De Kapper nr-4 2022 Online

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 4 I n h o u d P. 10 GROOT INTERVIEW Zodra we kappersgroothandel Voorkappers.nl binnenstappen, worden we hartelijk ontvangen door de familie Van der Leek. Sinds 1928 runt de familie een groothandel voor kappers. “Al kon je het bedrijf dat mijn grootvader destijds oprichtte niet meer vergelijken met de groothandels van nu”, glimlacht Marc van der leek, die samen met zijn broer Jan het bedrijf runt. Ook Sanne, de dochter van Jan, is werkzaam binnen het bedrijf als marketeer en de zoon van Marc, Max, draagt zijn steentje bij als vakantiehulp in het magazijn. P. 20 COVERSTORY In het afgelopen jaar is KIS Haircare druk bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuwe KIS App, die volledig inspeelt op de huidige maatschappij. “Onze nieuwe App is geïnspireerd op de Apps van flitsbezorgers: eenvoudig, snel én betrouwbaar”, aldus Bram Niessink, Global Brand Director bij KIS Haircare. We gaan met hem in gesprek over deze nieuwste innovatie binnen de kappersbranche. P. 30 ‘WEGKIJKEN IS GEEN OPTIE MEER’ In 2010 werd het merk Scrummi, dat eco vriendelijke handdoeken voor eenmalig gebruik produceert, naar Nederland gehaald en sindsdien wint het merk steeds meer aan populariteit. Vooral de afgelopen jaren heeft het merk in Nederland een enorme groei doorgemaakt. Ook niet zo gek volgens Nikki Visser, communicatie- en marketingmedewerker bij Scrummi, aangezien het belang van duurzaam ondernemen steeds meer is toegenomen. 10 P. 36 KEUNE VIERT 100-JARIG JUBILEUM OP SPECTACULAIRE WIJZE In 1922 werd de basis gelegd voor Keune Haircosmetics door J.M. Keune en zijn vrouw. Precies honderd jaar later staan hun zoon George Keune sr. en kleinzoon Eelco Keune aan het roer en vierden ze deze bijzondere mijlpaal, samen met partners van over de hele wereld. En hoe! Met een spectaculaire show van internationale allure, een knallende catwalkshow en de introductie van een serie limited edition haarproducten pakte Keune groots uit. 20 36

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4