De Kapper nr-4 2022 Online

Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708169) Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e k a p p e r s b r a n c h e | S e p t e m b e r 2 0 2 2 | 2 0 e j a a r g a n g n o . 4 | P r i j s € 1 0 , 5 0 de kapper Interview VOORKAPPERS.NL COVERSTORY FLITSBEZORGERS VORMDEN DE INSPIRATIE VOOR DE NIEUWE KIS HAIRCARE APP

www.diapason-onl ine. com scan me DECO POWDER DUST FREE WITH WHEAT PROTEIN DECO POWDER DUST FREE WITH DIAPLEX DECO CREAM WITH ACTIVE CARBON

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 3 Co l o f o n & Vi s i e Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Else Witten (redacteur) e.witten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2022 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl Stiekem merk ik dat ik steeds vaker mijn boodschappen via flitsbezorgers als Flink of Gorillas bestel. En ik zeg ‘stiekem’, omdat ik me er toch een beetje voor schaam om mijn boodschappen te bestellen terwijl ik op slechts een paar honderd meter van de supermarkt woon. Toch vind ik het handig, zo blijkt uit mijn bestelgeschiedenis. En ik denk dat ik niet de enige ben. Flitsbezorgers spelen namelijk in op de veranderende behoeften in de samenleving. Mensen willen op ieder moment van de dag, wanneer het hen uitkomt, eenvoudig een bestelling kunnen plaatsen en deze vervolgens ook razendsnel in huis hebben. Dat is precies wat flitsbezorgers doen. Bij KIS Haircare werden ze geïnspireerd door deze flitsbezorgers. Het bedrijf is van mening dat er ook in de kappersbranche behoefte is aan een soortgelijk concept. Met de nieuwe KIS App kun je razendsnel een order invoeren en actuele aanbiedingen en uitgebreide productinformatie vinden. Hierdoor is het voor kappers nog duidelijker welke producten het merk aanbiedt, wat de nieuwste producten zijn en welke acties er lopen. We gaan deze uitgave in gesprek met Bram Niessink, Global Brand Director bij KIS Haircare, over deze innovatie binnen de kappersbranche. Ook bij Voorkappers.nl spelen ze continu in op de veranderende behoeften in de samenleving. Al bijna honderd jaar runt de familie Van der Leek het bedrijf, waarbij de persoonlijke aandacht voor de klant altijd centraal heeft gestaan. Dat er door de jaren heen veel is veranderd, is een feit. Zo heeft de komst van het internet voor een enorme omslag gezorgd in de branche. Hoe Voorkappers.nl daarmee om is gegaan? Door altijd in te blijven spelen op de wensen en behoeften uit de markt en daarbij dichtbij zichzelf te blijven. ‘Dicht bij jezelf blijven’, is ook een uitspraak die we in een interview met Ronald de Bont, eigenaar van De Zwarte Raaf, hebben gehoord. Een uitspraak die volgens hem van toepassing is op zowel barbiers als diens klanten. In zijn barbershop ervaart hij dat de consument zijn of haar coupe steeds meer af wil laten stemmen op de persoonlijkheid, en niet op de laatste trends. Hetzelfde geldt voor de barbiers. Doordat ze inmiddels meer ervaring en kennis hebben opgedaan, maken ze de vaktechnieken ‘eigen’ en durven ze hun klanten te voorzien van een persoonlijk advies. Het gevolg hiervan is dat trends in het kappersvak meer en meer vervagen. Of dat een negatieve ontwikkeling is? Ik denk het niet. De kappersbranche zal altijd in beweging blijven, ongeacht er wel of geen duidelijke trends zijn. Een kapper is een creatieveling die als geen ander weet hoe hij of zij iemand mooi kan maken. Het gaat niet om het creëren van een ‘trendy’ kapsel, het gaat erom dat je iemands persoonlijkheid nog beter tot haar recht laat komen. Dicht bij jezelf en de persoonlijkheid van de klant blijven, dát is de nieuwste trend. Veel leesplezier! “FLITSBEZORGERS SPELEN IN OP DE VERANDERENDE BEHOEFTEN IN DE SAMENLEVING”

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 4 I n h o u d P. 10 GROOT INTERVIEW Zodra we kappersgroothandel Voorkappers.nl binnenstappen, worden we hartelijk ontvangen door de familie Van der Leek. Sinds 1928 runt de familie een groothandel voor kappers. “Al kon je het bedrijf dat mijn grootvader destijds oprichtte niet meer vergelijken met de groothandels van nu”, glimlacht Marc van der leek, die samen met zijn broer Jan het bedrijf runt. Ook Sanne, de dochter van Jan, is werkzaam binnen het bedrijf als marketeer en de zoon van Marc, Max, draagt zijn steentje bij als vakantiehulp in het magazijn. P. 20 COVERSTORY In het afgelopen jaar is KIS Haircare druk bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuwe KIS App, die volledig inspeelt op de huidige maatschappij. “Onze nieuwe App is geïnspireerd op de Apps van flitsbezorgers: eenvoudig, snel én betrouwbaar”, aldus Bram Niessink, Global Brand Director bij KIS Haircare. We gaan met hem in gesprek over deze nieuwste innovatie binnen de kappersbranche. P. 30 ‘WEGKIJKEN IS GEEN OPTIE MEER’ In 2010 werd het merk Scrummi, dat eco vriendelijke handdoeken voor eenmalig gebruik produceert, naar Nederland gehaald en sindsdien wint het merk steeds meer aan populariteit. Vooral de afgelopen jaren heeft het merk in Nederland een enorme groei doorgemaakt. Ook niet zo gek volgens Nikki Visser, communicatie- en marketingmedewerker bij Scrummi, aangezien het belang van duurzaam ondernemen steeds meer is toegenomen. 10 P. 36 KEUNE VIERT 100-JARIG JUBILEUM OP SPECTACULAIRE WIJZE In 1922 werd de basis gelegd voor Keune Haircosmetics door J.M. Keune en zijn vrouw. Precies honderd jaar later staan hun zoon George Keune sr. en kleinzoon Eelco Keune aan het roer en vierden ze deze bijzondere mijlpaal, samen met partners van over de hele wereld. En hoe! Met een spectaculaire show van internationale allure, een knallende catwalkshow en de introductie van een serie limited edition haarproducten pakte Keune groots uit. 20 36

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 5 P. 60 GUY SARLEMIJN DESIGN Niusha Emami verhuisde ruim elf jaar geleden van Iran naar Nederland. Een grote verandering, want vrijwel alles is hier anders dan in haar geboorteland. Maar één ding is niet veranderd: haar passie voor het kappersvak. Haar moeder runde een kapsalon in Iran en Niusha en haar zus Negar zijn daardoor met het kappersvak opgegroeid. We gaan met de zussen in gesprek over hun nieuwe zaak, die tot stand is gekomen in samenwerking met Guy Sarlemijn Design. P. 68 SALON X – TEAM KAPPERS OOSTERHOUT Esmee Heesen was 22 jaar toen ze franchisenemer werd bij Team Kappers, één van de formules van Provalliance Nederland. Dat ze die stap op zo’n jonge leeftijd zou zetten, had ze niet verwacht, maar spijt van haar keuze heeft ze nooit gehad. “Het liep al vrij snel ontzettend goed in de salon en ik vond het geweldig om het knippen en kleuren te combineren met het ondernemerschap”, aldus Esmee. We gaan met haar in gesprek over haar salon in Oosterhout, die inmiddels 25 jaar bestaat en onlangs is verhuisd naar een nieuwe locatie. 68 60 P. 53 BABYLISSPRO Op jonge leeftijd kwam Rob Slaats in aanraking met het kappersvak. “Ik kom uit een kappersfamilie. Mijn opa en mijn vader waren barbier en herenkapper, en daar ben ik altijd door gefascineerd geweest”, aldus Rob. Ongeveer tien jaar geleden maakte Rob de keuze om als compagnon van Jean van Rossem toe te treden tot The Barberstation. Hij startte The Barberstation Academy op en opende zijn eigen vestiging in Eindhoven. Sinds kort mag hij zich daarnaast ook ambassadeur van BaBylissPRO noemen, iets waar hij enorm trots op is.

