De Kapper nr 2 2023 Online

de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY DOUBLE TRUE Hair extensions Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e k a p p e r s b r a n c h e | A p r i l 2 0 2 3 | 2 3 e j a a r g a n g n o . 2 | P r i j s € 1 0 , 5 0

Biodegrades within 100 days 15 x more absorbent Super hygienic and fresh Wanneer ga jij om?! WIST JE DAT JE MET SCRUMMI: • Geld kan besparen • Tijd kan besparen • Hygiënischer werkt • Het haar sneller droogt • Meer omzet kan genereren • Milieuvriendelijk werkt Nederland +31 85 016 0301 info@ecohanddoek.nl België +32 468 150 723 info@wecare4hair.com

DE KAPPER NR 2 2023 3 Colofon en De Visie De Visie de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY DOUBLE TRUE Hair extensions Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e k a p p e r s b r a n c h e | A p r i l 2 0 2 3 | 2 3 e j a a r g a n g n o . 2 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Corien Stakenkamp (redacteur) c.stakenkamp@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/ of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl Er heerst binnen de kappersbranche al een tijdje een negatieve tendens over de aanwas van vakmensen. Overigens is dat niet alleen het geval binnen de kappersbranche, maar binnen alle vakmanschappen. Dat er binnen verschillende ambachten wel degelijk talent rondloopt in Nederland, bleek onlangs tijdens Skills The Finals, het jaarlijkse Nederlands Kampioenschap voor vakwedstrijden in het (v)mbo. Het event vond plaats op 23 en 24 maart in de RAI in Amsterdam en trok bezoekers uit heel het land, waaronder veel scholieren die in de toekomst een keuze moeten maken voor een vervolgopleiding. Keune was dit jaar voor de vierde keer leverancier van het event, omdat het bedrijf het belangrijk vindt dat jong talent gestimuleerd wordt en scholieren worden geënthousiasmeerd voor het kappersvak. Een goede zet van Keune als je het mij vraagt. Dat er wat moet veranderen, is namelijk duidelijk. Steeds meer jongeren kiezen voor havo of vwo of gaan na het MBO verder studeren. Ontzettend zonde, want een beroepsopleiding kan toegang geven tot een veelbelovende carrière. Dat hebben velen van jullie inmiddels wel bewezen. VAKMENSEN ZIJN DE MOTOR VAN NEDERLAND EN DE TALENTEN IN HET BEROEPSONDERWIJS WERKEN AAN ONZE TOEKOMST Trijntje Hoekstra, Educatie Manager Nederland bij Keune, vertelde mij het volgende tijdens het event in de RAI, waarmee ze de spijker op de kop sloeg: “Vakmensen zijn de motor van Nederland en de talenten in het beroepsonderwijs werken aan onze toekomst”. Toch wordt een ambachtsberoep binnen onze samenleving vaak als minderwaardig gezien, ook kappers krijgen helaas vaak met dat vooroordeel te maken. Overigens heersen er ook vooroordelen binnen kappersland zelf. Zo worden salons aan huis vaak als minderwaardig beschouwd, iets dat naar mijn idee volkomen onterecht is. Ook ZZP’ers blijven zichzelf ontwikkelen en willen zichzelf uitdagen om de beste versie van zichzelf te worden. Wendy Verbruggen, eigenaresse van Straight or Curly in Meerlo, is daar een uitstekend voorbeeld van. Onlangs deed zij mee aan de L’Oréal Style & Color Trophy. Dat ze uiteindelijk de Talent Award en de Publieksprijs in de wacht zou slepen, had niemand verwacht. Begrijpelijk, want het komt niet vaak voor dat een ZZP’er een prestigieuze prijs wint. Toch stond Wendy daar, volkomen terecht, op het grote podium tijdens de finale in Antwerpen. Ze heeft hiermee bewezen dat het vooroordeel over ‘kleine’ salons onjuist is. Ik hoop dat de prestaties van Wendy andere zelfstandige ondernemers motiveert om te durven dromen, hoe jong of oud je ook bent. Het kappersvak biedt ontzettend veel kansen, dat hebben zowel de finalisten tijdens Skills The Finales als Wendy bewezen. Echter moet je die kans wel krijgen. Het is daarom van groot belang dat evenementen als Skills, maar ook evenementen vanuit leveranciers, zoals de L’Oréal Style & Color Trophy, worden georganiseerd. Het stimuleert iedereen om zichzelf uit te dagen en verder te ontwikkelen, dat komt de branche uiteindelijk alleen maar ten goede. Veel leesplezier!

DE KAPPER NR 2 2023 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW SILK’N De Haarmodelijn, die dit jaar op drie verschillende dagen én locaties plaatvond, werd dit jaar onder andere gesponsord door het merk Silk’n. Hiermee maakte Silk’n officieel zijn intrede op de kappersmarkt. Voorheen ontwikkelde het merk namelijk enkel beauty-apparaten voor thuisgebruik, maar daar komt nu verandering in. P. 14 BABYLISSPRO Dario J. Braun besloot ruim vijftien jaar geleden om het kappersvak in te gaan. “Ik ben altijd al een creatief type geweest met een fascinatie voor het kappersvak. Mijn droom als 18-jarige leerling kapper was helder: ooit wil ik een plek creëren waar elke man zich welkom voelt.” Dario runt op dit moment zijn eigen barbershop in Haarlem, genaamd DARIOS Barbers, en richtte zijn eigen academy op, genaamd DARIOS Education. Ook is hij onlangs BaBylissPRO ambassadeur geworden. P. 16 KEUNE HAIRCOSMETICS Op 23 en 24 maart vond in de RAI Amsterdam Skills The Finals plaats, het jaarlijkse Nederlands Kampioenschap voor vakwedstrijden in het (v)mbo. “Vakmensen zijn de motor van Nederland en de talenten in het beroepsonderwijs werken aan onze toekomst, daarom is het zo belangrijk dat dit soort evenementen worden georganiseerd”, aldus Trijntje Hoekstra, Educatie Manager Nederland bij Keune. P. 20 COVERSTORY Het salonexclusieve merk Double True is ontstaan vanuit Great Hair Professionals en heeft zich in de afgelopen jaren steeds verder ontwikkeld, wat heeft geleid tot veel naamsbekendheid binnen de branche. In het hoofdkantoor in Borculo geeft het merk op maat advies en trainingen om de professionaliteit rondom hun techniek en kwaliteit van hair extensions hoog te houden. 10 14 16 20

