De Kapper nr4-2020 Online

D e K a p p e r n r 4 2 0 2 0 4 I n h o u d P. 10 GROOT INTERVIEW BANDIDO COSMETICS Bandido Cosmetics, dat in Nederland wordt gedistribueerd door Cosmo Belgium, werd vier jaar geleden opgericht door Jalal Al Bajalan. Dat het bedrijf nu staat waar het staat, had Jalal Al Bajalan vier jaar geleden niet durven dromen. Het merk is inmiddels wereldwijd bekend en ook in Nederland timmert Bandido Cosmetics flink aan de weg. Jalal Al Bajalan vertelt ons wat de succesformule van het merk is. P. 12 NIEUW HAARKLEURINGSMERK ELLEURE Het nieuwe haarkleuringsmerk Elleure biedt de kapper de mogelijkheid om zich creatief te ontplooien. Elleure biedt kwaliteit, maar ook een eenvoudige basis van 62 haarkleuringen. In het assortiment zitten twee lijnen; Teinture en Clarifier. P. 20 COVERSTORY MINISTRY OF BEAUTY Precies 25 jaar geleden werden de deuren van destijds Kappers Groothandel Apeldoorn geopend. Naast de groothandel, die zeer vernieuwend was voor die tijd met een eigen studio en vaktechnisch team, betekende dit ook de introductie van het Amerikaanse merk L’ANZA in Nederland en het eigen merk KAPPERS, dat in de loop der jaren is geëvolueerd tot het huidige merk KIS. Na 25 jaar kan rustig gezegd worden dat beide merken zeer succesvol zijn. Maar wat is hiervan het geheim? We blikken met Nico Niessink, eigenaar van Ministry of Beauty, terug op de afgelopen jaren. Ook komt de introductie van ‘It’s a 10’ uitgebreid aan bod, waarvan Ministry of Beauty sinds kort de distributie verzorgd in de Benelux. 10 P. 24 PAUL MITCHELL MAAKT ZICH HARD VOOR DE BESCHERMING VAN NATUUR EN MILIEU John Paul Mitchell Systems kwam ooit voort uit de wens een bijdrage te leveren aan het succes van kappers; en dat principe staat bij het merk nog tot op de dag van vandaag centraal. Al sinds het begin is het bedrijf gefocust op de drie P’s: people, planet en product. 12 24

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4