Coverstory BaBylissPRO Ambassadors Benelux: teamspirit en innovaties op Cosmoprof de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708169) Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche | april 2025 | 25e jaargang no.2 | Prijs € 10, 50 SPECIAL BARBERMERKEN & EDUCATIE
In quality we trust
DE KAPPER NR 2 2025 3 In deze editie richten we de spotlight onder andere op het herenvak. Waar de klassieke barbershop ooit vooral het domein was van opgeschoren kapsels en baardtrimmen, vraagt de moderne man nu om meer. Luxe behandelingen, hoogwaardige huid- en haarverzorging en deskundig stylingadvies zijn inmiddels geen luxe extra’s meer, maar de standaard. Althans, dat is wat ik steeds vaker hoor en zie. Daarom vroegen we ons panel van de rubriek 'Ondernemen' naar hun visie op de vraag: ‘Moet de traditionele barbier zich ontwikkelen tot een allround ‘grooming specialist’ om relevant te blijven?’ Ook in het Groot Interview van Depot wordt benadrukt dat de vraag naar uiterlijke verzorging voor mannen steeds groter wordt. Dit blijkt wel uit de indrukwekkende groei die het merk in de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Sergio Livesi, directeur van Z.one Lab en distributeur van Depot, legt uit dat het succes vooral te danken is aan het totaalconcept, dat perfect inspeelt op de behoeften van de moderne man. Het merk richt zich op barbers en kappers die zich willen onderscheiden met een breed assortiment dat de man ondersteunt in zijn verzorging, van haar- en baardverzorging tot styling, scheren, huidverzorging, bodycare en parfum. Bo van Lavieren begrijpt als geen ander het belang van zo’n totaalconcept. Hij merkt op dat veel mannen barbershops mijden omdat ze denken dat ze daar alleen het 'standaard' opgeschoren kapsel kunnen krijgen. Hierdoor kiezen mannen met een specifiekere haarwens nog steeds vaak voor de reguliere kapper. Met zijn barbershop Bo Barbers wil hij dat vooroordeel doorbreken. Hoe hij dat doet, lees je op pagina 48 & 49. Om nog even bij het herenvak te blijven: dit weekend vindt BarberSociety Live plaats, waar barbers uit binnen- en buitenland, evenals iedereen die geïnteresseerd is in het herenvak, kunnen genieten van inspirerende shows, spannende battles en nieuwe producten. Voor de rubriek ‘In de schaduw van…’ liep onze reporter Gertjan van Gils een dag mee met de organisatoren, Marc en Miranda van de Hare. Als we het programma van de komende editie bekijken, kunnen we niet anders dan concluderen dat Miranda en Marc het perfecte voorbeeld geven van ‘meegaan met de tijd’. Het herenvak verandert en BarberSociety Live verandert mee. Onze columnist Coos Tieleman benadrukt het belang van fysieke events en educatie in de kappersbranche. Educatie blijft cruciaal, maar het wordt steeds moeilijker om vooral jonge kappers te enthousiasmeren voor trainingen en evenementen. Veel jongeren haken af omdat ze kennis en inspiratie direct kunnen ophalen via Instagram, TikTok of YouTube. Waarom een hele dag op een beurs rondslenteren als je in 30 seconden een nieuwe techniek kunt leren? Jongeren willen actie, entertainment en interactie. Een beurs waar je alleen maar rondloopt en kijkt? Dat trekt niet meer. Wat volgens Coos wél zou kunnen werken, zijn live competities en andere elementen die bezoekers actief betrekken. De echte magie van het kappersvak ontstaat volgens hem namelijk door samen te sparren, elkaar te inspireren en gewoon eens ouderwets te kletsen. En dat is precies wat BarberSociety Live biedt. Veel leesplezier! Colofon en De Visie DE VISIE WAAR DE KLASSIEKE BARBERSHOP OOIT VOORAL HET DOMEIN WAS VAN OPGESCHOREN KAPSELS EN BAARDTRIMMEN, VRAAGT DE MODERNE MAN NU OM MEER Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Maaike Liebers (media-adviseur) m.liebers@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2025 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper | g.arts@gpmedia.nl
4 DE KAPPER NR 2 2025 INHOUD P. 9 Barber College Barber College is al meer dan 14 jaar de nummer 1 erkende vakopleider voor kappers. Of je nu een doorgewinterde professional bent of een beginnende kapper, Barber College biedt de juiste opleidingen om je vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Eén van de meest populaire en gevraagde trainingen is de Masterclass Faden, die je leert om verschillende fade-technieken perfect toe te passen. P. 16 Trendcollectie Mark van Westerop Mark van Westerop, wie kent ‘m niet? Als eigenaar van de succesvolle salon Pro-Solo in Alkmaar, drievoudig winnaar van The Hairdresser of the Year en meervoudig internationaal prijswinnaar, heeft hij zijn sporen in het kappersvak ruimschoots verdiend. Daarnaast staat hij als Global Ambassador voor Keune regelmatig op het podium. Toch is zijn werk allesbehalve routine. We spreken Mark over zijn onstilbare drang naar vernieuwing en zijn nieuwe collectie. P. 10 Groot Interview Depot Het barbermerk Depot is onderdeel van het Z.one Lab-merkenportfolio en werd in 2016 opgericht. Sinds de lancering heeft het merk in Nederland al meer dan 600 klanten aan zich weten te binden. Volgens Sergio Livesi, directeur van Z.one Lab, is het succes vooral te danken aan het totaalconcept dat perfect inspeelt op de behoeften van de moderne man. We spreken met Sergio over de indrukwekkende groei en het unieke evenement dat op zondag 7 september plaatsvindt. P. 20 Coverstory BaBylissPRO BaBylissPRO blijft innoveren en groeien, mede dankzij de waardevolle bij- dragen van haar Ambassadors. Onlangs werd het team versterkt met niemand minder dan Tizziana Pecorella. Een toevoeging waar BaBylissPRO bijzonder trots op is. We spraken met Tizziana over haar toetreding tot het Benelux Ambassadors-team. 9 16 10 20
DE KAPPER NR 2 2025 5 P. 48 Salon X – Bo Barbers Letterlijk in de kappersbranche opgegroeid, zette Bo van Lavieren twaalf jaar geleden zijn eerste stappen in het vak. Inmiddels is hij eigenaar van Bo Barbers in Utrecht, een moderne barbershop met een unieke aanpak. Zijn carrière bracht hem van de kapsalon van zijn vader in Tiel, via Den Bosch en Barcelona, terug naar Nederland – met een rugzak vol ervaring. P. 30 Slimknippen Slimknippen is inmiddels een gevestigde naam in de kappersbranche, bekend om hun innovatieve abonnementenmodel. Maar het bedrijf biedt inmiddels veel meer dan alleen abonnementen: ze hebben ook een complete salonsoftware. We spraken met Patrick en Karel van Slimknippen over de voordelen van het model en de gratis workshops die ze organiseren. P. 37 JJ Maes JJ Maes, een gerenommeerd kappersinterieurbedrijf, staat bekend om zijn uitgebreide aanbod aan hoogwaardig meubilair en complete interieurprojecten. Naast persoonlijke service zet het bedrijf sterk in op innovatie, waaronder een virtuele showroom. Sandra, CEO van JJ Maes, vertelt over de recent vernieuwde online showroom en hoe deze een brug slaat naar de fysieke beleving. 30 48 33 37 P. 33 Step-by-step Het Textured Fade kapsel is veelzijdig en een populair kapsel dat wordt gekenmerkt door een geleidelijk afnemende haarlengte vanaf de bovenkant van het hoofd naar de zijkanten en achterkant. Het haar wordt zorgvuldig getapered en geblend, waardoor een naadloze overgang ontstaat tussen verschillende lengtes. In deze step-by-step neemt het team van WAHL Professionals je mee in het creëren van deze look.
