De Kapper nr 3-2025 Online

10 DE KAPPER NR 3 2025 Samen zijn ze de drijvende kracht achter Kapsalon Bertina, Berino in Grou en Sneek en Herenkapper Mannen van de Berg – die laatste wordt gerund door hun zoon Roy. Onlangs maakten Bertina en Ino een opvallende keuze: ze stapten volledig over op het Nederlandse merk Keune Haircosmetics. En dat is volgens hen niet zomaar een keuze voor andere producten. Het is, zoals ze zelf zeggen, een stap richting de toekomst. Het begon allemaal met Kapsalon Bertina in Grou, een echte dorpszaak waar het hele gezin welkom is, maar waar kwaliteit altijd centraal staat. “Hier komt letterlijk het hele dorp over de vloer, dat maakt het zo gezellig”, vertelt Bertina. “Gezelligheid en kwaliteit kunnen prima samengaan, dat hebben we inmiddels wel bewezen.” Op den duur groeide de wens om verder te kijken en meer focus te leggen op beauty. Zo ontstond Berino: eerst in Grou, later ook in Sneek. Ino legt uit: “In deze salons combineren we haarverzorging met beauty en in Grou richten we ons daarnaast op zorg, zoals hoofdhuidanalyses INTERVIEW “DE SAMENWERKING MET KEUNE GEEFT ONS FRISSE ENERGIE” Kapsalon Bertina is al jarenlang een begrip in Grou, Friesland. Wat ooit begon met een flinke investering en een dosis lef, groeide uit tot een bedrijf met vier salons, een hecht team én een heldere visie. Aan het roer staan Bertina en Ino, een ondernemersduo dat elkaar naadloos aanvult. Bertina is het gezicht van de salons en staat met hart en ziel op de werkvloer. Ino blijft liever op de achtergrond, maar is minstens zo betrokken. en haarwerken. Onze vierde vestiging is een herensalon: Herenkapper Mannen van de Berg in Grou, gerund door onze zoon Roy.” Alle vier de zaken lopen goed, maar toch besloten Bertina en Ino een belangrijke verandering door te voeren: de overstap naar Keune. Die keuze ging niet over één nacht ijs. “We hadden al jaren contact met Keune”, vertelt Bertina. “Maar het kwam er steeds niet van. Tot we ermee aan de slag gingen in Kapsalon Bertina en dat voelde zó goed.” Ino vult aan: “Wat ons raakte, was hun oprechte betrokkenheid. Ze willen je écht helpen groeien. En uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: succesvol zijn en blijven. Keune ondersteunt ons daarin op alle fronten.” Dat herkent ook Roel Muller, General Manager van Keune Nederland en Vlaanderen: “Onze samenwerking is heel natuurlijk ontstaan. In gesprekken over hun visie, wensen en toekomstplannen ontdekten we uiteindelijk dat we dezelfde waarden delen. Voor ons draait het niet om vertellen hoe je een salon runt, Bertina en Ino weten precies wat ze doen. Onze rol is hen ondersteunen bij het versterken en verder laten groeien van hun salons. Dat betekent: geen standaardoplossingen bieden, maar luisteren naar de ondernemer en inspelen op hun specifieke situatie. Of het nu gaat om personeel, strategie of trendontwikkeling, wij willen hen helpen groeien. Niet achter de trends aanhollen, maar samen trends creëren.” Ino, Bertina en Roel ▲

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4