De Kapper nr 5 2023 Online

DE KAPPER NR 5 2023 11 Voor én door kappers Bram vervolgt: “Maar goed, wij kunnen wel overtuigd zijn van onze visie, het draait uiteindelijk om de wensen en behoeften van de kappers. Om die nog beter in kaart te brengen, staan we nauw in contact met een groep kappers die ons waardevolle feedback geeft. Denk hierbij aan functies die ze elders missen, maar ook inbreng over verbetering van onze eigen processen. Veel van wat je terugziet in onze software is dan ook rechtstreeks voortgekomen uit de ideeën van onze klanten. Wij vertalen die ideeën naar technisch haalbare functies zodat ze geïmplementeerd kunnen worden in de software. Kortom, we hebben alles in eigen huis, wat resulteert in korte communicatielijnen en snelle optimalisaties en aanpassingen.” Totaalpakket De meest voorkomende reden van kappers om over te gaan naar Salonbezoek software, in vergelijking met andere aanbieders, is de mogelijkheid voor een alles omvattend pakket. Bram verduidelijkt: ”Veel saloneigenaren geven er de voorkeur aan om slechts één aanspreekpunt te hebben voor hun digitale behoeften, in plaats van met verschillende bedrijven te moeten communiceren. Voor de boekhouding moeten ze naar het ene bedrijf, voor het bouwen en onderhouden van de website naar het andere, voor telefonie weer naar een ander bedrijf, enzovoort. Wij zijn in staat om dit allemaal te leveren. Met andere woorden, we gaan net een stap verder dan alleen het leveren van salonsoftware. Het is aan de saloneigenaar om te bepalen welke diensten en ondersteuningen zij wensen. We bieden ook een standaardpakket dat een agenda en een online boekingssysteem omvat, en we bieden een compleet pakket dat alle functies omvat: agenda, klantbeheer, online boekingen, kassa, voorraadbeheer en marketing. Daarnaast zijn maatwerkoplossingen, zoals het ontwikkelen van een website, ook bespreekbaar. We denken graag met onze klanten mee!” Agenda & Online boeken De meest gebruikte tools in de software zijn de agenda en het online boeken. “We hebben onze agenda met een duidelijke focus op gebruiksgemak ontworpen. Wat uniek is aan de agenda, is de Multiple Service-functie die de mogelijkheid biedt om behandelingen op te splitsen. Stel je voor dat je de behandeling ‘Verven, knippen & stylen’ aanbiedt. De tijd dat de klant in de kleuring zit, neemt doorgaans 30 tot 45 minuten in beslag, waarin je niet actief bezig bent met je klant. Dankzij de samenwerking met de boekingswidget blijven deze 30-45 minuten beschikbaar voor andere klanten om te boeken. Hierdoor wordt je agenda optimaal benut en wordt je tijd efficiënt ingevuld.” Een ander belangrijk deel in de software is natuurlijk het online boeken. “Dankzij onze realtime boekingswidget voorkom je dubbele boekingen of complicaties en kunnen klanten moeiteloos afspraken maken. Ook buiten de openingstijden van je salon blijven de afspraken gewoon binnenstromen, dit is erg fijn voor jou, maar nog fijner je klanten. Op deze manier zijn ze voor het maken van een afspraak niet meer gebonden aan de openingstijden van de salon. De widget wordt volledig geïntegreerd in jouw website, ook de kleurstelling kan worden afgesteld aan je huisstijl. Verder kun je ook kiezen tussen het wel en niet tonen van de tijdsduur en prijzen, informatie bij de behandelingen en kun je onbeperkt categorieën en diensten toevoegen. Heeft de salon geen website maar wil de saloneigenaar wel graag online boekingen ontvangen, dan faciliteren wij een gratis landingspagina met logo en basisgegevens van de salon. Zo kunnen ze toch online boekingen ontvangen.” Klantbeheer De functie ‘klantbeheer’ is uiteraard ook onmisbaar binnen de software. Bram legt uit: “Alle informatie van jouw klanten is georganiseerd weergegeven, zo gedetailleerd als je zelf wilt. Denk aan: historie van aankopen, verjaardagen, gebruikte producten maar ook voor- en na foto’s. Deze data kun je later weer gebruiken in je communicatie naar klanten toe, bijvoorbeeld door afspraakbevestigingen en -herinneringen per SMS te versturen. Ook kun je jouw klanten motiveren om afspraken te boeken door speciale acties of kortingen aan te bieden, eventueel gekoppeld aan iemands persoonlijke data, zoals verjaardagen. Je kunt je marketingstrategie eenvoudig automatiseren door vooraf geprogrammeerde schema’s te gebruiken om promotieberichten op het juiste moment te versturen.” Kassa Iets wat ook niet mag ontbreken in het systeem is de kassa. “Met ons kassasysteem kun je niet alleen betalingen naadloos verwerken, maar ook producten verkopen, lidmaatschappen beheren, cadeaubonnen inwisselen en uitgeven, bedragen splitsen en fooien toevoegen.” WE VERTREKKEN PAS WANNEER IEDEREEN ZICH ER COMFORTABEL MEE VOELT Voorraadbeheer Eén van de meeste intelligente functies is volgens het team van Salonbezoek het voorraadbeheer. “Hiermee kun je jouw volledige voorraad tot in de kleinste details bekijken, beheren en moeiteloos verwerken in uitgebreide rapportages. Het voorraadbeheer communiceert automatisch met ons kassasysteem, dus wanneer een een product is verkocht of afgeboekt voor eigen gebruik, registreert het systeem dit meteen en wordt dit automatisch doorgevoerd in de voorraad.” Persoonlijke begeleiding Kortom, Salonbezoek biedt een verscheidenheid aan functies die saloneigenaren en medewerkers ontzorgen op verschillende vlakken. Een uitgebreid functiepakket gaat volgens Bram vaak gepaard met het idee dat het ingewikkeld is, maar dat is volgens hem onterecht. “Eén van de redenen waarom saloneigenaren geen gebruik willen maken van software of overstappen naar een andere leverancier is omdat ze denken dat het veel tijd en energie kost. Wij willen ze graag het tegendeel bewijzen”, benadrukt zijn collega Vincent. “Hoe we dat doen? Door onze persoonlijke en toegankelijke benadering én ondersteuning. We brengen een bezoek aan de salon om de wensen en behoeften in kaart te brengen en te adviseren over de mogelijkheden. Voordat de salon de software in gebruik neemt, hebben wij de juiste data al geïmporteerd en komen we nogmaals langs om de saloneigenaar en, indien van toepassing, het team vertrouwd te maken met de software en hen te begeleiden. We vertrekken pas wanneer iedereen zich er comfortabel mee voelt, in de praktijk blijkt dit proces buitengewoon snel te verlopen. Dat is natuurlijk ook het idee achter ons product: we willen saloneigenaren ontzorgen, zodat ze zich weer bezig kunnen houden met het verzorgen van de klanten.” Ervaar Salonbezoek drie maanden gratis! Speciaal voor de lezers van vaktijdschrift De Kapper heeft Salonbezoek een kennismakingsactie. “Wij kunnen wel vertellen wat ons uniek maakt en welke voordelen we voor jouw salon kunnen bieden, maar de beste reclame is je eigen ervaring. Om je op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met Salonbezoek, is de software de eerste drie maanden gratis met de code: SALONBEZOEK25. Na afloop kun je een abonnement afsluiten, maar je mag het ook, geheel kosteloos, opzeggen. Echter zijn wij er natuurlijk van overtuigd dat je na drie maanden niet meer zonder wilt”, stelt Bram. Meer informatie: info@salonbezoek.nl Tel. +31 (0)85 130 20 20 www.salonbezoek.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4