DE KAPPER NR 2 2025 7 KAPPERSBENODIGDHEDEN KYONE: DE STAGGER TOOTH PRO CLIPPER EN DE VOLGENDE STAP IN INNOVATIE Sinds de lancering van Kyone heeft het merk zich snel gepositioneerd als een betrouwbare en toonaangevende keuze voor kappers en barbers die op zoek zijn naar hoogwaardige kwaliteit, innovatieve technologie en betaalbaarheid. Met een voortdurend groeiend assortiment biedt Kyone nu een breed scala aan tondeuses, trimmers en accessoires die niet alleen door professionals, maar ook door gepassioneerde beginners worden gewaardeerd. Na de succesvolle introductie van de Stagger Tooth PRO Clipper, die in korte tijd een absolute favoriet is geworden in salons en barbershops, zet Kyone nu de volgende stap. Ze breiden hun aanbod uit met nieuwe, revolutionaire tools die hun toewijding aan innovatie, precisie en gebruiksvriendelijkheid benadrukken. Stagger Tooth PRO Clipper De Kyone Stagger Tooth PRO Clipper is niet zomaar een tondeuse, het is een gamechanger. Deze krachtige tool combineert een 5V super torque motor, een uitzonderlijk lange accuduur en een lichtgewicht ergonomisch ontwerp, wat zorgt voor de ultieme scheerervaring. De echte innovatie zit in de snijkop, die zorgt voor ongekend vloeiende overgangen, zachte lijnen en moeiteloze blends. Dankzij de geavanceerde Cool Blade Technology wordt warmteontwikkeling tot een minimum beperkt, wat het gebruik niet alleen comfortabeler, maar ook veiliger maakt. Bovendien is de snijkop ontwikkeld met MIM-metaal en keramiek, waardoor hij extreem scherp, slijtvast en duurzaam blijft, zelfs bij intensief gebruik. Dit alles maakt de Kyone Stagger Tooth PRO Clipper een veelzijdige tool voor kappers en barbers die precisie, duurzaamheid en een professionele afwerking eisen. Coming Soon Na het succes van de Stagger Tooth PRO Clipper breidt Kyone deze lijn uit met een extreem krachtige trimmer, speciaal ontworpen om jouw skills en creativiteit te versterken. Deze trimmer biedt een indrukwekkende 7200 RPM-motor en een accuduur van maar liefst 240 minuten, verpakt in een robuuste, stille full aluminium body. Net als de Stagger Tooth PRO Clipper straalt ook deze trimmer in een diep rode, krachtige en stijlvolle afwerking, waardoor hij een onmiskenbare eyecatcher wordt in de salons. Maar wat deze trimmer écht revolutionair maakt? Daar kan Kyone nog niet alles over vertellen. Wat zij wél kunnen zeggen, is dat deze trimmer volledig aanpasbaar is aan jouw unieke stijl en werkwijze. Of je nu gaat voor een subtiele afwerking of krachtige, precieze lijnen, deze trimmer stelt je in staat om jouw techniek en creativiteit tot in de perfectie te verfijnen dankzij het innovatieve CustomCut Systeem (CCS). Wil je als eerste ontdekken hoe dit baanbrekende systeem werkt? Houd dan Kyone’s socials in de gaten @kyoneclippers, waar ze binnenkort exclusieve details en sneak peeks delen. Meer informatie: Kyone Tel. +31 (0)117 385103 | kyone@kyone.nl Instagram: @kyoneclippers | www.kyoneclippers.com
! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NE NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! ! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NE NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NE EW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! NEW! kis-haircare.com KIS Direct Colors zijn terug! De vertrouwde KeraDirect is vernieuwd én uitgebreid met frisse nieuwe tinten: Peach (NEW), Pink (NEW), Blue, Red, Purple en Tulip. De kleurcrèmes zijn direct klaar voor gebruik, eenvoudig aan te brengen en zorgen snel voor prachtige fashionlooks. Ontdek hoe makkelijk modieuze haarkleuren kunnen zijn! CREATIVE COLOR instantly with KIS Direct Colors
DE KAPPER NR 2 2025 9 EDUCATIE VERBETER JE VAARDIGHEDEN MET BARBER COLLEGE: MASTERCLASS FADEN Barber College is al meer dan 14 jaar de nummer één erkende vakopleider voor kappers. Of je nu een doorgewinterde professional bent of een beginnende kapper, Barber College biedt de juiste opleidingen om je vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Eén van de meest populaire en gevraagde trainingen is de Masterclass Faden, die je leert om verschillende fade-technieken perfect toe te passen. De Masterclass Faden bestaat uit drie avonden waarin je de meest gevraagde fade variaties leert. Of je nu de low-, middle- of high fade wilt beheersen, of zelfs variaties zoals de skin of drop fade, deze masterclass biedt alles wat je nodig hebt om jouw fade skills te verbeteren. Tijdens de training krijg je hands-on ervaring, waarbij je werkt in kleine groepen zodat er voldoende persoonlijke aandacht is. Dit zorgt ervoor dat je de technieken optimaal leert en jouw specifieke wensen en leerdoelen kunt inbrengen. Een ervaren trainer laat je stap voor stap zien hoe je een mooie fade creëert, beginnend met een live demonstratie en gevolgd door oefening met een model. Door te oefenen en direct feedback te ontvangen, ontwikkel je niet alleen de technische vaardigheden, maar ook het vertrouwen om deze fades in je eigen salon uit te voeren. Waarom kiezen voor de Masterclass Faden? De kapperswereld verandert snel en klanten stellen steeds hogere eisen. Ze willen graag een frisse, moderne look die past bij de laatste trends. Na het volgen van de Masterclass Faden weet jij precies hoe je een taper fade, low-, mid- of high fade, skin fade of dropfade kunt creëren. Twintig verschillende locaties in Nederland en België De Masterclass Faden wordt op maar liefst 20 locaties in Nederland en België aangeboden, zodat je altijd een training bij jou in de buurt kunt volgen. Je kunt je eenvoudig inschrijven via de website van Barber College en direct starten met je training. Heb je een heel team van kappers in je salon? Dan biedt Barber College ook de mogelijkheid om de training in jouw salon te organiseren, zodat je samen met je team kunt leren zonder te hoeven reizen of modellen mee te nemen. Wil je meer weten of je inschrijven? Bezoek dan www.barbercollege.nl
10 DE KAPPER NR 2 2025 GROOT INTERVIEW
