De Kapper nr5-2020 Online

D e K a p p e r n r 5 2 0 2 0 55 Daar is niets aan gelogen, want een groot deel van de saloneigenaren dat de samenwerking met Guy aangaat, durft Guy bijna blind te vertrouwen. En dat vertrouwen, schendt hij nooit. “Ik ben altijd open en eerlijk naar de klanten toe. De klant wordt bij elke stap betrokken en mag heldere en transparante communicatie verwachten. En die verwacht ik ook van hen. Samen sparren leidt uiteindelijk altijd tot nieuwe ideeën. Zij inspireren mij en ik inspireer hen. Dat resulteert vaak in bijzondere projecten.” TOTAALBELEVING Guy weet van een kapsalon altijd meer te maken dan alléén dat. Hij creëert een totaalbeleving. “Het gaat om het totaalplaatje. Alles moet kloppen. Daarbij is niet alleen de uitstraling van het meubilair belangrijk, maar ook de routing. Het belang van een goede routing wordt weleens onderschat, maar dat is zó belangrijk. De indeling kan namelijk ook bijdragen aan de uitstraling van de salon.” COMFORTEL De showroom van ruim 1.600m2 straalt absolute luxe uit. Iets waar ook de projecten van Guy om bekend staan. Maar een luxe uitstraling hoeft volgens Guy niet altijd duur te zijn. “Veel kappers denken dat er een hoog prijskaartje hangt aan de producten die wij aanbieden en de projecten die wij doen, maar dat is niet terecht. Zo zijn wij sinds kort gestart met de distributie van het Australische merk Comfortel. De prijzen voor deze collectie liggen een stuk lager dan de andere merken in onze showroom, maar hebben toch een goede kwaliteit én een luxe uitstraling. Op deze manier bereik ik een veel bredere doelgroep.” Guy staat vooral bekend om de grote projecten die hij realiseert. Maar ook kleine projecten zijn bij het bedrijf mogelijk. “Samen met de klant bekijk ik wat het budget is en wat zijn of haar wensen zijn. Op basis daarvan maken we een concept. Het is onze taak om alles uit de kast te halen voor het budget dat beschikbaar is. Daar ligt denk ik ook de kracht van Guy Sarlemijn Design. Een mooie salon hoeft echt niet altijd duur te zijn. Het gaat om de juiste totaalbeleving, niet om de prijs van de meubelen.” UITBREIDEN NAAR EUROPA De showroom ligt centraal in de Benelux, wat ook voor de toekomst erg handig is. “We hebben niet alleen klanten in Nederland, maar ook in België en Luxemburg. Het is daarom van belang dat we goed bereikbaar zijn. We zijn op dit moment bezig om onze klandizie uit te breiden naar de rest van Europa.” Door de snelle groei is de huidige locatie alweer te klein geworden. Guy vertelt: “Ik ben op dit moment op zoek naar een andere opslagruimte, omdat de ruimte die we nu gebruiken gewoonweg te klein wordt. Daarnaast kan ik van de huidige opslagruimte dan ook een showroom maken, waardoor we onze klanten nog meer van ons assortiment kunnen laten zien.” De zaken gaan goed bij Guy Sarlemijn Design, dat is wel duidelijk. Maar daar wordt ook hard voor gewerkt. “Wij staan voor betrokkenheid, professionaliteit, kwaliteit en innovatie. We werken met de beste vakmensen en bij ieder project hebben we als doel om een hoogwaardig en kwalitatief resultaat te leveren. Dat doen we al 25 jaar lang met een enorme passie.” Guy draait al enige tijd mee in de kappersbranche, maar denkt nog lang niet aan stoppen. “Ik haal enorm veel voldoening uit mijn werk. Zo lang ik saloneigenaren blij kan maken met mijn projecten, blijf ik doorgaan. Er is toch niets mooiers dan iedere keer weer een unieke beleving te creëren, waardoor je kunt bijdragen aan het succes van de salon, maar ook het plezier van de saloneigenaar en zijn of haar team? Het gevoel dat je ervaart als een klant tevreden is, went nooit”, besluit Guy tot slot. Meer informatie: Guy Sarlemijn Design Tel. 010-3031600 www.guysarlemijn.com “EEN MOOIE SALON HOEFT NIET ALTIJD DUUR TE ZIJN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4