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 6 Pr o d u c t n i e u w s De producten bevatten onder meer het Vegan Butter Complex, een briljante mix van lichtgewicht botanische boters met essentiële lipiden en verzachtende ingrediënten om op natuurlijke wijze te hydrateren, de glans te verhogen en pluis te minimaliseren. Het ingrediënt Capuaçuboter verbetert de veerkracht en elasticiteit van krullen en vermindert haarbreuk en Moringaboter biedt ongelooflijke hydratatie voor stralende krullen. Tot slot zorgt Mangoboter voor vermindering van pluis en voor een verbluffende glans. DE PRODUCTEN Butter Shampoo: nieuwe Micro-Lather Surfactant technologie (een uniek microschuim dat je niet ziet maar grondig zijn werk doet) biedt een romige, sulfaatvrije reiniging die het lipidegehalte van het haar niet verstoort. De shampoo is kleurveilig. Butter Conditioner: deze conditioner hydrateert en ontwart intensief voor fluweelzachte krullen en textuur. Curl Therapy: lichtgewicht leave-in vocht-inbrengende conditioner die de haarschubben afsluit, het haar hydrateert en het direct ontwart. Curl Restore: diep hydraterende leave-in behandeling. Deze leave-in doordrenkt de krullen intensief met vocht. Curl Boost Spray: versterkt de textuur met lichtgewicht versteviging. Deze spray geeft de veerkracht en bounce van krullen direct een boost met flexibele body en support. Curl Flex: sterke, flexibele, ondersteunende gel voor langdurige krulcontrole. De gel creëert een sterke, veerkrachtige versteviging voor residuvrije krullen zonder plakkerig of hard aan te voelen. Curl Whirl: definieert krullen en geeft zachte, flexibele versteviging en lichtgewicht vocht aan elk krulbeeld. Het maakt de haarschubben glad om pluizig en springerig haar te voorkomen. Meer informatie: L’ANZA Benelux Tel. +31(0)55 5431111 | www.lanza.nl L’ANZA INTRODUCEERT HEALING CURLS: VOOR IEDEREEN MET GOLVEN, KRULLEN OF KROESHAAR L’ANZA HEALING HAIR COLOR & CARE INTRODUCEERT HEALING CURLS, EEN BELANGRIJKE INNOVATIE MET ZEVEN NIEUWE PROFESSIONELE PRODUCTEN VOOR IEDEREEN MET GOLVEN, KRULLEN OF KROESHAAR. ELK PRODUCT COMBINEERT DE KRACHT VAN PLANTAARDIGE PROTEÏNEN, VEGAN BOTERS EN UIT DE NATUUR GEWONNEN BOTANISCHE INGREDIËNTEN VOOR EEN GEZONDE EN PLUISVRIJE GLANS.

z.one concept ™ / icy blond / cold brunette heeft twee nieuwe haircare concepten met shampoos en conditioners die speci eke pigmenten bevatten om koele tinten in je haar te creëren: Scan hier voor meer informatie bel 0413-724934 of mail naar info@zonelab.nl www.zoneconcept.nl z.one concept - Nederland milkshakehairnederland

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 8 Ko r t n i e u w s LOOPPINESS SALON SOFTWARE IS KLAAR VOOR DE TOEKOMST Heb jij specifieke vragen waar je naar op zoek bent in een systeem? Looppiness houdt ervan! Zij bieden daarom ook maatwerk aan. Wat voor jouw salon werkt, daar heeft een andere salon vast en zeker ook plezier van. COMPLETE ONDERSTEUNING VOOR JOUW BOEKHOUDING Looppiness vindt het belangrijk dat jij, als klant, wordt gehoord en wordt ondersteund bij al jouw ondernemerszaken. Daarom is Looppiness een samenwerking aangegaan met Van Eert Accountants & Adviseurs en hebben ze een mooi en aantrekkelijk pakket samengesteld. Naast de afhandeling van jouw accountantswerkzaamheden denken zij ook graag met je mee en geven ze gericht bedrijfsadvies. Plan een vrijblijvend gesprek in met Ivonne van der Sluis via www.vaneert.nl/contact. VOOR IEDERE SALON EEN SCHERPE PRIJS Alle Looppiness pakketten zijn scherp geprijsd. Je betaalt één vaste prijs per maand en daar komen geen extra kosten bij. Daarnaast beschikken ze over een klantenservice die zeven dagen in de week bereikbaar is zodat je ten alle tijden met vragen bij ze terecht kunt! Ben jij benieuwd wat Looppiness nog meer te bieden heeft? Probeer Looppiness Salon Software een maand gratis zonder enige verplichting. Meer informatie: Looppiness Salon Software www.looppiness.com | hello@looppiness.com DE HUIDIGE TECHNIEK VOLGT ELKAAR IN EEN RAZEND TEMPO OP, MAAR LOOPPINESS IS ER KLAAR VOOR. ZE VINDEN HET NAMELIJK HEEL BELANGRIJK OM EEN STABIELE EN BETROUWBARE BASIS TE HEBBEN. DIT BIEDT HEN IN DE TOEKOMST TAL VANMOGELIJKHEDEN OM UIT TE BREIDEN MET DE NIEUWSTE FUNCTIES. De voordelen van Looppiness Kassasysteem | Online reserveringen 24/7 | Klantenbestand | Voorraadbeheer • Boekhouding: altijd inzicht hoe jouw bedrijf ervoor staat. • Stoelverhuur: wil je uitbreiden? Met de handige software gaat alles automatisch. • Gratis overstap service: wil je overstappen? Ze helpen jou graag met het overzetten van de gegevens. • Filiaalbeheer: meerdere filialen? Looppiness heeft uitgebreide mogelijkheden • Gratis support: het team van Looppiness staat graag alle dagen van de week voor jou klaar! De Texture Spray is een echte ‘Booster’ voor het haar. Met deze Texture spray creëer je in een handomdraai grip, body, volume en natuurlijk textuur. GEBRUIK Je moet de spray goed schudden voor gebruik. Spray vanaf 25 cm op droog haar en spray op de aanzet om volume te creëren en op de lengte en punten voor extra textuur. Borstel indien gewenst de lengte en punten door. Meer informatie: Fuente International Tel. +31 (0) 736129950 www.fuente.eu FUENTE INTRODUCEERT NIEUW PRODUCT: TEXTURE SPRAY MET PLEZIER EN TROTS KONDIGT FUENTE AAN DAT ER EEN NIEUW EN SENSATIONEEL STYLINGPRODUCT AAN HET ASSORTIMENT IS TOEGEVOEGD, NAMELIJK DE TEXTURE SPRAY.

