De Kapper nr4-2020 Online

D e K a p p e r n r 4 2 0 2 0 B e d r i j f s p r o f i e l Paul Mitchell MAAKT ZICH HARD VOOR DE BESCHERMING VAN NATUUR EN MILIEU JOHN PAUL MITCHELL SYSTEMS KWAM OOIT VOORT UIT DE WENS EEN BIJDRAGE TE LEVEREN AAN HET SUCCES VAN KAPPERS; EN DAT PRINCIPE STAAT BIJ HET MERK NOG TOT OP DE DAG VAN VANDAAG CENTRAAL. AL SINDS HET BEGIN IS HET BEDRIJF GEFOCUST OP DE DRIE P’S: PEOPLE, PLANET EN PRODUCT. PEOPLE Vanwege de belofte die Paul en John ooit maakten om de professionele beau- tysector te ondersteunen, weigeren de eigenaren ondanks zeer aantrekkelijke aanbiedingen voor de overname van John Paul Mitchell Systems het bedrijf te verkopen. Aangezien geen enkele van de ondernemingen in kwestie kon garanderen de John Paul Mitchell-merken enkel via professionele kanalen op de markt te brengen, was verkopen gewoonweg geen optie. De John Paul Mitchell Systems-merken zijn altijd eigendom geweest van de families DeJoria en Mitchell, en dat zal nooit veranderen. Dit is waar het allemaal begon en waar het altijd zal blijven; binnen de families die het ooit creëerden en de professionele sector waarvoor ze dat deden. PLANET Paul Mitchell heeft een sterke toewijding aan het teruggeven aan mens en natuur. Dat blijkt onder meer uit de doelstelling van het bedrijf om 1 miljoen bomen te planten voor het eind van 2022. Daarnaast ondersteunt de organisatie een breed scala aan goede doelen, zowel in binnen- als buitenland. “Door de jaren heen hebben we miljoenen dollars aan honderden goede doelen over de hele wereld gedoneerd, van milieuorganisaties tot aan initiatieven ten behoeve van kinderen en mensenrechten. Wie succes niet deelt, faalt”, aldus John Paul DeJoria. Niet alleen uit de donaties blijkt dat het welzijn van dieren en het milieu hoog in het vaandel staat bij het bedrijf. Het bedrijf zoekt namelijk ook continu naar de beste duurzame ingrediënten en de nieuwste groene oplossingen voor verpakkingen. PRODUCT Paul Mitchell biedt zeer kwalitatieve producten voor professio- nals en is vooral erg sterk in haarkleuringen. Paul Mitchell biedt meer dan 300 permanente, demi- en semi-permanente tinten. Alle haarkleuringen, zowel ColorXG, CremaXG als The Demi zijn 100% vegan. De nieuwe CremaXG is een rijke, demi-per- manente crèmekleuring die perfect matcht met ColorXG voor een perfect kleurresultaat. Deze veganistische crèmekleuring zonder ammoniak biedt een diepe verzorging voor zacht, glan- zend en gezond haar. Paul Mitchell en alle merken van John Paul Mitchell Systems zijn verkrijgbaar bij Pro-Duo, de exclusieve distributeur van John Paul Mitchell Systems in de Benelux. Meer informatie: Pro-Duo Nederland Tel. 040-2114479 verkoopnl@pro-duo.com 24

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4