Kapper Nr5-2021 Online

D e K a p p e r n r 5 2 0 2 1 42 S a l o n i n r i c h t i n g Toen Ilona haar eerste zaak opende in Soesterberg, wist ze niet wat ze kon verwachten. “Het was een sprong in het diepe, maar ik ben er vol voor gegaan. De eerste periode was het erg rustig, maar door hard te werken en continu goed resultaat te leveren, ben ik gekomen waar ik nu sta. Succes komt je tenslotte niet aanwaaien, daar moet je hard voor werken. Ik vond het juist een uitdaging om van de salon die ik overnam een nog groter succes te maken. Vanuit die ‘drive’ ben ik aan de slag gegaan en inmiddels is ons team van in totaal drie meiden, inclusief mijzelf, naar zes gegroeid. Daar ben ik enorm trots op!” NO-NONSENSE Ondanks dat Ilona niet wist wat ze kon verwachten toen ze haar eigen salon opende, wist ze wel wat ze wilde uitstralen met haar zaak. “Ik wilde een toegankelijke, maar tegelijkertijd professionele salon creëren. De sfeer moet huiselijk zijn, zodat mensen direct het gevoel krijgen dat ze zichzelf mogen zijn bij ons. Soms hoor ik van klanten dat ze bij een andere salon het idee kregen dat het daar draaide om zien en gezien worden. Dat is natuurlijk prima, maar die doelgroep wil ik niet aanspreken. Bij ons heerst er een no-nonsense cultuur en dat trekt verschillende type klanten aan. “HUISELIJK EN TOCH PROFESSIONEEL, ZO ZOU IK MIJN SALON OMSCHRIJVEN” CHOP-CHOP SALON IN SOESTERBERG KREEG RUIM DRIE JAAR GELEDEN EEN VOLLEDIGE MAKE-OVER DANKZIJ INLINE EN VANDAAG DE DAG IS EIGENARESSE ILONA SANGERS NOG STEEDS ERG BLIJ MET HET RESULTAAT. WE GAAN MET ILONA IN GESPREK OVER DE SAMENWERKING MET INLINE EN DAARNAAST VERTELT ZE ONS ALLES OVER HAAR LIEFDE VOOR HET VAK. De afwisseling tussen verschillende mensen vind ik juist leuk en creëert ook een leuke dynamiek in de salon.” SAMENWERKING MET INLINE Drie jaar geleden besloot Ilona, nadat haar bedrijf twee jaar bestond, om de salon te verbouwen. “Ik vond dat het tijd werd voor een nieuwe, frisse uitstraling. Niet alleen omdat ik vind dat je mee moet gaan met de tijd, maar ook omdat ik van mening ben dat je daar nieuwe klanten mee kunt aantrekken. Vóór de verbouwing had de salon een zwart-wit interieur met een kille uitstraling. Mijn wens was om juist een sfeervolle, maar toch professionele salon te creëren. Zelf vond ik het lastig om die elementen samen te brengen, maar Inline heeft dat bijzonder goed voor elkaar gekregen.” Ilona heeft Inline volledig de vrije hand gegeven en daar heeft ze achteraf absoluut geen spijt van. “Inline heeft verschillende ontwerpen gemaakt en bij één van de ontwerpen wist ik direct: dit wil ik. De uitstraling sluit volledig aan op mijn persoonlijkheid en de filosofie van het bedrijf. Er zitten elementen in die echt een ‘wow-effect’ creëren. Daarnaast is er ook

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4