DE KAPPER NR 2 2023 5 P. 34 WENDY VERBRUGGEN Wendy Verbruggen won tijdens de finale van de L’Oréal Style & Color Trophy de Talent Award én de Publieksprijs. De redactie van vaktijdschrift De Kapper gaat in gesprek met Wendy over de rollercoaster waarin ze terecht kwam. Van sterallures is in ieder geval geen sprake. Bij binnenkomst is het eerste wat Wendy tegen ons zegt: “Een klein salonnetje, he?” Die zin vat haar persoonlijkheid perfect samen: bescheiden en nuchter. P. 38 L’ANZA Zeg ‘modefotografie’ en je denkt al snel aan Peter Lindbergh. Niet zo vreemd dat Mari van de Ven juist hem als inspiratiebron koos voor zijn nieuwe lookbook voor L’ANZA. Als Creative Director van L’ANZA Benelux creëerde hij voorjaars- en zomerlooks die net zo naturel en tegelijk cineastisch zijn als de fotografie van Peter Lindbergh. P. 41 PERFECT HAIR Perfect Hair heeft de laatste jaren niet stilgezeten. Met een gamma van 62 kleuren, vijf lengtes en zeven technieken in de beste haarkwaliteit is er voor elke klant wat wils. In 2023 breidt het merk zijn portfolio uit naar 65 kleuren en wordt er een nieuwe techniek geïntroduceerd. P. 48 SALON X - DIERKING HAARINSTITUUT Op 14 mei wordt de ANKO Ondernemers Award uitgereikt, waarbij iedere genomineerde wordt beoordeeld op zijn of haar ondernemerskwaliteiten. De redactie van vaktijdschrift De Kapper gaat met één van de genomineerde ondernemers in gesprek: Ria Dierking van Dierking Haarinstituut. 34 38 41 48

DE KAPPER NR 2 2023 6 KORT NIEUWS Het product is heel eenvoudig in gebruik. Je brengt het aan op vochtig haar na het reinigen. Concentreer je hierbij vooral op de lengtes en punten en draai het haar rond de vingers om het product dieper te laten doordringen. Na enkele seconden inwerktijd, kan de insta.lotion al worden uitgespoeld. Meer informatie: z.one lab Tel. +31 (0) 413 724934 www.zonelab.nl Instagram: milkshakehairnederland Facebook: milk shake - nederland MILK_SHAKE INTRODUCEERT INSTA.LOTION: VLOEIBAAR HAARMASKER VOOR “GLASS HAIR” Met trots kondigt milk_shake een nieuwe must have aan binnen het assortiment: insta.lotion. Dit vloeibare masker voor het haar met hyaluronzuur zorgt in slechts enkele seconden voor handelbaarheid, extreme glans, hydratatie, gladheid en het verminderen van kroes. “Voorheen kreeg de kapper bij dit soort acties standaard een modelleerschaar in maat 5.5”, ook als de knipschaar in een andere maat werd besteld. Deze keer kan de kapper dezelfde maat kiezen voor de modelleerschaar. Als je een knipschaar in maat 6.0” bestelt, ontvang je dus gratis een modelleerschaar in maat 6.0”, vertelt Lars Nökel, Sales Manager voor Nederland. De scharen zijn gemaakt van Japans staal, wat zorgt voor een hoge kwaliteit van de scharen. Daarnaast zijn de bladen zeer scherp, wat uitzonderlijk nauwkeurig knippen MAAK KENNIS MET CHIKARA VAN E-KWIP Met trots kondigt e-kwip de introductie aan van de Chikara-set. Om deze introductie te vieren, heeft het merk een actie bedacht. Bij de aanschaf van een knipschaar, beschikbaar in maat 5.5” en 6.0”, ontvang je gratis een modelleerschaar in dezelfde maat. mogelijk maakt. Verder kenmerkt de schaar zich door het ergonomische design, wat zorgt voor een makkelijke bediening. De scharenset wordt geleverd met een gratis kam én etui. Meer informatie: HAARO Friseurbedarf GmbH Tel. +49 (0)212 3825620 www.e-kwip.de

DE KAPPER NR 2 2023 7 HAARVERLIES MAAK KENNIS MET HET HAIR RECOVERY PROGRAM VAN PHARMA HERMETIC PoloCosmetics BV is in Nederland bekend als importeur en verdeler van Barbicide, marktleider op het gebied van desinfectant voor de beautyindustrie. Het bedrijf verdeelt dit product via ± 150 geselecteerde groothandels in de uiterlijke verzorging in Nederland. Sinds enkele maanden is PoloCosmetics BV in de Benelux gestart met het Hair Recovery Program van Pharma Hermetic uit Barcelona. Deze Biofarmaceutische cosmetica producent heeft zich de laatste twintig jaar verdiept in de ontwikkeling van producten ter voorkoming en bestrijding van haaruitval en activering van haargroei. Op dit moment is Pharma Hermetic al in meer dan 36 landen zeer succesvol. Ook heeft het bedrijf een vooraanstaande positie bij specialisten in de dermatologie en de World Trichology Society en zijn er interessante berichtgevingen over het Hair Recovery Program bij het International Hair Authority. Hair Recovery Program Pharma Hermetic is het enige niet-chirurgische product tegen haaruitval en om haargroei te bevorderen, zonder naalden (pijnvrij) en zonder het nadeel van bijwerkingen door medicatie. De Pharma Hermetic producten die geproduceerd worden voldoen aan de strengste GMP-regelgeving. De cosmetische producten worden ontwikkeld voor medisch specialisten, haarklinieken, salons en home care. Het bedrijf biedt de nieuwste en meest effectieve formules in de aanpak van alle vormen van haarverlies, voor alle genders, haar- en huidtypes. Het SP 55 Hair Recovery Program is geschikt voor alle vormen van periodiek, chronisch, plaatselijke of erfelijke haarverlies en is ook uitermate geschikt om als behandeling na een haartransplantatie en haaruitval door medicatie of ziekte toegepast te worden. Het effect van het Hair Recovery Program is vaak zichtbaar binnen twee tot vier weken. Andere kenmerken zijn: - 100% steriel, organisch natuurlijk ingrediënt, geen schadelijke chemicaliën of allergenen, geen contra-indicaties. - Onderscheidend op het gebied van specifieke ingrediënten tegen haaruitval. - +150 aminozuren, vitaminen, mineralen. - Remt 5-Alpha reductase & blokkeert DHT. - Werkingsmechanisme: ondersteunt stamcellen in de follikel en vergroot de telomerase-activiteit in de stamcellen van haar. - Activeert slapende follikels. - Stimuleert angiogenese (vorming van nieuwe haarvaten vanuit bestaande haarvaten). - Ter ondersteuning na een haartransplantatie of na een chemobehandeling. Universiteitskliniek “La Fe” – Bionos Biotech Een klinisch wetenschappelijk onderzoeksrapport van de Universiteit van Valencia onderbouwt de resultaten. Dit onderzoek werd uitgevoerd door onderzoekers van Bionos Biotech, gevestigd in de universiteitskliniek “La Fe” in Valencia – Spanje (het onderzoek is op aanvraag ter inzage). Voor professionals bestaat er een mogelijkheid om te testen. Wilt u meer informatie ontvangen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op via info@polocosmetics.com of bel naar +31 (0)546 - 569 917.

