De Kapper nr 2 2023 Online

DE KAPPER NR 2 2023 47 DUURZAAMHEID GROW BEAUTIFUL – DAVINES CAMPAGNE MET AANDACHT VOOR KLIMAATACTIE DANKZIJ REGENERATIEVE LANDBOUW Davines gelooft in een wereld waarin schoonheid en duurzaamheid samenkomen. Als familiebedrijf en gecertificeerde B Corporation zetten ze zich in voor een betere wereld. Het merk bestaat inmiddels veertig jaar en lanceert nu de tweede editie van de We Sustain Beauty campagne: Grow Beautiful. We Sustain Beauty is de wereldwijde sociale en milieugerichte campagne van Davines om klimaatactie te stimuleren via regeneratieve biologische landbouw. Dit betekent dat we een evenwicht moeten vinden tussen het herstellen van het milieu en onze persoonlijke groei door bewuste keuzes te maken. Speciaal voor de tweede editie van de We Sustain Beauty campagne is er een Grow Beautiful Regenerative Organic Lifestyle tas ontworpen. De tas is gemaakt van Regenerative Organic Certified® katoen dat is geteeld door de Khond, een inheemse stam uit Odisha, India. Zij hebben de principes van regeneratieve biologische landbouw toegepast. Door deze tas te gebruiken, dragen we samen bij aan een betere wereld. Klimaatverandering beperken Er is een manier van landbouw genaamd regeneratieve biologische landbouw. Dit kan helpen om klimaatverandering te beperken. Het doel is om koolstof en CO2 in de grond te bewaren, de biodiversiteit te bevorderen en de bodem, lucht en water te beschermen. Dit gebeurt door een aantal belangrijke principes te volgen: - Minimale verstoring van de bodem; - Gewasdiversificatie; - Geen pesticiden of onkruidverdelgers; - Het gebruik van bodembedekkers; - Organische meststoffen; - Een grotere verscheidenheid van plantensoorten. Door deze principes wordt er gestreefd naar herstel en regeneratie van het evenwicht van de hulpbronnen op deze planeet door middel van bodemgezondheid, dierenwelzijn en sociale rechtvaardigheid voor landarbeiders. De Khond & EROC Meer dan 400 Khond-boeren maken deel uit van een lokale coöperatie die regeneratieve biologische landbouw omarmt. Zo helpen ze het klimaat te verbeteren en creëren ze een deugdzame toeleveringsketen. De wijze waarop de Khond katoen teelt en hoe ze met respect voor de gezondheid van de bodem zorgen, is zorgvuldig uitgewerkt samen met het European Regenerative Oranic Centre, een samenwerking tussen Davines met het Rodale Institute. Het instituut doet onderzoek naar duurzaamheid met focus op koolstofvastlegging en biodiversiteit, landbouwopleidingen en communicatie. Met regeneratieve biologische landbouw kunnen we de natuur gebruiken en tegelijkertijd iets doen tegen klimaatverandering. De tas is een CO2-neutraal accessoire, van het veld tot aan het Davines magazijn*. De tas is dan ook een positief gebaar, elke dag opnieuw, een eenvoudige manier om goed te doen. *De CO2-uitstoot door grondstoffen, productie, verpakking en transport wordt geneutraliseerd door het herbebossingsproject Degraded Land Reforestation in India. Meer informatie: Davines Nederland BV Tel. +31(0) 570 745170 www.davines.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4