Previous Page  8 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 56 Next Page
Page Background

K

O R T

N I E U W S

Beauty Kalkar onderscheidt zich doordat de beurs ernaar streeft om de Duitse

en Nederlandse beautybranche samen te brengen. De deelnemende bedrijven

zijn dus uit beide landen afkomstig. Zij presenteren zich op een oppervlakte

van maar liefst zesduizend vierkant meter en ook is het evenement een ideale

gelegenheid om nieuwe contacten te leggen, trends te spotten en inspiratie

op te doen. Interessante randactiviteiten zijn de nagelwedstrijd German Nail

Award 2015, een modeshow van Embron Bedrijfskleding en nog veel meer!

Meer informatie:

www.messekalkar.de

Het weekend van 21 en 22 november (10.00 – 18.00 uur) mag u alvast met

rood omcirkelen in uw agenda. Op die data wordt in het Duitse Kalkar, net

over de grens bij Nijmegen, namelijk de derde editie van de beauty-, well-

ness- en kappersbeurs ‘Beauty Live’ gehouden.

Beauty Live Kalkar

: 21 + 22 november

D

E

K

A P P E R

N R

4 2 0 1 5

8

Vaktijdschrift De Kapper mag een groot aantal kaarten voor Beauty Live weg-

geven! Wilt u de beurs bezoeken? Laat het ons weten en u krijgt twee kaarten

toegestuurd. Stuur hiervoor een mail met uw KvK-nummer en postadres naar

j.kennis@gpmedia.nl

Vooral april en mei waren goede maanden voor de kappers met een

omzetstijging van respectievelijk 5,4% en 6,4%. In mei was er weliswaar

een daling van 3,4% te zien, maar mei telde dit jaar wegens feestdagen

9,8% minder openingsdagen dan het jaar ervoor. De omzet per dag steeg

ook in deze maand. De stijgende lijn lijkt dus constant. Daarbij valt op

dat de kleine kapsalons (met een jaaromzet van minder dan €175.000)

ook weer een plus lieten zien in mei. Dit was voor het eerst sinds januari

2009, en betekent dat alle kappers weer plussen.

Meer informatie:

Da Vinci International

Tel. 0575-552700

www.dvi.nl

Salonautomatiseerder Da Vinci houdt voortdurend de omzetcijfers van

bijna duizend kapsalons in de gaten om de trends te analyseren. Begin

2015 was er al een stijgende lijn te zien, die zich gelukkig heeft doorge-

zet in het tweede kwartaal.

Alle kappers knippen

weer in de plus

De overname van Treatwell is de

vierde overname in zes maanden

voor Wahanda en versterkt diens

positie als Europees marktleider.

Beide bedrijven zijn ‘booming’:

Treatwell is sinds zijn lancering elk

jaar met ongeveer 425% gegroeid en

Wahanda groeit met 300% per jaar.

Reacties

Beiden zijn tevreden met de over-

name. Wahanda’s CEO Lopo

Champalimaud zegt: “We zijn ver-

heugd om onze krachten te bun-

delen met Treatwell, het team heeft

veel talent.” Laurens Groenendijk,

de oprichter van Treatwell, laat

weten: “Door het samengaan zijn

we nu de onbetwiste leider op de

Europese markt. Wij zijn trots om

deel uit te maken van dit avontuur.”

Meer informatie:

Treatwell

Tel. 020-7900190

www.treatwell.nl

Het Nederlandse Treatwell is een online boekingsplatform voor kapsalons

en wellness-centra. Er zijn 2.500 bedrijven bij het platform aangesloten.

Onlangs werd het voor 34 miljoen euro overgenomen door het Britse

Wahanda, een ander boekingsplatform dat in heel Europa actief is.

Treatwell

overgenomen

voor

34 miljoen