De Kapper nr 2-2020 Online

D e K a p p e r n r 2 2 0 2 0 4 I n h o u d P. 10 INTERVIEW KAPPERSSHOP PRO Therese en Edward Postma richtten in 2003 Kappersshop PROop. Beiden hadden op dat moment al ruime ervaring in de kappersbranche. Wat begon als een kleine winkel in de salon, groeide uit tot wat Kappersshop PRO nu is: een groothandel in professionele kappersbenodigdheden, exclusief voor professionals. We gaan op bezoek in het Friese Drachten waar we met Edward en Therese in gesprek gaan over de succesfactoren en hun passie voor de zaak. P. 17 FRIS ONLINE JE KENNIS OP MET BETREKKING TOT HAARVERLIES Hans van Montfort, arts en onderzoeker, maakt zich niet alleen zorgen om de directe medische gevolgen van de coronacrisis. Ook de indirecte gevolgen zijn volgens hem heftig. “De onzekerheid en de financiële problemen zorgen voor extra stress. Toch wil ik oproepen om in actie te komen. In deze crisis is het belangrijk om te investeren in bijvoorbeeld kennis.” P. 20 COVERSTORY PRO-JOHNBEERENS.COM Het zijn onzekere tijden. De crisis waar ons land in verkeert raakt ons allemaal en dat is beangstigend. Maar juist nu moeten we ons hoofd omhoog houden en samenwerken. Dat vindt John Beerens, eigenaar van Pro- johnbeerens.com. “Kappers hebben het moeilijk en leven in onzekerheid. Juist nu moeten wij als branche de handen ineen slaan. Er is maar één goede manier om deze storm te bestrijden: samenwerken.” 10 P. 28 HAARMODELIJN-TOOLKIT De showcase van de nieuwe Haarmodelijn kon dan weliswaar niet doorgaan vanwege het coronavirus, toch kun je dit voorjaar met de nieuwste haartrends aan de slag in je salon. De digitale Haarmodelijn toolkit bevat namelijk alles wat je nodig hebt voor salontraining en marketing. 17 28

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4