DE KAPPER NR 2 2025 11 Voor de introductie van Depot op de Nederlandse markt was Z.one Lab al importeur van andere merken zoals milk_shake, simply zen en No Inhibition. Vanaf het moment dat Depot werd gepresenteerd, was Sergio direct enthousiast. “De oprichter van het merk, Ivano Panzeri, komt uit een echte Italiaanse barberfamilie waarin de passie voor het herenvak diep geworteld is. Die authenticiteit zie je terug in de volledige merkbeleving. Depot eert de klassieke mannenverzorging met een innovatief en uitgebreid assortiment.” Z.one Lab werkt samen met Happy Hairservice, de perfecte partner om Depot in Nederland op de kaart te zetten. Next level mannenmerk Het assortiment speelt volgens Sergio perfect in op de uiteenlopende behoeften van de moderne man. “Vandaag de dag hechten mannen steeds meer waarde aan uiterlijke verzorging. Depot focust zich op de kapper die zich echt wil onderscheiden met een assortiment dat inspeelt op deze nieuwe trend; de man die verzorging in de breedste zin van het woord belangrijk vindt. Daar is ons assortiment ook op afgestemd. Het aanbod bestaat uit producten voor haar- en baardverzorging, maar ook styling, scheren, huidverzorging, body en parfum. Er zijn veel herenmerken op de markt, maar er is geen merk zo compleet als Depot.” Overigens benadrukt Sergio dat het assortiment breed is, maar niet onoverzichtelijk. “We werken met sub-concepten om duidelijk te maken welk product bij welke lijn hoort en waarvoor het bedoeld is. Dat maakt het makkelijker voor professionals, maar ook voor de consument.” Sterke marketingondersteuning Depot onderscheidt zich niet alleen door zijn uitgebreide assortiment, maar ook door de sterke, unieke identiteit die het merk uitstraalt. "Depot is zowel elegant als stoer, wat het perfect maakt voor barbershops én uniseks salons", zegt Sergio. "Het merk is ontworpen voor barbers en kappers die verder willen gaan dan alleen kwaliteit. Het gaat om het totaalplaatje, inclusief uitstraling. Depot vertelt een verhaal en dat zie je terug in elke productlijn en communicatie-uiting." Wat betreft de ondersteuning voor ondernemers, legt Sergio uit: "We bieden volledige marketingondersteuning, van beeldmateriaal voor in de salon tot content voor social media. Dit wordt regelmatig geüpdatet, zodat er altijd nieuw materiaal beschikbaar is waarmee salons zichzelf kunnen blijven presenteren. Dit verlicht de werklast en zorgt ervoor dat de uitstraling van de salon altijd fris, elegant en vernieuwend blijft." Naast marketing legt Depot ook een sterke focus op merchandising. "We willen een echte shopervaring creëren door het aanbieden van tools en accessoires voor de salon, zoals eau de toilette, geurkaarsen en andere stijlvolle producten", zegt Sergio. Daarnaast bieden de accountmanagers van Depot strategische ondersteuning bij het maken van productkeuzes. "We denken actief mee met onze klanten. Saloneigenaren zijn bijvoorbeeld niet verplicht om al onze productlijnen af te nemen. We zorgen ervoor dat de producten die ze kiezen goed aansluiten bij de stijl en behoeften van hun salon. Het laatste wat je wilt, is datproducten ongebruikt blijven liggen. Daarom werken we nauw samen met de saloneigenaren om te bepalen welke concepten het beste bij hen passen." Educatie In de afgelopen jaren heeft Depot stevig geïnvesteerd in educatie, met regelmatige trainingen die plaatsvinden in het pand van Z.one Lab, bij partner Happy Hairservice en op locatie. "We hebben op dit moment vier fantastische brand ambassadors: Jeroen Gelderblom, Dario Braun, Marc Michielse en Nero de Boer. Zij vertegenwoordigen niet alleen ons merk, maar verzorgen ook de trainingen.” Depot Connect Event op 7 september Om het succes van de afgelopen jaren te vieren en tegelijkertijd het herenvak te eren, organiseert Depot op 7 september een groots evenement in de Maassilo in Rotterdam. “We willen een middag vol inspiratie, beleving en verbinding creëren. Ongeveer 750 gasten zullen aanwezig zijn en we willen dat iedereen zich onderdeel voelt van deze bijzondere community.” Het evenement belooft een volledige beleving te worden, met een spectaculaire show van een uur, stands met producten voor de man en een spetterende afterparty. “Onze ambassadors verzorgen de show en laten zien waarom Depot een toonaangevend herenmerk is binnen de branche. We willen bestaande klanten bedanken en samenbrengen, maar ook geïnteresseerden de kans geven om kennis te maken met ons merk. Bovendien willen we het herenvak de waardering geven die het verdient door een platform te bieden waar vakmensen elkaar kunnen inspireren en versterken.” Om het evenement toegankelijk te maken voor een breed publiek, zijn de tickets voor een laagdrempelige prijs beschikbaar. “We willen niet alleen ondernemers uitnodigen, maar ook hun teams. Iedereen die passie heeft voor het herenvak is van harte welkom.” Winactie: maak kans op gratis tickets! Wil je kans maken op twee gratis tickets voor het Depot Event? Stuur dan voor 1 mei een mail naar info@depotmaletools.nl met daarin je naam en de naam van je salon of barbershop en maak kans op twee gratis tickets. Op 2 juni worden de winnaars bekendgemaakt! Meer informatie: Z.one Lab Tel. 0413-724934 | info@depotmaletools.nl | www.zonelab.nl DEPOT VIERT SUCCES ÉN HET HERENVAK MET GROOTS EVENT OP 7 SEPTEMBER Het barbermerk Depot is onderdeel van het Z.one Lab-merkenportfolio en werd in 2016 opgericht. Sinds de lancering heeft het merk in Nederland al meer dan 600 klanten aan zich weten te binden. Volgens Sergio Livesi, directeur van Z.one Lab, is het succes vooral te danken aan het totaalconcept dat perfect inspeelt op de behoeften van de moderne man. We spreken met Sergio over de indrukwekkende groei die het merk in ons land heeft doorgemaakt en het unieke evenement dat op zondag 7 september plaatsvindt. WE WILLEN BESTAANDE KLANTEN BEDANKEN EN SAMENBRENGEN, MAAR OOK GEÏNTERESSEERDEN DE KANS GEVEN OM KENNIS TE MAKEN MET ONS MERK
SCAN VOOR MEER INFO EN PRODUCTEN WWW.GLADJAKKERS.NL GROOMING GOODS GLADJAKKERS DE DIGITALE ONTMOETINGSPLEK BIJ UITSTEK! Vaktijdschrift De Kapper biedt een magazine, een informatieve website en een aansprekende digitale nieuwsbrief. Kortom: een mooie mediamix. Als b to b mediapartner zien wij social media (Facebook, Instagram en LinkedIn) als digitale ontmoetingsplek bij uitstek. www.dekapper.biz de kapper Vakinformatie voor de totale kappersbranche Ben jij een kapper die meer wil leren over de kunst van krullen? Of een salon die zijn team wil trainen om klanten met krullen de beste service te bieden? Dan zijn de DivineCurls Masterclasses precies wat je zoekt! Investeer in de toekomst & specialiseer je in krullen! Meld je aan voor Define D'Curls Masterclass. WWW.DIVINECURLS.BE +32 496377269 info@divinecurls.be
