De Kapper nr 3-2022 Online

D e K a p p e r n r 3 2 0 2 2 33 En dat is precies waar Mydentity voor staat. “Zoals de merknaam al doet vermoeden, is Mydentity ervoor bedoeld om je eigen identiteit te creëren. Een identiteit die bij jou als kapper past en tegelijkertijd past bij de klant”, aldus Daisy. Op de vraag welke kleuren het meest worden toegepast in de salon, ant- woordt Marleen: “We werken veel met volle kleuren en het assortiment van Mydentity is daar perfect voor. Ook de natuurtinten doen het ontzettend goed. Deze kleuren dekken het grijze haar volledig en zijn van zichzelf al koel van kleur, zonder dat het groenachtig wordt. Je kunt de kleuren heel intensief maken, maar ook afzwakken zodat het transparanter wordt. Omdat je alles met elkaar kunt mengen, zijn de mogelijkheden oneindig. We creë- ren dan ook iedere dag weer verschillende kleuren.” SUPER POWERS Een voorbeeld van kleuringen die veel worden toegepast in de salon, zijn de Super Powers. Op de vraag wat deze kleuren precies doen, antwoordt Daisy: “De Super Powers zijn directe kleuringen zonder waterstofperoxide. Het zijn echt prachtige, vol gepigmenteerde kleuren. Ze blijven lang zitten en geven een hele mooie glans. Je zou het misschien niet verwachten, maar er is echt veel vraag naar dit soort kleuren. Zelf vinden we dat overigens niet zo gek, want de kleuren zijn echt prachtig.” EDUCATIE Omdat er ontzettend veel mogelijk is met het assortiment van Mydentity, wordt aangeraden om bij te blijven qua educatie. “Ieder merk heeft zijn eigen kleuren die op een andere manier tot uiting komen, dus als je over- stapt naar een ander merk, is het altijd verstandig om trainingen te volgen. Daarnaast is er ontzettend veel mogelijk met het assortiment van Mydentity en het is daarom erg fijn om daar met andere haarstylisten over te brain- stormen. Zo krijg je een beter beeld van wat er allemaal mogelijk is voor verschillende haartypes. En bovenal zijn de trainingen vanuit het merk niet alleen leerzaam, maar ook erg gezellig”, glimlacht Daisy. Sinds kort verzorgt Marleen ook zelf trainingen voor Mydentity. “Kleur is echt mijn passie en ik vind het geweldig om die passie aan andere kappers over te dragen. Naar mijn idee is Mydentity daar het perfecte merk voor. Omdat iedereen zijn eigen creativiteit toepast, leer ik zelf ook ontzettend veel van de cursisten. Kortom, een win-win situatie.” SAMENWERKING BEAUTYDISTRICT Mydentity wordt gedistribueerd door Beautydistrict, dat ook nog andere merken vertegenwoordigt. “Voordat we met Mydentity werkten, gebruik- ten we ook al de producten van Moroccanoil, dat eveneens tot het port- folio van Beautydistrict behoort. We werken dus al enige tijd met het bedrijf samen en dat bevalt ontzettend goed”, aldus Daisy. Marleen vult aan: “Wat ons met name aanspreekt aan de samenwerking, is dat je zelf mag bepalen wat je wel en niet inkoopt en hoeveel. Wij weten tenslotte waar wij en onze klanten wel of geen behoefte aan hebben. Dat we die vrijheid hebben, waarderen we enorm. Zo kun je via de webshop van Beautydistrict of via jouw vertegenwoordiger aangeven welke en hoeveel producten je wil afnemen.” Daisy en Marleen begonnen zelf met het uitproberen van de toners van Mydentity, maar inmiddels beschikken ze over het hele assortiment. “Omdat we het merk wilden uitproberen, kochten we enkele producten in. Maar we waren eigenlijk direct verkocht”, lacht Marleen. “Inmiddels beschikken we over het volledige assortiment aan kleuren én de verzor- gingslijn. De verzorgingsproducten sluiten namelijk perfect aan op de kleuren die je in de salon toepast.” Daisy en Marleen zijn allebei benieuwd welke producten er in de toekomst aan het assortiment worden toegevoegd, maar hebben er het volste ver- trouwen in dat Guy Tang altijd blijft inspelen op de behoeften uit de markt. Daisy: “Guy Tang is echt een voorloper op het gebied van kleur. Innovatie staat centraal bij Mydentity, dus ik ben ervan overtuigd dat er de komende jaren genoeg productlanceringen op de planning staan.” Op de vraag welke plannen ze zelf hebben voor de toekomst, antwoordt Marleen: “Ik leef van dag tot dag. Zolang ik mijn werk leuk blijf vinden, ben ik gelukkig. Of we het team gaan uitbreiden de komende jaren? Dat durf ik niet te zeggen. Wie weet is daar ruimte voor, maar zo niet, dan is dat ook goed. We zien vanzelf wat de toekomst brengt!” Jouw kleuraanbod upgraden met Mydentity? Beautydistrict is trotse distri- buteur van Mydentity, Moroccanoil en Oligo Professionnel. Kom meer te weten op www.beautydistrict.nl of neem contact op via 085-4896333 of info@beautydistrict.nl . Voor creatieve tips waar je écht iets mee kunt volg je het bedrijf via Instagram op @beautydistrictlab.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4