De Kapper nr3-2024 Online

de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY ONTDEK VEVA BRANDS VIA CREATE BY MOS, HAIR AND THE CITY EN AURA'S HAIR & BEAUTY Hair extensions Special Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche | Juni 2024 | 24e jaargang no. 3 | Prijs € 10, 50

DE NIEUWE SHADES COLLECTIE effortless NATURALS MATTE, ASH.VIOLET en VIOLET SHADES perfect geformuleerd om moeiteloos fascinerende, minimalistische naturals te bereiken op alle haarkleuren. EMBRACE ELEGANT MINIMALISM

DE KAPPER NR 3 2024 3 Colofon en De Visie De visie de kapper Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY ONTDEK VEVA BRANDS VIA CREATE BY MOS, HAIR AND THE CITY EN AURA'S HAIR & BEAUTY Hair extensions Special Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche | Juni 2024 | 24e jaargang no. 3 | Prijs € 10, 50 Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/ of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper | g.arts@gpmedia.nl Deze editie richt zich op twee belangrijke aspecten: hair extensions en educatie. De combinatie van deze onderwerpen staat echter ook centraal. Logisch, want zonder de juiste kennis en vaardigheden is het toepassen van hair extensions immers niet optimaal als je het mij vraagt. Ik ben niet de enige die daarvan overtuigd is. Voor deze uitgave spraken we met diverse merken van hair extensions om inzicht te krijgen in hun assortiment, drijfveren en onderscheidende kenmerken, met speciale nadruk op hun educatieve ondersteuning. Een van deze bedrijven is Veva Brands. Eigenaresse Veva Buysens vertelde ons meer over de filosofie van het bedrijf, en we kregen daarnaast ook de kans om met drie salons in gesprek te gaan over de samenwerking met Veva Brands. Alle drie zijn ze overtuigd van de kracht van educatie. Het toepassen van hair extensions is niet iets wat je er zomaar even bij doet, het is een specialisatie. Als je belooft een specialist te zijn, moet je je daar ook naar gedragen. Educatie speelt daarbij een cruciale rol. De traditionele aanpak van simpelweg medewerkers naar trainingen sturen volstaat niet meer Iemand die dat ook onderstreept, is John Beerens, eigenaar van Pro-JohnBeerens.com. Onlangs besloten Pro-JohnBeerens.com en Luxurious Hairextensions de handen ineen te slaan. Kimberley, eigenaresse van Luxurious Hairextensions, zag in John en zijn team de perfecte partners om niet alleen de bekendheid van haar merk en producten te vergroten, maar vooral om de beste service en ondersteuning te bieden. Beide ondernemers benadrukken dat klanten zelf mogen bepalen welke en hoeveel hair extensions ze afnemen. Echter, het wordt sterk aanbevolen om het volledige assortiment aan te bieden. Waarom? Zoals eerder bij Veva Brands werd benadrukt: om jezelf als specialist in hair extensions te profileren, moet je die belofte waarmaken en een uitgebreid assortiment kunnen aanbieden. Immers, wat voor de ene klant werkt, werkt niet altijd voor de ander. Elke klant is uniek en vereist maatwerk. Ik ben het volledig eens met John en Kimberley: elke klant verdient maatwerk. Dat geldt wat mij betreft echter niet alleen voor je klanten, maar ook voor je personeel. Dit brengt mij weer terug bij het onderwerp educatie. In onze rubriek 'Ondernemen' hebben we aan onze panelleden de vraag voorgelegd: 'Hoe motiveer je kappers om educatietrainingen bij te wonen?'. Allen waren het erover eens dat maatwerk de sleutel tot succes is. De traditionele aanpak van simpelweg medewerkers naar trainingen sturen volstaat niet meer, vooral niet bij de nieuwe generatie. Het is essentieel om in gesprek te gaan met je team. Dominic Vleer beschrijft dit als een Persoonlijk Ontwikkel Plan (POP), waarbij je samen met de medewerkers kijkt naar hun sterke punten en mogelijke groeikansen, niet alleen op het gebied van vaardigheden, maar ook op andere vlakken. En daar moet de educatie op worden afgestemd. Wanneer ik dit zo op papier zet, hoor ik al tegengeluiden zoals: 'Zijn we de nieuwe generatie niet te veel aan het verwennen?' en 'Ze zijn al zo veeleisend'. Ik interpreteer het niet per se als veeleisend; eerder als uitdagend. Ze streven ernaar het beste uit zichzelf te halen, maar wel binnen hun eigen interesses en talenten. Is dat veeleisend? Misschien wel, maar daar is niets mis mee. Als je hen de ruimte geeft om te groeien in wat hen echt interesseert, dan creëer je niet alleen tevredenheid, maar ook ontzettend goede medewerkers. Dat is een win-winsituatie, toch?

DE KAPPER NR 3 2024 4 INHOUD P. 32 AVEDA Vaktijdschrift De Kapper bracht een bezoek aan Salon Lifestyle Aveda in Den Haag, waar we spraken met Antoinette Beenders, Senior Vice President Global Professional Artistry bij Aveda. We duiken dieper in haar inspirerende reis en die van Aveda, een merk dat al sinds 1978 zijn verantwoordelijkheid neemt op milieugebied. Daarnaast vertelt Antoinette meer over de nieuwste lijn van het merk. Be Curly AdvancedTM. P. 20 COVERSTORY VEVA BRANDS Veva Brands staat synoniem voor beleving, luxe, kwaliteit en ondersteuning op het gebied van hair extensions. Het bedrijf heeft een sterke focus op natuurlijkheid en biedt een breed scala aan opties die verder gaan dan alleen haarverlengingen. In een interview met eigenaresse Veva Buysens en verschillende ondernemers die nauw samenwerken met Veva Brands, verkennen we de kernwaarden van het bedrijf en de toegevoegde waarde voor de eindklant. P. 26 DYSON De Dyson Supersonic r™ föhn is de meest geavanceerde stylingtool van Dyson, gekenmerkt door zijn ongeëvenaarde lichtheid, compactheid en precisie. Deze unieke eigenschappen zijn het resultaat van verschillende baanbrekende technologieën, waaronder een innovatieve verwarmingstechnologie, de krachtige Dyson Hyperdymium™ motor, en geavanceerde Radio Frequency Identification (RFID)-sensoren ingebouwd in elk opzetstuk. P. 10 INTERVIEW LUXURIOUS HAIREXTENSIONS Kimberley de Koster is de drijvende kracht achter Luxurious Hairextensions, dat in 2019 is opgericht. Onlangs heeft Kimberley besloten om de krachten te bundelen met Pro-JohnBeerens.com om haar succes verder te vergroten. We gaan met Kimberley en John Beerens, oprichter en eigenaar van Pro-JohnBeerens.com, in gesprek over hun samenwerking en de unieke kenmerken van Luxurious Hairextensions. 10 20 26 32