DE KAPPER NR 2 2025 13 TRENDCOLLECTIE De trendlijn is dit jaar geïnspireerd door de kracht van kunstmatige intelligentie, gecombineerd met het vakmanschap van de haarstylisten van AMI Kappers. De trends zijn gebaseerd op een surrealistische droomwereld, waarin licht en optimisme zich afwisselen met mysterie en schaduw. Deze invloeden komen terug in de vormen, kleuren en texturen van de kapsels. Zachte kleuren en subtiele lagen vormen de basis voor natuurlijke stijlen, terwijl statement kapsels gekarakteriseerd worden door felle kleuren, asymmetrie en disconnectie. Deze elementen bieden klanten de mogelijkheid om hun persoonlijkheid uit te drukken en duidelijk te maken waar ze voor staan. De inspiratie uit de droomwereld is omgezet in kapsels die niet alleen futuristisch ogen, maar ook draagbaar zijn: van strakke, moderne vormen tot vloeiende, natuurlijke bewegingen. Een opvallende trend voor 2025 zijn de ‘natural lights’, een techniek die zorgt voor een subtiele, natuurlijke uitstraling. Deze techniek creëert een "sunkissed" effect, waardoor het haar een warme, zongebleekte look krijgt. Met Create Magic wil AMI Kappers de verbeelding prikkelen en digitale droombeelden vertalen naar haalbare kapsels die passen bij iedere unieke persoonlijkheid. Meer informatie: AMI Kappers Tel. +31 (0)570 200225 | www.amikappers.nl Elk jaar, in maart, lanceert AMI Kappers een nieuwe trendlijn, waarin innovatieve kapsels en haarkleuren worden gepresenteerd, ontwikkeld door hun vaktechnisch team. De trendlijn van 2025, genaamd Create Magic, biedt een frisse, revolutionaire visie op haarmode. CREATE MAGIC: DE NIEUWE TRENDLIJN VAN AMI KAPPERS
DE KAPPER NR 2 2025 15 EDUCATIE Krullend haar heeft de afgelopen decennia een enorme transformatie doorgemaakt. Waar het vroeger vaak werd gezien als een uitdaging die getemd moest worden, is het vandaag de dag een krachtige lifestyleuiting. Van de iconische afro’s tot losse, speelse waves – krullen zijn niet langer slechts een haartype, maar een statement. Deze verandering in perceptie en styling is mede te danken aan de revolutionaire kniptechnieken die in de afgelopen jaren zijn ontwikkeld. Eén naam die hierin een centrale rol speelt, is Brian McLean, samen met zijn partner Waltraud McLean. Met hun baanbrekende CURLSYS®-kniptechniek veranderden zij de manier waarop krullend haar wordt geknipt voorgoed. Brian en Waltraud, oprichters en eigenaren van MCLEAN SYSTEMS®, hebben met de introductie van CURLSYS® een ware revolutie teweeggebracht in de kappersbranche. De techniek, die 30 jaar geleden werd ontwikkeld, bracht iets unieks: het knippen van krullen met beide handen, waarbij speciaal ontworpen scharen zorgen voor een perfecte separatie en definitie van de krul. Dit alles zonder het gebruik van haarproducten, puur op basis van de kniptechniek. “Het idee achter CURLSYS® was simpel, maar krachtig. We wilden een systeem ontwikkelen dat de natuurlijke vorm van krullen respecteerde en tegelijkertijd de controle en afwerking die stylistes verlangen, bood”, legt Brian uit. “Met CURLSYS® kunnen we krullen in hun puurste vorm creëren, precies zoals ze bedoeld zijn.” CURLSYS® Het innovatieve karakter van CURLSYS® werd al snel duidelijk toen de techniek in 1996 werd geïntroduceerd in de Benelux. De reactie was overweldigend. Stylisten van over de hele wereld omarmden de techniek, die de traditionele benaderingen van het knippen van krullend haar radicaal wijzigde. Gedurende de jaren hebben Brian en Waltraud hun kennis en ervaring gedeeld via seminars, die sindsdien door duizenden stylisten zijn gevolgd. “We merkten al snel dat CURLSYS® de manier waarop kappers naar krullen keken volledig veranderde”, zegt Waltraud. “Het was een revolutie, niet alleen in de techniek, maar ook in de manier waarop de stylisten zich tot hun klanten verhielden. We gaven ze de tools om krullen op een nieuwe manier te behandelen.” Tussen 1996 en 2025 hebben bijna 1000 Benelux-stylisten de techniek onder de knie gekregen. Door de jaren heen is de CURLSYS®-techniek geëvolueerd, waarbij constante innovaties en variaties werden geïntroduceerd, waardoor elke stylist zijn eigen krullook kan creëren. De impact van CURLSYS® op de kappersindustrie is blijvend. Vandaag de dag blijft het systeem de standaard voor het knippen van krullend haar en wordt het nog steeds geprezen om zijn veelzijdigheid en effectiviteit. De techniek heeft zelfs de basis gelegd voor verschillende variaties van krulkniptechnieken, die nu worden toegepast in salons in heel Europa. Brian: “CURLSYS® was slechts het begin. Het heeft een revolutie teweeggebracht, maar het heeft ook de weg vrijgemaakt voor de nieuwe generatie stylisten om hun eigen creatieve benadering van krullend haar te ontwikkelen.” De beroemde slogan van MCLEAN SYSTEMS® – "We cut curls in your hair" – is een symbolische uitspraak geworden die de basis legt voor het toekomstige werk van kappers in Nederland en daarbuiten. De trainingen en seminars van MCLEAN SYSTEMS® blijven een belangrijk onderdeel van de visie van Brian en Waltraud. In samenwerking met hun seminarpartner Jeroen de Vries bieden zij nu al meer dan 20 jaar diepgaande trainingen aan in Winterswijk, waarbij de nieuwste technieken en creatieve variaties van de CURLSYS®-methode worden gedeeld. “We hebben altijd geweten dat educatie de sleutel is tot het succes van deze techniek”, zegt Brian. “Door de kennis en ervaring door te geven aan de volgende generatie, verzekeren we ons ervan dat de kunst van het knippen van krullen niet verloren gaat. Dit is niet alleen een techniek, dit is een manier van denken die verder gaat dan het simpelweg knippen van haar. Het is een filosofie.” Meer informatie: CURLSYS® Tel. +31 (0)54 3512480 | Tel. + 43 6649289566 Instagram: @mcleancurlsys KRULLEN ZIJN NIET LANGER SLECHTS EEN HAARTYPE, MAAR EEN STATEMENT