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 9 Pr o d u c t n i e u w s Inimitable: EEN PRODUCTLIJN VOOR DE PROFESSIONELE KAPPER DIE VOOR KWALITEIT EN EXCLUSIVITEIT KIEST HET MERK INIMITABLE IS ONTWIKKELD VOOR DE PROFESSIONELE KAPPER DIE VOOR KWALITEIT EN EXCLUSIVITEIT KIEST. “IN ONS EIGEN LABORATORIUM WORDT DOORLOPEND ONDERZOEK GEDAAN NAAR INNOVATIEVE INGREDIËNTEN, WAARDOOR WE KUNNEN VOLDOEN AAN DE HOGE EISEN DIE PROFESSIONALS STELLEN AAN KLEUR, VERZORGING EN STYLINGPRODUCTEN”, ALDUS HET TEAM VAN HAIRCOMPANY PROFESSIONAL, DISTRIBUTEUR VAN INIMITABLE. “Een jaar of zes á zeven geleden constateerde wij dat er binnen de branche steeds meer behoefte kwam aan producten die exclusief zijn voor de kapper en die een uitstekende kwaliteit en goede prijsverhouding hebben. Na veel testen en het onderzoeken van diverse merken, kwamen wij terecht bij Inimitable. Achteraf gezien is dit een keuze geweest waar we ontzettend blij mee zijn. In 2022 komt het merk met nieuwe innovatieve producten die aan alle eisen van de veeleisende kapper voldoet: hoge kwaliteit, exclusief voor de kapper, veel natuurlijke ingrediënten en het bieden van ondersteuning op het gebied van educatie en marketing. De Black Bleach Cream en Color Oil zijn daar prachtige voorbeelden van!” INIMITABLE BLONDE Inimitable Blonde bestaat uit een uniek drie stappen systeem om houdbare ice blond kleuren te maken. “Stap 1 wordt in de salon gezet met de Black Bleach Cream. Deze blondeer crème bevat speciale pigmenten om warme ondertonen te neutraliseren. De crème kan worden gebruikt als highlight en als totaal kleuring”, aldus Haircompany Professional. Bij de tweede stap wordt de Black Shampoo toegepast. “Deze shampoo neutraliseert geel/koper en bevat zwarte pigmenten. De shampoo is verrijkt met het extract van zwarte bessen welke het haar laat glanzen en helpt om de koele ondertonen te behouden.” De laatste stap, voor volume en body, is het opbrengen van het Regenerating Black Mask. “De kokosolie en plantaardige proteïne in dit masker voeden en egaliseren het ontkleurde haar en geven het haar volume.” INIMITABLE COLOR Inimitable Color Oil is een product dat volgens het team van Haircompany Professional perfect aansluit op de Black Bleach Cream. “Voor de ontwikkeling van deze olie werd het beste uit de natuur en wetenschap gecombineerd. De innovatieve ingrediënten beschermen het haar van binnenuit. Zo zorgt Symhair® shape & color dankzij bijzondere werkzame stoffen voor een lange en intensieve kleurhoudbaarheid en glans. Verder bevat het Luminescina, een krachtig ingrediënt uit het extract van het extreem glanzende blad van de Verbascus bloem. Hierdoor reflecteert het zonlicht op het haar.” Daarnaast bevat het Symoleo Vita 7®. “Deze selectie van zeven plantaardige oliën en boters, rijk aan antioxidanten, met versterkende en verhelderende eigenschappen zijn zeer effectief bij droog beschadigd haar.” Kortom, Inimitable Color Oil zorgt voor een heldere kleur, uitstekend kleurbehoud, veel glans en een betere conditie van de haarstructuur. “Eén van de vele eigenschappen van Inimitable Color Oil is dat het de perfecte toner is voor highlights en balayage, het verschuift namelijk de natuurkleur niet. Perfect voor mooie, koele tonen zonder ongewenste warmte”, besluit het team van Haircompany Professional. Meer informatie: Haircompany Professional Tel. +31 (0)413 259059 www.haircompanyprofessional.nl

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 10 Gr o o t I n t e r v i e w “We vinden het ontzettend leuk dat ook de volgende generatie interesse heeft in het bedrijf, maar als dat niet zo was geweest, was dat natuurlijk ook prima. Je moet je passie volgen, en voor Jan en mij bleek dat het runnen van dit bedrijf te zijn”, vertelt Marc enthousiast. DE GESCHIEDENIS Maar voordat we bespreken waarom de twee heren in het bedrijf zijn toegetreden, duiken we eerst in de geschiedenis. “En dat is behoorlijk ver terug in de tijd”, grapt Jan. “Onze grootvader runde samen met zijn broer een kapperszaak in Wormerveer. Toen hij met zijn vrouw naar Hoorn verhuisde, “ONZE NAAM VERKLAPT ONZE VISIE. WIJ ZIJN ER VOOR DE KAPPERS” ZODRA WE KAPPERSGROOTHANDEL VOORKAPPERS.NL BINNENSTAPPEN, WORDEN WE HARTELIJK ONTVANGEN DOOR DE FAMILIE VAN DER LEEK. SINDS 1928 RUNT DE FAMILIE EEN GROOTHANDEL VOOR KAPPERS. “AL KON JE HET BEDRIJF DAT MIJN GROOTVADER DESTIJDS OPRICHTTE NIET MEER VERGELIJKEN MET DE GROOTHANDELS VAN NU”, GLIMLACHT MARC VAN DER LEEK, DIE SAMEN MET ZIJN BROER JAN HET BEDRIJF RUNT. OOK SANNE, DE DOCHTER VAN JAN, IS WERKZAAM BINNEN HET BEDRIJF ALS MARKETEER EN DE ZOON VAN MARC, MAX, DRAAGT ZIJN STEENTJE BIJ ALS VAKANTIEHULP IN HET MAGAZIJN. WE GAAN MET MARC, JAN EN SANNE IN GESPREK OVER DE VERKLARING VAN HET SUCCES VAN DIT FAMILIEBEDRIJF. opende zij een kapsalon en besloot mijn opa een groothandel te openen, die naast elkaar zaten gevestigd. Op zijn fiets trok hij door de omgeving om kapperswaren aan kapsalons te verkopen. Later kocht hij een auto, waardoor hij verder het land in kon trekken.” In de jaren ‘60 nam de vader van Marc en Jan het bedrijf over. “Mijn vader was geen kapper, maar is wel ‘besmet’ met het virus door zijn vader en moeder”, lacht Jan. Door de jaren heen groeide het bedrijf steeds verder en werd het bedrijf buiten het centrum gevestigd. En vanaf dat moment is de groei alleen nog maar toegenomen. Ruim twintig jaar geleden traden Marc en Jan als