DE KAPPER NR 3 2024 5 P. 35 SUBCOVERSTORY HAPPY HAIRSERVICE Begin dit jaar opende Happy Hairservice de deuren van het nieuwe Experience & Shopping Center in de buurt van Rotterdam Airport. Een mooie nieuwe locatie vol inspiratie en creativiteit. “Op deze locatie maak je kennis met alle mooie merken die wij te bieden hebben en geven we advies op maat. Het kappersvak staat hier volledig centraal”, aldus Kevin Boonekamp van Happy Hairservice. P. 48 CALLIGRAPHY CUT Calligraphy Cut, bedacht en ontwikkeld door de gerenommeerde Duitse kapper Frank Brormann, is geïnspireerd door het snijden van bloemen. “Diagonaal gesneden bloemen hebben een groter oppervlak, kunnen meer vocht opnemen en blijven langer gezond. Dat concept hebben we vertaald naar de kappersbranche, wat resulteerde in een baanbrekende techniek die het haar zo gezond houdt als vers gesneden bloemen”, aldus Frank. P. 41 EVENT REVLON In het hart van Lissabon, in het Congrescentrum, vond de derde editie van de Revlon Professional Front Row Summit plaats. Meer dan 1500 haarstylisten van over de hele wereld kwamen op 28 en 29 april samen voor inspiratie, creativiteit, innovatie en trendsetting. Op de tweede dag stonden de International Hairdressing Awards op het programma, waar Revlon Professional hoofdsponsor van is. P. 56 SALON X – NATURE HAIR EXPERIENCE Vijfentwintig jaar geleden opende Ada Hadzic Nature Hair Experience in hartje Arnhem. Sinds februari 2024 is de salon een paar panden opgeschoven in de vertrouwde straat om het concept nog verder uit te kunnen breiden naar een volledige belevingssalon. Dochter Leila Hadzic-Becic had nooit gedacht dat ze voor haar moeder zou gaan werken. Nu runnen ze samen al dertien jaar de kapsalon. 35 41 48 56

DE KAPPER NR 3 2024 6 KORT NIEUWS Jenny's passie voor hair extensions is altijd groot geweest. “Ik ben mezelf steeds meer gaan verdiepen in de mogelijkheden en technieken. Acht jaar geleden besloot ik om een eigen label extensions te laten produceren, met een uitgebreide voorraad, zodat we onze klanten snel konden voorzien van hoogwaardige extensions waar wij zelf gelukkig van werden, en dat alles tegen een betaalbare prijs. Het is onze eigen 'snoepwinkel' vol haar, zoals ik het altijd noem.” Vijf jaar geleden zijn Jenny en haar team begonnen met een groothandel, waar ze hun eigen merk Divalicious verkopen. “In onze webshop, www.groothandelextensions.nl, bieden we maar liefst twintig kleuren en mixkleuren aan in verschillende technieken zoals machinale weave, tape, wax, en sinds kort ook flatweft tot 60 cm. Al onze extensions zijn gemaakt van 100% remy menselijk haar van Vietnamese afkomst, double drawn. En ze zijn allemaal verkrijgbaar in handige 50 gram verpakkingen.” Jenny en haar team streven ernaar klanten dat beetje extra service te bieden. “We geven persoonlijk kleuradvies aan klanten die twijfelen over de juiste kleur. Zij kunnen ons een foto sturen via WhatsApp, zodat we samen de perfecte kleursamenstelling kunnen vinden. Want zoals we allemaal weten, is de juiste kleur essentieel. Bij elke bestelling wordt ook een verzorgingsinstructie toegevoegd. Met meer dan twintig jaar ervaring in het werken met extensions, delen we graag onze kennis om jou te helpen bij het kiezen van de juiste extensions. Ook bieden we 1-op-1 cursussen aan voor het plaatsen van hair extensions.” VAN MEISJESDROOM TOT GROOTHANDEL IN HAIR EXTENSIONS: HET VERHAAL VAN DIVALICIOUS Al meer dan twee decennia is de salon van Jenny van Rooij, genaamd Hair & Beauty by Scizzors, toegewijd aan het verwezenlijken van de haardromen van klanten door middel van diverse hair extensions technieken. Na jarenlange ervaring en het werken met verschillende merken, besefte Jenny dat klanten vaak direct hun extensions wilden hebben en dat het vinden van de juiste kleuren en kwalitatieve extensions soms een uitdaging was. Dit inzicht leidde tot de oprichting van haar eigen hair extensions merk, Divalicious. Alle informatie over het assortiment en de cursussen is te vinden op www.groothandelextensions.nl. Volg het bedrijf ook via Instagram: @groothandelextensions.nl. De 5-star A.LIGN zorgt ervoor dat je op moeilijk bereikbare plaatsen gedetailleerd te werk kunt gaan. Het innovatieve snijmes biedt meer controle en wendbaarheid door zijn gewicht van slechts 130 gram. Met een snijbreedte van 32 mm en een kniplengte tot 0,4 mm, en de geïntegreerde zero-overlap "0" functie, maakt de 5-star A.LIGN extreem nauwkeurig scheren mogelijk. De trimmer is verkrijgbaar in een bordeauxkleur en geborsteld staal, en wordt geleverd met een uitgebreid assortiment accessoires. Dit omvat een oplaadkabel, opzetkammen (1,5 mm, 3,0 mm, 4,5 mm), een instelhulp voor het snijmes, een shave-preparation borsteltje, een reinigingsborsteltje, olie en een mesbeschermer. Meer informatie: Wahl Nederland BV Tel. +31 (0)571 268360 | www.wahl.nl WAHL PROFESSIONAL LANCEERT NIEUWE TOOL: 5-STAR A.LIGN Wahl Professional presenteert de nieuwe 5-star A.LIGN. Deze nieuwe contourtrimmer biedt de perfecte combinatie van gebruiksgemak en extreme precisie. Met het speciale snijmes levert deze trimmer precieze kniplijnen en definieert perfecte contouren en baardlijnen. De smalle vorm van de T-Blade garandeert gebruiksgemak. Met een acculevensduur tot drie uur en zijn lichte en uitgebalanceerde ergonomie voldoet de 5-star A.LIGN aan de meest veeleisende wensen van kappers en barbiers.

