De Kapper nr 2-2020 Online

D e K a p p e r n r 2 2 0 2 0 3 C o l o f o n e n D e V i s i e Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Else Witten (redacteur) e.witten@gpmedia.nl Sales : GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Jeroen Koebrugge (media-adviseur) J.koebrugge@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2020 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. We kunnen er niet omheen: het Covid-19 virus. Het zijn bizarre en onzekere tijden voor iedereen. Qua gezondheid, maar ook zeker economisch gezien. Kapsalons moeten tot 28 april hun deuren sluiten. Wanneer je deze uitgave leest kan het zomaar zijn dat deze maatregel is aangepast of verlengd. Maar wat er ook wordt besloten, je hoort je aan de maatregelen te houden. Zo betekent gesloten ook écht gesloten. Daar wordt echter niet door iedereen gehoor aan gegeven, helaas. Hier en daar zijn enkele kappers nog actief, tot ongenoegen van de con- cullega’s. En terecht. Hierdoor worden jouw klanten geknipt en gekleurd door de concurrent. Is dat eerlijk? Nee. Maar gebeurt het? Ja. Ik begrijp natuurlijk net als ieder ander dat er geld moet worden verdiend. Niemand wil inkomsten missen of failliet gaan. Maar het draait op dit moment niet alleen om jou of jouw bedrijf, maar om de volksgezondheid. Regels zijn regels en daar hoor je je aan te houden. Het zijn moeilijke tijden voor iedereen en daar moeten we doorheen zien te komen. Dat lukt alleen met alle 17 miljoen mensen in ons land. Gelukkig houdt het merendeel van de kappers zich aan de maatregelen die zijn opgelegd. Het is bijzonder om te zien welke creatieve ideeën in deze crisis ontstaan. Je bent natuurlijk niet voor niets ondernemer geworden en weet dat er tegenslagen op je pad zullen komen. Maar op een scenario als dit kún je je bijna niet voorbereiden. Toch merk ik dat jullie alles behalve de handdoek in de ring gooien of in een slachtofferrol kruipen. Jullie vechten, gaan op zoek naar mogelijkheden en inspireren jullie collega’s en klanten. En mij. Ik heb ontzettend veel ideeën voorbij zien komen, zoals het bezorgen van producten, het maken van persoonlijke kleurrecepten, verkopen van vouchers enzovoorts. Deze ideeën zullen natuurlijk niet in één klap de omzet doen herstellen. Het zullen zware tijden blijven, maar met de neus in dezelfde richting, komen we hier uit. Wat ook bijzonder is om te zien, is de betrokkenheid bij onder andere groothandelaren, web- shops en leveranciers. Ook zij hebben het moeilijk in deze tijden, maar doen er alles aan om kappers te ondersteunen. Een bedrijf dat zich in deze onzekere tijden inzet voor kappers, is Pr o-johnbeerens.com. John Beerens, oprichter en eigenaar van Pr o-johnbeerens.com vertelt hoe het bedrijf dat doet. Verder vind je in deze uitgave ook al het andere branchenieuws, want dat is ook onze taak naar jullie toe als lezers. En dat blijven wij doen, net zoals jullie ondernemers blijven. Ik wil jullie heel veel succes, maar vooral gezondheid wensen in de komende periode. Want gezondheid is ons belangrijkste bezit in deze wereld, dat is wel gebleken. De Visie “HET IS BIJZONDER OM TE ZIEN WELKE CREATIEVE IDEEËN IN DEZE CRISIS ONTSTAAN” Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4