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 11 derde generatie toe tot het bedrijf en drie jaar geleden werd daar met Sanne de vierde generatie aan toegevoegd. Op de vraag wat het doel van Jan en Marc was met de toetreding tot dit bedrijf, antwoordt Marc: “Wij wilden het succes van onze opa en vader voortzetten. Hoe we dat hebben gedaan en nog steeds doen? Door onze visie nooit uit het oog te verliezen.” VISIE NOOIT UIT HET OOG VERLIEZEN Jan vertelt: “Onze naam verklapt onze visie. Wij zijn er voor de kappers. Dat zijn we altijd geweest en zullen we ook altijd blijven. We zijn een familiebedrijf en dat zie je terug in de gehele organisatie. Iedereen die er werkt, voelt zich betrokken bij het bedrijf en dat vertaalt zich uiteindelijk ook naar de klanten. Onze grootvader en onze vader hebben de medewerkers én de klanten behandeld alsof het hun eigen familie was. Dat is de kracht van dit familiebedrijf en dat hebben zij ook aan ons meegegeven. Die visie zullen we altijd waarborgen.” Maar hoe uit zich dat, die familiaire relatie met de klanten? “We hebben altijd enorm veel geïnvesteerd in persoonlijke service. Onze grootvader bezocht zelf de kappers en onze vader nam vertegenwoordigers aan, die persoonlijk bij de kappers op bezoek gingen. Er werd altijd rekening gehouden met de wensen en behoeften van onze klanten, en dat is nog steeds het geval. Maar wel op een andere manier, want de tijden zijn veranderd”, vertelt Marc. COMPLEET EN OVERZICHTELIJK BESTELPLATFORM Iets wat heeft gezorgd voor een enorme verandering binnen de kappersbranche, is de komst van het internet. Sanne vertelt: “De behoeften van de kappers zijn hierdoor veranderd. Het internet heeft gezorgd voor nieuwe mogelijkheden en daar moet je als bedrijf op inspelen. Dat hebben we gedaan door een webshop te implementeren. Door de jaren heen werd de webshop steeds verder uitgebreid en geoptimaliseerd, om het voor kappers zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken om producten te bekijken en te bestellen.” Jan vult aan: “In de afgelopen jaren is het bestelplatform steeds verder uitgebreid. Van haarverf tot verzorgingsproducten en van kapperstools tot elektronica en saloninrichting, we beschikken over alles wat een kapper nodig heeft. Ons assortiment bevat meer dan honderd professionele kappersmerken, zoals Wella Professionals, Schwarzkopf, L’Oréal Professionnel, Fanola, Olaplex, Kyone, Jaguar Solingen, Wahl, BaBylissPRO, Valera, Moser en nog veel meer. Bij Voorkappers.nl staat innovatie hoog in het vaandel. Dagelijks wordt ingespeeld op de nieuwste trends en ontwikkelingen om het ruime assortiment uit te breiden met nieuwe merken en producten.” BETROUWBARE PARTNER Dat kappers tevreden zijn over de webshop, blijkt uit het aantal klanten dat bij Voorkappers.nl zijn of haar producten bestelt. “De verklaring achter het succes? Ik denk dat we sinds de oprichting hebben bewezen dat we een betrouwbare partner zijn voor de kapper, en dat vertaalt zich ook naar de webshop. Alle producten liggen in ons eigen magazijn. Op voorraad betekent dus ook echt direct leverbaar. Als je voor 14:00 uur bestelt, worden de producten dezelfde dag nog verzonden. Kortom, we leveren razendsnel en betrouwbaar de bestellingen. Daarnaast investeren we ook veel in onze klantenservice. We beloven immers dat we een persoonlijke service belangrijk vinden, dus daar handelen we ook naar. Onze medewerkers staan altijd voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden. Kortom, dat we een online bestelplatform hebben geïmplementeerd, wil absoluut niet zeggen dat we de persoonlijke service uit het oog verliezen”, aldus Sanne. COMBINATIE TUSSEN FYSIEKE EN ONLINE GROOTHANDEL Door de komst van internet is er bij Voorkappers.nl veel veranderd, maar volgens Jan en Marc zal de fysieke groothandel nooit verdwijnen. Althans, bij Voorkappers.nl in ieder geval niet. Marc: “Wij zijn van mening dat een fysieke groothandel en een bestelplatform elkaar juist kunnen aanvullen. Daarbij is het wel van belang dat je meegaat met de tijd. De fysieke groothandel is niet meer wat het vroeger was. Inmiddels kun je bij Voorkappers.nl beter spreken van een Experience Center. We bieden namelijk zoveel meer dan alleen maar schappen met producten. In ons Experience Center staan onze professionals altijd klaar om kappers te voorzien van advies, tips en uitleg over het assortiment. Daarnaast kun je al onze producten direct bekijken en uittesten.” VERHUIZING In de toekomst zal het Experience center nog verder worden uitgebreid. Marc legt uit: “De plannen voor een verhuizing liggen al klaar. We hebben namelijk de ambitie om nog verder te groeien, en die mogelijkheid hebben we in het huidige pand niet. Het nieuwe pand wordt ruim drie keer zo groot als de huidige locatie, met ook een extra uitgebreide Experience Center. Hier is er nog meer ruimte voor kappers om de schaar, tondeuse, föhn, trimmer, stijltang of krultang van hun keuze te zien, voelen en gebruiken om ze goed te kunnen testen en te ervaren wat het beste bij hen past. En dat helemaal in de stijl van vandaag met moderne informatievoorzieningen en top experts die altijd voor je klaarstaan.” Kortom, Voorkappers.nl blijft innoveren. Maar één ding zal nooit veranderen. “De kappers blijven het middelpunt van de aandacht. We zullen altijd blijven inspelen op de wensen en behoeften uit de markt. En die markt verandert continu, dus het is onze taak om het gesprek met onze klanten aan te blijven gaan, kritisch naar onszelf te blijven kijken en te durven ondernemen”, vertelt Jan tot slot. Meer informatie: Voorkappers.nl Tel. +31 (0)229 552242 www.voorkappers.nl Marc en Jan Van der Leek Max en Sanne Van der Leek

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 12 Pr o d u c t n i e u w s DEPOT® BIEDT DE HEDENDAAGSE MAN EEN COMPLEET ASSORTIMENT AAN VERZORGINGSPRODUCTEN DEPOT EERT DE TRADITIE VAN DE VERZORGING VAN MANNEN MET EEN GEAVANCEERD EN UITGEBREID CONCEPT. EEN COMPLEET ASSORTIMENT GEWIJD AAN VERZORGING VOOR DE MAN. GEBASEERD OP DE TRADITIONELE, ITALIAANSE BARBERCULTUUR, MAAR MET EEN MODERNE, STIJLVOLLE TWIST. DEPOT IS EEN MERK MET EEN STERKE IDENTITEIT, ONTWIKKELD VOOR DE MEEST VEELEISENDE PROFESSIONALS. het lichaam bijvoorbeeld niet alleen verzorgen en verfrissen maar moeten ze ook lekker ruiken en passen bij het karakter van de goed verzorgde man. Daarnaast zijn de formules van de producten ontwikkeld op basis van innovatieve technologieën en met gebruik van hoogwaardige ingrediënten. COMPLEET ASSORTIMENT Depot is het meest complete mannenmerk met oog voor details. Het bestaat naast haar- en lichaamsverzorging ook uit geuren; parfums en home fragrances die de zintuigen prikkelen. De geurkaarsen kunnen in de salon worden aangestoken wat een bepaalde geurbeleving teweeg brengt. Wanneer de klant dit als aangenaam ervaart, wordt de interesse van de klant gewekt en wordt de aankoopintentie groter. Kortom, aan alles is gedacht om een unieke beleving rondom het merk te creëren. MARKETINGONDERSTEUNING Maar Depot gaat nog verder dan dat. Zo ontwikkelt het merk ook tools, meubels en communicatiestrategieën om samen te groeien. Barbers en kappers die met Depot werken, worden volledig ontzorgd op het gebied van marketing. UNIEKE BELEVING Kortom, Depot biedt niet alleen een compleet assortiment aan van mannenverzorgingsproducten die voldoen aan de behoeften van mannen, maar biedt een totaalbeleving rondom het merk. Meer informatie: z.one lab Tel. +31 (0) 413 724934 | info@depotmaletools.nl Instagram: @depot_maletoolsnl | www.zonelab.nl Specifieke producten voor het haar, scheren en baard- en snorverzorging worden aangevuld met producten voor het lichaam, evenals accessoires. Een belangrijk kenmerk wat zeker niet onderschat mag worden, is de geur van alle producten. Volgens Depot moeten producten voor het haar en

