De Kapper nr 5 2023 Online

DE KAPPER NR 5 2023 14 EVENT Deze dag, die volledig in het teken stond van het delen van kennis en inspiratie binnen de NATULIQUE-familie, werd afgetrapt met een lunch. Vervolgens vond de modeshow plaats, die werd opgedeeld in verschillende thema’s. “NATULIQUE zet zich in voor dierenwelzijn, de gezondheid van mensen en het behoud van onze planeet, zonder concessies te doen aan de resultaten. De thema's tijdens de modeshow weerspiegelden deze waarden. De modellen droegen vintage kleding en stalen de show met kapsels die gecreëerd waren met de producten van het merk”, aldus Mette. “ONZE MISSIE? DE BEAUTY-INDUSTRIE DUURZAMER EN GEZONDER MAKEN” Bij het NATULIQUE World Beauty Forum, dat plaatsvond op 11 september in De Nieuwe Liefde in Amsterdam, waren kappers vanuit de hele wereld aanwezig om het 25-jarig jubileum van het Deense merk te vieren, dat is gespecialiseerd in natuurlijke haarproducten. “Iedereen zou veilige schoonheidsproducten moeten kunnen gebruiken, daar willen wij ons steentje aan bijdragen”, aldus Mette Lykkegaard, één van de oprichters van het merk. “We zijn ontzettend blij dat we onze partners uit verschillende landen tijdens deze dag hebben mogen verwelkomen om samen in de wereld van natuurlijke haarverzorging, -styling en -kleuring te duiken.” Het verhaal achter NATULIQUE Tijdens deze inspirerende dag hadden we de gelegenheid om in gesprek te gaan met Mette en met Yentl Murk Jansen, gezondheidswetenschapper en brandmanager bij NATULIQUE, over de kernwaarden en unieke eigenschappen van het merk. Maar voordat we dieper ingaan op de visie van het merk, nemen we een stap terug naar het begin, 25 jaar geleden. Mette: “Op mijn 28e kreeg ik de diagnose borstkanker. Dat was een wake-up call voor mij. Ik besefte hoe schadelijke chemicaliën in cosmetische producten het risico op kanker kunnen verhogen. Ik was me er destijds niet van bewust dat de producten die ik al jarenlang gebruikte schadelijk waren voor mijn huid en gezondheid. Daarom heb ik mezelf ten doel gesteld om veilige producten te ontwikkelen voor iedereen. Vanuit die missie is NATULIQUE ontstaan.” Een concept dat symbool staat voor een vreugdevol en prachtig leven, allesomvattend en holistisch, dat is precies wat NATULIQUE is. In een tijd waarin steeds meer merken beweren zich te richten op welzijn en duurzaamheid, is het van belang om onderscheid te maken tussen merken die deze principes als een marketinginstrument gebruiken en merken die vanuit een diepgewortelde visie zijn ontstaan. “Bij NATULIQUE kun je er absoluut op vertrouwen dat je een bewust merk in je salon introduceert. Omdat onze producten uit Denemarken afkomstig zijn, ondergaan ze strikte controles op aspecten zoals menselijke uitbuiting, dierenwelzijn, milieubescherming, en oogstmethoden, enzovoort. Dit resulteert in

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4