De Kapper nr-4 2022 Online

De Ka p p e r n r 4 2 0 2 2 45 ROSITA LALENOH “Get ready voor de comeback van de big bombshell hair look! Waarschijnlijk heb je de volumineuze blow outs al wel voorbij zien komen of heeft je klant hier al naar gevraagd, want het is weer helemaal een trend. We hebben zo lang ‘opgesloten’ gezeten en weinig aan onze looks gedaan, waardoor iedereen er nu juist voor kiest om voor big en volume te gaan.” Rosita is jarenlang trendwatcher bij Haibu (voorheen Kapperskorting.com). Ze kent de markt, de merken, de (internationale) trends, de producten en alle ontwikkelingen in onze prachtige dynamische kapperswereld. LUDOVIC BECKERS “Voordat ik inga op de trends op het gebied van haar, wil ik het over de ‘trends’ in onze industrie hebben. Onze sector beleeft momenteel een renaissance. Na enkele jaren van onzekerheid, waar we inmiddels nog niet helemaal aan ontsnapt zijn, merk je toch een enorme verschuiving bij de consument én de kapper. Het is inmiddels voor iedereen duidelijk aan het worden dat er nog twee richtingen zijn om in te slaan. Of je positioneert jouw salon als super toegankelijk, waar de prijs en snelheid bepalende factoren zijn, of je kiest ervoor om de focus op beleving te leggen, waarbij jouw identiteit samen met die van de klant tot het uiterste gedreven worden. Daarbij hoort natuurlijk ook een bepaald prijskaartje. Als Global Artistic Director van L’ANZA klinkt het misschien vreemd, maar het product komt op de tweede plaats. Eerst moet je voor jezelf bepalen welke richting je wilt inslaan. Niets is zo belangrijk als je eigen identiteit. Je hebt alleen kans om succesvol te zijn, als die identiteit wordt weerspiegeld in je salon. Dan pas kan je een merk kiezen dat daarbij aansluit.” “Tijdens de aflopen twee jaren zijn veel collega’s de ‘feeling’ met opleiding een beetje kwijtgeraakt. Toch blijft het essentieel om steeds weer vernieuwend en enthousiast te zijn. Opleiding inspireert en doet je steeds weer terugkeren naar je salon met nieuwe energie. Vergelijk het gerust met een vitamine injectie. We zien dat lang haar in combinatie met allerlei mooie kleurtechnieken nog steeds een symbool zijn van succes, health en beauty. Daarnaast merken we een sterke terugkeer van de boblijn op. Eenvoudige belijningen met een mooi contrast in de kleur.” “Een trend die zich meer en meer op de voorgrond duwt, is krullend haar. Beinvloed door de diversiteit in onze gemeenschap, zal krul de overhand krijgen. L’ANZA heeft een lange tijd intensief onderzoek gedaan naar het juiste product en heeft wonderbaarlijk een succesformule gelanceerd die krullen mooier definieert dan ooit ervoor. Ook kleur kent een waarlijke explosie; het najaar wordt allesbehalve saai. We zien opvallende kleuren als groen, geel, blauw, violet en parelwitte tinten in zowel kleding, make-up én het haar terugkomen.” Ludovic Beckers is sinds zijn eerste bekroonde collectie in 1995 een celebrity in de Europese kapperswereld. Sinds dit jaar is Ludovic Global Artistic Director voor L’ANZA. "GET READY VOOR DE COMEBACK VAN DE BIG BOMBSHELL HAIR LOOK!" “Qua haarkleur laten we de lichtere zomerse (festival) looks achter ons en gaan voor wat warmere tinten in het haar. We gaan terug in de tijd en zal jij je schaar voornamelijk in het haar zetten om de 70’s en 90’s looks te creëren. En vergeet vooral geen haarbanden in te slaan, want die zal je regelmatig tegenkomen in het straatbeeld.” “En qua haarverzorging? Hoe glanzender, hoe beter! Je kunt hierin advies geven over haarverzorging maar denk ook aan verschillende stylingproducten (bijvoorbeeld polishing spray) kunnen zorgen voor die perfecte ‘glass hair’ glans. Leg daar de focus op met het stylen van je klant in de salon. Dan stappen ze heerlijk tot in de puntjes verzorgd de deur uit.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4