De Kapper nr-4 2022 Online

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 36 Ev e n t Met ruim drieduizend gasten afkomstig uit de hele wereld, was de jubileumviering van Keune in de RAI Amsterdam een goede weergave van het internationale karakter van het Nederlandse bedrijf, dat in meer dan vijfentachtig landen actief is. Iets wat bewonderingswaardig te noemen is, aangezien het allemaal begon met een apotheek in Amsterdam. “Mijn grootvader en grootmoeder runden samen een apotheek in Amsterdam, waar ze ook kappersproducten verkochten. Mijn grootvader was een chemicus en is jarenlang barbier geweest in het leger. Mijn grootmoeder was de zakenvrouw. Toen later mijn vader toetrad tot het bedrijf, is het bedrijf verder gegroeid. Hij zag dat de producten in de omgeving van Amsterdam goed werden verkocht en besloot om een aantal vertegenwoordigers in te zetten om ook de rest van Nederland kennis te laten maken met het merk Keune. En daar bleef het niet bij, want inmiddels zijn we in meer dan vijfentachtig landen actief.” TERUGBLIKKEN ÉN VOORUITKIJKEN Bij een honderdjarig jubileum met als thema ‘Reflections’, mocht een terugblik op de ontwikkeling van Keune tot het internationale haarmerk van Keune VIERT 100-JARIG JUBILEUM OP SPECTACULAIRE WIJZE IN 1922 WERD DE BASIS GELEGD VOOR KEUNE HAIRCOSMETICS DOOR J.M. KEUNE EN ZIJN VROUW. PRECIES HONDERD JAAR LATER STAAN HUN ZOON GEORGE KEUNE SR. EN KLEINZOON EELCO KEUNE AAN HET ROER EN VIERDEN ZE DEZE BIJZONDERE MIJLPAAL, SAMEN MET PARTNERS VAN OVER DE HELE WERELD. EN HOE! MET EEN SPECTACULAIRE SHOW VAN INTERNATIONALE ALLURE, EEN KNALLENDE CATWALKSHOW EN DE INTRODUCTIE VAN EEN SERIE LIMITED EDITION HAARPRODUCTEN PAKTE KEUNE GROOTS UIT. ALS KLAP OP DE VUURPIJL KENDE KONING WILLEMALEXANDER KEUNE HET PREDICAAT KONINKLIJK TOE, EEN EER DIE VOORBEHOUDEN IS AAN NEDERLANDSE BEDRIJVEN DIE MINIMAAL EEN EEUW BESTAAN EN VAN GROOT BELANG ZIJN VOOR HUN VAKGEBIED. NA ZIJN TOESPRAAK TIJDENS HET EVENT SPRAKEN WIJ EELCO OVER DEZE INDRUKWEKKENDE DAG ÉN HET 100-JARIG JUBILEUM. nu natuurlijk niet ontbreken. Maar er werd tijdens het evenement ook vooruit gekeken. “Wij denken altijd aan de lange termijn, simpelweg omdat we een familiebedrijf zijn. De kunst is om altijd te blijven innoveren. Dat zit in ons bloed: mijn grootvader had een drogisterij, maar was net zo vaak te vinden in zijn laboratorium. Die nieuwsgierigheid en drang om te vernieuwen hebben we gelukkig altijd kunnen vasthouden. We blijven vooruitkijken en zijn nog lang niet klaar met ontwikkelen. Niet alleen voor de kappers en stylisten met wie we al honderd jaar samenwerken, maar ook voor alle volgende generaties.” Daarbij is het volgens Eelco wel van belang om vast te blijven houden aan je normen en waarden. “We hebben onszelf bij iedere beslissing altijd de vraag gesteld of de kapper er beter van wordt, en dat zullen we ook altijd blijven doen. We willen ten slotte de beste zijn, niet de grootste.” Dat Keune innoveert en continu inspeelt op de laatste trends en ontwikkelingen in de markt, bleek onder meer uit de catwalkshow tijdens het event, waarin internationale haarartiesten Ilham Mestour en Daniel Yap de meest innovatieve haar-looks lieten zien.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4