DE KAPPER NR 3 2024 7 BRANCHENIEUWS SYNCHRONIC: ‘EMOTIONAL MOMENTS OF WELL-BEING’ Synchronic, een nieuwe naam in de wereld van hoogwaardige, gezondheidsbewuste belevingscosmetica, kondigt met trots de lancering aan van een innovatieve lijn producten die de zintuigen prikkelen en het welzijn bevorderen. Geïnspireerd door eeuwenoude aromatherapeutische kennis en ondersteund door geavanceerde cosmetische natuurwetenschap, staat Synchronic synoniem voor een unieke benadering van schoonheid en welzijn. Opgericht door Ramon Falasco, is Synchronic ontstaan uit een diepgewortelde passie voor het creëren van producten die niet alleen het haar en de hoofdhuid verbeteren, maar ook de geest voeden en tot rust brengen. Met als missie het bevorderen van welzijn, zowel in salons als thuis, omarmt Synchronic de filosofie dat echte schoonheid van binnenuit komt. Elk ingrediënt en elke formule is zorgvuldig gekozen om een perfecte balans te bieden tussen haar- en hoofdhuidverbetering, rust en ontspanning. De nieuwste ontwikkeling binnen de unieke collectie van Synchronic is de Detox-lijn, die een verfrissende reiniging biedt die diep doordringt, ontgift en de hoofdhuid verbetert. De unieke mix van zuiverende elementen, verkwikkende essentiële oliën en kalmerende kruidenextracten verwijdert onzuiverheden en revitaliseert de huid, waardoor een gevoel van hernieuwde energie en vitaliteit ontstaat en hoofdhuidproblemen verbeteren. On- en offline exclusief Synchronic biedt uitgebreide bescherming van exclusiviteit, zowel online als offline. Ze hebben een oplossing gevonden die invulling geeft aan de online markt, zonder dat dit ten koste gaat van de exclusiviteit en het rendement van de ondernemer. Deze revolutionaire benadering zal een echte gamechanger in de cosmetica wereld zijn. ‘Emotional Moments of Well-Being’ De slogan van Synchronic, ‘Emotional Moments of Well-Being’, belichaamt hun toewijding aan het creëren van producten en methoden die niet alleen de uiterlijke schoonheid verbeteren, maar ook diepgaande emotionele welzijn ervaringen bieden. Bij Synchronic geloven ze dat ware schoonheid begint wanneer lichaam en geest in harmonie zijn. Zo zijn er ook salon exclusieve hoofdspa-ceremonies ontwikkeld die een next level ervaring bieden aan hoofdspa-behandelingen in de salon. Nature Hair Experience in Arnhem Bij Nature Hair Experience in hartje Arnhem werken ze sinds 2023 met de producten van Synchronic. Eigenaresse Ada Hadzic vertelt: “Onze klanten aanbidden de Synchronic Rejuvenating Ceremonie, een unieke combinatie van warme en koude sensaties, heilzame aromatherapie en helende oliën, die cliënten meeneemt in diepgaande ontspanning, waardoor ze met hernieuwde energie de salon verlaten.” Voor meer informatie over Synchronic en hun producten, bezoek de website www.synchronic.one of neem contact op via info@synchronic.one. Ramon Falasco

DE KAPPER NR 3 2024 8 INTERVIEW Jullie geven aan veel meer te zijn dan alleen een online groothandel. Zo bieden jullie inspiratie aan in verschillende vormen. Kun je daar wat meer over vertellen? “Bij Haibu streven we ernaar om onze PRO-klanten te voorzien van een breed scala aan inspirerende bronnen. Dit omvat niet alleen praktische trainingen en webinars, maar ook blogs, tutorials en ons inspirerende PRO magazine, gevuld met de nieuwste haartrends en -producten. Daarnaast bieden we diverse PRO-voordelen, zoals exclusieve prijzen, factuurkorting, gratis retourneren en achteraf betalen met Afterpay. We willen ervoor zorgen dat onze professionals alle tools en middelen hebben om hun klanten de best mogelijke service te bieden.” Waarom is inspiratie en educatie volgens jullie belangrijk in het kappersvak? “Het kappersvak is nauw verbonden met creativiteit en innovatie. Om succesvol te blijven en klanten tevreden te stellen, is het van belang voor kappers om voortdurend nieuwe vaardigheden en technieken te leren. Inspiratie en educatie spelen hierbij een cruciale rol. Of het nu gaat om het aanleren van de nieuwste knip- en kleurtechnieken of het verkennen van opkomende trends, continue educatie stelt kappers in staat om zich te onderscheiden en hun vakmanschap te verbeteren.” Hoe zorg je er als Haibu voor dat kappers gemotiveerd blijven om zichzelf te inspireren en zichzelf ook verder te ontwikkelen? “Door on-trend te blijven. Op dit moment is Lived in Blonde dé haartrend. Daar willen wij direct op inspelen door middel van een blog op onze webshop of artikel in ons PRO magazine, waarin we inspiratie bieden en uitleg geven over hoe je deze haarkleur kunt creëren en welke producten daarvoor geschikt zijn. Zo kunnen professionals gelijk aan de slag met de nieuwste trend!” Werken jullie ook nauw samen met leveranciers om inspiratie aan jullie klanten te bieden? “Zeker. Als zij bijvoorbeeld een nieuw product op de markt brengen, zorgen we er samen voor dat er een duidelijke tutorial en productinformatie live komt. Door samen te werken weten we zeker dat de juiste informatie wordt verspreid en de kapper optimaal gebruik kan maken van de producten, waardoor ze prachtige coupes kunnen creëren.” Hoe zijn de behoeften in de markt omtrent inspiratie volgens jullie veranderd in de afgelopen jaren en hoe ziet de toekomst eruit? “Sinds de uitbraak van de coronapandemie is er een duidelijke verschuiving zichtbaar in de kappersbranche van offline naar online activiteiten. Het bijwonen van een online webinar wordt nu bijvoorbeeld verkozen boven het reizen naar een fysieke training. Tegelijkertijd groeit de behoefte onder kappers aan inspiratie, zowel op het gebied van producten als het creëren van trendy kapsels en haarkleuren. Deze ontwikkeling illustreert de groeiende trend van digitalisering binnen de sector, waarbij online bronnen een steeds belangrijkere rol spelen in het voorzien van educatie en inspiratie aan professionals. Kappers kunnen hierdoor 24/7 toegang krijgen tot de nieuwste trends, tutorials en informatie over verschillende haarstijlen. Hierdoor zal de behoefte aan fysieke trainingen naar verwachting afnemen, terwijl de vraag naar online inspiratie in de vorm van korte tutorials en blogs zal toenemen. Denk je dat fysieke educatie en inspiratie op den duur helemaal zal verdwijnen? “Ik denk, en hoop, van niet. Het blijft naar ons idee waardevol om nieuwe producten, trends en technieken persoonlijk te ervaren tijdens fysieke trainingen, evenementen en beurzen. Deze bijeenkomsten bieden ook unieke mogelijkheden voor netwerken en het delen van kennis met vakgenoten. Om relevant te blijven, zullen bedrijven en beursorganisaties wel moeten evolueren en zich aanpassen aan de veranderende behoeften van kappers. Wij ook, en dat zullen we ook zeker doen. Het draait allemaal om het vinden van de juiste balans tussen offline en online leren, oftewel blended learning.” Meer informatie: Haibu Tel. +31 (0)545 721091 www.haibu.nl DE VISIE VAN HAIBU OP EDUCATIE EN INSPIRATIE IN DE KAPPERSBRANCHE Sinds de oprichting van het kappersvak is het van cruciaal belang om up-to-date te blijven met de laatste trends, technieken en productontwikkelingen. Echter, de behoefte van kappers omtrent het vergaren van educatie en inspiratie is wél veranderd in de loop der jaren. Haibu, meer dan een online groothandel, vervult een cruciale rol in het bieden van inspiratie en educatie aan kappers van alle niveaus. We spraken met Emma Smit, marketingmanager bij Haibu, om meer inzicht te krijgen in hun benadering en visie op inspiratie en educatie binnen de branche. HET IS VAN BELANG OM VOORTDUREND NIEUWE VAARDIGHEDEN EN TECHNIEKEN TE LEREN

