De Kapper nr 3 2023

DE KAPPER NR 3 2023 11 Yoëlla kwam met JOICO in aanraking via haar vorige werkgever en was enorm enthousiast over het merk. Toen een vertegenwoordigster jaren later haar salon binnenstapte, besloot ze direct om de samenwerking met het merk aan te gaan. “Ik vond het een enorm compliment dat JOICO mij benaderde om de samenwerking met hen aan te gaan. Ik was op dat moment net met mijn eigen zaak begonnen en zag een samenwerking met JOICO als de ‘next step’. Dat de vertegenwoordigster direct het vertrouwen in mij uitsprak en samen met mij verder wilde groeien, waardeer ik nog steeds enorm. Dat toont precies aan hoe het team van JOICO is: persoonlijk en betrokken. Ze hechten enorm veel waarde aan hun ambassadeurs, hoe ‘klein’ of ‘groot’ ze ook zijn, dat merk je aan alles.” Ondersteuning waar nodig Vanaf het moment dat Yoëlla de samenwerking met JOICO aanging, werd ze ondersteund door haar vertegenwoordigster. “Gedurende de eerste maanden kwam zij vrijwel wekelijks langs omme te ondersteunen, omdat ik daar behoefte aan had. Op het begin ondergingen we verschillende producttrainingen, onder meer op het gebied van kleur, om meer te weten te komen over de producten en inspiratie op te doen om vervolgens de producten ‘eigen’ te kunnen maken. JOICO biedt alles wat je nodig hebt, maar het vergt wel de nodige tijd en energie om volledig je draai te vinden met de producten, daar word je dan ook goed in begeleid. Ik kan je inmiddels vertellen: die tijd en energie is het absoluut waard. Wanneer je eenmaal met JOICO werkt, wil je nooit meer anders”, knipoogt Yoëlla. Ook op het gebied van management, marketing en verkoop kunnen de saloneigenaren en diens medewerkers trainingen ondergaan, maar dat is niet verplicht. “Je staat zelf aan het roer en maakt je eigen beslissingen, maar je kunt gebruikmaken van alle trainingen en services vanuit JOICO. Inmiddels heb ik minder ondersteuning nodig, maar als ik een sparringpartner nodig heb of vragen heb, staat er áltijd iemand voor mij klaar. Het is voor iedere ondernemer fijn, of je nou een starter bent of niet, om te horen wat er beter kan, maar ook wat er goed gaat. JOICO biedt daarin de juiste balans gedurende je hele carrière.” Yoëlla Dankelman richtte op haar negentiende haar eigen salon op in Landsmeer, genaamd BY YOEL. Nu, tien jaar later, staat de teller op drie vestigingen en 1 juli wordt daar een vierde vestiging aan toegevoegd in Almere. Kortom, Yoëlla zit allesbehalve stil en wil zichzelf iedere dag opnieuw uitdagen. Dat is ook één van de redenen dat ze trotse ambassadeur is van JOICO. “Het merk JOICO past perfect bij onze visie, we willen allebei het beste uit onszelf halen om ook het beste resultaat bij de klant te bereiken. We maken elkaar sterker”, vertelt Yoëlla. Innoveren In de afgelopen jaren heeft Yoëlla het productassortiment in haar salon steeds verder uitgebreid. Op de vraag wat haar zo aanspreekt in het assortiment, antwoordt ze: “De kwaliteit van de producten is ontzettend hoog. De producten bevatten elementen die andere merken naar mijn idee niet hebben, álles komt samen. De focus ligt niet alleen op het creëren van een prachtig resultaat in styling en kleuring, maar de producten houden ook rekening met de gezondheid van het haar, iets waar de consument steeds meer waarde aan hecht.” Daarnaast is het bedrijf continu bezig om de productlijn te innoveren, iets wat Yoëlla ook aanspreekt in het bedrijf. “JOICO ontwikkelt innovaties op basis van JOICO HEEFT ONLANGS DE BLONDELIFE LIJN VERNIEUWD MET EEN NIEUWE EN VERBETERDE FORMULE EN NIEUWE KLEURNUANCES DIE INSPELEN OP DE HUIDIGE BEHOEFTEN IN DE SAMENLEVING feedback van hun ambassadeurs en door enorm snel in te spelen op de trends in de markt en de samenleving. Zo hebben ze onlangs de BlondeLife lijn vernieuwd met een nieuwe en verbeterde formule en nieuwe kleurnuances die inspelen op de huidige behoeften in de samenleving.” BlondeLife De BlondeLife bestaat onder meer uit nieuwe toners, waterstofperiodes en blonderingen. “Door de nieuwe nuances durf ik wel te stellen dat we inmiddels écht alle blondtinten kunnen creëren. Enkele jaren geleden was er vooral behoefte aan astinten, nu gaat het wat meer richting het warmere blond en dat is precies wat we met de nieuwe tinten kunnen creëren. Daarnaast bevatten de verbeterede formules de ingrediënten arginine en kokosolie, waardoor het haar meer glans krijgt én het kleurproces veel zachter wordt, wat resulteert in een betere bescherming van het haar. Kortom, met het vernieuwde systeem zorgen we niet alleen voor de mooiste kleurresultaten, maar ook voor gezond en stralend haar.” Yoëlla benadrukt dat het voor je eigen ontwikkeling van belang is dat je een merk achter je hebt staan dat blijft innoveren. “Waarom? Omdat innovaties op het gebied van producten en educatie jou motiveren om ook jezelf uit te dagen en dát is de reden dat klanten voor ons kiezen. We blijven onszelf ontwikkelingen op het gebied van trends, technieken en kleuren om een uniek resultaat te kunnen creëren voor iedere klant. Klanten komen vanuit heel het land voor onze kleurbehandelingen, dat maakt ons stiekem best wel trots”, vertelt Yoëlla bescheiden. Op de vraag hoe ze er samen met haar team voor zorgt dat deze klanten ook blijven terugkeren, antwoordt Yoëlla: “Dat heeft alles te maken met de manier waarop je de klant adviseert vóór, gedurende en na de behandeling. We beginnen altijd met een prijsindicatie en gedurende de behandeling vertellen we wat we doen. Vervolgens adviseren we met welke producten ze de kleur en glans ook mooi houden tot de volgende afspraak, die we vrijwel altijd direct inplannen. We zien dat iedere klant hiervoor open staat. Als je betaalt voor een mooi resultaat, wil je ook dat het zo lang mogelijk mooi blijft, toch? Ik kan daarom iedere kapper aanraden om de klanten ook echt te adviseren, dat wordt enorm gewaardeerd, daar ben ik van overtuigd.” Toekomstplannen Tijdens ons gesprekmet Yoëlla is de passie voor het vak en het ondernemerschap voelbaar. Dat ze zichzelf heeft bewezen als kapper én ondernemer, kunnen we inmiddels wel stellen. Toch heeft ze nog veel meer ambities. “Ik haal enorm veel energie uit het managen van mijn team. Ik zie hoe zij zich ontwikkelen op persoonlijk en technisch vlak, dat vind ik geweldig om te zien. We hebben de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt als salon, maar er is nog veel meer groei mogelijk. Ons klantenbestand zit op onze drie vestigingen helemaal vol en daarom openen we binnenkort een vierde vestiging in Almere. Ik kijk er enorm naar uit om samen met mijn team en met JOICO steeds verder te groeien!" Meer informatie: Pro-Duo Full Service Tel. 0499 365730 joiconl@pro-duo.com ALS JE BETAALT VOOR EEN MOOI RESULTAAT, WIL JE OOK DAT HET ZO LANG MOGELIJK MOOI BLIJFT, TOCH?

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4