Hair extensions Don't care, we care. De beste hair extensions, voor professionele kappers. In meer dan 60 kleuren, 5 verschillende lengtes & 7 waanzinnige technieken. CLIP INS • KERATINES • HAND TIED WEFTS • SECRET WEFTS • NORMAL TAPES • INVISIBLE TAPES • MINI TAPES www.perfecthair.be

DE KAPPER NR 2 2023 9 INTERVIEW VERHOOG JE SALONOMZET MET DE MERKEN VAN BEYOND BEAUTY LABELS aanbieden, waaronder het waxen, vormen, kleuren, liften en stylen van de wenkbrauwen en wimpers. Bovendien maken de producten de dagelijkse salonroutine eenvoudiger én kun je er de salonomzet aanzienlijk mee verhogen.” Op www.andmetics-professional.nl vind je meer informatie over het merk. pH Plex Onlangs werd er een nieuw merk aan het portfolio van Beyond Beauty Labels toegevoegd: pH Plex, een bescherm- en herstelbehandeling die uit twee stappen bestaat. “Dit is de grootste innovatie binnen de kappersbranche sinds de introductie van plexen. pH Plex is namelijk het enige product op de markt met een optimale pH-waarde van 9,0. Vandaar ook pH in de merknaam. Alle andere plexen hebben een pH waarde van ongeveer 3,5. Haarkleuring-, blonderings- en permanentrecepten hebben een pH waarde van ongeveer 9 en dat is niet voor niks. Door het toevoegen van een oud type plex met pH 3,5 verandert de pH waarde van het recept en daardoor dus de werking. pH Plex past een gepatenteerde technologie toe waardoor het recept een pH waarde van 9 blijft houden, wat het beste resultaat voor het haar garandeert.” Een ander voordeel van pH Plex, is dat het reageert op alle aminozuren. “Je haar is gemaakt van maximaal 21 soorten aminozuren. Terwijl de bindingstechnologie van andere plexen kan reageren met slechts één type aminozuur, kan het actieve ingrediënt appelzuur, dat in de eerste stap van pH Plex zit verwerkt, reageren met alle soorten aminozuren waaruit het haar bestaat.” pH Plex kenmerkt zich niet alleen door de uitstekende resultaten, maar ook door de toegankelijkheid. “De oprichters van het merk wilden dat het product eenvoudig toe te passen zou zijn in de salon, zonder de routine van de kleur- of blondeerbehandeling aan te hoeven passen. Dat is absoluut gelukt. Het toepassen van pH Plex bestaat uit twee stappen, namelijk pH Plex 1: Protect, dat je toevoegt aan de kleur of blondering, en pH Plex 2: Repair, dat je na het uitspoelen op de lengtes en punten van het vochtige haar aanbrengt. Kortom, pH Plex biedt een eenvoudige, zorgeloze toepassing met uitstekend resultaat.” Gratis demonstratie en testproducten Wil jij ook graag kennismaken met ANDMETICS Professional of pH Plex? Meld je dan nu aan voor een gratis demonstratie óf vraag vrijblijvend gratis testproducten aan via info@beyondbeautylabels.nl. Zet in de mail jouw volledige contactgegevens en waar je interesse naar uitgaat, zodat het team van Beyond Beauty Labels contact met jou kan opnemen. Ben je nieuwsgierig naar het totale aanbod van Beyond Beauty Labels? Neem dan een kijkje op www.beyondbeautyshop.nl. Via deze site kun je ook een account aanmaken, waarna de B2B prijzen zichtbaar worden en je kunt profiteren van aantrekkelijke inkoopvoordelen. Meer informatie: Beyond Beauty Labels Tel. +31(0)85 876 9941 | info@beyondbeautylabels.nl | www.beyondbeautylabels.nl Naast het importeren en distribueren van producten en concepten voor de kappersbranche, biedt Beyond Beauty Labels ook trainingen, cursussen, presentaties en (product)uitleg aan vanuit de Beyond Beauty Academy. “We hebben verschillende locaties waar we de trainingen en andere activiteiten organiseren. Dit doen we in kleine groepen of zelfs op individuele basis, omdat kwaliteit, persoonlijke aandacht en service de speerpunten van ons bedrijf zijn.” Via www. beyondbeautyacedemy.nl kun je het volledige cursusaanbod van de verschillende merken vinden. ANDMETICS Professional Onderdeel van het portfolio van Beyond Beauty Labels is ANDMETICS Professional. “Dit merk biedt een trendy wenkbrauw en wimpers concept voor kappers, schoonheidsspecialisten en make-up artiesten. De nadruk ligt op hoogwaardige producten waarmee je jouw klanten een uitstekende extra service kunt Beyond Beauty Labels is importeur en distributeur van professionele en hoogwaardige haar- en beautymerken uit verschillende landen, maar voornamelijk uit het Duitstalige gebied van Europa. “Naast verschillende merken in de haarcosmetica en een sterke focus op de professionele kappersbranche proberen we ook de cross selling en cross over in de kapsalon te stimuleren. Hoe we dat doen? Door ook beautymerken aan ons portfolio toe te voegen die in de salon kunnen worden toegepast, maar ook de doorverkoop kunnen stimuleren”, aldus het team van Beyond Beauty Labels. We gaan in gesprek met het team over de visie van het bedrijf en de verschillende merken binnen het portfolio.

DE KAPPER NR 2 2023 10 GROOT INTERVIEW SILK’N BETREEDT DE KAPPERSMARKT MET DE SILKYAIR PRO De Haarmodelijn, die dit jaar op drie verschillende dagen én locaties plaatvond, werd dit jaar onder andere gesponsord door het merk Silk’n. Hiermee maakte Silk’n officieel zijn intrede op de kappersmarkt. Voorheen ontwikkelde het merk namelijk enkel beauty-apparaten voor thuisgebruik, maar daar komt nu verandering in. “We hebben een premium föhn ontwikkeld waarmee we ons focussen op kappers, omdat we ervan overtuigd waren dat er behoefte zou zijn aan een nieuwe, innovatieve tool die anders is dan andere tools”, aldus Marketing Manager Esther Westing. De redactie van vaktijdschrift De Kapper gaat in gesprek met Esther en Brand Manager Laurens Middendorp over de nieuwste innovatie van het merk: de SilkyAir Pro. Het van oorsprong Israëlische merk Silk’n stond jarenlang bekend als een merk dat apparaten vanuit de beautysalon en kliniek doorontwikkelt voor thuisgebruik. Zo introduceerde het merk in 2005 het eerste ontharingsapparaat met IPLTM technologie voor permanente haarvermindering. Later werd het assortiment steeds verder uitgebreid met producten voor ontharing, huidverjonging en lichaamsverzorging. Sinds afgelopen zomer ligt de focus niet meer enkel op producten voor thuisgebruik, maar is het merk zich ook gaan focussen op de ontwikkeling van tools voor haarstylisten. Laurens legt uit: “Tot halverwege 2022 was ons kantoor in Rotterdam onderdeel van het moederbedrijf in Israël. Inmiddels zijn we losgekoppeld van Israël en zijn we officieel een Nederlands bedrijf met het hoofdkantoor in Rotterdam. Dit heeft er mede voor gezorgd dat we kritisch zijn gaan kijken naar onze visie en positionering in de markt. Zo kwamen we onder meer tot de conclusie dat er kansen lagen in de kappersmarkt.” Innovatie in samenwerking met kappers Op de vraag hoe het team van Silk’n tot die conclusie kwam, antwoordt Esther: “We staan bekend om de hoge kwaliteit, het ontwikkelen van innovatieve technologieën en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. We waren van mening dat we al deze facetten konden samenbrengen in de ontwikkeling van een nieuwe föhn.” Laurens vult aan: “De beslissing om een föhn voor kappers te lanceren, is uiteraard niet over één nacht ijs gegaan. We zijn eerst uitvoerig met kappers in gesprek gegaan over hun wensen en behoeften met betrekking tot een föhn en wat ze misten in het huidige aanbod. Met die informatie zijn we samen met ons R&D-team (Research en Development team) aan de slag gegaan en zijn we tot de conclusie gekomen dat we iets konden ontwikkelen wat er nog niet was. Het heeft namelijk geen zin om een product op de markt te introduceren dat er al is. Ik durf te stellen dat onze nieuwe föhn, genaamd de SilkyAir Pro, een echte innovatie is binnen de kappersmarkt met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding.”