Your daily beauty spritz KIS Daily Leave-In Spray is dé ultieme multitasking leave-in conditionerspray. Deze siliconen- en parabeenvrije, vegan spray ontwart, beschermt, versterkt en geeft het haar direct vocht, definitie en zachte, glanzende lokken. Nu al de parel onder de leave-ins genoemd! New! Leave-In Spray kis-haircare.com

LUXURIOUS HAIREXTENSIONS: DIVERSE SYSTEMEN, PREMIUM KWALITEIT EN UITGEBREIDE ONDERSTEUNING 10 DE KAPPER NR 3 2024 INTERVIEW

DE KAPPER NR 3 2024 11 Kimberley voltooide de kappersopleiding, maar had nooit de ambitie om ook daadwerkelijk een eigen salon op te starten. Haar passie lag echt volledig op het gebied van het leveren van hoogwaardige kwaliteit hair extensions. “Mijn doel is om alle vrouwen die onzeker zijn over hun dunne of korte haar een passende oplossing te bieden. Dit doel kan ik niet alleen bereiken, maar wel in samenwerking met andere kappers. Ik blijf vastberaden om dit doel te vervullen met elk product dat we leveren.” Meest uitgebreide assortiment van diverse systemen Op de vraag welke producten Luxurious Hairextensions allemaal aanbiedt, antwoordt Kimberley: “We bieden het meest uitgebreide assortiment van diverse systemen, zoals Tape, Weft/Weave, Clip-inn, Wax/Keratine en Ponytail Extenders, verkrijgbaar in diverse lengtes: 40cm, 50cm en 60cm. Ook hanteren wij verschillende Solid, Rooted, Mix, Highlight en Balayage kleuren. Kortom, we bieden een compleet assortiment.”Het uitgebreide assortiment is ook één van de redenen waarom John Beerens geïnteresseerd was om het merk in zijn webshop aan te bieden. Hij legt uit: “Voor mij is het belangrijk dat het een totaalconcept is. Waarom ik dat zo belangrijk vind? Als je beweert gespecialiseerd te zijn in hair extensions, moet je die belofte nakomen en alles kunnen aanbieden wat er is. Anders ben je ook geen specialist, toch? Want wat voor de een werkt, werkt niet altijd voor de ander. Iedere klant is maatwerk. Je kunt wel bij iedereen altijd maar één techniek toepassen, maar dan behaal je niet altijd het beste resultaat bij iedereen. En dat is wel wat je wilt, toch? Zeker in deze tijd waarin de concurrentie enorm is en de consument steeds kritischer wordt, is het belangrijk om je echt te kunnen onderscheiden. Hair extensions zijn een mogelijkheid, maar als je het doet, doe het dan goed. En hoe fijn is het als je al jouw hair extensions via één merk kunt bestellen?” 100% Human Hair van premium kwaliteit Kimberley benadrukt dat er naast het uitgebreide assortiment nog tal van andere factoren zijn die Luxurious Hairextensions onderscheiden. “Al onze hair Kimberley de Koster is de drijvende kracht achter Luxurious Hairextensions, dat in 2019 is opgericht. “Op mijn vijftiende merkte ik dat mijn haar aan de dunne kant was, wat het startpunt vormde voor mijn zoektocht naar de ideale hairextensions. Die zoektocht heeft uiteindelijk geresulteerd in mijn eigen merk, maar dat betekent niet dat mijn reis is gestopt. Ik ben constant bezig met het verkennen van de nieuwste ontwikkelingen binnen de branche”, aldus Kimberley. Onlangs heeft ze besloten om de krachten te bundelen met Pro-JohnBeerens. com om haar succes verder te vergroten. We gaan met Kimberley en John Beerens, oprichter en eigenaar van Pro-JohnBeerens.com, in gesprek over hun samenwerking en de unieke kenmerken van Luxurious Hairextensions. extensions zijn 100% Human Hair van premium kwaliteit”, stelt Kimberley. “Vanuit Pro-JohnBeerens.com wordt er persoonlijke ondersteuning en advies geboden, evenals een uitgebreide, betrouwbare en snelle service en levering; bestellingen geplaatst voor 22.00 uur worden de volgende dag bezorgd. Bovendien profiteren kappers van scherpe prijzen achter inlog via Pro-JohnBeerens.com, wat een essentieel vereiste was, omdat de kapper bij ons centraal staat.” Eigen haircare-lijn Naast verschillende soorten hair extensions biedt Luxurious Hairextensions ook een eigen lijn haircare producten aan die speciaal zijn ontwikkeld voor het verzorgen van extensions. “We beloven de hoogste kwaliteit hair extensions te leveren, maar willen ook garanderen dat deze kwaliteit langdurig behouden blijft. Daarom hebben we een eigen haircare-lijn ontwikkeld die deze belofte kan waarmaken. Tevreden klanten zorgen voor loyale klanten, wat weer resulteert in tevredenheid bij de kapper én bij ons. We geloven dat het totaalplaatje moet kloppen, en daar hoort naar ons idee een passende productlijn bij. Maar het is volledig aan jou als ondernemer om te beslissen of je deze wilt inkopen, evenals de hoeveelheid extensions. Zoals John al zei, we raden aan om een complete range aan te bieden, maar dat is niet verplicht. De keuze is volledig aan jou. Als je advies nodig hebt over wat voor jou relevant is, staan wij uiteraard klaar om te helpen.” Educatie, persoonlijke ondersteuning en advies Iets wat ook niet verplicht is, maar wel door Kimberley en John wordt aangeraden, is het volgen van educatie in het trainingscentrum van Pro-JohnBeerens.com. “Bij een totaalconcept hoort naar mijn idee ook educatie. Niet alleen leer je tijdens onze trainingen hoe je de extensions moet toepassen en verzorgen, maar ook hoe je maatwerk kunt leveren. Kijk naar je klant, naar de vorm van het hoofd, naar de wensen en naar het eigen haar, en pas daarop je plan aan. We bieden verschillende soorten trainingen aan voor verschillende toepassingen, maar uiteraard bepaal jij zelf of en welke training voor jou van toegevoegde waarde is. Hair extensions zijn maatwerk, maar datzelfde geldt voor educatie. Wij willen jou daar graag in adviseren en begeleiden.” Vertrouwen in elkaar Een salon die de extensions en haircare-lijn van Luxurious Hairextensions inmiddels al toepast, is John’s eigen salon, genaamd John Beerens Haarstudio in Tilburg. John: “We hebben niet alleen een webshop en een trainingscentrum, maar ook een eigen salon waar we volledig met de producten van Luxurious Hairextensions werken. Dat zegt denk ik genoeg over het vertrouwen dat we in het merk hebben.” John heeft vertrouwen in Kimberley en haar producten, maar andersom is dat natuurlijk ook het geval. “We hebben voor Pro-JohnBeerens.com gekozen omdat John Beerens zelf al meer dan dertig jaar actief is in de premium beauty sector. Hij is zelf kapper, maar werkt ook al jarenlang met kappers. Zijn webshop heeft een goede reputatie opgebouwd en is zeer bekend, dus wij zijn ontzettend blij en trots dat we met hem mogen samenwerken.” Dat Kimberley de distributie binnen de Benelux overlaat aan Pro-JohnBeerens.com, betekent niet dat ze zelf achterover leunt. “We zijn op dit moment ook druk bezig om verder te groeien in andere landen, en daarnaast ben ik continu op zoek naar vernieuwende systemen van hair extensions. Ik wil het beste van het beste bieden, niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst.” Meer informatie: Pro-JohnBeerens.com | www.luxurious-hairextensions.com AL ONZE EXTENSIONS ZIJN 100% HUMAN HAIR VAN PREMIUM KWALITEIT. VANUIT PRO-JOHNBEERENS.COM WORDT ER PERSOONLIJKE ONDERSTEUNING EN ADVIES GEBODEN, EVENALS EEN BETROUWBARE EN SNELLE SERVICE EN LEVERING. BOVENDIEN PROFITEREN KAPPERS VAN SCHERPE PRIJZEN ACHTER INLOG WE BIEDEN HET MEEST UITGEBREIDE ASSORTIMENT VAN DIVERSE SYSTEMEN