16 DE KAPPER NR 2 2025 INTERVIEW Mark van Westerop, wie kent ‘m niet? Als eigenaar van de succesvolle salon Pro-Solo in Alkmaar, drievoudig winnaar van The Hairdresser of the Year, en daarmee Hall of Fame-lid, en meervoudig internationaal prijswinnaar, heeft hij zijn sporen in het kappersvak ruimschoots verdiend. Daarnaast staat hij als Global Ambassador voor Keune regelmatig op het podium. Toch is zijn werk allesbehalve routine. “Je moet jezelf blijven uitdagen. Doe je dat niet, dan stagneer je”, zegt Mark. "Creativiteit is de kern van alles wat ik doe, in de salon, op het podium en in mijn ontwikkeling als professional.” Zijn nieuwste collectie, genaamd Dazzling Essence, is daar een uitstekend voorbeeld van. We spreken Mark over zijn onstilbare drang naar vernieuwing en zijn nieuwe collectie. Mark’s voortdurende zoektocht naar creativiteit bracht hem enkele jaren geleden naar Keune Haircosmetics. "Na werkervaring bij verschillende bedrijven, ontdekte ik bij Keune de kans om mijn creativiteit naar een hoger niveau te tillen. Dankzij de korte communicatielijnen binnen het bedrijf kan ik mijn ideeën snel en effectief delen", legt hij uit. “Ik kan mijn energie en creativiteit hier volledig kwijt. Presteren lukt alleen als ik me veilig voel en omringd ben door mensen die het beste met mij voor hebben. Bij Keune is dat absoluut het geval." Buiten de gebaande paden denken Authenticiteit is de drijvende kracht achter zijn werk en vormt de basis van zijn presentaties en trainingen voor Keune. “Veel kappers zeggen dat ze creatief willen zijn, maar vinden het moeilijk om zichzelf los te laten. Ze blijven vastzitten in herhalende patronen. Ik wil ze uitdagen om buiten de gebaande paden te denken. Het draait niet alleen om het creëren van een mooie look, maar ook om het ontwikkelen van een eigen ‘signature’ en visie. Dat is hoe je echt het verschil maakt. Het is essentieel om jezelf voortdurend uit te dagen en je werk te vernieuwen”, vervolgt Mark. “Dat betekent ook dat je af en toe een misstap maakt. Maar dat hoort erbij, zeker in ons vak. Als je niet durft te creëren, kom MARK VAN WESTEROP: “CREATIVITEIT IS DE KERN VAN ALLES WAT IK DOE” je niet verder. Geloof me, ik heb zelf genoeg fouten gemaakt, maar zonder die fouten zou ik niet staan waar ik nu ben." Dicht bij de realiteit Naast zijn rol als Global Ambassador bij Keune, is Mark ook nog regelmatig in zijn salon te vinden. "Ik werk twee dagen per week op de werkvloer. Dit geeft me niet alleen inzicht in wat er binnen mijn team speelt, maar ook in de wensen en behoeften van de consument. Het stelt me in staat om trends te volgen en te begrijpen wat er leeft. Bovendien voedt het werk in de salon mijn podium- en educatiewerk. Als je in de salon werkt, ben je dichter bij de realiteit en dat is van groot belang voor mijn werk als educator." Collectie Dazzling Essence Mark’s nieuwste collectie, Dazzling Essence, is een perfect voorbeeld van zijn creatieve visie. Het is een eerbetoon aan de iconen van de jaren '80 en '90. "Die periode was voor mij enorm inspirerend. Ik bezocht clubs zoals de iT en de Roxy in Amsterdam, waar ik de flamboyante, iconische stijlen van die tijd zag. Mijn doel met deze collectie was om die energie en stijl te combineren met moderne technieken. Stel je voor dat je nu in nachtclub Studio 54 in New
DE KAPPER NR 2 2025 17 Team Credits Haar: Mark van Westerop @markvanwesterop @keunehaircosmetics Make-up: Angelique Stapelbroek @angeliquestapelbroekcom Styling: Ed Noijons @ednoijons Fotografie: Studio IvodeKok @studio_ivodekok York staat, omringd door legendes zoals Jerry Hall, Madonna en de bandleden van Blondie. Hoe zouden ze er vandaag de dag uitzien? Dat was de inspiratie voor Dazzling Essence.” Deze inspiratie heeft geleid tot een gedurfde collectie, gekarakteriseerd door strakke lijnen, dynamische vormen en iriserende kleuren die zorgen voor een moderne en luxueuze uitstraling. "Deze collectie heb ik niet gemaakt om prijzen te winnen, maar om mijn gevoel en inspiratie te delen”, legt Mark uit. Mark benadrukt dat de collectie niet alleen draait om esthetiek, maar ook om commerciële toepassingen van zijn ideeën. "Het gaat niet alleen om de looks zelf, maar ook om hoe de stijlen zich vertalen naar de moderne consument. Die heeft verschillende looks nodig voor verschillende gelegenheden. Ieder model heeft in principe één coupe, maar kan deze in verschillende stijlen dragen. Hoe gaaf is dat?" Hoewel Mark al een bewezen reputatie heeft, bleef het ook voor hem spannend om zijn collectie te lanceren. "Het is altijd afwachten hoe mensen reageren op een nieuwe collectie. Je hoopt dat ze je 'signature' herkennen, maar tegelijkertijd wil je ze ook verrassen. Ik denk dat dat gelukt is", zegt Mark. En wat ons betreft, is dat zeker het geval. De creativiteit die Mark kenmerkt spat ervan af, terwijl de looks tegelijkertijd toegankelijk en draagbaar zijn. “Ik kan niet wachten om de technieken die ik heb toegepast te laten zien tijdens de trainingen", besluit Mark. Meer informatie: Keune Haircosmetics Tel. +31 (0)35 6016161 | www.keune.com
18 DE KAPPER NR 2 2025 KORT NIEUWS AMERICAN CREW® INTRODUCEERT PRE-STYLER SHAMPOOS VOOR OPTIMALE STYLINGVOORBEREIDING American Crew® heeft een nieuwe lijn Pre-Styler shampoos ontwikkeld, die niet alleen het haar reinigen, maar ook een stevige basis creëren voor styling. Dankzij de formule wordt het haar beter handelbaar, terwijl ingrediënten geïnspireerd op skincare bijdragen aan een gezonde hoofdhuid en de balans van het microbioom ondersteunen. De shampoos hydrateren zonder de natuurlijke balans te verstoren en helpen een roosvrije hoofdhuid te bevorderen. Ze zijn vrij van siliconen, vegan en verpakt in flessen die voor 78% uit gerecycled materiaal (PCR) bestaan. De lijn bestaat uit drie varianten: FIBER, FORMING en BOOST, elk afgestemd op specifieke haar- en stylingbehoeften. FORMING is speciaal ontwikkeld voor verzwakt en beschadigd haar, FIBER is ideaal voor gekruld en getextureerd haar en BOOST is ontworpen voor fijn haar. Meer informatie: American Crew® | www.americancrew.com UPGRADE JOUW SKILLS MET EEN PRIVÉTRAINING VAN GERTJAN VAN GILS Wil jij alles leren over de producten van Tonsor 1951, ontdekken hoe je ze optimaal toepast én tegelijkertijd je knip- en fade-technieken verbeteren? Dan is dit jouw kans. Gertjan van Gils, mede-eigenaar van Hairsupplies, de importeur van Tonsor 1951, komt graag naar jouw salon voor een exclusieve