COMFORTEL EUROPE STOCKIST SA LON FURN I TURE SHOWROOM ZUID-KAVELSEDIJK 3 3291 LX STRIJEN OPEN EVERY SUNDAY 12-17 WWW.GUYSARLEMIJN.COM INFO@GUYSARLEMIJN.COM PHONE +31 (0) 10 303 1600 WHATSAPP 31 (0) 6 57 83 86 88 BLAKE TEXTURED BLACK Salon Chair ARIA TAN Salon Chair with Matte Black Round Omega Base €479,- with Matte Black Round Omega Base €419,- with Matte Black Round Omega Base €455,- with Matte Black Round Omega Base €499,- with Matte Black Round Omega Base €419,- with Matte Black Round Omega Base €449,- with Matte Black Round Omega Base €385,- with Matte Black Round Omega Base €545,- JOEY Salon Chair ROSIE Salon Chair with Brushed Chrome Round Omega Base €475,- with White 5 Star Capital Base €435,- HARPER Salon Chair STOCKHOLM Salon Chair FRANKA Salon Chair CHLOE TAN Salon Chair DAWN Salon Chair with White 5 Star Capital Base €435,- with Matte Black 5 Star Capital Base €379,- with Matte Black 5 Star Capital Base €409,- with White 5 Star Capital Base €459,- with Matte Black 5 Star Capital Base €379,- with Matte Black Round Omega Base €469,- ROXANNE Salon Chair with Matte Black 5 Star Capital Base €429,- with Matte Black 5 Star Capital Base €415,- with Matte Black 5 Star Capital Base €349,- with Matte Black 5 Star Capital Base €499,- with Matte Black Round Omega Base €419,- with Matte Black 5 Star Capital Base €379,- CHLOE Salon Chair with Matte Black Round Omega Base €399,- with Matte Black 5 Star Capital Base €369,- ECO Salon Chair

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 14 Te r u g b l i k BEAUTY & HAIR TALK Op zondag- en maandagochtend vond de Beauty & Hair Talk plaats op de Main Stage. Floor Kleyne, haarstylist en podcastmaker, vroeg de gasten het hemd van het lijf. Ook kon je op beide dagen horen hoe Cher van Hardeveld en Wiardi D. Koopmeiners een Coiffure Award hebben gewonnen. Op zondag ging Floor in gesprek met Mika van Leeuwen over Hair en Beauty en op maandag met Xelly Cabau van Kasbergen. Ook schoof Fernanda Smits aan om alles te vertellen over Hair Therapy en Laminatie. MAIN STAGE Naast de Beauty & Hair Talk vonden er veel interessante items plaats op de Main Stage. BaBylissPRO Benelux gaf een barbiersshow en Dario J. Braun van Darios Barbers vertelde over verschillende (heren)kapsels van over de hele wereld. Daarnaast vond op de Main Stage de verkiezing van “De Leukste Kapsalon van Nederland” plaats op de zondag, die werd gewonnen door De Knipgarage. Ook hebben veel gemeentewinnaars hun oorkonde kunnen ophalen. THE HAIR X-PERIENCE: TWEE DAGEN VOL INSPIRATIE OP ZONDAG 12 EN MAANDAG 13 JUNI VOND THE HAIR X-PERIENCE 2022 PLAATS. HET WAS EEN EVENEMENT VOL LOOK & LEARNS EN DEMO’S OP DE DEMO SQUARES. OOK KON JE NIEUWE PRODUCTEN ONTDEKKEN BIJ DE EXPOSANTEN. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER BLIKT TERUG OP DEZE TWEE INSPIRERENDE DAGEN!

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 15 LOOK & LEARN THEATER Het Look & Learn Theater had een vol en gevarieerd programma. Curls Control gaf een lezing over de filosofie van krullen en Hans Beers en Annemieke Tip lieten moderne kniptechnieken en visagie zien. DEMO SQUARES Er waren drie Demo Squares op The Hair X-perience te vinden. Demo Square #1 werd compleet gerund door Haircademy. Deze Demo Square stond volledig in het teken van kleur en knip trends. Op Demo Square #2 kon je demo’s zien over kniptechnieken, maar ook over het gebruik van folies. Demo Square #3 stond in het teken van krullen en modern knippen. Curls Control gaf verschillende demo’s over krullen en Brigitte Verwimp gaf demo’s over droog knippen. HX COLLEGE In HX College kon je verschillende lezingen bijwonen. Hans Beers heeft een lezing gegeven over tips & tricks van salon marketing. Floor Kleyne vertelde alles over influencer marketing en hoe je jezelf moet positioneren op Instagram als kapper. Volgend jaar zal The Hair X-perience plaatsvinden op 11 en 12 juni. Blijf op de hoogte van het laatste nieuws via www.hair-xperience.nl.

WWW.BEAUTYDISTRICT.NL BEAUTYDISTRICTLAB BEAUTYDISTRICT-B-VMydentity is verkrijgbaar bij Beautydistrict. Meer informatie? Neem contact op met Sales Support via 085 - 4896333 of info@beautydistrict.nl. NIEUW! Mydentity #LiftMeUp Blonding collectie: oplichting en toning in één stap! Deze collectie bestaat uit een reeks van high-lift demi-permanente vloeibare toners en een olie-booster, die tot 6 niveaus oplichting geven en een iriserende reflectie achterlaten. Ontdek deze prachtige nieuwe shades! INSPIRE ROSE BLONDE PASSION BRIGHT BLONDE ILLUMINATE PEARL BLONDE