SCAN NU BEFORE AFTER BEFORE AFTER get.calligraphy-cut.com Gebruik promotiecode ‘ DEKAPPER2024 ‘ voor een spetterende korting op de Black starterbox! Het reflectieoppervlak van de haarpunt wordt vergroot met 270%. Het licht wordt weerkaatst op de gladde haarpunt. De vergrote dwarsdoorsnede vermindert de wrijving bij elk contact met de punt van het haar. Gespleten punten worden daardoor drastisch gereduceerd. De beweging wordt gecreëerd door de diagonale snede van de haarpunt en laat het haar dansen. Bewegend haar vanaf de haarpunten creëert een natuurlijk volume. De haarpunt wordt voorzichtig en precies van het haar gescheiden. De constant diagonaal geknipte haarpunten voelen aangenaam zacht aan. Met de Calligraphy Cut ben je in staat om jouw klanten een upgrade van de knipbehandeling in de salon aan te bieden. Onderscheid jezelf en maak gebruik van deze mogelijkheid om de omzet in jouw salon te verhogen. Door middel van een handige scholingsapp kun je je laten scholen wanneer het jou uitkomt! Dus ook op de rustige momenten in de salon of bijvoorbeeld in de avonduren of in het weekend.

DE KAPPER NR 3 2024 13 HAIR EXTENSIONS Showpony biedt een uitstekende oplossing voor alledaagse haarproblemen met een diverse selectie van natuurlijk ogende kleuren, lengtes en applicatiemethoden, geschikt voor alle leeftijden en haartypes. De 3 Piece Curly & Wavy Clip Ins zijn vervaardigd van hoogwaardig Remy A+ mensenhaar, en zijn voorzien van clips die stevig vasthouden zonder het natuurlijke haar te beschadigen. De hair extensions kunnen gestyled worden met gebruik van hitte tools en zijn herbruikbaar, waardoor ze perfect zijn voor moeiteloze, veelzijdige looks die het haar transformeren. Ze zijn eenvoudig aan te brengen en verkrijgbaar in 3 PIECE CURLY & WAVY CLIP INS VAN SHOWPONY Showpony introduceert een nieuwe lijn hair extensions, speciaal ontworpen voor krullend of golvend haar. De 3-delige Curly & Wavy Clip Ins zijn verkrijgbaar in zes populaire kleuren en bieden een moeiteloze transformatie in kleur, lengte en volume voor elk haartype. zes populaire kleuren: Black Brown 3N, Midnight Brown 4N, Cool Brown Ombre 6VG-8VG, Cool Soft Blonde Ombre 9B-11B, Light Blonde Highlight 7NG-10NG, en White 11AI. Over Showpony Showpony is een toonaangevend Australisch merk op het gebied van haarmode en beauty, met meer dan 35 jaar ervaring in het leveren van hoogwaardige hair extensions, accessoires, trainingen en ondersteuning aan professionals over de hele wereld. De hair extensions zijn ontworpen om het haar extra lengte, volume of highlights te geven, zonder gebruik te maken van schadelijke chemicaliën. De uitgebreide collectie extensions is verkrijgbaar in verschillende kleuren en applicatiemethoden. Van tijdelijke opties zoals clip-in en 3-in-1 extensions tot permanente extensions, Showpony heeft voor elk wat wils. Bovendien worden alle producten op ethische wijze geproduceerd en verpakt met aandacht voor duurzaamheid. DE 3-DELIGE CURLY & WAVY CLIP INS ZIJN VERKRIJGBAAR IN ZES POPULAIRE KLEUREN EN BIEDEN EEN MOEITELOZE TRANSFORMATIE IN KLEUR, LENGTE EN VOLUME VOOR IEDER HAARTYPE Meer informatie: Bookies Hair Supplies info@bookies.nl www.bookieshairsupplies.nl

DE KAPPER NR 3 2024 14 INTERVIEW “DE COMBINATIE VAN ONZE STERKE PUNTEN ZORGT VOOR EEN BETERE BEDIENING VAN ONZE KLANTEN” Wahl Professional en Moser bundelen hun krachten. Deze strategische herschikking heeft tot doel het bereik van het merk Wahl Professional te verbreden door een herstructurering van het productportfolio dat naadloos aansluit bij de bestsellers van Moser. Tegelijkertijd zal het merk zich richten op het opzetten van internationale competentiecentra om optimaal gebruik te maken van de troeven op het gebied van productinnovatie. We spraken Birgit Holz, Director Brand & Product – EMEA en Gökhan Yilmaz, Area President – EMEA, over de fusie. Wat betekent de fusie van het merk Wahl Professional en Moser voor het bedrijf? “Deze fusie markeert een mijlpaal in de bedrijfsgeschiedenis van Wahl Professional. Door het combineren van de sterke punten van beide merken en de integratie van Moser’s bestsellers in het Wahl Professional portfolio, zullen we meer specifiek inspelen op de behoeften van kappers en barbers, terwijl we onze wereldwijde aanwezigheid verder uitbreiden”, legt Gökhan Yilmaz uit. Hoe zou je beter willen inspelen op de behoeften van kappers en barbers? “Enerzijds gaat het om duidelijkheid in het productassortiment en anderzijds om een modern productportfolio en merkmanagement. Door de jaren heen hebben we ons gerealiseerd dat meer niet altijd beter is. Met andere woorden: een overdaad aan tondeuses en trimmers betekent niet automatisch meerwaarde voor onze klanten”, vertelt Gökhan Yilmaz. Hij vervolgt: “Kappers technologieën hebben zich ontwikkeld en zijn enorm toegenomen. De tools van vandaag kunnen meer dan ooit tevoren en zijn uitgerust met innovatieve functies voor een breed scala aan gebruik. We willen ook de barrières tussen de barber en de traditionele kappers doorbreken, want niet alleen het aandeel mannen in uniseks salons is belangrijk, maar ook de kniptechnieken in de damessector zijn geëvolueerd.” Birgit Holz vult aan: “Door de twee merken samen te voegen, kunnen we de samenwerking beter benutten en onze klanten bedienen met wereldwijd ontwikkelde concepten.” Kun je wereldwijd aanwezig zijn en toch rekening houden met de diverse behoeften van individuen? “Haarcultuur zal altijd iets heel individueels blijven. Onze branche wordt gedomineerd door sterke, creatieve figuren, zowel in de barberscene als in de klassieke kappersbranche. In de afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in marktonderzoek om onze eindgebruikers en hun behoeften in het dagelijkse leven in de salon beter te begrijpen. Het is duidelijk dat we barbers en klassieke uniseks kappers anders moeten aanspreken. We weten echter ook dat er binnen deze twee groepen subgroepen kunnen worden geïdentificeerd. Het komt erop neer dat al deze verschillende doelgroepen wereldwijd op dezelfde manier vertegenwoordigd zijn. Daarom is een wereldwijde focus voor ons de enige manier om verder te komen”, vertelt Birgit Holz. DOOR DE TWEE MERKEN SAMEN TE VOEGEN, KUNNEN WE DE SAMENWERKING BETER BENUTTEN EN ONZE KLANTEN BEDIENEN MET WERELDWIJD ONTWIKKELDE CONCEPTEN Birgit Holz, Director Brand & Product – EMEA

