De Kapper nr 4 2023 Online

DE KAPPER NR 4 2023 36 INTERVIEW MONSTER CLIPPERS LANCEERT NIEUWE LIJN: CERBERUS Een jaar geleden verhuisde Kappershandel naar een nieuwe locatie, vanwege het feit dat het bedrijf uit zijn jasje groeide. Daarnaast is het bedrijf zich in de afgelopen periode ook meer en meer gaan focussen op de eigen merken, namelijk MONSTER Clippers, ME Professional en Takumi, waarmee er in iedere productcategorie een ruim aanbod wordt aangeboden. Binnenkort wordt er een nieuwe lijn binnen MONSTER Clippers geïntroduceerd, genaamd Cerberus. Kortom, genoeg redenen om een bezoek te brengen aan de nieuwe locatie, waar wij met eigenaar Tycho Lanzaat in gesprek gaan over alle ontwikkelingen binnen het bedrijf. De nieuwe locatie zit slechts een paar honderd meter verderop, maar biedt volgens Tycho veel meer mogelijkheden, zowel voor de winkel als het magazijn. “We willen over een uitgebreid aanbod én een grote voorraad beschikken zodat we een snelle service en levering kunnen garanderen. Ook als je verder groeit moet je die belofte waar kunnen maken en dat is de reden dat wij deze stap hebben gezet”, vertelt Tycho. “In oktober kregen we de sleutel en toen zijn we direct aan de slag gegaan met de verbouwing. Het was een flinke klus, maar we zijn er ontzettend blij mee. Ik durf wel te stellen dat we klaar zijn voor de toekomst.” In kappersland zien we de afgelopen jaren vaker groothandels verdwijnen dan dat er nieuwe bijkomen. Toch is Tycho van mening dat er altijd ruimte zal blijven voor de groothandels. Echter is de manier waarop zij te werk gaan wel veranderd. “Er komen nog steeds veel klanten naar de winkel. Wat de verklaring daarvoor is? Wij merken dat kappers toch graag producten willen ervaren en voelen, zeker als het om tools of werkmaterialen, zoals scharen of tondeuses, gaat. Om die reden hebben we ook geïnvesteerd in een nieuwe winkel binnen ons pand, omdat wij deze klanten kunnen blijven bedienen. Echter red je het als groothandel niet meer met alleen een winkel. Je ziet dat veel partijen zich meer focussen op webshops om verdere groei te kunnen realiseren. Een logische stap, maar daar moet je bedrijf wel op ingericht zijn. Ook wij hebben een webshop om zo een bredere doelgroep te kunnen bereiken, maar daarnaast leggen wij vooral de focus op de ontwikkeling van onze eigen merken. Niet alleen omdat we van mening zijn dat er behoefte is aan deze merken, maar ook omdat we het simpelweg ontzettend leuk vinden om bezig te zijn met innovaties en productontwikkeling.” Eigen merken Tot de eigen merken van Kappershandel behoort onder meer ME Professional, het eerste merk dat Tycho op de markt bracht. “Het assortiment bestaat uit verschillende kappersproducten, waaronder haarverzorgingsproducten, stylingsproducten, handdoeken, föhns, kapmantels en kammen. Al deze producten kenmerken zich door de hoge kwaliteit en de lage prijs. Later hebben we ook een scharenmerk, genaamd Takumi, op de markt geïntroduceerd. Vier jaar geleden werd het portfolio compleet dankzij de introductie van MONSTER Clippers, dat tondeuses, trimmers, shavers en bijbehorende onderhoudsproducten aanbiedt.” Iets wat alle drie de merken delen, is dat ze zijn ontstaan vanuit tekortkomingen uit de markt. “Binnen iedere productcategorie zijn er ontzettend veel gerenommeerde merken op de markt, maar toch blijkt dat ook deze merken

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4