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 17 STAP 1 Om deze moeiteloze, golvende look te bereiken, begin je met het voorbereiden van het haar met behulp van texturerende spray om voldoende stevigheid te krijgen en volume in het haar op te bouwen. Begin met het in vieren delen van het haar. STAP 2 Met een simpele draai aan een draaiknop kun je de diepte van de Gold Dust Multi Waver en Curler gemakkelijk veranderen tot vier verschillende hoogtes. Voor deze look is het belangrijk om voor de diepste instelling te gaan om een meer gedefinieerde golfafwerking te geven. Begin aan de achterkant van het haar met secties van 5cm per keer. Begin bij de wortel en klem de tool door het haar totdat je het einde bereikt, op dezelfde manier als je zou doen met een crimper. Zorg ervoor dat de golven op één lijn liggen met elkaar om een egaal eindresultaat te creëren. STAP 3 Zodra het haar golvend is, begin je de secties te verfraaien en ze op een meer gestructureerde manier te rangschikken met je handen. STAP 4 Begin met het voorzichtig uitborstelen van het haar en volg de vier secties vanaf het begin. Dit zorgt voor een natuurlijker uitziend kapsel STAP 5 Nadat deze secties zijn uitgeborsteld, is de volgende stap het benadrukken van de vorm van de golven. Om dit te doen en ervoor te zorgen dat deze golven op hun plaats zitten, gebruik je clips om het haar te fixeren en gebruik je haarlak om het te versterken. STAP 6 Controleer na het plaatsen van de clips in het haar regelmatig de resultaten door een clip te verwijderen om de vorm van het haar te controleren. Als je tevreden bent met het resultaat, verwijder dan alle clips en borstel de haarpunten om een meer organisch, natuurlijk kapsel te krijgen. Meer informatie: Diva Pro Styling helpdesk@saloneurope.com www.divapro.co.uk STEP-BY-STEP VAN DIVA PRO STYLING Ambassador Emmanuel Esteban EMMANUEL ESTEBAN, EEN IN FRANKRIJK GEBOREN FREELANCE HAARSTYLIST, TRAD EIND 2021 TOE ALS INTERNATIONAL BRAND AMBASSADOR BIJ DIVA PRO STYLING. EMMANUEL STAAT BEKEND OM ZIJN AVANT-GARDE STIJL EN HET VERLEGGEN VAN GRENZEN, WAT VOLGENS HEM PRECIES AANSLUIT BIJ DE VISIE VAN DIVA PRO STYLING. IN DEZE STEP-BY-STEP NEEMT EMMANUEL JE MEE IN HET CREËREN VAN ÉÉN VAN ZIJN UNIEKE LOOKS. 5 6 1 3 4 2 St e p- b y- St e p

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 18 I n t e r v i e w Het idee van het huurmodel kwam in 2018 van de grond. Op de vraag hoe dat precies verliep, antwoordt Michel: “De maatschappij verandert. Auto’s, telefoons, cv-ketels en nog veel meer andere liquide goederen kunnen voortaan worden gehuurd, simpelweg omdat daar steeds meer vraag naar is, zowel door particulieren als ondernemers. We waren ervan overtuigd dat een huurmodel met betrekking tot saloninrichting aan de vraag van saloneigenaren zou kunnen voldoen en besloten om het idee uit te werken. Sinds 2020 bieden we de mogelijkheid om een huurcontract bij ons af te sluiten.” HET HUURMODEL Op de vraag wat het huurmodel precies inhoudt, antwoord Michel: “We bieden saloneigenaren de mogelijkheid om stoelen en wasbakken te huren. Onze klanten kunnen een huurovereenkomst afsluiten voor een periode van drie of vijf jaar, maar tot vijf jaar zijn alle opties bespreekbaar. Samen met de klant kijken we wat voor hem of haar passend is. Als het contract afloopt, heeft de klant drie keuzes. De eerste keuze is om het contract te verlengen en te kiezen voor volledig nieuw meubilair. Op deze manier blijf je altijd up-to-date wat betreft de uitstraling van je salon. Een andere keuze is om het gehuurde meubilair over te nemen tegen een vooraf afgesproken bedrag, dit kan bijvoorbeeld 10% van de nieuwwaarde zijn. De reden dat we deze optie aanbieden, is omdat we garanderen dat onze producten zeker tien á vijftien jaar meegaan. En tot slot heeft de klant ook de mogelijkheid om het contract stop te zetten en de producten weer terug te geven aan ons. Overigens hoeft de klant deze keuze pas drie maanden voordat het contract afloopt te maken, zodat we hem of haar de mogelijkheid bieden om een weloverwogen besluit te maken.” SERVICE Gedurende de huurperiode, blijft het meubilair eigendom van Inline. Iets wat volgens Michel een groot voordeel is voor de saloneigenaar: “De meubels “DOOR HET HUURMODEL TE INTEGREREN, SPREKEN WE EEN BREDERE DOELGROEP AAN” SINDS 2020 HEEFT HET KAPPERS INTERIEURBEDRIJF INLINE HET HUURMODEL IN HET LEVEN GEROEPEN. EEN BESLISSING DIE GOED HEEFT UITGEPAKT, ZO BLIJKT. “DOOR HET HUURMODEL TE INTEGREREN, SPREKEN WE EEN BREDERE DOELGROEP AAN”, ALDUS MICHEL KIELA, EIGENAAR VAN INLINE. WE GAAN MET MICHEL IN GESPREK OVER WAT HET HUURMODEL PRECIES INHOUDT EN HOE HET BEDRIJF HIERMEE VOOR IEDERE SALONEIGENAAR TOEGANKELIJK WORDT. blijven van ons en wij garanderen een uitstekende kwaliteit gedurende de hele looptijd van de huurperiode. Dus mocht er iets kapot gaan, dan zorgen wij ervoor dat het wordt opgelost. Zo kom je nooit voor financiële verrassingen te staan. Service staat bij ons hoog in het vaandel, dus ook bij het huurmodel investeren we daar veel in.” NIEUW MEUBILAIR ZONDER GROTE INVESTERING Inmiddels hebben verschillende klanten van Inline de voordelen van het huurmodel al ervaren. “Steeds meer bestaande klanten kiezen voor het huurmodel en daarnaast trekken we hier ook nieuwe klanten mee aan. Ons doel met het huurmodel was om toegankelijk te zijn voor iedereen. Het voordeel is dat je geen groot bedrag bij elkaar hoeft te sparen om het meubilair te kopen. Het is bij elkaar toch al snel een investering van een paar duizend euro. Door saloneigenaren de mogelijkheid te bieden om meubilair te huren, kunnen ze de kosten spreiden. Op deze manier verzekert de saloneigenaar zich van een nieuwe inrichting tegen een vast bedrag per maand. Kortom, door het huurmodel te integreren, zijn we voor iedereen toegankelijk.” MEEDENKEN MET DE KLANT Inline staat voornamelijk bekend om de grote projecten, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om enkele producten af te nemen. “We denken altijd mee met onze klanten, of ze een hele verbouwing willen realiseren of alleen een stoel en een wasbak willen afnemen, maakt ons niet uit. Wij investeren in langetermijnrelaties en daarbij verdient iedere relatie onze aandacht en het juiste advies.” REFURBISHED-LIJN Zoals Michel al aangaf, hebben de klanten de mogelijkheid om na afloop van het contract het meubilair terug te leveren. Op dit moment is Inline bezig met het opzetten van een Refurbished-lijn, zodat de producten die worden terug geleverd, kunnen worden verkocht aan andere salons. “Omdat ons meubilair van hoge kwaliteit is en een lange levensduur heeft, zijn ze na de verhuurperiode nog uitstekend om te kunnen verkopen. Door het meubilair op te knappen en vervolgens aan te bieden, bieden we saloneigenaren de mogelijkheid om kwalitatief hoofwaardig interieur aan te schaffen tegen een aantrekkelijke prijs. Middels het huurmodel verbreden we onze doelgroep al, maar we willen ook het kopen van ons meubilair voor een bredere doelgroep toegankelijk maken en daar draagt de Refurbished-lijn absoluut aan bij.” Kortom, Inline zit allesbehalve stil. “We zijn druk in de weer met verschillende projecten waar we enorm enthousiast over zijn. Houd ons dus zeker in de gaten om op de hoogte te blijven!” Mocht je nieuwsgierig zijn en de collectie willen bekijken, de mogelijkheden willen bespreken of wil je inspiratie opdoen, bezoek dan de geheel nieuwe showroom van Inline, die onlangs is geopend! Meer informatie: Inline B.V Tel. +31 (0)348-502244 | www.inline.nl

