De Kapper nr 2 2023 Online

DE KAPPER NR 2 2023 10 GROOT INTERVIEW SILK’N BETREEDT DE KAPPERSMARKT MET DE SILKYAIR PRO De Haarmodelijn, die dit jaar op drie verschillende dagen én locaties plaatvond, werd dit jaar onder andere gesponsord door het merk Silk’n. Hiermee maakte Silk’n officieel zijn intrede op de kappersmarkt. Voorheen ontwikkelde het merk namelijk enkel beauty-apparaten voor thuisgebruik, maar daar komt nu verandering in. “We hebben een premium föhn ontwikkeld waarmee we ons focussen op kappers, omdat we ervan overtuigd waren dat er behoefte zou zijn aan een nieuwe, innovatieve tool die anders is dan andere tools”, aldus Marketing Manager Esther Westing. De redactie van vaktijdschrift De Kapper gaat in gesprek met Esther en Brand Manager Laurens Middendorp over de nieuwste innovatie van het merk: de SilkyAir Pro. Het van oorsprong Israëlische merk Silk’n stond jarenlang bekend als een merk dat apparaten vanuit de beautysalon en kliniek doorontwikkelt voor thuisgebruik. Zo introduceerde het merk in 2005 het eerste ontharingsapparaat met IPLTM technologie voor permanente haarvermindering. Later werd het assortiment steeds verder uitgebreid met producten voor ontharing, huidverjonging en lichaamsverzorging. Sinds afgelopen zomer ligt de focus niet meer enkel op producten voor thuisgebruik, maar is het merk zich ook gaan focussen op de ontwikkeling van tools voor haarstylisten. Laurens legt uit: “Tot halverwege 2022 was ons kantoor in Rotterdam onderdeel van het moederbedrijf in Israël. Inmiddels zijn we losgekoppeld van Israël en zijn we officieel een Nederlands bedrijf met het hoofdkantoor in Rotterdam. Dit heeft er mede voor gezorgd dat we kritisch zijn gaan kijken naar onze visie en positionering in de markt. Zo kwamen we onder meer tot de conclusie dat er kansen lagen in de kappersmarkt.” Innovatie in samenwerking met kappers Op de vraag hoe het team van Silk’n tot die conclusie kwam, antwoordt Esther: “We staan bekend om de hoge kwaliteit, het ontwikkelen van innovatieve technologieën en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. We waren van mening dat we al deze facetten konden samenbrengen in de ontwikkeling van een nieuwe föhn.” Laurens vult aan: “De beslissing om een föhn voor kappers te lanceren, is uiteraard niet over één nacht ijs gegaan. We zijn eerst uitvoerig met kappers in gesprek gegaan over hun wensen en behoeften met betrekking tot een föhn en wat ze misten in het huidige aanbod. Met die informatie zijn we samen met ons R&D-team (Research en Development team) aan de slag gegaan en zijn we tot de conclusie gekomen dat we iets konden ontwikkelen wat er nog niet was. Het heeft namelijk geen zin om een product op de markt te introduceren dat er al is. Ik durf te stellen dat onze nieuwe föhn, genaamd de SilkyAir Pro, een echte innovatie is binnen de kappersmarkt met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4