DE KAPPER NR 3 2024 15 Hoe ziet het nieuwe productassortiment eruit? Gökhan Yilmaz: “We combineren de sterke punten en technologieën van Wahl Professional en Moser onder één merkparaplu. Dit stelt ons in staat om een modern assortiment professionele tondeuses en trimmers aan te bieden die alle toepassingsgebieden voor kappers en barbers bestrijken.” Birgit Holz vult aan: “Het overbrengen van geselecteerde Moser producten naar het nieuwe Wahl Professional portfolio zal een extra focus leggen op de (klassieke) kappersbranche, meer dan we voorheen deden met het Wahl Professional merk. We zullen ook een aantal nieuwe toevoegingen zien aan het 5-Star assortiment, dat zich voornamelijk zal richten op de barberbranche. We zien echter steeds minder grenzen. Vandaag de dag zijn de barbertechnieken ook doorgedrongen in de klassieke kapsalon. Je kunt er niet meer omheen.” Is er niet nog steeds een belemmering om barbertechnieken volledig over te nemen in de klassieke kapsalon? Birgit Holz: “Zeker, maar dat is precies wat we willen overwinnen. Een voorbeeld hiervan is Volume II van ons wereldwijde educatieplatform, Future Makers™. Future Makers™ is een eerbetoon aan het wereldwijde kappersvak en aan kappers en barbers die in alle opzichten willen groeien. Om succesvol te zijn als kapper of barber moeten professionals zich blijven bijscholen en op de hoogte blijven van nieuwe trends en technieken. Het is belangrijk voor ons dat deze technieken gemakkelijk omarmd en geïmplementeerd kunnen worden door een breder publiek.” Gökhan Yilmaz: “We willen de aantrekkelijkheid van onze producten vergroten voor alle gebruikers, ongeacht of ze in een dames- of uniseks salon of in een barbershop werken. We doen dit niet alleen met onze producten, maar ook met onze educatieve formats. Naast de seminars die we onze verkooppartners aanbieden, zijn we ons steeds meer aan het richten op on-demand online educatie. We hebben een nieuw platform gelanceerd waar kappers en barbers 24/7 online hun opleiding kunnen vervolgen. We zitten nog in de pilotfase, maar we zullen deze onderwijsvormen de komende jaren verder ontwikkelen en op een wereldwijd platform plaatsen. Dit is de enige manier waarop we een hoog kwaliteitsniveau kunnen handhaven en tegelijkertijd kunnen variëren op het gebied van looks en technieken.” Is er al een eerste feedback op de fusie? “Ja, we hebben van tevoren klanten en experts uit de branche erbij betrokken en de eerste reacties op de fusie van de twee merken waren overweldigend positief. Onze distributeurs en verkooppartners waren blij dat de fusie de complexiteit van het productassortiment zal verminderen en de klassieke kappersbranche sterker zal aanspreken. De feedback van de exclusieve preview van de nieuwe tondeuseontwerpen was ook positief. Vooral de volledig zwarte look van het nieuwe assortiment werd als eleganter en aantrekkelijker ervaren. De technische upgrades krijgen ook positieve feedback”, vertelt Gökhan Yilmaz. Wanneer kunnen we de eerste nieuwe tools verwachten? “De eerste nieuwe tools werden gepresenteerd op Top Hair in Düsseldorf en op Cosmoprof in Bologna, die in hetzelfde weekend in maart 2024 plaatsvonden. Eind juni kunnen we beginnen met de verzending naar onze verkooppartners”, bevestigt Gökhan Yilmaz. Meer informatie: Wahl Nederland BV Tel. +31 (0)571 268360 |www.wahl.nl WE WILLEN DE AANTREKKELIJKHEID VAN ONZE PRODUCTEN VERGROTEN VOOR ALLE GEBRUIKERS, ONGEACHT OF ZE IN EEN DAMES- OF UNISEKS SALON OF IN EEN BARBERSHOP WERKEN Gökhan Yilmaz, Area President – EMEA

De eerste lijn van Vitality’s die careproducten voor de verzorging van het haar combineert met stylingproducten. Een volledig smart traject dat de kapper met slechts enkele producten begeleidt van de verzorging van de klant in het salon tot de verkoop. Vitalitys_FR