FOLLOW US ON INSTAGRAM @MCLEANCURLSYS HERFST & WINTER 2022 SEMINAR PROGRAMMA September 25 - 28 CURLSYS I (Level 1 & 2) Oktober 2 - 3 9 - 12 CURLSYS II (Level 3 & 4) November 6 - 9 13 - 16 CURLSYS I (Level 1 & 2) 20 - 23 CURLSYS II (Level 3 & 4) 27 - 28 27 - 30 CURLSYS MASTERCLASS MASTERCIRCLE SPECIAL CURLSYS 2 DAYS MASTERCLASS CURLSYS 4 DAYS STAR DIPLOMA WWW.CURLSYS.COM MCLEAN SYSTEMS - HEAD OFFICE Creative Hair Design Center Salzburg - Austria info@curlsys.com 0043 6649289566 054 - 3512480 info@kappershuisdevries.nl BOOKING NOW - CHECK AVAILABILITY:

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 20 Co v e r s t o r y Op de vraag hoe Bram op het idee kwam om een nieuwe App te ontwikkelen, antwoordt hij: “Flitsbezorgers zoals Gorillas en Flink spelen perfect in op de veranderende behoeften in de maatschappij. Mensen willen eenvoudig en snel hun boodschappen kunnen bestellen op het tijdstip dat hun uitkomt, en dat is precies wat zij bieden. Wij zijn van mening dat hier ook in de kappersbranche behoefte aan is.” En we horen je denken: KIS had toch al een App? Dat klopt inderdaad. Ruim tien jaar geleden was KIS het eerste haarverzorgingsmerk met een App, maar daar lag de nadruk op kleurrecepten. Bram legt uit: “In een drietal stappen stelde je de diagnose en de wenskleur samen en vervolgens kwam de App met een kleurrecept. Er zat ook een klantenkaart en bestelfunctie in, maar daar lag de focus niet op. Het was destijds je persoonlijke vaktechnisch assistent die je hielp met kleuren. De nieuwe KIS App is speciaal ontwikkeld voor elke kapper die zijn tijd niet wilt verdoen aan het bijhouden van boodschappenlijstjes op papier of op de mobiel die dan op een ouderwetse manier moet worden doorgegeven.” SNEL, EENVOUDIG EN BETROUWBAAR Met de nieuwe KIS App kun je razendsnel een order invoeren en actuele aanbiedingen en uitgebreide productinformatie vinden, net zoals bij flitsbezorgers. “Dankzij de KIS App is het voor kappers nog duidelijker welke producten we aanbieden, wat de nieuwste producten zijn en welke acties er lopen. Maar zo eenvoudig als het gebruik van de App is, was de ontwikkeling ervan niet. “Het heeft enige voeten in aarde gehad om de KIS App zo gebruiksvriendelijk te maken, maar we zijn ontzettend trots op het resultaat”, vertelt Bram. En terecht. Zonder uitleg begrijp je namelijk direct hoe je een ‘boodschappenlijstje’ kan bijhouden en het geheel snel en eenvoudig kan versturen, waarbij je precies weet waar je aan toe bent. Bram: “Je tikt op het product en deze wordt vervolgens automatisch aan je boodschappenlijstje toegevoegd. Wanneer de bestelling compleet is, druk je op de verzendknop en voilà, de volgende dag heb je de bestelling in huis. Vervolgens is de bestelling in je bestelgeschiedenis te zien. Kortom, de KIS App is razendsnel, eenvoudig, en betrouwbaar. Je komt nooit meer voor verrassingen te staan wat betreft bedragen en leveringen.” AANVULLING OP BUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS Naast het feit dat de KIS App tijdbesparend is voor de kappers, is het ook tijdbesparend voor de Business Development FLITSBEZORGERS VORMDEN DE INSPIRATIE VOOR DE nieuwe KIS Haircare App IN HET AFGELOPEN JAAR IS KIS HAIRCARE DRUK BEZIG GEWEEST MET HET ONTWIKKELEN VAN EEN NIEUWE APP, DIE VOLLEDIG INSPEELT OP DE HUIDIGE MAATSCHAPPIJ. “ONZE NIEUWE KIS APP IS GEÏNSPIREERD OP DE APPS VAN FLITSBEZORGERS: EENVOUDIG, SNEL ÉN BETROUWBAAR”, ALDUS BRAM NIESSINK, GLOBAL BRAND DIRECTOR BIJ KIS HAIRCARE. WE GAAN MET HEM IN GESPREK OVER DEZE NIEUWSTE INNOVATIE BINNEN DE KAPPERSBRANCHE.

