De Kapper nr5 2022 Online

DE KAPPER NR 5 2022 10 INTERVIEW Dit jaar won Mark voor de derde keer de felbegeerde Coiffure Award ‘Hairdresser of the Year’, waardoor hij tot de Hall of Fame behoort. “Gedurende mijn carrière heb ik altijd een doel voor ogen gehad. Nadat ik voor de derde keer de Coiffure Award ‘Hairdresser of the Year’ gewonnen had, heb ik mezelf de vraag gesteld wat mijn volgende stap zou zijn. Ik wil namelijk gemotiveerd en geinspireerd blijven en mezelf continu blijven ontwikkelen. Stilstaan is achteruitgaan, en dat gezegde komt niet in mijn woordenboek voor”, glimlacht Mark. AMBITIES WAARMAKEN Mark kende het merk Keune al, maar had er nog nooit mee gewerkt. Toch besloot hij om de samenwerking met Keune aan te gaan. “Waarom? Omdat ik zag welke ontwikkeling het merk de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Toen ik met het bedrijf in gesprek ben gegaan, hun ambities aanhoorden en welke rol ik daar volgens hen in kon spelen, was ik direct enthousiast.” “Ik ben educator, inspirator, maar tegelijkertijd ook ondernemer. Als creative artist droom ik groot, als ondernemer wil ik het verschil maken en als educator wil ik inspireren. Kortom, op al deze vlakken wil ik kunnen excelleren. In mijn ‘THE SKY IS THE LIMIT’ BIJ KEUNE HAIRCOSMETICS IN JULI VERWELKOMDE KEUNE HAIRCOSMETICS MET TROTS MARK VAN WESTEROP ALS GLOBAL AMBASSADOR COLOR & STYLE. HIJ SLUIT ZICH AAN BIJ HET KEUNE GLOBAL COLLECTIVE, EEN COLLECTIEF DAT BESTAAT UIT ELF INTERNATIONALE HAARKUNSTENAARS DIE TOT DE ABSOLUTE TOP BEHOREN. DEZE AMBASSADEURS ZIJN NAUW BETROKKEN BIJ SHOOTS, CONTENTCREATIE, INTERNATIONALE SHOWS EN EDUCATIEPROGRAMMA’S. WE GAAN MET MARK IN GESPREK OVER ZIJN KEUZE VOOR KEUNE EN ZIJN ROL BINNEN HET BEDRIJF. DAARNAAST VERTELLEN ZOWEL MARK ALS TRIJNTJE HOEKSTRA, EDUCATIE MANAGER NEDERLAND, ONS ALLES OVER DE EDUCATIEPLANNEN VAN KEUNE. EN WE KUNNEN JE VERTELLEN: DIE ZIJN VEELBELOVEND! gesprek met Keune kreeg ik direct het gevoel dat ik samen met hen mijn ambities kon waarmaken. Daarnaast voelde ik mezelf direct thuis bij het bedrijf, wat ook een belangrijke reden was om de samenwerking met het merk aan te gaan. Ik kan namelijk alleen presteren als ik me veilig voel en omringd word met mensen die het beste met mij voor hebben en waar ik door geïnspireerd raak. Bij Keune is dat absoluut het geval. Ik ben er heilig van overtuigd dat iedereen bij Keune elkaar naar een hoger niveau kan tillen.” ‘THE SKY IS THE LIMIT’ Volgens Trijntje is de rol van Global Ambassador Color & Style Mark op het lijf geschreven. “Zijn aanstekelijke enthousiasme, creatieve meesterbrein en onmiskenbare talent zorgen ervoor dat hij deze functie perfect kan invullen.” Op de vraag wat zijn functie precies inhoudt, antwoordt Mark: “In mijn rol als Global Ambassador ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van onder andere mijn eigen Color & Style-collectie. Hierin word ik volledig vrij gelaten, wat ik enorm prettig vind. Vervolgens wordt er op basis van de collectie ook een educatieprogramma uitgerold, voor zowel Nederland als het buitenland. Kortom, ik krijg alle vrijheid én de tools uitgereikt om mijn eigen collectie te ontwikkelen en vervolgens te delen met de rest van de wereld.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4