training. Je leert niet alleen alles over de producten van Tonsor 1951, maar ook de nieuwste knip- en tondeusetechnieken, waarbij je werkt met de professionele tools van Kyone. Met jarenlange ervaring in het kappersvak en als educator en ambassador van Kyone Tools heeft Gertjan op diverse podia demonstraties, shows en presentaties gegeven. Nu brengt hij zijn kennis en passie rechtstreeks naar jouw salon. Waarom kiezen voor een privétraining? Een privétraining biedt de unieke mogelijkheid om persoonlijke begeleiding te ontvangen en de training volledig af te stemmen op de specifieke behoeften van jouw salon. Je leert direct toepasbare technieken die je meteen kunt implementeren, terwijl je hands-on ervaring opdoet met topmerken zoals Tonsor 1951 en Kyone Tools. Of je nu een beginnende kapper bent of al ervaren bent, de training is geschikt voor iedereen die zijn vaardigheden wil verbeteren en zijn werk naar een hoger niveau wil tillen. Producten en marketingondersteuning Tijdens de training ontvang je een compleet care- en stylingpakket van Tonsor 1951 ter waarde van €495,- (inkoop) / €990,- (verkoop). Dit pakket bevat onder andere shampoos, backbars, conditioners, diverse waxen, een pre-styler, pre & post blow-dry en volume poeder. Daarnaast ondersteunen ze je volledig op het gebied van marketing met promotiemateriaal zoals banners, stickers en postcards. Tijdens de training kun je de professionele tools van Kyone uitgebreid testen. Wil je ze na afloop aanschaffen? Ze zijn direct uit voorraad leverbaar. Wil je een training boeken of meer informatie ontvangen? Neem contact op met Hairsupplies en plan een sessie in jouw salon. De training kan volledig worden afgestemd op jouw wensen en behoeften van jouw salon en team, alles is bespreekbaar. “Ik kijk ernaar uit om mijn kennis en passie met je te delen!”, aldus Gertjan. Meer informatie: Hairsupplies | Tel. +32 (0)14 421628 | www.hairsupplies.be
20 DE KAPPER NR 2 2025 Op het moment dat we Tizziana spraken, was ze net terug uit Bologna, waar ze samen met Daniela Amplatz, Bendotti en Dario J Braun de BaBylissPRO Benelux Ambassadors vertegenwoordigde op Cosmoprof. Daar stond ze niet alleen in de Meet & Discover bar van BaBylissPRO om bezoekers kennis te laten maken met de nieuwste tools en technieken, maar gaf ze ook een indrukwekkende podiumshow. Ondanks haar ruime ervaring met presentaties – als Redken Artist reist ze de wereld over om shows en trainingen te verzorgen – was deze ervaring toch nieuw en spannend voor haar. “Bij Redken draait alles om haarproducten, terwijl het bij BaBylissPRO om tools gaat. Dat is een compleet andere discipline, maar juist die uitdaging sprak me enorm aan”, vertelt Tizziana enthousiast. Een hecht team De show was een indrukwekkende prestatie, vooral omdat Tizziana nog maar net bij het team is gekomen. “Via Whatsapp had ik al contact gehad met een aantal Ambassadors en voelde meteen een klik, maar toen ik hen op Cosmoprof in het echt zag, voelde dat als thuiskomen. Het is moeilijk te beschrijven, maar we delen allemaal dezelfde passie, energie en enthousiasme. Het voelde meteen als een hechte familie.” Op de vraag hoe ze haar eerste podiumshow voor het merk heeft ervaren, antwoordt ze: “Natuurlijk was het spannend, maar door de warmte en openheid van de andere Ambassadors voelde het al snel vertrouwd. Het gaf me een enorme kick, dus ik kan niet wachten op de volgende show!” ‘Ik wil met niets anders meer werken’ Niet alleen de klik met de andere Ambassadors was er meteen, maar ook met de producten. Voor Tizziana is dat essentieel. Om te ontdekken of de tools aan haar eisen en verwachtingen voldeden, testte ze deze grondig en verdiepte zich in de kleinste details. “Het gaat uiteindelijk om producten die doen wat ze beloven en die perfect aansluiten op de behoeften van kappers en barbers. Inmiddels kan ik zeggen dat BaBylissPRO precies dat levert”, aldus Tizziana. Vanaf het moment dat ik de tools heb getest, wil ik met niets anders meer werken.” Betrokken bedrijfscultuur Naast de kwaliteit van de producten speelde ook de bedrijfscultuur een doorslaggevende rol in haar keuze om zich bij BaBylissPRO aan te sluiten. “Vanaf dag één voelde het als een familie waarin de passie voor vakmanschap écht leeft. Hoe dat kan? Je wordt direct gehoord. Ze waarderen je mening, vragen actief om feedback en doen daar ook daadwerkelijk iets mee. Dat ik dit in de eerste maanden al heb ervaren, zegt ontzettend veel over de bedrijfscultuur”, benadrukt ze. COVERSTORY BABYLISSPRO BENELUX VERWELKOMT TIZZIANA PECORELLA ALS AMBASSADOR BaBylissPRO blijft innoveren en groeien, mede dankzij de waardevolle bijdragen van haar Ambassadors. Onlangs werd het team versterkt met Tizziana Pecorella. “Ons succes van de afgelopen jaren hebben we grotendeels te danken aan onze Ambassadors. Zij brengen het merk tot leven en leveren waardevolle feedback die ons helpt om te blijven innoveren. We zijn dan ook heel blij dat we Tizziana mogen verwelkomen binnen ons Benelux-team”, aldus Audrey Gilson, Marketing Manager BaBylissPRO Benelux. We spraken met Audrey en Tizziana over haar toetreding tot het Benelux Ambassadors-team. BaBylissPRO Benelux Ambassadors: Daniela, Dario, Tizziana en Bendotti
DE KAPPER NR 2 2025 21 Marketing Manager Audrey Gilson sluit zich daarbij aan: “We verzamelen niet alleen feedback om de meest waardevolle inzichten eruit te filteren, maar voor ons is élke vorm van input belangrijk. Onze Ambassadors zijn geen nummers; zij vormen de kern van ons merk. Dat voel je in alles wat we doen. Daarom ontwikkelen we tools die perfect inspelen op de specifieke behoeften van onze gebruikers.” Dankzij haar ervaring en expertise als haarstylist is Tizziana’s feedback erg waardevol voor BaBylissPRO. Audrey legt uit: “Hoewel onze recente inspanningen vooral gericht waren op barbers en herenkappers met tondeuses, trimmers en shavers, zullen we ons dit jaar meer gaan richten op haarstyling. We werken samen met onze Ambassadors om onze bestsellers in dit vakgebied een upgrade te geven, zodat ze nog beter aansluiten bij de huidige vraag, trends en technologieën. Denk bijvoorbeeld aan föhns, stijltangen en krultangen. Tizziana zal, samen met onze andere Ambassadors, een sleutelrol spelen in dit proces.” Tizziana