De Kapper nr 5 2019

D e K a p p e r n r 5 2 0 1 9 49 KWALITEITSMERK Natasja is zelf nog altijd erg enthousiast over de producten van L’ANZA. “De kwaliteit van de producten van L’ANZA is geweldig. Daarnaast speelt het merk continu in op ontwikkelingen in de markt en lanceert het regelmatig nieuwe lijnen en producten die voldoen aan de behoeften van zowel kappers als con- sumenten.” Niet alleen Natasja, maar ook de modellen zijn erg te spreken over het merk. “De modellen reageren erg enthousiast op de producten. De modellen vragen nog steeds waar ze de producten kunnen kopen of waar ze een afspraak kunnen inplannen voor een kleurbehandeling. Dat is een groot compliment voor ons team en het merk!” METAMORFOSE Wat Natasja het leukste aan het programma vond, vindt ze lastig om te zeggen. “Ik vond eigenlijk alles leuk, maar de metamorfose was natuurlijk geweldig om te doen. Het doel van een metamorfose is om de persoonlijkheid en het gezicht van een persoon nog beter tot uiting te brengen. HNTM staat bekend om de drastische metamorfoses waarbij er vaak veel emoties loskomen. Het is natuurlijk televisie. Maar soms is het juist beter om iemands haar te laten zoals het is. Het gaat er uiteindelijk om dat iemands uitstraling er beter van wordt. Als het haar er al prachtig uitziet en bepalend is voor de look van die persoon, moet je er niet zomaar de schaar inzetten.” Toch benadrukt Natasja dat het voor een kapper een kick geeft om een ie- mand een metamorfose te geven. “Iemand een compleet nieuwe look geven, geeft een geweldig gevoel. Het gaat dan niet per se om het knippen van het haar, maar om het creëren van een bepaalde identiteit. Het haar is zo be- palend voor een model. Het kan je maken en het kan je breken.” Het was voor Natasja en het team dan ook best spannend om de metamorfoses uit te voeren. Ze vertelt: “Het is altijd afwachten hoe een model reageert op een nieuw kapsel. Maar als iemand dan tevreden is met het resultaat, geeft dat een ontzettend goed gevoel.” ADVIES OVER DE PRODUCTEN Wat niet te zien is in de afleveringen, is dat de modellen uitvoerig geadvi- seerd worden over het gebruik van de producten. “We geven veel model- len een compleet nieuw kapsel. Het is dan ook van belang dat ze weten hoe ze hun nieuwe coupe moeten verzorgen en stylen. We vertellen ze uitgebreid waarom en hoe ze welke producten het beste kunnen gebrui- ken. Wij kunnen wel een mooie look creëren voor de shoot, maar het is voor de modellen ook van belang om het haar zelf te kunnen stylen voor bijvoorbeeld een casting.” UITDAGING Natasja heeft aan veel fotoshoots meegewerkt, maar de shoots van HNTM waren toch anders dan alle andere fotoshoots. “Normaal creëer ik kapsels voor een kappersshoot. Het gaat dan vaak om het perfecte plaatje waarin kapsel, kleur en glans goed naar voren moeten komen. Uiteindelijk moet een kap- persshoot ervoor zorgen dat een product wordt verkocht. Bij HNTM gaat het niet alleen om het haar, maar vooral om het totaalplaatje. Het is meer editorial werk. Het creëren van een kapsel voor een modellenshoot is een compleet andere tak van sport.” Werken aan de HNTM shoot was dan ook een grote uitdaging voor Natasja. Ook het jureren zag ze als een uitdaging. “Ik heb er niet zo’n moeite mee om eerlijk te zijn tegen de modellen over hun prestaties, maar de hele setting er- omheen (de tv-studio, regisseurs, camera’s, licht, geluid enz.) zorgde wel voor kriebels in mijn buik. Toen de camera ging draaien waren de kriebels gelukkig snel weg en ging het uiteindelijk erg goed!” VERVOLG Tijdens aflevering drie werd medegedeeld dat kijkers zich konden opgeven voor een metamorfose door het team van HNTM. Ook mochten vier HNTM kandidaten iemand van hun familie opgeven voor een make-over. “Het is toch geweldig dat we nog meer metamorfoses mogen gaan doen! Van al die meta- morfoses worden een aantal afleveringen gemaakt die uiteindelijk zullen wor- den uitgezonden op Videoland.” De reden dat er een vervolg komt op dit seizoen, is mede te danken aan de goede chemistry tussen HNTM en het L’ANZA team. “De samenwerking ver- liep fantastisch. Wij hebben het programma samen met liefde gemaakt en spreken de hoop uit dat de L’ANZA salons hier de vruchten van zullen pluk- ken. Alles voor onze klanten. L’ANZA is proud to serve the industy!” Meer informatie: L’ANZA Benelux Tel. 055-5431111 www.lanza.nl/hollandsnexttopmodel-2019/ “L’ANZA HEEFT ALS DOEL DE PROFESSIONELE KAPSALON TE ONDERSTEUNEN EN DE SAMENWERKING MET HNTM IS DAAR EEN GOED VOORBEELD VAN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4