De Kapper nr 3-2022 Online

D e K a p p e r n r 3 2 0 2 2 32 I n t e r v i e w “MET DE VOL GEPIGMENTEERDE TINTEN VAN MYDENTITY CREËER JE ELKE DAG WEER IETS UNIEKS” ZES JAAR GELEDEN RICHTTEN DAISY WENNEKES EN MARLEEN FIECHTER DE SALON STUDIO MERAKI OP. HET GRIEKSE WOORD MERAKI STAAT VOOR IETS DOEN MET JE ZIEL, CREATIVITEIT OF LIEFDE EN OM IETS VAN JEZELF IN JE WERK TE STOPPEN. EN DAT IS PRECIES WAT DAISY EN MARLEEN DOEN: HUN VAK UITOEFENEN MET LIEFDE EN PASSIE. WE GAAN MET HEN IN GESPREK OVER HUN SPECIALISATIE IN KLEUREN EN DE REDENEN WAAROM ZE DAARVOOR MET HET MERK MYDENTITY WERKEN. “Jaren geleden hebben Daisy en ik in dezelfde salon gewerkt en in de daarop- volgende jaren zijn we altijd vriendinnen gebleven. Toen ik op den duur steeds meer de behoefte kreeg om een eigen zaak te beginnen, belde Daisy mij toeval- lig op met de vraag of ik samen met haar een nieuwe salon wilde openen. Toeval bestaat niet, hè?”, lacht Marleen. Op de vraag wat de visie van de salon is, ant- woordt Daisy: “We zijn een toegankelijke, sfeervolle salon waarbij de aandacht voor de klant centraal staat. We zijn voornamelijk gespecialiseerd in kleuringen. Daar staan we in de omgeving, maar ook ver daarbuiten, om bekend.” MYDENTITY De specialisatie in kleuringen heeft ervoor gezorgd dat Daisy en Marleen bij Mydentity, het merk van kleurspecialist en sterren stylist Guy Tang, terecht zijn gekomen. “We waren op zoek naar een merk met een uitgebreid, maar tegelijkertijd overzichtelijk kleurassortiment waarmee je alles kunt creëren. Zo kwamen we uiteindelijk uit bij Mydentity. Doordat Guy Tang zelf kapper is en veel met kleuren werkt, weet hij waar kappers behoefte aan hebben op het gebied van kleur. Hij wil de branche verder helpen en het kleuren ver- eenvoudigen en verbeteren. Dat zie je absoluut terug in de producten. Het assortiment bestaat uit exclusieve kleuren die naar mijn idee nog ontbraken in het kleuraanbod van andere merken”, aldus Marleen. CREATIVITEIT EN IDENTITEIT Het voordeel van het complete, maar tegelijkertijd compacte assortiment, is dat je jouw creativiteit de vrije loop kunt laten. Iets wat Daisy en Marleen erg prettig vinden. Marleen: “Je kunt met het assortiment vrijwel iedere kleur creëren. En dat is wat we willen, want iedere klant heeft andere wensen en een ander haartype en dat vraagt om verschillende kleuren. We kunnen voor iedereen een passende kleur ontwikkelen. Persoonlijke aandacht staat bij ons hoog in het vaandel. Daarbij hoort naar ons idee ook een persoonlijke kleuring, die de identiteit van de klant nóg beter tot uiting brengt.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4