DE KAPPER NR 2 2023 11 Krachtig, licht én geluidsarm Tijdens de gesprekken met kappers kwamen verschillende factoren aan bod die volgens hen essentieel zijn voor een föhn. “We hoorden van iedereen dat ze het belangrijk vinden dat een föhn geluidsarm en licht is, maar tegelijkertijd toch krachtig. Onze nieuwe föhn voldoet aan al deze facetten. De SilkyAir Pro is licht, maakt weinig lawaai (<75.7 db), geeft een krachtige, geconcentreerde luchtstroom van 76km/u en beschikt over zes temperatuurstanden en een coolshot functie. Daarnaast beschikt de föhn over drie speed settings, een lockfunctie en een LED display.” BLDC föhn met Premium Water Ion-technologie Tijdens de gesprekken bleek dat het behouden van de juiste vochtbalans na het föhnen ook hoog op het lijstje staat. Ook die wens is meegenomen bij de ontwikkeling van de nieuwe tool. Laurens legt uit: “De SilkyAir Pro is een BLDChaardroger met onze nieuw ontwikkelde Premium Water Ion-technologie. Deze technologie zorgt ervoor dat de vochtbalans in het haar zo goed mogelijk wordt behouden. Hoe? Doordat de technologie kleine vochtdeeltjes uit de lucht omzet door middel van voltage in microwaterdeeltjes, die diep de haarschacht binnendringen.” Esther vult aan: “Daarnaast zorgt de nieuwe technologie ervoor dat het haar zacht, glad, minder pluizig én glanzend wordt. Ook verbetert het de haarkwaliteit.” Blijven optimaliseren De föhn wordt op dit moment geleverd met een hittebestendige mat, een reistas en twee magnetische opzetstukken: een concentrator en diffuser. Later dit jaar volgen er nieuwe opzetstukken. “We zijn op dit moment bezig met de ontwikkeling van nieuwe opzetstukken om nog beter te kunnen voldoen aan de wensen van de kappers. Kortom, met de introductie van de SilkyAir Pro is de ontwikkeling van de föhn niet stopgezet. In tegendeel. We introduceren niet alleen nieuwe innovaties, maar willen onze bestaande producten ook optimaliseren. Dat geldt ook voor de SilkyAir Pro.” Korte lijnen De reden dat Silk’n de producten continu kan optimaliseren, komt onder andere door de korte lijnen binnen het bedrijf. Esther legt uit: “Ondanks dat we wereldwijd actief zijn, zijn we nog steeds een relatief klein bedrijf dat erg flexibel is. De lijnen zijn kort, waardoor we snel kunnen schakelen, ook met het R&D-team. Kortom, de feedback die wij ontvangen van de gebruikers van onze producten, kunnen we direct terugkoppelen naar het R&D-team waardoor we veranderingen snel kunnen doorvoeren en het product nóg beter kunnen maken. We hebben ervaren dat kappers – terecht – veeleisend zijn, goede vragen stellen en duidelijke feedback geven. Dit houdt ons scherp en daagt ons uit om te blijven innoveren. Ons doel is dat kappers hun vakmanschap makkelijker, sneller en fijner uit kunnen voeren door middel van onze tools en daar hebben we de kappers bij nodig.” Maak kennis met de SilkyAir Pro De feedback van de kappers is tot nu toe vooral positief, geven Esther en Laurens aan. “De kappers die onze producten hebben uitgeprobeerd, zijn enorm enthousiast over de SilkyAir Pro. Daarnaast hebben we tijdens de verschillende events van De Haarmodelijn ook veel positieve reacties ontvangen. Omdat we meer kappers de kans willen geven om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de nieuwe föhn, hebben we een actiecode aangemaakt. Vul de code dekapper30 in bij het afrekenen van de SilkyAir Pro op onze website www.silkn. nl en ontvang 30% korting. Wil je meer informatie ontvangen of heb je vragen of opmerkingen over de föhn of ons bedrijf in het algemeen? Dan kun je uiteraard geheel vrijblijvend contact met ons opnemen. We staan graag voor je klaar!” Meer informatie: Silk’n Laurens@silkn.eu www.silkn.nl Instagram: @silkn.eu TikTok: @silkn.eu

DE KAPPER NR 2 2023 12 KORT NIEUWS De mousse is gemakkelijk in gebruik, zorgt voor betere doorkambaarheid en geeft snel resultaat. De Re.Foam Color Conditioning Mousse is verkrijgbaar in acht kleuren: zwart, donkerbruin, kastanje, donkerblond, natuurlijk blond, zilver, staalgrijs en intens grijs. Kijk voor meer informatie op shop.lisap.nl of bel naar +31 (0)475 34 29 03. LISAP MILANO INTRODUCEERT RE.FOAM COLOR CONDITIONING MOUSSE DE GENIUS WEFTS VAN HAIROLICIOUS: HOGE KWALITEIT EN VRIJWEL ONZICHTBAAR De Re.Foam Color Conditioning Mousse van Lisap Milano creëert zachtheid, volume en glans, naast het verbeteren en verhelderen van de natuurlijke kleur van het haar. De mousse herleeft en revitaliseert gekleurd haar, dekt grijs haar en accentueert highlights. De Genius Wefts van HairOlicious bestaan uit dunne banden die je nauwelijks ziet of voelt op de hoofdhuid. Wat de Genius Wefts verder kenmerkt, is dat ze super vol tot in de punt zijn. Ze zijn van een hoge kwaliteit Europees haar en vrijwel onzichtbaar te plaatsen dankzij de speciale techniek. Trainingsdagen in mei en juni Om je kennis te laten maken met de Genius Wefts, organiseert HairOlicious op maandag 15 mei en maandag 12 juni trainingsdagen in hun vestiging in Teuge, centraal gelegen in Nederland. Tijdens deze dagen leer je verschillende technieken aan om de Genius Wefts te plaatsen. Aanmelden voor deze trainingen kan per e-mail. De sluitingsdatum voor het inschrijven is 30 april 2023. Vol is vol! Het volgen van privé trainingen is ook mogelijk. Starterspakket Bij aanschaf van een starterspakket is de training op 15 mei of 12 juni geheel gratis en krijg je een HairOlicious display cadeau. Zo kunnen je klanten zien dat je weaves zet, kunnen ze de kwaliteit zien en voelen en vaak kun je de klanten direct helpen omdat je dan al start met een voorraad. Eerst alleen de cursus volgen? Dat kan natuurlijk ook! Neem voor meer informatie contact op met HairOlicious. Het starterspakket van HairOlicious bestaat uit alle bevestigingsmaterialen voor het plaatsen van de Wefts, een color-ring van de HairOlicious Genius Wefts (ook in Europees echt haar) en tien kleuren Genius Wefts 50cm/100 gram. Om het zo laagdrempelig mogelijk te maken om met het starterspakket te starten, biedt HairOlicious eenmalig de mogelijkheid aan om de kosten te spreiden. Neem contact op met het bedrijf om de mogelijkheden te bespreken. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om andere lengtes, texturen en grammen te bestellen. Ook hiervoor kun je contact opnemen met HairOlicious. Meer informatie: HairOlicious Tel. +31 (0)6 28154387 | +31 (0)6 38074813 info@hairolicious.nl

