De Kapper nr4-2021 Online

D e K a p p e r n r 4 2 0 2 1 26 I n t e r v i e w TEAM KAPPERS INVESTEERT IN GROEI DOOR NIEUWE 'SHOPFIT' LANDELIJK UIT TE ROLLEN Team Kappers is de afgelopen jaren ontzettend hard gegroeid. Martin, Franchisecoach bij Provalliance, legt uit: “In de afgelopen jaren is het aantal vestigingen van Team Kappers enorm gestegen, maar de eenheid in de uitstraling ontbrak. Om die reden zijn we dit project gestart, zodat de uitstraling en sfeer in iedere vestiging overeenkomt met de visie van de formule. Daarnaast willen we hiermee ook aan iedereen laten zien dat we er écht toe doen. We hebben het volste vertrouwen in deze formule en durven daarom investeringen te maken.” DE VISIE Op de vraag wat die visie precies is, antwoordt Marieke, Operationeel Manager bij Team Kappers, het volgende: “Team Kappers is er voor iedereen die goed geknipt en gekleurd wil worden in een ongedwongen sfeer. Iedereen is welkom en iedereen vertrekt met een glimlach. Onder andere dankzij onze mensgerichte service en onze toe- gankelijke en huiselijke sfeer, maar vooral omdat we weten dat een goede kappersbehandeling gewoon een heerlijk gevoel kan geven. Om die reden investeren we ook veel in educatie, zodat in iedere salon een uitstekende kwaliteit wordt gegarandeerd.” Franchisecoach Miranda vult aan: “Bij alles wat we doen, houden we onze merk- waarden in gedachten, waaronder vrijheid, toegankelijk- heid, je welkom voelen en onze Hollandse nuchterheid. Deze merkwaarden gelden niet alleen voor de klanten die in de salons komen, maar ook voor onze werknemers.” NIEUWE SHOPFIT En al die merkwaarden zijn inmiddels vertaald in de nieu- we shopfit. “Het is een enorme uitdaging geweest om de visie van Team Kappers te vertalen naar het interieur, maar ik denk dat we er wel in geslaagd zijn”, vertelt Martin bescheiden. En dat zijn ze zeker. Het interieur ziet er modern en huiselijk uit, en is tegelijkertijd ook sfeervol en toegankelijk. En dat is precies wat het doel was. Martin legt uit: “Enkele jaren geleden waren er twee verschillende shopfits geïntroduceerd, maar we waren van mening dat daar nog verbetering in mogelijk was. We hebben het beste van beide shopfits gepakt en doorontwikkeld tot deze onderscheidende uitstraling.” Lisette, Grafisch Vormgever, vult aan: TEAM KAPPERS WERD JARENLANG GEZIEN ALS HET JONGERE ZUSJE VAN COSMO HAIRSTYLING, TWEE VAN DE DRIE FORMULES DIE ONDERDEEL UITMAKEN VAN PROVALLIANCE NEDERLAND. DE ORGANISATIE VOND DAT DAAR VERANDERING IN MOEST KOMEN, EN HEEFT DAAROM DE SHOPFIT VOLLEDIG VERNIEUWD. TEAM KAPPERS IS INMIDDELS GEEN ‘ZUSJE VAN’ MEER, MAAR EEN STERKE FORMULE DIE DE AFGELOPEN JAREN EEN ENORME GROEI HEEFT DOORGEMAAKT. DOOR DE NIEUWE SHOPFIT KRIJGT TEAM KAPPERS EEN NIEUWE EN EIGENTIJDSE UITSTRALING. WE GAAN MET HET TEAM IN GESPREK DAT VERANTWOORDELIJK IS VOOR DIT PROJECT. Marieke van der Sterren Martin Oostveen Miranda Hoenselaar Lisette Hoogeveen Antonie van der Meulen

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4