DE KAPPER NR 3 2024 17 INTERVIEW Charlie Charlie Lima is meer dan een kapperszaak; het is een gemeenschap waarin iedereen de vrijheid krijgt om zichzelf te zijn en te excelleren. Stephanie vertelt: “Gestart tijdens de uitdagende tijden van corona, hebben we een businessmodel ontwikkeld dat snel winstgevend bleek. Binnen twee jaar openden we zes succesvolle salons in de grote steden van Nederland. Ons geheim? Een werkomgeving die plezier en een toegankelijke sfeer vooropstelt, gecombineerd met een eerlijke, veilige bedrijfsvoering.” Een ander belangrijk kenmerk van Charlie Charlie Lima is dat ze geen franchise zijn. “Wij kiezen voor een partnerschap waarbij elke saloneigenaar financieel veilig is en gelijke inspraak heeft”, aldus Michiel. Academy Naast het openen en runnen van salons, zijn Stephanie en Michiel ook druk met hun Academy, waar ze tweemaal per jaar de Basis en Advanced opleiding starten. Stephanie: “Wij geloven in aandacht voor onze leerlingen, dus onze groepen zijn nooit groter dan acht personen.” Flexibiliteit en vrijheid voor iedereen Bij Charlie Charlie Lima kun je je eigen werkuren en -dagen bepalen. Voor stoelhuurders bieden ze een aantrekkelijk tarief van slechts €70,- per dag, inclusief ONTMOET STEPHANIE EN MICHIEL: HET HART VAN CHARLIE CHARLIE LIMA Bij Charlie Charlie Lima komen passie voor haar en hart voor de zaak samen. Stephanie en Michiel zijn het gelukkig getrouwde ondernemersduo achter deze ‘independent’ kappersketen. “Met twintig jaar ervaring in de kapperswereld delen we niet alleen een liefde voor elkaar, maar ook voor het vak. Onze dochter, die op haar negende al haar eigen kappersset wilde, laat zien dat de passie voor dit ambacht diep in onze familie wortelt”, vertelt Michiel enthousiast. een lucratieve kickback fee op de verkoop van de hoogwaardige productlijnen, zoals de vegan Windle producten uit Londen en Olaplex. Stephanie: “We begrijpen dat niet iedereen de ondernemersroute wil bewandelen; daarom bieden we ook mogelijkheden in loondienst waarbij flexibiliteit voorop staat. Als ondernemers zorgen wij ervoor dat we genoeg tijd met onze kinderen kunnen doorbrengen, en die balans wensen wij ook voor onze collega’s.” ‘Groei met ons mee’ “Met trots kijken we terug op een succesvolle start, maar we zijn nog lang niet klaar. We zijn momenteel actief op zoek naar nieuwe kansen in steden zoals Breda en Utrecht, zowel voor het openen van nieuwe salons als voor het overnemen en transformeren van bestaande locaties”, zegt Michiel. Voel jij je aangetrokken tot dit concept en heb je interesse in stoelhuur, dienstverband of ondernemerschap? Neem dan contact op met Stephanie en Michiel via +31 (0)6-41272713. WIJ KIEZEN VOOR EEN PARTNERSCHAP WAARBIJ ELKE SALONEIGENAAR FINANCIEEL VEILIG IS EN GELIJKE INSPRAAK HEEFT

CLIP INS • KERATINES • HAND TIED WEFTS • SECRET WEFTS • NORMAL TAPES • INVISIBLE TAPES • MINI TAPES • PONYTAILS • I TIPS Don’t care, we care. De beste hair extensions, voor professionele kappers. In meer dan 70 kleuren, 9 verschillende lengtes & 9 waanzinnige technieken. WWW.PERFECTHAIR.BE

DE KAPPER NR 3 2024 19 PRODUCTNIEUWS GAMA iQ3 De GAMA Italy iQ3 Perfetto föhn is een toonbeeld van Italiaans design en innovatie. Deze geavanceerde tool combineert een ultralicht en compact ontwerp met ongeëvenaarde kracht. Dankzij state-of-the-art haarverzorgingstechnologieën en energie-efficiëntie biedt de iQ3 een verhoogde droogervaring. De standby-technologie en maximale vermogensoutput zijn kenmerkende eigenschappen van de föhn. De Oxy Active Technology garandeert perfectie, terwijl handige functies zoals automatische diagnostiek en geheugenfuncties het gebruiksgemak vergroten. Wat de iQ3 extra bijzonder maakt ten opzichte van zijn voorganger, de iQ2, is zijn vermogen om aan te geven wanneer het tijd is om het filter schoon te maken of te vervangen, waardoor de prestaties van de föhn behouden blijven. De föhn is beschikbaar in elegant zwart en rosé goud. GAMA iQ Lite De GAMA iQ Lite is een compacte krachtpatser die het haar snel en efficiënt droogt met zijn 1600W vermogen. Met een gewicht van slechts 300 gram zonder snoer en 430 gram met snoer, is deze föhn uiterst draagbaar. Dankzij de twee snelheden, drie temperaturen en een cool shot-functie kun je het haar precies stylen zoals jij dat wilt. De Turbo Venturi en Venturi Effect technologieën garanderen een krachtige luchtstroom, terwijl de Oxy-Active technologie actieve zuurstof afgeeft voor glanzend en elastisch haar met een verbeterde kleurfixatie. Deze föhn is beschikbaar in de kleuren rood en zwart. MAAK KENNIS MET EEN AANTAL BESTSELLERS VAN HAIR COMBI Kappersgroothandel Hair Combi staat al jaren bekend om het brede aanbod aan kappersbenodigdheden, van verzorgings- en stylingproducten tot tools. Drie bestsellers van het merk zijn de GAMA iQ3, GAMA iQ Lite en de Hairgum Argile Matte Clay. In dit artikel lichten we deze producten voor je uit. Hairgum Argile Matte Clay De nieuwe Argile Matte Clay van Hairgum is een luxueuze, crèmige wax met kneedbare textuur en garandeert een nauwkeurige applicatie voor moeiteloze styling. Dankzij zijn matte afwerking blijft het haar de hele dag perfect in model, ongeacht het haartype. Bovendien is deze wax gemakkelijk uit te wassen, wat zorgt voor een zorgeloze ervaring. Meer informatie: Hair Combi Tel. 0492-550982 info@haircombi.nl www.haircombi.nl

DE KAPPER NR 3 2024 20 COVERSTORY VEVA BRANDS: TOEWIJDING AAN KWALITEIT, BELEVING, LUXE EN ONDERSTEUNING Veva Brands staat synoniem voor beleving, luxe, kwaliteit en ondersteuning op het gebied van hair extensions. Het bedrijf heeft een sterke focus op natuurlijkheid en biedt een breed scala aan opties die verder gaan dan alleen haarverlengingen. Volgens oprichter en eigenaar Veva Buysens is het concept van extensions veelomvattender dan alleen het verlengen van haar: “Hair extensions omvatten niet alleen haarverlenging, maar bieden ook optische haarverbeteringen.” In een interview met Veva en verschillende ondernemers die nauw samenwerken met Veva Brands, verkennen we de kernwaarden van het bedrijf en de toegevoegde waarde voor de eindklant. Sinds de oprichting in 1980 heeft Veva Brands gestaag haar positie versterkt, met belangrijke mijlpalen, zoals de introductie van hair extensions in 1992 en de lancering van de eigen merken Hairextends en Hair Thoughts in 2022. Tegenwoordig is het bedrijf, dat uitsluitend samenwerkt met professionals, het grootste distributiebedrijf voor hair extensions in de Benelux, met een uitgebreid assortiment van hoogwaardige producten, waaronder hair extensions, haarstukken en benodigdheden. Zo zijn er maar liefst achttien verschillende extensions en haarstukken, acht verschillende lengtes, tien verschillende toepassingstechnieken, 91+ haarkleuren en keuze uit twee haartypes en drie verschillende krulsterktes. "Ons succes is te danken aan onze toewijding aan kwaliteit, veilige applicaties en voortdurende verbetering”, verklaart Veva. “We bieden niet alleen een breed scala aan hair extensions, haarstukken en bijbehorende producten, maar ook een compleet pakket van fysieke en online ondersteuning, advies, opleidingen en persoonlijke begeleiding." Dromen waarmaken en verwachtingen overtreffen Tijdens de opleidingen legt het team van Veva Brands de nadruk op dermatologisch verantwoorde applicaties en maatwerk. "We bieden diverse soorten extensions aan, elk met hun eigen toepassingsmogelijkheden en kleuropties, om tegemoet te komen aan de wensen van elke klant. Iedereen is immers uniek. Voor al die verschillende toepassingen zijn er verschillende technieken die je moet beheersen, en dat is precies wat we tijdens onze trainingen aanbieden. We streven ernaar, samen met onze partners - de kappers - dromen waar te maken en verwachtingen te overtreffen, en educatie is daarbij een cruciaal onderdeel." Ondernemers die deze ambitie delen met Veva Brands, zijn onder andere Aura van der Meulen van Aura’s Hair & Beauty, Anja Vasko en Ronny Fabianno van Hair and the City en Linda en Mirjam Mos van Create by Mos. Aura’s Hair & Beauty - Groningen Aura begon haar kapperscarrière op dertienjarige leeftijd bij Siep Onnes in Haren. Ondanks haar jonge leeftijd wist ze al precies wat ze wilde bereiken. In 1986 besloot ze om haar eigen salon te openen. “In de loop der jaren ben ik met mijn salon verschillende keren verhuisd en sinds 2022 zit ik op de huidige locatie, waar ik een kapsalon combineer met een schoonheidssalon, nagelstudio, wellness, maar vooral hair extensions. De mogelijkheid om deze transformatie te realiseren, is mede te danken aan Veva Brands. Naast het leveren van hoogwaardige extensions, staat het team van Veva Brands altijd voor me klaar en denken ze met mij mee. Ik ben ontzettend dankbaar voor deze samenwerking.” Op de vraag waarom Aura zich steeds meer op hair extensions Credits: Hair and the City

