Previous Page  12 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 12 / 56 Next Page
Page Background

N

I E U W S

D

E

K

A P P E R

N R

4 2 0 1 5

12

In juli heeft onderzoeks-

bureau Van Es Marketing

Services het nieuwe

M a r k e t i n g r a p p o r t

Kappersbranche 2015

gepubliceerd. Dit rap-

port biedt een actueel

en compleet overzicht

van het inkoopgedrag,

de leveranciers en

hun marktposities, het

mediagebruik en belang-

rijke ontwikkelingen in

de Nederlandse kap-

persbranche.

Marketingrapport

Kappersbranche 2015

Alleen het beste haar wordt gebruikt voor de weaves van Natural Hair. Na een

streng selectieproces is de klant verzekerd van uitzonderlijke kwaliteit haar dat

vrijwel identiek is aan het eigen haar.

De weaves worden in elke gewenste kleur of kleurcombinatie geleverd. Bij de

techniek van Natural Hair worden geen chemische middelen gebruikt, waar-

door de producten veilig zijn en deze het haar niet beschadigen. De inzet-rand

is flinterdun, wat resulteert in een volle en natuurlijke uitstraling. Binnen een

uur heeft uw klant een compleet nieuw kapsel dat makkelijk aan te passen is

aan haar specifieke voorkeuren.

Voor meer informatie:

Natural Hair Company

Tel (06) 11779901

www.naturalhaircompany.nl

Het jonge bedrijf Natural Hair Company heeft een revolutionaire inzet-

techniek ontwikkeld om weaves op een makkelijke en snelle manier aan het

eigen haar te bevestigen. De weaves bestaan uit honderd procent natuurlijk

haar en mengen zich onzichtbaar in het eigen haar.

Chris was eigenaar van een succesvolle salon in het Drentse Klazienaveen. In

1985 werd hij lid van het dagelijks bestuur en tevens penningmeester van de

ANKO. In 2002 werd hij gekozen tot vice voorzitter en in de periode 2007-

2010 nam hij het voorzitterschap op zich. In deze jaren stond Chris aan de

basis van een verdere professionalisering van de kappersorganisatie.

Zeer kenmerkend voor Chris Boerland was zijn enorme gedrevenheid. Als

ANKO-bestuurder heeft hij zich altijd met hart en ziel ingezet om de belangen

van de sector en van ondernemers te verdedigen. Deze inzet droeg eraan bij dat

de Wereldkampioenschappen kappen in 1990 in Rotterdam gehouden werden.

Ook de collectieve reclamecampagne ‘Kijk eens wat vaker in de spiegel van de

kapper’ is mede op initiatief van Chris een groot succes geworden.

Vanaf de oprichting in 1998 was Chris actief betrokken bij Coiffure EU, de

Europese werkgeversorganisatie voor kappers die er onder meer voor strijd

om de btw op kappersdiensten in heel Europa op het lage tarief te krijgen.

Van deze organisatie was hij voorzitter in de jaren 2005-2011. Daarnaast was

hij bestuurder voor MKB Nederland, het HBA en oprichter van de regionale

politieke partij LEF!

Vaktijdschrift De Kapper wenst de familie Boerland alle sterkte toe om het ver-

lies van Chris een plek te geven.

Eind juli overleed voormalig ANKO-voorzitter Chris Boerland onverwacht

op 68-jarige leeftijd. Dit nieuws was een schok voor de sector omdat hij

als ondernemer en als bestuurder zeer veel voor de sector heeft betekend.

Overlijden

Chris Boerland

schok voor de kappersbranche

Natural Hair Company

lanceert snelle ‘natural weaves’

Vooral voor producenten, agenten, groothandels en branche-gerela-

teerde organisaties biedt het 62 pagina’s tellende rapport een schat

aan informatie over de sector. Bij diverse thema’s uit het rapport

worden de onderzoeksresultaten vergeleken met voorgaande edities

van het Marketingrapport Kappersbranche, dat verschenen is in 2004,

2005, 2008, 2011 en 2013. Verder wordt in het rapport bij veel

thema’s een onderscheid gemaakt tussen kappers die overwegend

in eigen huis werken, ambulante kappers en kapsalons die in een

bedrijfspand zijn gevestigd. Ook dit stelt toeleveranciers in staat om in

te spelen op actuele trendmatige ontwikkelingen in de sector.

Meer informatie is te vinden op

www.marktdata.nl