De Kapper nr2-2021 Online

D e K a p p e r n r 2 2 0 2 1 20 ALS KLEINE JONGEN WAS BRAM NIESSINK NA SCHOOLTIJD AL VEEL TE VINDEN BIJ MINISTRY OF BEAUTY, WAARVAN ZIJN VADER, NICO NIESSINK, DE EIGENAAR IS. DAT HIJ UITEINDELIJK TERECHT ZOU KOMEN BINNEN DIT BEDRIJF, WAS DAN OOK NIET ZO GEK. MAAR VOORDAT HIJ DAAR IN 2018 ZIJN INTREDE DEED, HAD BRAM AL VEEL ERVARING OPGEDAAN IN DE BRANCHE. EN DAT IS BEST BIJZONDER TE NOEMEN, AANGEZIEN HIJ ‘SLECHTS’ 25 JAAR IS. WE GAAN MET HEM IN GESPREK OVER KIS GREEN, DE EERSTE LIJN DIE HIJ VOLLEDIG ZELF HEEFT ONTWIKKELD. KIS Green: 100% VEGAN EN TOT 97% NATUURLIJK Tijdens zijn studie aan het Amsterdam Fashion Institute heeft Bram stage gelopen bij Hanos International, Gieseke Cosmetics in Duitsland en bij het hoofdkantoor van Paul Mitchell in Los Angeles. Ook is hij tijdens zijn studie het modelabel BYB gestart en heeft hij later het parfummerk Fugazzi, dat onder andere bij Skins verkrijgbaar is, opgericht. Kortom, een ondernemer in hart en nieren. “Ik ben creatief ingesteld, houd van iets nieuws creëren en heb altijd al de ambitie gehad om uiteindelijk in de kappersbranche te gaan werken. Mijn vader heeft me vanaf kleins af aan al besmet met het kappersvirus”, grapt Bram. “Hij heeft me echter nooit gepusht om deze stap te maken, dat is vanzelf zo gegaan.” Nadat Bram zijn stage bij Paul Mitchell had afgerond en was afgestudeerd, besloot hij om bij Ministry of Beauty aan de slag te gaan. “Als ik iets doe, dan ga ik er ook vol voor. Ik heb verantwoording nodig om te kunnen presteren en die heb ik hier vanaf het eerste moment gekregen. Mijn eerste project was KeraMen en ik had volledig de vrije hand in zowel de uitstraling als de inhoud van de producten. Dat was een uitdaging, maar daar heb ik enorm veel van geleerd.” Sinds 2019 heeft Bram de verantwoordelijkheid voor de gehele KIS lijn, wat de start was een complete restyling en de introductie van de KIS SoftShades & SafeShades kleuringen waarbij Natasja Keijzer vaktechnisch gezien de grootste input gaf. KIS GREEN Onlangs vond de lancering plaats van KIS Green, de eerste lijn die Bram volledig zelf heeft bedacht en uitgewerkt. En het resultaat mag er zijn. Van de verpakking tot de ingrediënten, alles klopt. Iets wat volgens Bram niet meer dan normaal is. “Ik ben heel erg perfectionistisch. We zijn ruim twee jaar geleden met de ontwikkeling van deze lijn begonnen, dus het heeft veel tijd en energie gekost. Maar ik ben enorm trots op het resultaat!” En terecht, want met deze lijn speelt Ministry of Beauty perfect in op de huidige behoeften van de kappers en hun klanten. Bram vertelt: “Duurzaamheid is veel meer dan een trend. Het is een overtuiging die steeds meer mensen beweegt om anders te denken en te leven. Door de lancering van KIS Green willen wij een bijdrage leveren aan de verduurzaming en inspelen op de behoeften van de kappers en hun klanten. De lijn is 100% vegan en tot 97% natuurlijk. Daarnaast zijn de producten verpakt in gerecyclede flacons, waardoor je minder gebruik maakt van fossiele grondstoffen, water en energie en bijdraagt aan een circulaire economie.” 100% VEGAN, 87-97% NATUURLIJK KIS is zeker niet het enige merk dat een vegan-lijn introduceert. Op de vraag wat KIS Green écht uniek maakt, antwoordt Bram: “Er zijn een groot aantal producten op de markt die 100% vegan zijn, maar wat betekent dat nou precies? Het wil namelijk zeggen dat je geen dierlijke ingrediënten gebruikt, maar wat gebruik je dan wel? Vaak zitten die producten vol met synthetische grondstoffen, zoals microplastics, en die dragen absoluut niet bij aan de verbetering en verduurzaming van je product. Wij hebben er met KIS Green juist naar gestreefd om niet alleen producten te ontwikkelen die 100% vegan zijn, maar ook zo natuurlijk mogelijk. Dit heeft ertoe geleid dat onze producten tussen de 87% en 97% uit natuurlijke ingrediënten bestaan. Het is nog niet mogelijk om sulfaatvrij aan de 100% te kunnen voldoen, maar we komen dicht in de buurt. De producten binnen de KIS C o v e r s t o r y

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4