De Kapper nr-4 2022 Online

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 11 derde generatie toe tot het bedrijf en drie jaar geleden werd daar met Sanne de vierde generatie aan toegevoegd. Op de vraag wat het doel van Jan en Marc was met de toetreding tot dit bedrijf, antwoordt Marc: “Wij wilden het succes van onze opa en vader voortzetten. Hoe we dat hebben gedaan en nog steeds doen? Door onze visie nooit uit het oog te verliezen.” VISIE NOOIT UIT HET OOG VERLIEZEN Jan vertelt: “Onze naam verklapt onze visie. Wij zijn er voor de kappers. Dat zijn we altijd geweest en zullen we ook altijd blijven. We zijn een familiebedrijf en dat zie je terug in de gehele organisatie. Iedereen die er werkt, voelt zich betrokken bij het bedrijf en dat vertaalt zich uiteindelijk ook naar de klanten. Onze grootvader en onze vader hebben de medewerkers én de klanten behandeld alsof het hun eigen familie was. Dat is de kracht van dit familiebedrijf en dat hebben zij ook aan ons meegegeven. Die visie zullen we altijd waarborgen.” Maar hoe uit zich dat, die familiaire relatie met de klanten? “We hebben altijd enorm veel geïnvesteerd in persoonlijke service. Onze grootvader bezocht zelf de kappers en onze vader nam vertegenwoordigers aan, die persoonlijk bij de kappers op bezoek gingen. Er werd altijd rekening gehouden met de wensen en behoeften van onze klanten, en dat is nog steeds het geval. Maar wel op een andere manier, want de tijden zijn veranderd”, vertelt Marc. COMPLEET EN OVERZICHTELIJK BESTELPLATFORM Iets wat heeft gezorgd voor een enorme verandering binnen de kappersbranche, is de komst van het internet. Sanne vertelt: “De behoeften van de kappers zijn hierdoor veranderd. Het internet heeft gezorgd voor nieuwe mogelijkheden en daar moet je als bedrijf op inspelen. Dat hebben we gedaan door een webshop te implementeren. Door de jaren heen werd de webshop steeds verder uitgebreid en geoptimaliseerd, om het voor kappers zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken om producten te bekijken en te bestellen.” Jan vult aan: “In de afgelopen jaren is het bestelplatform steeds verder uitgebreid. Van haarverf tot verzorgingsproducten en van kapperstools tot elektronica en saloninrichting, we beschikken over alles wat een kapper nodig heeft. Ons assortiment bevat meer dan honderd professionele kappersmerken, zoals Wella Professionals, Schwarzkopf, L’Oréal Professionnel, Fanola, Olaplex, Kyone, Jaguar Solingen, Wahl, BaBylissPRO, Valera, Moser en nog veel meer. Bij Voorkappers.nl staat innovatie hoog in het vaandel. Dagelijks wordt ingespeeld op de nieuwste trends en ontwikkelingen om het ruime assortiment uit te breiden met nieuwe merken en producten.” BETROUWBARE PARTNER Dat kappers tevreden zijn over de webshop, blijkt uit het aantal klanten dat bij Voorkappers.nl zijn of haar producten bestelt. “De verklaring achter het succes? Ik denk dat we sinds de oprichting hebben bewezen dat we een betrouwbare partner zijn voor de kapper, en dat vertaalt zich ook naar de webshop. Alle producten liggen in ons eigen magazijn. Op voorraad betekent dus ook echt direct leverbaar. Als je voor 14:00 uur bestelt, worden de producten dezelfde dag nog verzonden. Kortom, we leveren razendsnel en betrouwbaar de bestellingen. Daarnaast investeren we ook veel in onze klantenservice. We beloven immers dat we een persoonlijke service belangrijk vinden, dus daar handelen we ook naar. Onze medewerkers staan altijd voor je klaar om al jouw vragen te beantwoorden. Kortom, dat we een online bestelplatform hebben geïmplementeerd, wil absoluut niet zeggen dat we de persoonlijke service uit het oog verliezen”, aldus Sanne. COMBINATIE TUSSEN FYSIEKE EN ONLINE GROOTHANDEL Door de komst van internet is er bij Voorkappers.nl veel veranderd, maar volgens Jan en Marc zal de fysieke groothandel nooit verdwijnen. Althans, bij Voorkappers.nl in ieder geval niet. Marc: “Wij zijn van mening dat een fysieke groothandel en een bestelplatform elkaar juist kunnen aanvullen. Daarbij is het wel van belang dat je meegaat met de tijd. De fysieke groothandel is niet meer wat het vroeger was. Inmiddels kun je bij Voorkappers.nl beter spreken van een Experience Center. We bieden namelijk zoveel meer dan alleen maar schappen met producten. In ons Experience Center staan onze professionals altijd klaar om kappers te voorzien van advies, tips en uitleg over het assortiment. Daarnaast kun je al onze producten direct bekijken en uittesten.” VERHUIZING In de toekomst zal het Experience center nog verder worden uitgebreid. Marc legt uit: “De plannen voor een verhuizing liggen al klaar. We hebben namelijk de ambitie om nog verder te groeien, en die mogelijkheid hebben we in het huidige pand niet. Het nieuwe pand wordt ruim drie keer zo groot als de huidige locatie, met ook een extra uitgebreide Experience Center. Hier is er nog meer ruimte voor kappers om de schaar, tondeuse, föhn, trimmer, stijltang of krultang van hun keuze te zien, voelen en gebruiken om ze goed te kunnen testen en te ervaren wat het beste bij hen past. En dat helemaal in de stijl van vandaag met moderne informatievoorzieningen en top experts die altijd voor je klaarstaan.” Kortom, Voorkappers.nl blijft innoveren. Maar één ding zal nooit veranderen. “De kappers blijven het middelpunt van de aandacht. We zullen altijd blijven inspelen op de wensen en behoeften uit de markt. En die markt verandert continu, dus het is onze taak om het gesprek met onze klanten aan te blijven gaan, kritisch naar onszelf te blijven kijken en te durven ondernemen”, vertelt Jan tot slot. Meer informatie: Voorkappers.nl Tel. +31 (0)229 552242 www.voorkappers.nl Marc en Jan Van der Leek Max en Sanne Van der Leek

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4