DE KAPPER NR 3 2024 21 De foto’s in deze coverstory en de coverfoto zijn gemaakt bij Landgoed Grootwarnsborn in Arnhem. www.grootwarnsborn.nl is gaan focussen, antwoordt ze: “Je ziet mensen veranderen en meer zelfvertrouwen krijgen. Het feit dat ik op een positieve manier kan bijdragen aan iemands zelfbeeld, vind ik fantastisch.” Hair and the City - Rotterdam Verder spraken we ook met Anja Vasko en Ronny Fabianno van Hair and the City in Rotterdam. Ronny richtte het bedrijf op en is jarenlang de eigenaar geweest, terwijl Anja daar een stoel huurde. Acht jaar geleden zijn de rollen omgedraaid. “Ik voelde de behoefte om een stap terug te doen en Anja toonde interesse om de zaak over te nemen”, aldus Ronny. Anja voegt toe: "Het voelde als een natuurlijke overgang en ik ben ontzettend blij dat ik deze kans heb gekregen." Vanaf het moment dat hair extensions in opkomst kwamen, besloot Ronny om ermee aan de slag te gaan. "Het mooiste aan het kappersvak is het ‘zorgen’ voor mensen. Het gaat niet alleen maar om glitter en glamour, maar ook om het bieden van een luisterend oor en het creëren van meer zelfvertrouwen. Daar dragen extensions absoluut aan bij. Ik heb klanten gehad die huilend in de stoel hebben gezeten van blijdschap. Daar doe je het voor", deelt hij enthousiast. Anja sluit zich volledig aan bij deze gedachte. "Met hair extensions kun je echt iets extra’s bieden. Het gaat niet alleen om het creëren van een volle haardos à la Barbie, maar ook om subtiele veranderingen in volume die het zelfvertrouwen vergroten.” Anja en Ronny werken met de hair extensions van Veva Brands en zijn daar beiden enorm enthousiast over. "Anja fungeert als onze 'proefkonijn' voor extensions", grapt Ronny. "En zij is behoorlijk kritisch, dus het feit dat ze al jarenlang de extensions van Veva Brands draagt, zegt veel." Anja voegt toe: "Ik heb verschillende merken geprobeerd, maar deze hebben echt mijn voorkeur. Ze bieden niet alleen comfortabel draagcomfort, maar de kwaliteit van de haren blijft uitstekend en de kleur is lang houdbaar. Dat zorgt ervoor dat klanten blijven terugkomen.” Op de vraag of Ronny en Anja merken dat er steeds meer vraag komt naar hair extensions, antwoordt Ronny: “Absoluut. Wereldwijd zijn er steeds meer mensen die kampen met haarproblemen zoals haaruitval en dunner wordend haar en zij zoeken naar oplossingen. Als kapper is het daarom interessant om hierop in te spelen, maar het is geen aspect dat je zomaar erbij doet. Deze mensen hebben professionele zorg nodig en willen een expert raadplegen. Het is daarom essentieel om je te specialiseren en te blijven ontwikkelen. Je moet weten hoe je extensions correct moet inzetten en verzorgen, en daar komt veel bij kijken. Educatie is daarom van onschatbare waarde en bij Veva Brands weten ze dat als geen ander. Zij verzorgen regelmatig trainingen om up-to-date te blijven en meer te leren over nieuwe producten en technieken.” Create by Mos – Katwijk aan Zee Twee ondernemers die ook al jaren met de hair extensions van Veva Brands werken, zijn de zussen Linda en Mirjam Mos. Nadat ze beiden een aantal jaren ervaring hadden opgedaan, besloten ze om hun krachten te bundelen en samen een salon te starten. Ze hechten veel waarde aan de kwaliteit van de extensions van Veva Brands, maar benadrukken ook de persoonlijke aandacht als reden voor hun langdurige samenwerking. "Natuurlijk kies je voor een merk vanwege de kwaliteit, maar wij geloven dat een samenwerking meer inhoudt. De communicatielijnen met het bedrijf, en zelfs met de eigenaresse Veva, zijn erg kort. Bij vragen of opmerkingen kunnen we altijd bij hen terecht. Daarnaast bieden ze een snelle en persoonlijke service, wat we enorm waarderen." In hun eigen salon hechten de zussen ook veel waarde aan deze aspecten. "We hanteren een concept waarbij al onze klanten die hair extensions afnemen, maandelijks kosteloos naar onze salon kunnen komen voor een onderhouds- en verzorgingsbehandeling. Waarom we dit doen? De kwaliteit van de extensions van Veva Brands is uitstekend en met een maandelijks onderhoud en controle aan de aanhechtingspunten kunnen de klanten zorgeloos en lang van hun extensions genieten. Onze klanten waarderen dit concept enorm en blijven daardoor terugkomen. Bovendien zijn zij de ambassadeurs van onze salon. Als zij er goed uitzien, niet alleen direct na een bezoek aan de salon, maar ook in de periode erna, valt dat anderen op, wat uiteindelijk leidt tot nieuwe klanten." Meer informatie: Veva Brands Tel. +31 (0)182 512 486 | hello@vevabrands.com | www.vevabrands.com Credits: Create by Mos Credits: Aura’s Hair & Beauty

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4