DE KAPPER NR 3 2024 20 COVERSTORY VEVA BRANDS: TOEWIJDING AAN KWALITEIT, BELEVING, LUXE EN ONDERSTEUNING Veva Brands staat synoniem voor beleving, luxe, kwaliteit en ondersteuning op het gebied van hair extensions. Het bedrijf heeft een sterke focus op natuurlijkheid en biedt een breed scala aan opties die verder gaan dan alleen haarverlengingen. Volgens oprichter en eigenaar Veva Buysens is het concept van extensions veelomvattender dan alleen het verlengen van haar: “Hair extensions omvatten niet alleen haarverlenging, maar bieden ook optische haarverbeteringen.” In een interview met Veva en verschillende ondernemers die nauw samenwerken met Veva Brands, verkennen we de kernwaarden van het bedrijf en de toegevoegde waarde voor de eindklant. Sinds de oprichting in 1980 heeft Veva Brands gestaag haar positie versterkt, met belangrijke mijlpalen, zoals de introductie van hair extensions in 1992 en de lancering van de eigen merken Hairextends en Hair Thoughts in 2022. Tegenwoordig is het bedrijf, dat uitsluitend samenwerkt met professionals, het grootste distributiebedrijf voor hair extensions in de Benelux, met een uitgebreid assortiment van hoogwaardige producten, waaronder hair extensions, haarstukken en benodigdheden. Zo zijn er maar liefst achttien verschillende extensions en haarstukken, acht verschillende lengtes, tien verschillende toepassingstechnieken, 91+ haarkleuren en keuze uit twee haartypes en drie verschillende krulsterktes. "Ons succes is te danken aan onze toewijding aan kwaliteit, veilige applicaties en voortdurende verbetering”, verklaart Veva. “We bieden niet alleen een breed scala aan hair extensions, haarstukken en bijbehorende producten, maar ook een compleet pakket van fysieke en online ondersteuning, advies, opleidingen en persoonlijke begeleiding." Dromen waarmaken en verwachtingen overtreffen Tijdens de opleidingen legt het team van Veva Brands de nadruk op dermatologisch verantwoorde applicaties en maatwerk. "We bieden diverse soorten extensions aan, elk met hun eigen toepassingsmogelijkheden en kleuropties, om tegemoet te komen aan de wensen van elke klant. Iedereen is immers uniek. Voor al die verschillende toepassingen zijn er verschillende technieken die je moet beheersen, en dat is precies wat we tijdens onze trainingen aanbieden. We streven ernaar, samen met onze partners - de kappers - dromen waar te maken en verwachtingen te overtreffen, en educatie is daarbij een cruciaal onderdeel." Ondernemers die deze ambitie delen met Veva Brands, zijn onder andere Aura van der Meulen van Aura’s Hair & Beauty, Anja Vasko en Ronny Fabianno van Hair and the City en Linda en Mirjam Mos van Create by Mos. Aura’s Hair & Beauty - Groningen Aura begon haar kapperscarrière op dertienjarige leeftijd bij Siep Onnes in Haren. Ondanks haar jonge leeftijd wist ze al precies wat ze wilde bereiken. In 1986 besloot ze om haar eigen salon te openen. “In de loop der jaren ben ik met mijn salon verschillende keren verhuisd en sinds 2022 zit ik op de huidige locatie, waar ik een kapsalon combineer met een schoonheidssalon, nagelstudio, wellness, maar vooral hair extensions. De mogelijkheid om deze transformatie te realiseren, is mede te danken aan Veva Brands. Naast het leveren van hoogwaardige extensions, staat het team van Veva Brands altijd voor me klaar en denken ze met mij mee. Ik ben ontzettend dankbaar voor deze samenwerking.” Op de vraag waarom Aura zich steeds meer op hair extensions Credits: Hair and the City
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4