VERKRIJGBAAR IN JOUW KEUNE SALON OF OP KEUNE.COM Scan & ontdek meer Maximale resultaten voor je haar. Minimale impact op de planeet.

DE KAPPER NR 2 2023 14 INTERVIEW DARIO J. BRAUN, ONDERNEMER IN HART EN NIEREN, GAAT DE SAMENWERKING AAN MET BABYLISSPRO Toen Dario J. Braun ruim vijftien jaar geleden besloot om het kappersvak in te gaan, werd het nog als ‘vreemd’ gezien als mannen deze keuze maakten. Inmiddels kunnen we stellen dat er op dat vlak veel is veranderd. “Ik ben altijd al een creatief type geweest met een fascinatie voor het kappersvak. Mijn droom als 18-jarige leerling kapper was helder: ooit wil ik een plek creëren waar elke man zich welkom voelt. En met elke man bedoel ik ook echt elke man, ongeacht leeftijd, haartype of afkomst.” Dario runt op dit moment zijn eigen barbershop in Haarlem, genaamd DARIOS Barbers, en richtte zijn eigen academy op, genaamd DARIOS Education. Dat hij zijn dromen op 32-jarige leeftijd al heeft waargemaakt, is bijzonder te noemen. Toch is hij nog niet klaar met dromen. “Onlangs ben ik BaBylissPRO ambassadeur geworden en ben ik volop bezig met studiowerkzaamheden. Ik heb nog genoeg plannen voor de toekomst!” Nadat Dario zijn diploma behaalde op de Nederlandse Kappersakademie, deed hij bij verschillende kapperszaken ervaring op. “In de eerste jaren van mijn carrière heb ik ook vrouwen geknipt en gekleurd, maar mijn hart lag toch bij het herenvak. Toen ik de kans kreeg om bij Pierôt in Haarlem het herengedeelte in de salon op mij te nemen, besloot ik daar vol voor te gaan. Ik heb in die periode ontzettend veel geleerd, maar was op den duur toe aan een nieuwe uitdaging. In 2015 kwam er een pandje in het centrum van Haarlem vrij en ik was op slag verliefd. Ik voelde aan alles dat het op dat moment de juiste keuze was om voor mezelf te beginnen. Die beslissing heeft goed uitgepakt”, knipoogt Dario. Het liep vrijwel direct storm in DARIOS Barbers. Op de vraag wat de verklaring achter het succes was, antwoordt Dario: “Ik was van mening dat er vanuit mannen behoefte zou zijn aan een moderne barbershop waar creativiteit, professionaliteit, service en gezelligheid hand in hand gaan. Dat die behoefte er was, bleek direct na de opening. Het klantenbestand breidde enorm snel uit.” All-in beauty concept Omdat het concept zo goed aansloeg, besloot Dario om een tweede vestiging te openen in zijn geboortestad Leiden. “Ik heb altijd binding gehouden met Leiden en was van mening dat ook daar behoefte zou zijn aan een soortgelijk concept.” In 2018 was de tweede vestiging een feit en ook in Leiden werd de salon al snel een groot succes. Toch besloot Dario onlangs om de tweede vestiging te sluiten en een nieuwe uitdaging aan te gaan. “Begin dit jaar heb ik besloten om één grote salon te openen in Haarlem op het Stationsplein. Op deze plek kan in mijn ultieme visie perfect tot uiting brengen: een all-in beauty concept voor de man creëren. In de toekomst willen we ons, naast het knippen en scheren van mannen, ook gaan focussen op beautybehandelingen voor mannen. Of ik het spannend vind om die keuze te maken? Eigenlijk niet, ik houd wel van een risico. Daarnaast ben ik er ook écht van overtuigd dat er behoefte is vanuit mannen naar beautybehandelingen, alleen is er nergens een plek voor hen. Die plek wil ik creëren.” Ambassadeur BaBylissPRO Bij DARIOS Barbers staat kwaliteit voorop. Dat is ook één van de redenen dat hij onlangs besloot om de samenwerking met BaBylissPRO aan te gaan. “Bij DARIOS Barbers willen we met onze klanten meedenken, elke man is namelijk anders en iedere wens is anders. We willen samen met onze klanten tot het beste resultaat komen. Die visie sluit perfect aan op BaBylissPRO, dat continu aan de wensen van zijn kappers en barbers én diens klanten wil voldoen. Dat is de reden dat het merk mij altijd al heeft geïnspireerd. Toen ik tijdens de afgelopen editie van The Hair X-perience met het team van BaBylissPRO Benelux in contact kwam, was er direct een klik. Inmiddels mag ik mezelf ambassadeur van het merk noemen, iets waar ik ontzettend trots op ben!” Dario werkt met een groot aantal producten van het merk, waar hij erg over te spreken is. “Het eerste product van BaBylissPRO waarmee ik in aanraking kwam jaren geleden, was de SKELETONFX tondeuse, waar ik nog steeds enorm enthousiast over ben. Inmiddels heb ik ook kennisgemaakt met de nieuwe SNAPFX-serie, die bestaat uit een tondeuse en trimmer. Wat deze serie zo bijzonder maakt? De producten worden geleverd met extra batterijen, zodat je deze kunt verwisselen en de tondeuse en trimmer altijd kunt gebruiken. Daarnaast zijn ze onderhoudsvriendelijk, omdat je binnen een handomdraai de producten kunt schoonmaken. Kortom, ze zijn van alle gemakken voorzien. Dat komt mede doordat ze bij BaBylissPRO het gesprek aangaan met de ambassadeurs over hun wensen en behoeften en daar vervolgens ook direct mee aan de slag gaan. Dat leidt regelmatig tot nieuwe innovaties die iedere keer weer een wow-factor creëren.” Meer informatie: BaBylissPRO Tel. +31 (0)30 2219630 | www.babylisspro.eu

