De Kapper nr 5 2023 Online

DE KAPPER NR 5 2023 20 COVERSTORY BaByliss bestaat dit jaar veertig jaar in Nederland, maar de oorsprong van het merk gaat verder terug. “BaByliss is in 1961 opgericht door de samenwerking van René Lelièvre en Roger Lemoine, twee gerenommeerde haarstylisten uit Parijs, en zakenman M. Feldblum. De twee kappers hebben, vanuit een kleine kapsalon in de wijk Monmarte, de elektrische krultang uitgevonden die BaByliss beroemd heeft gemaakt”, vertelt Hans enthousiast. In de jaren die volgden, breidde BaByliss zijn assortiment steeds verder uit. In 1983 maakte BaByliss zijn intrede op de Nederlandse markt en rond 1995 werd BaByliss Nederland een volledige dochteronderneming. In 1998 zag de professionele divisie BaBylissPRO het levenslicht en dat werd ook in Nederland vrijwel direct een groot succes. Op de vraag wat het voordeel is van een dochteronderneming in Nederland voor kappers en barbers, antwoordt Audrey: “BaBylissPRO is sinds de oprichting steeds verder gegroeid, maar streeft er altijd naar om het persoonlijke contact te waarborgen. Onze ambassadors, de kappers en barbers die onze producten gebruiken, zijn ontzettend veel waard en dat moeten we ook laten merken. Hoe? Door dat niet alleen te benoemen, maar ook te bewijzen. Door dochterondernemingen behoud je korte lijnen met de ambassadors in dat land én met het moederbedrijf. We kunnen ontzettend snel schakelen, dus ook de kappers en barbers zitten dicht op het vuur. We beloven met hun feedback en nieuwe ideeën aan de slag te gaan en handelen daar ook écht naar.” Inzichten van kappers en barbers Een indrukwekkend voorbeeld hiervan is de gloednieuwe föhn van BaBylissPRO, genaamd FALCO. In september 2023 maakte FALCO zijn entree na jaren van toegewijd onderzoek en ontwikkeling, waarbij de behoeften van stylisten centraal stonden in de innovatie. Audrey: “De ideeën voor onze innovaties komen niet uit de lucht vallen. Ze worden gevormd door de feedback van onze ambassadors. Het voortdurende gesprek met hen over hun ervaringen en wensen is een essentieel onderdeel van ons ontwikkelingsproces. Ook de nieuwe föhn is geïnspireerd door de inzichten van 's werelds meest vooraanstaande kappers en barbers.” HET SUCCESVERHAAL VAN BABYLISSPRO Dit jaar bestaat de Nederlandse dochteronderneming van BaByliss maar liefst veertig jaar. In die veertig jaar heeft BaByliss, evenals BaBylissPRO, flink aan de weg getimmerd in Nederland. Wat de sleutel tot het succes is geweest in de afgelopen jaren? Volgens Audrey Gilson, Marketing Manager Benelux, is het succes onder andere te danken aan de innovatiedrang. Het merk blijft continu innoveren en lanceert deze maand met trots een nieuwe föhn binnen het BaBylissPRO-assortiment, genaamd FALCO. De ontwikkeling van dit nieuwe product is niet over één nacht ijs gegaan. “De ontwikkeling heeft in totaal drie jaar geduurd. We lanceren pas iets als we er echt voor meer dan 100% van overtuigd zijn dat het van toegevoegde waarde is voor kappers en barbers en de kwaliteit heeft waar BaBylissPRO al jaren om bekendstaat”, aldus Hans Koopman, Algemeen Directeur Benelux.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4