De Kapper nr4-2020 Online

G r o o t I n t e r v i e w B a n d i d o C o s m e t i c s “ DE SERVICE VAN BANDIDO COSMETICS STOPT NIET BIJ DE VERKOOP VAN DE PRODUCTEN” BANDIDO COSMETICS, DAT IN NEDERLAND WORDT GEDISTRIBUEERD DOOR COSMO BELGIUM, WERD VIER JAAR GELEDEN OPGERICHT DOOR JALAL AL BAJALAN. DAT HET BEDRIJF NU STAAT WAAR HET STAAT, HAD JALAL AL BAJALAN VIER JAAR GELEDEN NIET DURVEN DROMEN. HET MERK IS INMIDDELS WERELDWIJD BEKEND EN OOK IN NEDERLAND TIMMERT BANDIDO COSMETICS FLINK AAN DE WEG. OP DIT MOMENT ZIJN ER RUIM DUIZEND SALONS EN BARBERSHOPS IN NEDERLAND DIE MET DE PRODUCTEN VAN BANDIDO WERKEN. JALAL AL BAJALAN VERTELT ONS WAT DE SUCCESFORMULE VAN HET MERK IS. Jalal Al Bajalan is altijd al ondernemend geweest. Op jonge leeftijd wist hij al dat hij later geen standaard 9 tot 5 baan zou hebben. Door zijn sociale eigenschappen en leer- gierigheid wist hij al gauw een netwerk op te bouwen en op die manier zijn zakelijke ontwikkeling te vergroten. “De cosmetische branche heeft mij altijd al aangesproken omdat uiterlijke verzorging bij mannen een steeds grotere rol speelt, ondanks dat we in een hectische en snelle wereld leven.” DIVERSITEIT Jalal Al Bajalan merkte op dat er steeds minder een taboe heerste op cosmetica voor mannen. Iets wat hem enorm inspireerde. “Gelukkig zien we dat het steeds meer geac- cepteerd wordt dat mannen aandacht besteden aan hun uiterlijk. Vooral de jongere generatie heeft daar een belangrijke rol in gespeeld. De afgelopen jaren zijn er steeds meer herenmerken op de markt gekomen. Toch schoten al die merken, naar mijn idee, tekort op bepaalde vlakken. Zo focussen vrijwel alle merken zich op de ontwikkeling van producten voor Europees haar. Omdat niet alleen mannen met Europees haar het belangrijk vinden om er goed uit te zien, heb ik het merk Bandido opgericht. Er was namelijk weinig keus voor mannen met een andere haarstructuur dan Europees haar. Bandido focus zich op diversiteit. Wij bieden dan ook producten voor alle haartypes.” INSPELEN OP DE WENSEN EN BEHOEFTEN VAN DE KLANT Het motto van Bandido is: Don’t find customers for your products, find products for your customers. Jalal Al Bajalan legt uit: “Wij hebben in het verleden met verschillende cosmetische producten gewerkt voor professionals, maar mijn visie is niet om iets te verkopen wat men produceert, maar iets te produceren naar de wensen en behoeftes van de klanten. Mijn doel voor Bandido Cosmetics was om producten te produceren om elk gewenste trendy look te kunnen creëren voor elk haar type. Daarnaast spelen de laatste trends ook een rol, maar uiteindelijk wil men hoogwaardige en betrouwbare producten waarmee men het beste uit het haar kan halen voor de lange termijn. Onze producten zijn niet alleen voor de trendsetters, maar ook voor de klassieke traditionele man die voor een betrouwbaar product gaat dat extra verzorging biedt.” Volgens Jalal Al Bajalan is Bandido niet zomaar een merk, maar een lifestyle. “Generaties lang staan de barbershops voor samenhorigheid en uiterlijke verzorging voor de hardwerkende en representatieve man. Daar staat Bandido voor. Doordat er geen taboes meer zijn in uiterlijke verzorging, gaan de wensen van verzorging een stap verder dan alleen een scheer- en knipbeurt. Wij wisten hierop in te spelen en kwamen met een uitgebreider assortiment waardoor elke barbier meer te bieden heeft en kan inspelen op de behoeftes van zijn klanten.” D e K a p p e r n r 4 2 0 2 0 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4