DE KAPPER NR 2 2023 16 EVENT “JONG TALENT MOET GESTIMULEERD WORDEN, DAAROM IS KEUNE LEVERANCIER VAN SKILLS” Op 23 en 24 maart vond in de RAI Amsterdam Skills The Finals plaats, het jaarlijkse Nederlands Kampioenschap voor vakwedstrijden in het (v)mbo. “Vakmensen zijn de motor van Nederland en de talenten in het beroepsonderwijs werken aan onze toekomst, daarom is het zo belangrijk dat dit soort evenementen worden georganiseerd”, aldus Trijntje Hoekstra, Educatie Manager Nederland bij Keune Haircosmetics, dat dit jaar voor de vierde keer leverancier is van het evenement. De redactie van vaktijdschrift De Kapper brengt een bezoek aan Skills The Finals en gaat met Trijntje in gesprek over het belang van Skills voor de kappersbranche, nu en in de toekomst. Dat Skills niet alleen belangrijk is voor de kappersbranche, maar voor het beroepsonderwijs in het algemeen, blijkt uit het feit dat ook de Koning een bezoek bracht aan het evenement.

DE KAPPER NR 2 2023 17 In de voorronden en regionale kwalificatiewedstrijden gingen 40.000 leerlingen en studenten uit heel Nederland de strijd met elkaar aan. Zo’n zeshonderd jongeren plaatsten zich uiteindelijk voor één van de finalewedstrijden. De spanning is voelbaar in de RAI, maar er heerst vooral veel enthousiasme, onder zowel de finalisten als de bezoekers. “Er heerst binnen alle branches, waaronder de kappersbranche, een negatieve tendens over de aanwas van vakmensen, maar als je hier rondloopt, zie je hoeveel talent er is. Die talenten moeten alleen wél gestimuleerd worden in hetgeen wat ze doen en daarom zijn dit soort evenementen ontzettend belangrijk.” Volgens Trijntje is Skills niet alleen belangrijk om jong talent te stimuleren, maar ook om de jongere generatie, de scholieren, kennis te laten maken met het kappersvak. “Skills The Finals trekt ontzettend veel ouders en kinderen die zich oriënteren voor een vervolgopleiding. Hoe moeten zij weten wat er allemaal is als dit soort evenementen niet georganiseerd worden? Door ons als leverancier aan dit initiatief te binden kunnen we tijdens deze dagen laten zien hoe mooi en veelzijdig het kappersvak kan zijn. Tijdens dit event hebben wij de aankleding van de kappersstand verzorgd en sponsoren wij alle producten. De kappers en kapsters die door de voorrondes zijn gekomen, hebben een training op ons hoofdkantoor in Soest ondergaan en mochten ook thuis zo veel als ze wilden met onze producten oefenen, zodat ze helemaal klaargestoomd zouden zijn voor de finales.” Iedereen gelijke kansen geven Kortom, Keune is leverancier van dit evenement om de jonge generatie te enthousiasmeren voor het kappersvak en om jong talent te stimuleren. Dat laatste is voor Trijntje ook een persoonlijke beweegreden om zich in te zetten voor dit event. “Als leerling wilde ik graag meedoen aan kapperswedstrijden om mezelf verder te ontwikkelen, maar ik moest vrijwel alles, waaronder de producten, styling van de kleding, modellen, et cetera, zelf bekostigen. Daardoor kon ik niet ‘zomaar’ meedoen aan wedstrijden, wat naar mijn idee zorgt voor ongelijke kansen. Doordat iedereen de mogelijkheid krijgt om mee te doen aan Skills, krijgt iedereen een eerlijke kans. Ik vind het prachtig om te zien wat Skills met jonge leerlingen doet, het haalt het beste in hen naar boven. Ze zijn ontzettend dankbaar voor deze kans en dat is de reden waarom ik hier sta.” Aan de toekomst denken Ook dit jaar is Trijntje erg te spreken over de talenten die de finales hebben bereikt. De jongens en meiden die hier staan, gaan waarschijnlijk een mooie carrière tegemoet. “Of wij hopen dat ze gedurende hun carrière ervoor kiezen om met de producten van Keune te werken? Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dat is niet de drijfveer om als leverancier deel te nemen aan dit event. Het gaat om het grotere geheel. Het kappersvak staat onder druk vanwege het tekort op de arbeidsmarkt en wij willen op dit vlak ons steentje bijdragen. Soms moet je niet alleen aan je eigen belang denken, maar aan de toekomst van het kappersvak. Dat is wat we bij Keune doen en daar handelen we ook naar.” Bezoek van de Koning Dat het tekort aan vakmensen een landelijk probleem is en verder gaat dan de kappersbranche, blijkt onder meer uit de aanwezigheid van de Koning en van de ministers Dijkgraaf en Wiersma tijdens Skills The Finals. De Koning bezocht ook de wedstrijdvloer van het kappersonderdeel en werd daar geïnterviewd door Froukje de Vries, iemand met net zo’n enorme passie voor jong talent als Trijntje. “Froukje is wedstrijdschrijfster van onder andere het kappersonderdeel op Skills en had de eer om de Koning te interviewen. Dat de Koning en de ministers aanwezig waren, laat zien dat het voor het kabinet een prioriteit is om de jongeren enthousiast te krijgen voor het beroepsonderwijs. Jongeren kiezen steeds vaker voor havo of vwo of gaan na het MBO verder studeren, wat problematisch is voor het beroepsonderwijs. Hoe het komt dat jongeren deze keuze maken, is lastig te zeggen. Wellicht is de druk vanuit hun omgeving van invloed of wordt een beroepsopleiding als minderwaardig of niet interessant genoeg gezien binnen onze samenleving. Gelukkig krijgt het beroepsonderwijs langzaamaan steeds meer positieve aandacht. Een beroepsopleiding, zoals het kappersvak, geeft toegang tot een veelbelovende carrière, dat is al veelvuldig bewezen. Wij zijn er trots op dat we met Keune een bijdrage kunnen leveren aan het enthousiasmeren van jongeren én het stimuleren van jong talent!” Predicaat Koninklijk Kortom, Keune zet zich in voor jong talent, maar de inzet ambities van het bedrijf gaan nog veel verder. De investeringen in de afgelopen jaren zijn niet onopgemerkt gebleven. Als bekroning op honderd jaar ondernemerschap, heeft het Nederlandse familiebedrijf vorig jaar namelijk een Koninklijke onderscheiding gekregen, het Predicaat Koninklijk. “De bijzondere Koninklijke erkenning is een onderscheiding voor bedrijven die een belangrijke rol spelen in het vakgebied, nationale betekenis hebben en tenminste honderd jaar bestaan. Het staat symbool voor het respect, de waardering en het vertrouwen dat de Koning heeft voor het bedrijf”, aldus Trijntje. “Keune is al meer dan honderd jaar trouw aan de kapper en zal dat ook altijd blijven. We hebben een langetermijnvisie waarbij kwaliteit, maatschappelijk verantwoord ondernemen en toewijding aan de kapper centraal staan.” Meer informatie: Keune Haircosmetics Tel. +31 (0)35 6016161 | www.keune.com Trijntje Hoekstra, Educatie Manager Nederland

