De Kapper nr 2 2019

D e K a p p e r n r 2 2 0 1 9 57 JONG TEAM Het team van BY YOEL bestaat uit jonge meiden. Hierover vertelt Yoëlla: “Het voordeel van jonge mensen aannemen is dat ik ze nog helemaal kan vormen. Ik train ze zelf twee keer in de week. Daardoor kan ik mijn visie op hen overbrengen. We werken daardoor allemaal op dezelfde manier en leveren dezelfde kwaliteit. Het maakt voor klanten daarom niet uit door wie van ons team ze geknipt worden. Ze vertrouwen iedereen. Inmiddels kennen onze klanten ook al onze meiden. We proberen een enthousiaste en persoonlijke sfeer te creëren in onze salon. Veel klanten zeggen dat het voelt als thuiskomen als ze weer bij ons zijn.” SAMENWERKING MET JOICO Een jaar na de oprichting is BY YOEL een samenwerking aangegaan met JOICO. “In één van de salons waar ik heb gewerkt, werkten ze met JOICO. Ik was toen al erg enthousiast over het merk. Toen ik vijf jaar geleden de kans kreeg om in mijn eigen salon ook met JOICO te gaan werken, wist ik direct dat ik dat moest gaan doen. De kwaliteit van de producten ligt ontzettend hoog en ik wist dat de lijntjes kort zijn. De sfeer binnen JOICO is erg persoonlijk, wat ik erg belangrijk vind. Op het begin gebruikte ik enkele producten van het merk, maar dat is steeds verder uitgebreid. Sinds vier jaar zijn al onze producten van JOICO.” JOICO MEMBERSHIP Dat de samenwerking goed is, blijkt uit het feit dat BY YOEL een JOICO-member is geworden. “JOICO en ik delen dezelfde visie. We willen beide namelijk verder groeien. Daarom is het membership een logische beslissing voor ons. Je moet het naar mijn mening na- melijk samen doen. Het voordeel van een member zijn is dat je altijd als eerste op de hoogte wordt gesteld van nieuwe producten en technieken. Zo werden we onlangs uitgenodigd bij de lancering van een nieuwe lijn, genaamd Defy Damage. Ook kregen we ter plekke een cursus over deze nieuwe lijn. Daardoor werden we direct en- thousiast! De producten uit deze lijn worden gebruikt voordat we gaan kleuren. Deze verzorgingslijn voorkomt namelijk haarbescha- diging op het moment dat je het haar gaat kleuren. Haarkwaliteit blijft voor JOICO de grootste prioriteit. Voor ons is dat uiteraard ook erg belangrijk omdat wij veel kleuringen toepassen. Deze lijn sluit dan ook perfect aan op onze behandelingen”, vertel Yoëlla. ONDERSTEUNING Wat volgens Yoëlla verder een voordeel is van het membership, is de ondersteuning. “Zodra we deze samenwerking met JOICO zijn aangegaan, merkte we direct dat JOICO echt altijd voor je klaar staat. Zo komt er één keer per maand een kleureducator vanuit het merk langs om te vragen hoe het gaat, waar we tegenaan lopen en waar we behoefte aan hebben. Ze geeft daarnaast ook tips en tricks over de kleuringen. Ook komt er één keer per maand een salesmanager langs om te kijken hoe het met de cijfers staat en welke mogelijkheden er zijn. Daarnaast worden er verkooptrainingen gegeven aan ons hele team om de salonverkoop te stimuleren. Ze steken erg veel tijd in onze salon. Dat waardeer ik enorm. Vooral voor startende ondernemers is het naar mijn mening van belang dat er altijd iemand voor je is. Het is fijn als iemand een keer tegen je zegt dat je het goed doet en je helpt met de dingen die minder goed gaan. JOICO doet dat uitstekend.” MEMBER-EVENTS Twee keer per jaar organiseert JOICO een member-event. “Tijdens die dagen zie je alle andere JOICO-members. Naast het feit dat het altijd erg gezellig is, doe je ook veel ideeën op. Tijdens het vorige event kregen we eerst een bedrijfstraining. Daarna gingen we met z’n allen koken. Je leert mensen dan ook écht kennen, dat maakt het erg leuk! Ondanks dat we eigenlijk concurrenten zijn, zijn we toch een hecht team.” JOICO FLAGSHIPSTORE Sinds kort is BY YOEL een JOICO flagshipstore geworden. “We vinden het een enorme eer om een JOICO flagshipstore te mogen zijn. Met deze flagshipstore kunnen we echt uitdrukken wie we zijn en wie we willen zijn. Een ander voordeel is dat nieuwe JOICO-producten in onze flagshipstore gelanceerd zullen worden. Wij krijgen als het ware de primeur. Volgend jaar gaat JOICO in onze flagshipstore verschillende cursussen geven. Wat de inhoud van die cursussen precies gaat zijn, mag ik nog niet verklappen.” TWEEDE VESTIGING Yoëlla heeft de ambitie om steeds verder te groeien. “We staan nu met vijf personen in de salon en we beschikken over zeven stoelen. We zouden er nog twee stoelen bij kunnen plaatsen. Op de korte termijn willen we nog een paar meiden aannemen. Ik wil ook die meiden dan volledig opleiden om dezelfde kwaliteit in de salon te kunnen garanderen. Uiteindelijk is ons doel om ook een tweede vestiging te openen. Maar we doen alles stapje voor stapje, want de kwaliteit blijft altijd de belangrijkste focus. We willen samen met JOICO naar de top klimmen”, vertelt Yoëlla tot slot. Meer informatie: BY YOEL Tel. 020-4823007 www.byyoel.nl “WE WILLEN SAMEN MET JOICO NAAR DE TOP KLIMMEN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4