K
O R T
N I E U W S
Beauty Kalkar onderscheidt zich doordat de beurs ernaar streeft om de Duitse
en Nederlandse beautybranche samen te brengen. De deelnemende bedrijven
zijn dus uit beide landen afkomstig. Zij presenteren zich op een oppervlakte
van maar liefst zesduizend vierkant meter en ook is het evenement een ideale
gelegenheid om nieuwe contacten te leggen, trends te spotten en inspiratie
op te doen. Interessante randactiviteiten zijn de nagelwedstrijd German Nail
Award 2015, een modeshow van Embron Bedrijfskleding en nog veel meer!
Meer informatie:
www.messekalkar.deHet weekend van 21 en 22 november (10.00 – 18.00 uur) mag u alvast met
rood omcirkelen in uw agenda. Op die data wordt in het Duitse Kalkar, net
over de grens bij Nijmegen, namelijk de derde editie van de beauty-, well-
ness- en kappersbeurs ‘Beauty Live’ gehouden.
Beauty Live Kalkar
: 21 + 22 november
D
E
K
A P P E R
N R
4 2 0 1 5
8
Vaktijdschrift De Kapper mag een groot aantal kaarten voor Beauty Live weg-
geven! Wilt u de beurs bezoeken? Laat het ons weten en u krijgt twee kaarten
toegestuurd. Stuur hiervoor een mail met uw KvK-nummer en postadres naar
j.kennis@gpmedia.nlVooral april en mei waren goede maanden voor de kappers met een
omzetstijging van respectievelijk 5,4% en 6,4%. In mei was er weliswaar
een daling van 3,4% te zien, maar mei telde dit jaar wegens feestdagen
9,8% minder openingsdagen dan het jaar ervoor. De omzet per dag steeg
ook in deze maand. De stijgende lijn lijkt dus constant. Daarbij valt op
dat de kleine kapsalons (met een jaaromzet van minder dan €175.000)
ook weer een plus lieten zien in mei. Dit was voor het eerst sinds januari
2009, en betekent dat alle kappers weer plussen.
Meer informatie:
Da Vinci International
Tel. 0575-552700
www.dvi.nlSalonautomatiseerder Da Vinci houdt voortdurend de omzetcijfers van
bijna duizend kapsalons in de gaten om de trends te analyseren. Begin
2015 was er al een stijgende lijn te zien, die zich gelukkig heeft doorge-
zet in het tweede kwartaal.
Alle kappers knippen
weer in de plus
De overname van Treatwell is de
vierde overname in zes maanden
voor Wahanda en versterkt diens
positie als Europees marktleider.
Beide bedrijven zijn ‘booming’:
Treatwell is sinds zijn lancering elk
jaar met ongeveer 425% gegroeid en
Wahanda groeit met 300% per jaar.
Reacties
Beiden zijn tevreden met de over-
name. Wahanda’s CEO Lopo
Champalimaud zegt: “We zijn ver-
heugd om onze krachten te bun-
delen met Treatwell, het team heeft
veel talent.” Laurens Groenendijk,
de oprichter van Treatwell, laat
weten: “Door het samengaan zijn
we nu de onbetwiste leider op de
Europese markt. Wij zijn trots om
deel uit te maken van dit avontuur.”
Meer informatie:
Treatwell
Tel. 020-7900190
www.treatwell.nlHet Nederlandse Treatwell is een online boekingsplatform voor kapsalons
en wellness-centra. Er zijn 2.500 bedrijven bij het platform aangesloten.
Onlangs werd het voor 34 miljoen euro overgenomen door het Britse
Wahanda, een ander boekingsplatform dat in heel Europa actief is.
Treatwell
overgenomen
voor
€
34 miljoen