©BM ©BM ©BM ©BM Nieuwe informatie - nieuwe inspiratie JUNI 18 - 19 JUNI 20 - 21 JULI 4 - 5 € 750 excl. schaar € 950 incl. CURLSYS-schaar REFRESH & TOP UP SEMINARS NIEUWE 2-DAAGSE ZOMERSPECIAL 2023 FOLLOW US ON INSTAGRAM @MCLEANCURLSYS MCLEAN SYSTEMS - head office - academy Salszburg - Austria - 0043 664 - 9289566 info@curlsys.com - www.curlsys.com kappershuisdevries.nl | +31 - 654 955040 info@kappershuisdevries.nl VOOR MEER INFORMATIE EN DATUMS: WINTERSWIJK wah l . c om Shine like Never before. 5 - S TA R G O L D CO RD L E S S D E TA I L E R® L I 5 - S TA R G O L D CO RD L E S S MAG I C C L I P® POWERFUL MOTOR. NEW BLADE. NEW LOOK.

DE KAPPER NR 2 2023 19 Algemeen Directeur Da Vinci Salonautomatisering Hoe gaat het dan nu eigenlijk? Een plus van 68% in december en een plus van 20% in januari? Klopt dat wel?! Yep, dat klopt. Wat gelukkig alweer als heel lang geleden voelt, is toch eigenlijk niet zo lang geleden. In december 2021 en januari 2022 hadden we nog een stukje lockdown. Ik had natuurlijk deze cijfers weg kunnen halen, maar ik vond het juist mooi om te laten zien dat we afgelopen december en januari weer als vanouds open waren en er weer een mooie omzet is gedraaid. Ik ben nu al benieuwd hoe de rest van het jaar gaat lopen. ‘HOE GAAT HET BIJ ANDEREN?’ Lidwien Heersink OMZETVERGELIJKING OMZETVERGELIJKING VAN DE KAPPERSBRANCHE DOOR DA VINCI SALONSOFTWARE Slimme kortingen Davinciaan Tino vertelde mij over een gesprek dat hij aan de telefoon heeft gehad met één van onze klanten. De klant vroeg hoeveel kortingen er de laatste tijd in zijn salon eigenlijk zijn gegeven. Tino vertelt: “Ik kreeg onder andere de vraag: ‘Hoeveel kortingen worden er eigenlijk in mijn salon gegeven door mijn team en mij?’ Samen met hem heb ik daar vervolgens naar gekeken. Wat mij gelijk opviel, was dat hij met losse kortingen werkte. En daarmee bedoel ik dat ze in de kassa bij het afrekenen zelf een kortingsbedrag invulden. Ik heb aangegeven dat hij bij losse kortingen niet goed kan zien waarvoor de korting wordt gegeven en hoeveel korting per behandeling wordt berekend. We hebben daarom samen een aantal vaste kortingskaarten aangemaakt, met 10%, 20% en meer.” Tino vervolgt: “Vier weken later belde hij me weer op. Hij zegt: 'Tino, ik wil je bedanken. Mijn omzet is omhooggegaan zonder dat ik daar iets voor heb hoeven doen'. Dat is fijn om te horen! We hebben samen weer naar de gegeven kortingen gekeken. Door alleen al kortingskaarten te laten kiezen in de kassa is er korting gegeven, maar minder hoge korting en is er van klanten niks gehoord over dat ze meer moesten betalen.” Een losse korting geven is makkelijk. Je kan zelf je bedrag invullen, bijvoorbeeld €4,-. Stel, een behandeling kost €30,-, dan geef je dus al snel meer dan 10% weg. Als je een vast kortingspercentage moet kiezen, dan lijkt 10% ook al heel erg veel. De tip van Tino? Ga met vaste kortingen werken. Je omzet gaat er (meestal) automatisch van omhoog. ‘Hoe gaat het eigenlijk bij anderen?’ Dat is nog steeds een veelgestelde vraag bij Da Vinci aan de Helpdesk. Da Vinci geeft inzicht in hoe het ervoor staat in de branche. Dit doen ze door de omzet van bijna 1700 salons iedere maand anoniem te vergelijken met dezelfde maand een jaar eerder. Bijvoorbeeld: de maand februari 2023 wordt vergeleken met de maand februari 2022.

DE KAPPER NR 2 2023 20 Herkomst van het haar Double True werkt met 100% echt Indiaas remy double drawn haar, omdat deze haren het beste bij de Europese haarstructuur past. “Wij kopen zelf het haar in via Indische tempels, waar men de haren om religieuze gronden offert. Hiermee wordt de tempel, maar ook scholen en ziekenhuizen, gefinancierd. Voordat het haar werd opgekocht, kwamen de haren terecht in rivieren en zeeën. Nu wordt het goed gebruikt met een mooie gedachte erachter”, aldus Wendy. “Nadat het haar is ingekocht, worden de haren vervaardigd in ons eigen atelier in verschillende lengtes, technieken en kleuren. Hierdoor kunnen wij de haarkwaliteit goed waarborgen.” Systeem voor dunner haar Naast de hoge kwaliteit, staat Double True ook bekend om de innovatiedrang. De nieuwste innovatie van het bedrijf is de Nano Glued Weave. Deze weave is ontwikkeld om klanten met dun, fijn haar te kunnen bedienen. “We merkten dat daar steeds meer vraag naar kwam, daar wilden we op inspelen”, vertelt Femke. “Normale weaves hebben een dikkere band, waardoor het niet geschikt is voor fijn haar. De handgemaakte Nano Glued Weave heeft een ultradunne band van slechts 0,36 mm dik, waardoor de band niet zichtbaar is in het haar”, aldus Wendy. Twee technieken Nano Glued Weave kan middels twee technieken worden toegepast, via microringen of nanoringen. De weave is zo voorbereid dat de dubbele weave de voorkeur heeft, dit komt omdat het eigen haar tussen de dubbele weave wordt gelegd en wordt vastgezet door micro- of nanoringen. Femke legt uit: “Door de dubbele techniek zijn de ringetjes onzichtbaar in het haar, zelfs bij het dragen van een staart. Voor klanten waar de dubbele techniek niet toepasbaar is vanwege zeer dun haar bestaat er een alternatieve enkele techniek. Dit maakt deze weave geschikt voor ieder haartype.” Snel en eenvoudig Op de vraag of Nano Glued Weave eenvoudig toe te passen is, antwoordt Wendy: “De dunne band is 52 cm breed en kan in de breedte overal worden afgeknipt. De haren zijn verlijmd in de band, zonder terugstekende baardharen. De band hoeft daardoor dus na het afknippen niet afgeseald te worden tegen uitrafelen. We hebben de 26 cm oor tot oor afstand al gemarkeerd om het voor de kapper nog eenvoudiger te maken om de weave te plaatsen.” Femke vult aan: “De ringetjes zijn niet alleen makkelijk in te zetten, maar kunnen ook eenvoudig worden verwijderd, waardoor de weave herbruikbaar is. Ook doordat er geen warmtetang aan te pas komt, geeft het minder schade aan het haar. Kortom, Nano Glued Weave is sneller, efficiënter en minder schadelijk voor het haar.” DOUBLE TRUE BLIJFT INNOVEREN EN ONTWIKKELT NANO GLUEDWEAVE VOOR KLANTENMET FIJN HAAR Het salonexclusieve merk Double True is ontstaan vanuit Great Hair Professionals enheeft zich inde afgelopen jaren steeds verder ontwikkeld, wat heeft geleid tot veel naamsbekendheid binnen de branche. In het hoofdkantoor in Borculo geeft het merk op maat advies en trainingen om de professionaliteit rondom hun techniek en kwaliteit van hair extensions hoog te houden. De redactie van vaktijdschrift De Kapper gaat in gesprek met marketing manager Femke Pouwen-Willemsen en accountmanager Wendy Nieuwboer om het nieuwe product van Double True toe te lichten: de Nano Glued Weave. COVERSTORY

