De Kapper nr 5 2025

10 DE KAPPER NR 5 2025 GROOT INTERVIEW DRIE ZUSSEN, ÉÉN DROOM: EEN HAIR EXTENSION MERK OPRICHTEN DAT ÉCHT VOOR IEDEREEN IS Drie zussen die vanuit hun eigen ervaring een hair extension-merk opzetten: dat is het verhaal van Balayar®. Het doel? Invisible wefts bieden die geschikt zijn voor iedereen. Van verschillende lengtes en kleuren tot wefts die tot wel 18 tot 24 maanden meegaan. Roza, Nikki en Maryam hebben veel moeten overwinnen om te komen waar ze nu staan, maar zijn vastberaden om Balayar® op de kaart te zetten. Na drie jaar openden zij hun eerste salon in Oss, waar trainingen worden gegeven. Vanaf nu willen de zussen uitgroeien tot het grootste en beste opleidingsinstituut in invisible wefts van Nederland en België, met één belangrijk speerpunt: eerlijk blijven naar de klant. Dat de drie zussen een hair extension-merk zouden starten, lag niet voor de hand. “Vanuit huis uit kregen wij mee dat we advocaat of arts moesten worden”, vertellen ze. “We waren heel jong toen we uit Iran vluchtten. Onze ouders vonden dat we hier onze kansen moesten grijpen. Een kappersopleiding hoorde daar niet bij.” Balayar® ontstond uit de eigen frustraties die de zussen deelden, vanwege dun en kort haar: de twee grootste problemen als je op zoek gaat naar extensions. “We hebben er drie jaar over gedaan om alle veelvoorkomende problemen in de branche écht op te lossen. Denk aan zichtbare en dikke banen, oncomfortabele extensions, verkleuring, droog en klittend haar, onnatuurlijk machinaal gekleurde banen, te weinig lengtematen en een aanbod dat vaak alleen stijl haar of één type slag kende. Dit moest anders kunnen, en dat hebben we aangepakt.” Iedere zus brengt haar eigen kracht in. Zo ontwikkelde Maryam met haar farmaceutische achtergrond de Balayar® haircare-lijn, speciaal afgestemd op human hair extensions en de hoofdhuid. Roza bepaalt de strategie en marketing van het merk, en Nikki is sterk in sales en het contact met salons. Samen vormen ze de perfecte combinatie van kennis, strategie en ondernemerschap. Van webshop tot salons “We begonnen met alleen een webshop, zodat iedereen toegang had tot onze producten. Al snel merkten we dat klanten het lastig vonden om de juiste structuur en haarkleur te vinden. Daarom besloten we de focus te verleggen naar salons: zij konden de invisible wefts professioneel inzetten en klanten persoonlijk adviseren. Dat groeide verrassend snel: binnen korte tijd hadden we een store locator online met aangesloten salons.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4