De Kapper nr 5 2019

D e K a p p e r n r 5 2 0 1 9 4 I n h o u d P. 27 DE GANG COLLECTION VAN LISAP MILANO Halfjaarlijks werkt het internationale vaktechnische team van Lisap Milano aan de creatie van de nieuwe haarmodelijn, in samenwerking met grote namen uit de internationale kapperswereld. Met trots lanceert het merk zijn nieuwste trendcollectie, genaamd GANG COLLECTION. P. 10 INTERVIEW WAHL NEDERLAND Wahl Clipper Corporation viert dit jaar zijn 100-jarig jubileum. Het bedrijf werd opgericht door Leo J. Wahl en heeft zijn bestaansrecht inmiddels bewezen. Wahl Nederland is verantwoordelijk voor het bedienen van de Benelux. Dat doet het bedrijf met de filosofie welke Leo J. Wahl al hanteerde bij zijn eerste stappen in 1911: dichtbij, en samen met, de eindgebruiker zoeken naar verbeteringen en kansen voor de producten en diensten. De redactie van vaktijdschrift De Kapper ging langs bij Wahl Nederland en sprak met Ria Kuilder, Désirée van der Wal, Jeroen Kuin en Maurice Leha over deze unieke mijlpaal. P. 24 SALON AMBIENCE Salon Ambience behoort tot de grootste producenten van salonmeubilair ter wereld. Het bedrijf is opgericht in 1989 en is al jarenlang een stabiele speler in de kapperswereld. Zes jaar geleden besloot Salon Ambience om een nieuw merk op de markt te brengen, genaamd Luca Rossini. Waarom? Dat legt Pim Stuij, Sales Director bij Salon Ambience, uit in een gesprek met de redactie van vaktijdschrift De Kapper. P. 20 COVERSTORY KAPPERSKORTING.COM Kapperskorting.com bestaat dit jaar tien jaar. In die tien jaar is het bedrijf enorm gegroeid en inmiddels is het bedrijf veel meer dan alleen een online groothandel. De redactie van vaktijdschrift De Kapper ging langs bij Kapperskorting.com en sprak met directeur Kayo Klein Obbink en Trendwatcher Rosita Lalenoh over de ontwikkelingen in de afgelopen jaren en de kracht van het bedrijf. 24 10 27

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4