DE KAPPER NR 2 2023 21 Naast de haargarantie, biedt Double True veel meer servicemogelijkheden. Onderdeel van de service van het bedrijf, is het persoonlijk advies. “We sluiten een samenwerking af met een persoon, niet met een bedrijf. Dat wil zeggen dat persoonlijk contact heel hoog in het vaandel staat. Het eerste contact met de kapper is altijd via de telefoon, waarbij we de wensen en behoeften in kaart brengen. Als de kapper de producten vervolgens wil zien en ervaren, dan brengen we een bezoek aan de salon. Zo kunnen we uitleggen en laten zien wat het product inhoudt, waar het van gemaakt is en waar het vandaan komt. Er zijn zoveel verschillende merken met verschillende haarkwaliteiten, klanten zien daardoor vaak door de bomen het bos niet meer. Daar willen wij verandering in brengen door middel van onze persoonlijke service. Omdat we altijd voor onze klanten klaar willen staan, is onze klantenservice iedere dag van 9.00-22.00 uur bereikbaar voor alle vragen. Kortom, we willen net dat stukje meer bieden.” Wil je meer te weten komen over Nano Glued Weave of wil je kennismaken met het assortiment van Double True? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Wendy Nieuwboer via +31 (0)683614621. Meer informatie: Double True Tel. +31 (0)683614621 www.doubletrue.nl Verscheidenheid aan kleuren Nano Glued Weave is beschikbaar in een verscheidenheid aan kleuren, om zo in te kunnen spelen op de wensen en behoeften van iedere klant. “Met maar liefst twaalf moderne kleuren, waaronder ook duo kleuren en ombré kleuren, kun je alle kanten op als kapper”, vertelt Femke. “De haren zijn gekleurd volgens het slow colouring principe van Double True, waardoor de extensions hun kleur blijvend behouden”, vertelt Femke. Investeren in educatie Nano Glued Weave is relatief eenvoudig toe te passen, maar dat wil niet zeggen dat er geen educatie nodig is. Accountmanager Wendy bekijkt samen met de kappers welke ondersteuning op dat vlak wenselijk is. Wendy begon haar carrière als kapster en ontwikkelde zich tot hair extensions specialist. Ze weet als geen ander hoe belangrijk ondersteuning op het gebied van hair extensions is. “We inventariseren eerst bij de kapper naar het niveau en de expertise met betrekking tot hair extensions. Ook bekijken we met welke merken ze al hebben gewerkt. Als salesteam bekijken we of en welke training(en) ze vervolgens nodig hebben. Het is namelijk van groot belang dat iemand kennis en ervaring heeft op het gebied van hair extensions, voordat ze met onze producten aan de slag gaan. Waarom? Omdat we de hoogste kwaliteit willen garanderen. Met keuze in meer dan vijfentwintig kleuren, in vijf verschillende technieken en vier verschillende lengtes, zijn de mogelijkheden oneindig. Het is dan ook belangrijk dat de kapper weet welk product en welke techniek het beste is voor de klant. Door middel van onze trainingen ondersteunen we de kappers daarin. We bieden verschillende soorten trainingen aan, maar het is ook mogelijk om een training op maat te laten maken.” Uitgebreide servicemogelijkheden Naast educatie, wordt er door Double True ook veel geïnvesteerd in de servicemogelijkheden. Een goed voorbeeld hiervan is het bieden van haargarantie. Femke: “We geven tot een half jaar garantie op het haar hoe wij het aanleveren. Echter moeten daarbij ook de bijpassende verzorgingsproducten zijn gebruikt, om te voorkomen dat klanten bestanddelen gebruiken die het haar stukmaken. Wendy vertelt: “De weave moet natuurlijk op een andere manier worden behandeld dan je eigen haar, dus daar hebben we bijpassende verzorgingsproducten voor ontwikkeld.”

GROW BEAUTIFUL We zetten ons in voor het klimaat door schoonheid en landbouwmet elkaar te verbinden. We hebben onze haarverzorgingsproducten altijd beschouwd als een passage naar een rijkere wereld. Een wereld waarin schoonheid en duurzaamheid samenkomen in dienst van cultuur. Een deel van onze verantwoordelijkheid als familiebedrijf en gecertificeerde B Corporation is om steeds verder te gaan en met geïnspireerde bescheidenheid ons best te doen voor de wereld. NL.DAVINES.COM @DAVINES_NL Je vindt ons op wesustainbeauty.com Uit deze filosofie – en op onze 40ste verjaardag – is GrowBeautiful ontstaan. Het is de tweede editie van We Sustain Beauty, onze wereldwijde sociale en milieugerichte campagne om via regeneratieve biologische landbouw klimaatactie te stimuleren. Het is een oproep om een evenwicht te vinden tussen milieuherstel en persoonlijke groei door de doelgerichte keuzes die je maakt. Maar het is ook een manier om uiting te geven aan onze waarden en aan onze hoop om een regeneratieve, hernieuwde wereld te laten groeien uit diepgewortelde duurzaamheid. We SustainBeauty – endeGrowBeautiful RegenerativeOrganic Lifestyle Bag – zijn beide gemaakt om iedereen samen te brengen door middel van schoonheid voor de aarde. Gemaakt van regeneratief biologisch gecertificeerd katoen uit Odisha, India. De katoenproductie is zorgvuldig afgestemd op het Europees Regeneratief Biologisch Centrum in Parma, Italië, onze innovatieve samenwerkingmet het Rodale Instituut. Het EROC, de laatste toevoeging aan de Davines Group Village, houdt zich bezig met duurzaamheidsonderzoek gericht op CO2-vastlegging en biodiversiteit, training van boeren en communicatie.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4