De Kapper nr2-2022 Online

D e K a p p e r n r 2 2 0 2 2 11 dat ze wereldwijd verkocht worden en aan de derde generatie is het de taak om verder te kijken dan dat. “We ondersteunen de kappers niet alleen door goede producten te ontwikkelen die inspelen op hun wensen en behoeften, maar we gaan veel verder dan dat. Een aantal jaren geleden hebben we het Ambassador Programma geïntroduceerd, waarmee we de kapper ontzorgen en adviseren op het gebied van management, marketing en educatie. Kortom, we zijn veel meer dan een productleverancier, we zijn een business partner”, aldus Rik. SAMENWERKING MET SALONAUTOMATISEERDER AIMY De samenwerking met salonautomatiseerder Aimy is een goed voorbeeld van het ontzorgen van de kapper. Rik legt uit: “We merkten dat saloneigenaren behoefte hebben aan een partner die hen ondersteunt om het maximale uit hun onderneming te halen. Door de samenwerking met Aimy, die speciaal voor ons een specifieke software heeft ontwikkeld, kunnen we datagedreven bedrijfsadviezen op maat geven en daarnaast salon-specifieke acties voorstellen. Onze Business Developers en Business Unit Managers geven vervolgens op basis van de data uit onder andere de Quick Scan gedegen businessadvies op maat.” LUISTEREND OOR BIEDEN Maar het draait niet alleen maar om data. Het is volgens Eelco ook van belang om een luisterend oor te bieden. Alleen zo kun je uiteindelijk inspelen op iemands wensen en behoeften. Eelco: “Onze Business Developers komen iedere maand langs bij de saloneigenaren. Niet om producten te verkopen, maar om te luisteren naar diens wensen, ambities en opmerkingen. Vervolgens kunnen we hen ondersteunen en adviseren op de aspecten waar ze behoefte aan hebben, zodat ze uiteindelijk succesvoller worden. En ik weet ook dat iedere leverancier claimt een goede businesspartner te zijn, dus ik begrijp dat er kappers zijn die mijn woorden in twijfel trekken. Daarom nodig ik je van harte uit om samen met mij een kopje koffie te drinken, zodat ik ook echt kan bewijzen dat we de beste business partner zijn.” E-LEARNING Een onderwerp dat naar voren kwam in verschillende gesprekken tussen de Business Developers en saloneigenaren, was de toenemende behoefte aan e-learning. Dit voorjaar gaat Keune daarom een compleet e-learning- programma introduceren. Rik: “We willen de kapper aan de hand meenemen gedurende zijn of haar hele carrière. Ons e-learning programma biedt daarom ‘education for life’. Ons programma biedt een gedegen opleidingstraject waarbij de kapper zijn of haar maximale potentie kan benutten. Wij zijn van mening dat je je als mens, dus ook als kapper, continu kunt blijven ontwikkelen en ons uitgebreide e-learning-programma draagt daaraan bij.” DUURZAAMHEID Dat ze bij Keune niet in kwartalen, maar in generaties denken, blijkt onder meer uit de focus op duurzaamheid. “We zijn ons zeer bewust van de milieu- impact die we maken als bedrijf. Zo zijn we op dit moment bezig met het B-Corp keurmerk en het ziet ernaar uit dat we dat keurmerk dit jaar ontvangen. Met deze certificering laten we zien dat we het als bedrijf belangrijk vinden om waarde voor mens, milieu en maatschappij na te streven. Dat zijn we verplicht aan onszelf, maar ook aan onze partners en diens klanten.” FOR THOSE WITH CHARACTER In het jubileumjaar wordt ook een geheel nieuwe look & feel geïntroduceerd, die volgens Rik perfect aansluit op de filosofie van het bedrijf. “We hebben een stellige overtuiging dat de wereld mooier wordt, als men karakter toont. Je rug rechten wanneer het zwaar is, je uitspreken als je het ergens niet mee eens bent en dapper blijven in moeilijke tijden, dát is karakter tonen. Omdat we hier veel waarde aan hechten, luidt onze pay-off: ‘For those with Character’. Kappers zijn vaak uitgesproken persoonlijkheden en staan symbool voor het tonen van karakter. Daarnaast zijn zij degenen die de consument kunnen helpen om hun karakter bloot te leggen door middel van hun creativiteit. Kortom, Keune is er voor degenen die karakter durven tonen. Onze nieuwe look & feel sluit daar perfect op aan.” TWEEDAAGS EVENEMENT Een honderdjarig jubileum mag natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan en daarom organiseert Keune in juni een exclusief tweedaags evenement. “Dit inspirerende tweedaagse evenement zal bestaan uit een zomerfestival op zaterdag en een spectaculaire show op zondag, gevolgd door een afterparty. Het belooft een geweldig event te worden, waar meer dan tweeduizend gasten van over de hele wereld samenkomen! Hopelijk zien we je dan!”, sluit Eelco af. Meer informatie: Keune Haircosmetics Tel. +31 (0)35 6016161 www.keune.com Rik van Casteren

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4