends en constant op zoek te gaan naar inspiratie. Zo blijven we de ontwikkelingen van grote merken, designers, fashionweeks en sociale media volgen. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar je moet er actief achteraan gaan. Het gaat erom dat je die trends niet zomaar kopieert, maar ze eigen maakt. Dat is wat je uniek maakt: je eigen identiteit vormen en die uitdragen.” Meer informatie: Haarboutique Scissors Tel. +31 (0)495 551995 |www.scissorsenco.nl Fotocredits: Moodz Fotografie

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4