De Kapper nr5 2022 Online

DE KAPPER NR 5 2022 48 ONDERNEMEN ER KOMT HEEL WAT BIJ KIJKEN OM ALS ONDERNEMER SUCCESVOL TE ZIJN IN EEN SECTOR DIE ZO COMPETITIEF IS ALS DE KAPPERSBRANCHE. JE MOET ‘BIJBLIJVEN’ OP HET GEBIED VAN NIEUWE TRENDS, COUPES EN KNIPMETHODES, JE KENNISNIVEAU UP-TO-DATE HOUDEN, JE TEAM MOTIVEREN EN AANSTUREN, TARGETS HALEN, JE ADMINISTRATIE OP ORDE HEBBEN, BESTAANDE EN NIEUWE KLANTEN AAN DE SALON BINDEN, ACTIEF ZIJN OP SOCIAL MEDIA, BEREIKBAAR ZIJN VOOR JE KLANTEN EN GA ZO MAAR DOOR. TER ONDERSTEUNING GEVEN DE PANELLEDEN IN DE RUBRIEK ‘ONDERNEMEN’ HUN VISIE OP EEN STELLING OF VRAAG DIE VERBAND HOUDT MET EEN BEPAALD ASPECT VAN HET ONDERNEMERSCHAP. IN DEZE EDITIE LUIDT DE VRAAG: WAT ZIJN DE TRENDS OP HET GEBIED VAN SALONINRICHTING? GUY SARLEMIJN “Ik denk dat je niet echt meer kan spreken van trends, maar meer van een beweging. Zo willen veel kappers niet inspelen op wat op dat moment ‘trendy’ is, maar op wat bij henzelf past. Dat zie je natuurlijk ook qua kapsels en kleuringen. Mensen willen een coupe die past bij hun identiteit, en datzelfde geldt voor kappers met betrekking tot hun inrichting. Ze willen zich onderscheiden, en dat doe je door de uitstraling op jouw persoonlijkheid en visie aan te laten sluiten, want die is uniek. Niemand is namelijk hetzelfde. Aan de interieurspecialisten is het de taak om samen met de ondernemer een concept te ontwikkelen dat aansluit op de wensen en behoeften én de persoonlijkheid van de klant.” “Verder zien we dat de industriële uitstraling meer en meer plaatsmaakt voor zachte materialen en kleuren, zoals poedertinten en goudtinten. Daarnaast zie je dat ook steeds meer duurzame materialen en kleuren worden toegepast. Verder wordt er voor het interieur, zoals de zithoek, inspiratie gehaald uit de mode- en woonwereld. Twee werelden die continu in beweging zijn en die oneindig veel mogelijkheden bieden. Daardoor kun je ook écht iets uitzoeken dat bij jou en je salon past waardoor jij je kunt onderscheiden.” “Daarnaast zien wij dat kappers steeds creatiever worden met betrekking tot de saloninrichting. De afgelopen jaren zijn financieel ontzettend zwaar geweest voor de kappersbranche. Gelukkig beseffen veel ondernemers wel dat dat niet volledig ten koste moet gaan van de uitstraling. Natuurlijk begrijp ook ik dat niet iedereen een volledige verbouwing kan realiseren, maar we zien wel dat veel ondernemers met kleine aanpassingen hun salon toch opfrissen. Dat toont aan dat ondernemers wel het besef hebben dat het up-to-date houden van het interieur zeer belangrijk is. En dat is het ook. Daarmee kun je in één oogopslag laten zien wie je bent, wat je wilt uitstralen en welke doelgroep je wilt aanspreken.” Guy Sarlemijn, eigenaar van Guy Sarlemijn Design, staat bekend om zijn unieke kijk op saloninrichting. www.guysarlemijn.com “WAT ZIJN DE TRENDS OP HET GEBIED VAN SALONINRICHTING?”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4