De Kapper nr-4 2022 Online

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 20 Co v e r s t o r y Op de vraag hoe Bram op het idee kwam om een nieuwe App te ontwikkelen, antwoordt hij: “Flitsbezorgers zoals Gorillas en Flink spelen perfect in op de veranderende behoeften in de maatschappij. Mensen willen eenvoudig en snel hun boodschappen kunnen bestellen op het tijdstip dat hun uitkomt, en dat is precies wat zij bieden. Wij zijn van mening dat hier ook in de kappersbranche behoefte aan is.” En we horen je denken: KIS had toch al een App? Dat klopt inderdaad. Ruim tien jaar geleden was KIS het eerste haarverzorgingsmerk met een App, maar daar lag de nadruk op kleurrecepten. Bram legt uit: “In een drietal stappen stelde je de diagnose en de wenskleur samen en vervolgens kwam de App met een kleurrecept. Er zat ook een klantenkaart en bestelfunctie in, maar daar lag de focus niet op. Het was destijds je persoonlijke vaktechnisch assistent die je hielp met kleuren. De nieuwe KIS App is speciaal ontwikkeld voor elke kapper die zijn tijd niet wilt verdoen aan het bijhouden van boodschappenlijstjes op papier of op de mobiel die dan op een ouderwetse manier moet worden doorgegeven.” SNEL, EENVOUDIG EN BETROUWBAAR Met de nieuwe KIS App kun je razendsnel een order invoeren en actuele aanbiedingen en uitgebreide productinformatie vinden, net zoals bij flitsbezorgers. “Dankzij de KIS App is het voor kappers nog duidelijker welke producten we aanbieden, wat de nieuwste producten zijn en welke acties er lopen. Maar zo eenvoudig als het gebruik van de App is, was de ontwikkeling ervan niet. “Het heeft enige voeten in aarde gehad om de KIS App zo gebruiksvriendelijk te maken, maar we zijn ontzettend trots op het resultaat”, vertelt Bram. En terecht. Zonder uitleg begrijp je namelijk direct hoe je een ‘boodschappenlijstje’ kan bijhouden en het geheel snel en eenvoudig kan versturen, waarbij je precies weet waar je aan toe bent. Bram: “Je tikt op het product en deze wordt vervolgens automatisch aan je boodschappenlijstje toegevoegd. Wanneer de bestelling compleet is, druk je op de verzendknop en voilà, de volgende dag heb je de bestelling in huis. Vervolgens is de bestelling in je bestelgeschiedenis te zien. Kortom, de KIS App is razendsnel, eenvoudig, en betrouwbaar. Je komt nooit meer voor verrassingen te staan wat betreft bedragen en leveringen.” AANVULLING OP BUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS Naast het feit dat de KIS App tijdbesparend is voor de kappers, is het ook tijdbesparend voor de Business Development FLITSBEZORGERS VORMDEN DE INSPIRATIE VOOR DE nieuwe KIS Haircare App IN HET AFGELOPEN JAAR IS KIS HAIRCARE DRUK BEZIG GEWEEST MET HET ONTWIKKELEN VAN EEN NIEUWE APP, DIE VOLLEDIG INSPEELT OP DE HUIDIGE MAATSCHAPPIJ. “ONZE NIEUWE KIS APP IS GEÏNSPIREERD OP DE APPS VAN FLITSBEZORGERS: EENVOUDIG, SNEL ÉN BETROUWBAAR”, ALDUS BRAM NIESSINK, GLOBAL BRAND DIRECTOR BIJ KIS HAIRCARE. WE GAAN MET HEM IN GESPREK OVER DEZE NIEUWSTE INNOVATIE BINNEN DE KAPPERSBRANCHE.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4