verzamelt waardevolle feedback door haar werk op de werkvloer. “Hoewel ik jaren geleden mijn salon heb verkocht vanwege tijdgebrek door educatie en podiumwerk, sta ik nog wekelijks op de werkvloer. Waarom? Niet alleen omdat ik het ontzettend leuk vind, maar ook omdat ik ervan overtuigd ben dat je geen educatie of shows kunt geven als je niet precies weet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Je moet begrijpen wat consumenten verwachten en ervaren hoe het is om een tool dagelijks te gebruiken, van ’s ochtends tot ’s avonds. Pas dan weet ik wat wel en niet prettig is aan een tool en waar er nog verbeterpunten liggen.” Nieuwe tools en upgrades Enkele voorbeelden van producten die recentelijk zijn geïntroduceerd in de haarstylingcategorie zijn de Falco, de Stilista en de Drying Wand die binnenkort wordt gelanceerd. “De Drying Wand is een perfect voorbeeld van onze focus op zowel haarstylisten als barbers. Maar ik kan je verzekeren dat er nog veel meer innovaties en updates aankomen!", voegt Audrey toe. Hoe werkt dat precies? “We lanceren een product pas wanneer het echte toegevoegde waarde biedt kappers en/of barbers. Zodra zij de producten grondig hebben getest en waardevolle feedback hebben gegeven, beginnen we met eventuele aanpassingen en wordt het volgende prototype geproduceerd. We gaan door met dit proces totdat zowel wij als de kappers of barbers volledig tevreden zijn.” Tizziana kan niet wachten om de nieuwe tools te testen wanneer het zover is, maar kijkt in de tussentijd ook uit naar de momenten waarop ze samen met de andere Ambassadors op het podium staat. “Het is niet alleen ontzettend leuk, maar ik leer er ook enorm veel van. Het biedt me de kans om mezelf verder te ontwikkelen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. Grenzen verleggen en jezelf continu ontwikkelen is niet alleen mijn persoonlijke drijfveer, maar ook die van BaBylissPRO. Kortom, een match made in heaven”, besluit Tizziana. Meer informatie: BaBylissPRO Tel. +31 (0)30 2219630 www.babylisspro.eu GRENZEN VERLEGGEN EN JEZELF CONTINU ONTWIKKELEN IS NIET ALLEEN MIJN PERSOONLIJKE DRIJFVEER, MAAR OOK DIE VAN BABYLISSPRO. KORTOM, EEN MATCH MADE IN HEAVEN
We hebben twee toffe vacatures openstaan: Head of Education en Opleidingscoördinator. De kappersbranche is constant in ontwikkeling. Up-to-date blijven is dus een echte must. Daar kunnen we wel een extra paar handen bij gebruiken! Als Head of Education ben je eindverantwoordelijk voor de vaktechnische ontwikkeling binnen AMI Kappers. En als Opleidingscoördinator? Dan ben jij de drijvende kracht achter ons opleidings- en trainingsbeleid dat onze haarstylisten écht laat groeien. Dus, zijn nieuwe trends en technieken in de kapperswereld helemaal jouw ding? En word jij enthousiast van één van deze vacatures? Solliciteer via onze website www.joinami.nl/vacatures CHECK DE VACATURES Ga naar joinami.nl of scan de QR-code hieronder. HI YOU, KRIJG JIJ ENERGIE VAN HAARSTYLISTEN OPLEIDEN?
DE KAPPER NR 2 2025 23 BRANCHENIEUWS ONTDEK DE NICHEMERKEN VAN SPECIAL BRAND COMPANY Special Brand Company is een samenwerking tussen Marriët Gakes en Ruben de Wit. Ze zoeken naar pareltjes, gamechangers en de onontdekte start-ups. De naam van het bedrijf zegt het al: Special Brand Company is op zoek naar bijzondere nieuwe nichemerken. De eerste twee merken binnen hun portfolio zijn Manda of Scandinavia uit Noorwegen en Hair by Sam McKnight uit de UK. Marriët is een bekende kleurspecialist die drie keer op rij de Coiffure Award heeft gewonnen voor ‘Beste Kleurspecialist’. Haar private salon bevindt zich op de Herengracht in Amsterdam. Bekende Nederlanders, zoals Georgina Verbaan, Victoria Koblenko en Tjitske Reidinga, zitten al jarenlang in haar stoel. Ruben de Wit is al 24 jaar actief als distributeur en heeft succesvolle merken naar Nederland gehaald, zoals Olaplex en Original & Mineral. Manda of Scandinavia Manda of Scandinavia is in april 2024 gelanceerd in Noorwegen door eigenaresse Cecilie Torvik. Betrekkelijk nieuw dus, maar het merk heeft in Scandinavië al twee awards gewonnen. Manda of Scandinavia richt zich op vrouwen met lang haar of vrouwen die hun haar willen laten groeien. Alle producten zijn geformuleerd op basis van kwaliteit en met vegan en duurzame technieken. Het is een kleine, compacte lijn van zeven producten. De haarolie was zo’n succes dat er op grote aanvraag een geurtje van gemaakt is. Hair by Sam McKnight Sam McKnight is momenteel een van de grootste session stylists en een van de meest invloedrijke hairstylists. In 2023 werd hij gekroond tot ridder in de Britse Orde voor zijn uitzonderlijke werk in de fashion & beauty industrie. Meer dan 200 Vogue-covers staan op zijn naam en hij doet de fashion shows van Fendi, Chanel, Dries van Noten, Tom Ford en Vivienne Westwood. Sam McKnight kreeg in 2017 het idee om zijn eigen haarcosmetica merk te ontwikkelen. In 2022 is het merk doorontwikkeld en een succes geworden. De producten gebruikt hij zelf op modellen tijdens fotoshoots en fashionshows. Hij wil met zijn producten mensen de mogelijkheid geven om zijn looks te creëren. Negen producten zijn al bekroond met diverse awards. Meer informatie: Special Brand Company | www.specialbrandcompany
de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) Hair extensions Special Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche | Juni 2024 | 24e jaargang no. 3 | Prijs € 10, 50 de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) Hair extensions Special Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche | Juni 2024 | 24e jaargang no. 3 | Prijs € 10, 50 ZICHTBAAR ZIJN IN DE VOLGENDE UITGAVE? Hee u productnieuws, een innovatie of ander nieuws dat u onder de aandacht wilt brengen? volge de special: Hair exte sio s Neem dan contact op met: Guusje Arts | g.arts@gpmedia.nl (persmateriaal - deadline 6 mei) Lisan van de Bosch | l.bosch@gpmeda.nl Maaike Liebers | m.liebers@gpmedia.nl (advertenties - deadline 16 mei)
