De Kapper nr-4 2022 Online

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 3 Co l o f o n & Vi s i e Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Else Witten (redacteur) e.witten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Lisan van den Bosch (media-adviseur) l.bosch@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2022 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl Stiekem merk ik dat ik steeds vaker mijn boodschappen via flitsbezorgers als Flink of Gorillas bestel. En ik zeg ‘stiekem’, omdat ik me er toch een beetje voor schaam om mijn boodschappen te bestellen terwijl ik op slechts een paar honderd meter van de supermarkt woon. Toch vind ik het handig, zo blijkt uit mijn bestelgeschiedenis. En ik denk dat ik niet de enige ben. Flitsbezorgers spelen namelijk in op de veranderende behoeften in de samenleving. Mensen willen op ieder moment van de dag, wanneer het hen uitkomt, eenvoudig een bestelling kunnen plaatsen en deze vervolgens ook razendsnel in huis hebben. Dat is precies wat flitsbezorgers doen. Bij KIS Haircare werden ze geïnspireerd door deze flitsbezorgers. Het bedrijf is van mening dat er ook in de kappersbranche behoefte is aan een soortgelijk concept. Met de nieuwe KIS App kun je razendsnel een order invoeren en actuele aanbiedingen en uitgebreide productinformatie vinden. Hierdoor is het voor kappers nog duidelijker welke producten het merk aanbiedt, wat de nieuwste producten zijn en welke acties er lopen. We gaan deze uitgave in gesprek met Bram Niessink, Global Brand Director bij KIS Haircare, over deze innovatie binnen de kappersbranche. Ook bij Voorkappers.nl spelen ze continu in op de veranderende behoeften in de samenleving. Al bijna honderd jaar runt de familie Van der Leek het bedrijf, waarbij de persoonlijke aandacht voor de klant altijd centraal heeft gestaan. Dat er door de jaren heen veel is veranderd, is een feit. Zo heeft de komst van het internet voor een enorme omslag gezorgd in de branche. Hoe Voorkappers.nl daarmee om is gegaan? Door altijd in te blijven spelen op de wensen en behoeften uit de markt en daarbij dichtbij zichzelf te blijven. ‘Dicht bij jezelf blijven’, is ook een uitspraak die we in een interview met Ronald de Bont, eigenaar van De Zwarte Raaf, hebben gehoord. Een uitspraak die volgens hem van toepassing is op zowel barbiers als diens klanten. In zijn barbershop ervaart hij dat de consument zijn of haar coupe steeds meer af wil laten stemmen op de persoonlijkheid, en niet op de laatste trends. Hetzelfde geldt voor de barbiers. Doordat ze inmiddels meer ervaring en kennis hebben opgedaan, maken ze de vaktechnieken ‘eigen’ en durven ze hun klanten te voorzien van een persoonlijk advies. Het gevolg hiervan is dat trends in het kappersvak meer en meer vervagen. Of dat een negatieve ontwikkeling is? Ik denk het niet. De kappersbranche zal altijd in beweging blijven, ongeacht er wel of geen duidelijke trends zijn. Een kapper is een creatieveling die als geen ander weet hoe hij of zij iemand mooi kan maken. Het gaat niet om het creëren van een ‘trendy’ kapsel, het gaat erom dat je iemands persoonlijkheid nog beter tot haar recht laat komen. Dicht bij jezelf en de persoonlijkheid van de klant blijven, dát is de nieuwste trend. Veel leesplezier! “FLITSBEZORGERS SPELEN IN OP DE VERANDERENDE BEHOEFTEN IN DE SAMENLEVING”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4