De Kapper nr3-2021 Online

D e K a p p e r n r 3 2 0 2 1 34 I n t e r v i e w milk_shake ® : EEN HIP, INNOVATIEF EN DUURZAAM MERK De visie van milk_shake is om een hip merk te zijn, dat duurzaamheid combineert met innovatie. Iets wat volgens Sergio niet eenvoudig is. “Ik denk dat ieder merk hip, innovatief én duurzaam wil zijn. De juiste balans vinden tussen die drie elementen is lastig, maar toch is het milk_shake gelukt. De bescherming van mens en milieu staat hoog in het vaandel bij milk_shake. Maar dat is niet de enige reden dat het merk kappers én diens klanten aanspreekt. De kwaliteit en de uitstraling van het merk is écht fantastisch.” INNOVATIE Het assortiment van milk_shake bestaat uit een complete verzorgings- styling-, en kleurlijn. “Van reiniging tot styling, alle verschillende fases van de verzorging van het haar zijn zorgvuldig ontwikkeld”, aldus Sergio. Sinds een aantal jaren is het merk zich ook steeds meer gaan focussen op kleur. Sergio legt uit: “Er wordt gekeken waar behoefte aan is in de markt, en daar wordt vervolgens op ingespeeld. Dat blijkt onder andere op het gebied van het kleurassortiment, waarin het merk de afgelopen jaren MILK_SHAKE, DAT IN NEDERLAND WORDT VERTEGENWOORDIGD DOOR Z.ONE LAB, IS EEN INNOVATIEF MERK DAT NIET ALLEEN BEKEND STAAT OM ZIJN FRISSE EN HIPPE UITSTRALING, MAAR OOK OM DE HOGE KWALITEIT VAN DE PRODUCTEN. SERGIO LIVESI, DIRECTEUR VAN Z.ONE LAB, VERTELT WAT DIT MERK PRECIES UNIEK MAAKT. enorme stappen heeft gezet. Met betrekking tot actuele gebeurtenissen kan snel worden geschakeld. Zo heeft milk_shake in het begin van de coronapandemie de 9 minutes kleuring geïntroduceerd. Het is op dit moment namelijk meer dan ooit van belang om de focus te leggen op snelle en doelgerichte behandelingen.” Kortom, in de afgelopen jaren is het assortiment van het merk uitgebreid met verschillende lijnen die voldoen aan de behoeften van de kapper. “milk_shake biedt inmiddels een compleet assortiment, waarmee je een salon volledig kan laten draaien”, vertelt Sergio. MEEDENKEN MET DE KLANT Dat milk_shake een compleet merk is, wil niet zeggen dat van de saloneigenaren wordt verwacht dat ze het volledige assortiment afnemen. In tegendeel. “We bekijken samen met de klant waar wel of geen behoefte aan is. Wat zijn de doelen, hoe wil de saloneigenaar die nastreven en hoe kunnen wij hem of haar daarin ondersteunen? Dat zijn de vragen die we

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4