DE KAPPER NR 2 2025 25 INTERVIEW In de kappersbranche is klantentrouw geen vanzelfsprekendheid meer. Kappersabonnement biedt een abonnementsmodel dat zowel klanten als salons voordelen oplevert. Fred van Lavieren, mede-eigenaar van Kappersabonnement, vertelt over de voordelen. Wat is Kappersabonnement precies? “Met Kappersabonnement kunnen klanten tegen een vast maandbedrag regelmatig naar de kapper. Dit zorgt ervoor dat ze zonder financiële verrassingen hun haar kunnen laten verzorgen. Ze weten precies waar ze aan toe zijn en stellen hun afspraken minder snel uit. Dat versterkt de band met de salon en voorkomt dat ze overstappen naar een concurrent.” Wat zijn de voordelen voor ondernemers? “Het belangrijkste voordeel is financiële stabiliteit. In plaats van afhankelijk te zijn van pieken en dalen in klantenbezoek, weet een salon met abonnementen precies welk bedrag er maandelijks binnenkomt. Dit maakt het plannen en investeren eenvoudiger. Daarnaast draagt het bij aan klantloyaliteit. Abonnementhouders blijven langer verbonden aan hun salon en zeggen zelden op. Dat laat zien hoe tevreden ze zijn met het model. Tot slot stimuleert het systeem de verkoop van extra behandelingen en producten. Klanten die regelmatig komen en hun knipbeurt al betaald hebben, boeken sneller aanvullende behandelingen en kopen vaker producten.” Is het systeem toegankelijk voor alle salons? “Absoluut. Sommige kappers denken dat dit alleen voor grote salons werkt, maar dat is niet zo. Voor een maandelijkse vergoeding vanaf 75 euro kan elke kapper, dus ook zzp’ers, gebruikmaken van Kappersabonnement.” Hoe werkt de implementatie? “Heel eenvoudig. Binnen twee weken kan het systeem operationeel zijn. Samen met de ondernemer stemmen we de abonnementsvormen en prijzen af. Dit varieert van alleen knippen tot uitgebreidere pakketten met kleuren en behandelingen. Het systeem is bovendien compatibel met bestaande salonsoftware. Als een salon met Mijn Salon werkt, kunnen we het direct integreren. Bij andere softwarepakketten voegen we een module toe.” IN PLAATS VAN AFHANKELIJK TE ZIJN VAN PIEKEN EN DALEN IN KLANTENBEZOEK, WEET EEN SALON MET ABONNEMENTEN PRECIES WELK BEDRAG ER MAANDELIJKS BINNENKOMT KAPPERSABONNEMENT BIEDT GEMAK, KLANTLOYALITEIT EN OMZETGROEIBiedt Kappersabonnement ondersteuning bij marketing? “Ja, we helpen salons om hun abonnementen succesvol te promoten. We bieden flyers, posters en digitale communicatie om klanten te informeren en enthousiasmeren. Salons kunnen kiezen uit verschillende templates, zodat de uitstraling past bij hun eigen merk.” Wat als kappers nieuwsgierig zijn en meer willen weten? “Ik kom graag vrijblijvend langs in je salon om de mogelijkheden te bespreken. We bieden maatwerk en denken met je mee over alles: prijsbepaling, integratie in de salon, het gebruik en de promotie naar klanten. Maar eerst luister ik graag naar jouw ambities, zodat we samen kunnen kijken hoe Kappersabonnement daarbij past. Neem gerust contact met ons op!” Meer informatie: Kappersabonnement Tel. +31 (0)26 8200380 | www.kappersabonnement.nl Fred van Lavieren
Stap 1 Verdeel het nauwkeurig Stap 2 Gebruik ee halen zoda AI STAPWil je jo natuurli Balayag voor vlo technie dimens de beha
Stap — 3 Breng folie en kleur/ lightener aan Plaats de folie onder het haar en breng het door jou gekozen product aan, of het nu een lightener of een kleur is. Perfect te combineren met Keune’s Infinite Blonde of Tinta Color 1500 serie. Stap 4 — Vouw de folie om Vouw de folie dicht om een gelijkmatige oplichting te garanderen. Stap 5 — Herhaal Herhaal met alle secties voor een consistent, naadloos effect. Stap 6 — Laat inwerken en spoel uit Laat de kleur/lightener inwerken en spoel dan grondig uit. Stap 7 - Toon en style Breng de Semi Color Ultimate Blonde Toner aan en style. 1 — Verdeel het haar t haar in nette secties om ger te werken. 2 — Föhn het haar en föhn om fijne, kortere haren uit elke slice te at de langere strengen overblijven om te kleuren. Number 1 in Color IR TOUCH BALAYAGE -VOOR-STAP HANDLEIDING VOOR EEN PERFECTE LOOK DESKUNDIG ADVIES “Revolutionaire technieken zijn mainstream geworden doordat we ze blijven verfijnen en commercieel toegankelijker maken. Dit stelt ons in staat om sneller, efficiënter te werken en indrukwekkende resultaten te behalen.” – Daniel Yap, Global Ambassador Color. ouw klanten een stralende, lijke upgrade bieden? Air Touch ge is een tijdloze techniek die zorgt oeiende, sunkissed highlights. Deze ek creëert niet alleen moeiteloze sie en helderheid, maar verkort ook handeltijd met een derde. 1517 ― SMOKY LILAC 9.28 ― WARM CHAMPAGNE GLOW 8.17 ― POLAR BLONDE 9.25 ― CHAMPAGNE GLOW SILVER ― STEEL FROST 3011 ― ICE BLONDE 10.7 ― PALE ORCHID 3017 ― FROSTED LILAC Ontdek meer over de Keune Color technieken met de QR code Stap — 3 Breng folie en kleur/ lightener aan Plaats de folie onder het haar en breng het door jou gekozen product aan, of het nu een lightener of een kleur is. Perfect te combineren met Keune’s Infinite Blonde of Tinta Color 1500 serie. Stap 4 — Vouw de folie om Vouw de folie dicht om een gelijkmatige oplichting te garanderen. Stap 5 — Herhaal Herhaal met alle secties voor een consistent, naadloos effect. Stap 6 — Laat inwerken en spoel uit Laat de kleur/lightener inwerken en spoel dan grondig uit. Stap 7 - Toon en style Breng de Semi Color Ultimate Blonde Toner aan en style. Stap 1 — Verdeel het haar Verdeel het haar in nette secties om nauwkeuriger te werken. Stap 2 — Föhn het haar Gebruik een föhn om fijne, kortere haren uit elke slice te halen zodat de langere strengen overblijven om te kleuren. Number 1 in Color AIR TOUCH BALAYAGE STAP-VOOR-STAP HANDLEIDING VOOR EEN PERFECTE LOOK DESKUNDIG ADVIES “Revolutionaire technieken zijn mainstream geworden doordat we ze blijven verfijnen en commercieel toegankelijker maken. Dit stelt ons in staat om sneller, efficiënter te werken en indrukwekkende resultaten te behalen.” – Daniel Yap, Global Ambassador Color. Wil je jouw klanten een stralende, natuurlijke upgrade bieden? Air Touch Balayage is een tijdloze techniek die zorgt voor vloeiende, sunkissed highlights. Deze techniek creëert niet alleen moeiteloze dimensie en helderheid, maar verkort ook de behandeltijd met een derde. 1517 ― SMOKY LILAC 9.28 ― WARM CHAMPAGNE GLOW 8.17 ― POLAR BLONDE 9.25 ― CHAMPAGNE GLOW SILVER ― STEEL FROST 3011 ― ICE BLONDE 10.7 ― PALE ORCHID 3017 ― FROSTED LILAC Ontdek meer over de Keune Color technieken met de QR code
www.gpmedia.nlRkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4