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 21 “WAAR DE GROTE MERKEN BESPAREN OP PERSONEELSKOSTEN EN VOL INZETTEN OP E-COMMERCE, WILLEN WIJ JUIST HET PERSOONLIJK CONTACT AANVULLEN MET ONLINE TOOLS” Managers van KIS. Bram legt uit: “Vroeger werden alle orders door een vertegenwoordiger opgehaald, maar tegenwoordig krijgen onze Business Development Managers de meeste bestellingen door via WhatsApp. Omdat de bestellingen vaak foto’s zijn van handgeschreven briefjes is deze methode heel foutgevoelig, waardoor het veel tijd en zorgvuldigheid vergt om dit in onze systemen in te voeren. Deze tijd gaat ten koste van het bieden van ondersteuning op andere vlakken, en dat is juist de reden dat we vorig jaar een team van Business Development Managers hebben geïntroduceerd als aanspreekpartner voor de saloneigenaren. Dankzij de introductie van de KIS App krijgen ze meer tijd om de professional nog beter informeren en te ondersteunen op het gebied van producten en vaktechniek, maar ook op het gebied van management en marketing. Via de KIS App kom je eenvoudig in contact met jouw Business Development Manager en als je wilt, kan hij ook met jou meekijken in de App.” Dat ze persoonlijk contact bij KIS belangrijk vinden, is dus wel duidelijk. “Het kappersvak is een ambacht waarbij persoonlijk contact voorop staat. Waar de grote merken besparen op personeelskosten en vol inzetten op e-commerce, willen wij juist het persoonlijk contact aanvullen met online tools. Onze Business Development Managers zijn de aanspreekpartner voor de salons en zullen dat ook altijd blijven. Waar de producten daarna worden aangeschaft, is ons om het even. Of dat bij een groothandel, op internet of rechtstreeks bij ons is, maakt ons niet uit. Zolang de salon maar met volle tevredenheid met KIS werkt.” TOEGANKELIJK VOOR ALLE KAPPERS Met de introductie van de App hoopt KIS het voor kappers laagdrempeliger te maken om de producten uit te proberen. Bram vertelt: “We horen regelmatig dat kappers zich bezwaard voelen om contact met ons op te nemen omdat ze bijvoorbeeld maar een paar dagen per week werken. Dat vinden we ontzettend jammer, want KIS is er voor iedere kapper. Door middel van deze App hopen we het voor kappers laagdrempeliger te maken om een bestelling te plaatsen. Je zit bij ons nergens aan vast en mag zelf bepalen welke producten en welke hoeveelheid je afneemt. En mocht je behoefte hebben aan meer ondersteuning, dan kun je via de KIS App altijd één van onze Business Development Managers inschakelen.” KVK-NUMMER Iedere kapper mag met KIS werken, maar om de App te kunnen gebruiken, heb je wel een KvK-nummer nodig. “De App is gekoppeld aan de KvK en neemt automatisch je gegevens over, wat jou veel tijd scheelt met het registreren van je account en wij weten zeker dat het om een ingeschreven salon gaat. Zo voorkomen we dat consumenten de KIS App kunnen gebruiken. We willen de scherpe prijzen en acties namelijk alleen voor kappers zichtbaar en beschikbaar maken.” POSITIEVE ERVARINGEN Inmiddels hebben een aantal kappers de KIS App al uit mogen proberen, waaronder Natasja Keijzer, eigenaresse van de Keijzerskroon en Creative Director voor KIS Haircare. Ze vertelt: “Het team van KIS heeft verschillende kappers gevraagd naar hun wensen en behoeften met betrekking tot het bestellen van de producten, maar ook met betrekking tot de samenwerking met het merk. Al onze feedback is verwerkt in de App, wat aantoont dat er écht wordt geluisterd naar de kappers. Zo is de KIS App overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en heb je razendsnel een bestelling geplaatst en in huis. Voorheen gaf ik mijn bestellingen telefonisch door, maar dit is zóveel fijner. Ik bestel nu op het moment waarop het mij uitkomt en dat is meestal buiten kantooruren. Wat ik ook prettig vind, is dat mijn medewerkers het boodschappenlijstje kunnen aanvullen waardoor ik het alleen hoef te controleren en te bestellen. Ik kijk dan nog even of er interessante acties zijn en met een druk op de knop ben ik klaar. Ik weet dan ook precies voor welk bedrag ik besteld heb en dat was eerder nog weleens een verrassing.” Met de introductie van de App laat KIS niet alleen zien dat ze inspelen op de wensen en behoeften van de klanten, maar dat ze ook durven te innoveren. “Het was een grote investering om deze App te realiseren, maar je moet blijven innoveren om mee te kunnen gaan met de tijd. Wij zijn ervan overtuigd dat dit de toekomst is en kunnen dan ook niet wachten om iedereen kennis te laten maken met de KIS App”, vertelt Bram tot slot. Meer informatie: Ministry of Beauty Tel. +31 (0)55-5431111 | www.kis-haircare.nl

POPWRAPIX een milieuvriendelijk alternatief Steeds meer salons kiezen ervoor om duurzamer te werken. Daarom introduceert POP een milieuvriendelijk alternatief voor aluminiumfolie. Aluminiumfolie kan bij alle kleuringen vervangen worden door POP Wrapix. Hierdoor wordt het milieu amper belast, zonder iets af te doen aan het kleurresultaat. POP Wrapix is niet duurder dan aluminiumfolie en je klanten zullen verrast worden door het comfort. Kennis maken met POPWrapix? POP Wrapix bestel je via www.sudac.nl/pop/colour/wrapix/ en met de kortingscode POPWRAPIX10 ontvang je 10% introductiekorting. Voor meer informatie neem contact op met Marieke: 06-82650702, marieke@sudac.nl of kijk op www.perfectonpeople.com.

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 23 Pr o d u c t n i e u w s Wist je dat er na elke oplichtings- of highlightservice een restalkaliteit op het haar achterblijft? Dit veroorzaakt haarbeschadiging en verzwakte disulfidebindingen tot veertien dagen na de oplichting. Dat is waar de Shades EQ Bonder Inside-formule van pas komt om gevoelig haar in één stap te helpen versterken. De formule bevat een ingebouwde bonder samen met citroenzuur en taurine om de haarbindingen te versterken, terwijl schade en alkaliteit na oplichtende behandelingen worden verminderd. De formule egaliseert ook de porositeit en pH-waarden om optimale kleurresultaten, glans en conditie te garanderen. Shades EQ Bonder Inside biedt de Shades EQ Gloss-resultaten die je kent en waar je van houdt, maar met extra kracht. Met Shades EQ Bonder Inside zorg je voor 77% minder haarbreuk bij gebruik in combinatie met Flash Lift Bonder Inside en Acidic Bonding Concentrate. BLONDINES Voor die klanten die graag blonder willen worden en bij elk salonbezoek lichter willen worden, is Shades EQ Bonder Inside de perfecte keuze om te zorgen voor sterk, beschermd haar na elke oplichtings- en highlight-service. Deze klanten hebben vaak extreem gevoelig haar en Shades EQ Bonder Inside kan helpen het haar te versterken. BRUNETTES Maar ook voor klanten die bruin haar willen, is Shades EQ Bonder Inside de perfecte metgezel. De wijde range aan kleuren varieerde al van blond tot rood en van natuurtinten tot de nieuwste trends. En met trots introduceert Redken nu ook verschillende Natural Chocolates kleuren, die volledig inspelen op de behoeften vanuit de markt. VRAAG EEN GRATIS TESTKIT AAN! Ben jij benieuwd naar Shades EQ van Redken? Vraag dan nu jouw gratis testkit aan door Redken op Instagram te volgen (@redkenbenelux) en een Direct Message te versturen met daarin je naam en de naam van je salon. MAAK KENNIS MET DE NIEUWE KLEUREN BINNEN SHADES EQ BONDER INSIDE VRIJWEL IEDEREEN IS BEKEND MET SHADES EQ GLOSS VAN REDKEN, DE BEKROONDE MULTIFUNCTIONELE DEMIPERMANENTE KLEURING VOOR HET TONEN VAN HET HAAR. MAAR VORIG JAAR INTRODUCEERDE REDKEN SHADES EQ BONDER INSIDE: DE ALLES-IN-ÉÉN TONER + BONDER DIE HELPT OM GEVOELIG HAAR IN ÉÉN STAP TE VERSTERKEN. DAARNAAST KAN SHADES EQ BONDER INSIDE GEBRUIKT WORDEN OM NATUURLIJK OF GEKLEURD HAAR TE VERANDEREN, TE MATCHEN OF TE INTENSIFIËREN EN DAARBIJ CONTRASTEN TE HARMONISEREN. NA VOOR

Heemst Paardenstaart Tijm Groene thee Aloë THE VEGAN* COLOUR vitalitys.it *Bevat geen ingrediënten van dierlijke oorsprong Sweet protection Diamond Skin Protection Shine Complex Ammonia free With PTD We love pets Organic extracts DE VEGANISTISCHE KLEURING MET EEN HOGE CONCENTRATIE NATUURLIJKE INGREDIËNTEN Onze bijdrage aan het behoud van de planeet en de schoonheid van vrouwen HIGH NATURAL INDEX FARMEN I N T E RNAT I ONA L D I S T R I BU T I ON - T E L 0 0 3 9 0 1 1 8 0 2 3 4 1 1 - E - MA I L : I N F O@FARMENS PA . COM

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4