De Kapper nr 3-2025 Online

20 DE KAPPER NR 3 2025 COVERSTORY VOORKAPPERS OPENT EDUCATIERUIMTE IN NIEUW EXPERIENCE CENTER Vorig jaar opende Voorkappers een nieuw Experience Center aan de George Marshallweg in Zwaag. En alsof dat nog niet genoeg was, werd onlangs ook een educatieruimte geopend, waarmee Voorkappers opnieuw een belangrijke stap zet. “Onze missie is om de kapper op alle vlakken te ondersteunen. Educatie was de ontbrekende schakel”, aldus Sanne van der Leek van Voorkappers. De verhuizing van Voorkappers naar de nieuwe locatie markeerde al een belangrijke mijlpaal. “Het vorige pand was te klein geworden”, vertelt Sanne. “Dit gold niet alleen voor het magazijn en de kantoorruimte, maar vooral voor onze ambities.” Die ambities kregen vorm in het indrukwekkende Experience Center, dat inmiddels kappers en beautyprofessionals uit de regio en ver daarbuiten aantrekt. “We wilden een ruimte creëren waar je niet alleen kunt kijken, maar ook kunt voelen, testen en beleven”, legt Manon Cremer van Voorkappers uit. “En dat is gelukt: het Experience Center is nu een echte trekpleister geworden.” Van inspiratie naar educatie Toch voelde het team dat er nog een belangrijke schakel ontbrak: een ruimte voor verdieping en educatie. “We ontvingen steeds vaker de vraag of we ook trainingen boden”, stelt Manon. “Veel merken organiseren trainingen, maar die zijn vaak niet in onze regio te vinden. Zeker voor ZZP'ers of kleine salons is het aanbod van trainingen op locatie beperkt. Daarom besloten we om educatie vanaf het begin op te nemen in de verdere ontwikkeling van ons pand.” Het resultaat is een volledig uitgeruste educatieruimte, waar hands-on trainingen, look & learns en praktijkgerichte workshops worden aangeboden. “Dit is een logische uitbreiding van ons bestaande aanbod. We willen een echte partner zijn voor de kapper, van producten en service tot beleving en opleidingen. De cirkel is nu echt rond”, zegt Sanne. De educatieruimte biedt een scala aan workshops van gerenommeerde merken zoals Wella, Indola, KIS en Wahl. “De eerste trainingen waren al binnen twee dagen uitverkocht”, vertelt Manon enthousiast. De trainingen variëren van technische vaardigheden tot productkennis. “Er is voor ieder wat wils. Ons actuele aanbod is te vinden op www.voorkappers.nl/trainingen.” Sanne voegt toe: “We willen dat kappers echt waarde halen uit onze trainingen. Ze moeten vertrekken met nieuwe inzichten, praktische tips en hernieuwde energie.” Alles is tot in de puntjes verzorgd: elke training wordt aangeboden inclusief een lunch en gebruik van professionele tools en producten. “Bovendien ontvangt elke deelnemer een Voorkappers-bon van 20 euro, zodat ze na de training nog kunnen shoppen in ons Experience Center.” Shoppen in het Experience Center Dat shoptegoed komt goed van pas, want er is genoeg te zien in het Experience Center. “Hier vind je letterlijk alle merken die we online aanbieden. Van L’Oréal en Schwarzkopf tot Dyson, BaBylissPRO, Olaplex en sinds kort zelfs Redken. Het is een complete ontdekkingsreis”, aldus Manon. Wat het Experience Center extra bijzonder maakt, is de mogelijkheid om producten te testen. “Bijvoorbeeld bij onze elektrawand, waar je tondeuses en föhns zelf kunt uitproberen. Dat is ontzettend waardevol, zeker bij tools waar gevoel en grip zo belangrijk zijn”, zegt Sanne. Beeld: Hélène de Bruijn Fotografie

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4