I
n t e r v i e w
D
e
K
a p p e r
n r
6 2 0 1 6
10
DRIE JAAR GELEDEN WERD PHILIP MARTIN’S GEÏNTRODUCEERD OP DE NEDERLANDSE MARKT. DEZE LANCERING IS BIJZONDER SUCCESVOL
VERLOPEN, WAT ALLES TE MAKEN HEEFT MET HET STERKE ONDERSCHEIDENDE VERMOGEN VAN HET MERK. “PHILIP MARTIN’S RICHT ZICH OP
DE BETERE KAPSALON, SCHOONHEIDDSSALON EN SPA. HET MERK STAAT VOOR PURE EN ZUIVER ORGANISCHE HUID-, HAAR- EN LIFESTYLE-
PRODUCTEN. TEGELIJKERTIJD HEEFT HET MERK EEN LUXE UITSTRALING WAARBIJ WELLNESS EN BELEVING CENTRAAL STAAN”, VERTELT RAMON
FALASCO, EIGENAAR VAN PHILIP MARTIN’S BENELUX. “BEN JE ALS SALONEIGENAAR OP ZOEK NAAR EEN MERK DAT ONDERSCHEIDEND IS
EN DAT JE KLANTEN ECHT BELEVING BIEDT, DAN IS PHILIP MARTIN’S ZEKER INTERESSANT.”
perfect in elkaar. Alle verschillende elementen zijn nauwkeurig op elkaar
afgestemd, waardoor er een harmonieus beeld ontstaat dat klanten van bete-
re salons en spa’s zeker aanspreekt. Het totale wellnessconcept zit zelfs dus-
danig goed in elkaar, dat het volop mogelijkheden biedt voor een krachtig
salonconcept waarmee de zaak zich nadrukkelijk onderscheidt van de con-
currentie. Een bezoek aan een Philip Martin’s conceptstore wordt door de
klant ervaren als een beleving, waarbij alle zintuigen gestreeld worden. Bij
KUN JE IETS VERTELLEN OVER DE MANIER WAAROP PHILIP
MARTIN’S IS ONTSTAAN?
“Het merk is opgericht door de Italiaan Mauro Trimigliozzi. Hij was zijn tijd
ver vooruit, want eind jaren tachtig was hij al bezig met de ontwikkeling van
biologische hair- en skincare. In die tijd was hier nog bijna niemand mee
bezig, dus hij was een echte ‘front runner’ op dit gebied.”
“In 2003 werd al opgedane kennis en ervaring verwerkt in Philip Martin’s.
Deze merknaam is samengesteld uit de twee voornamen van de kinderen van
Mauro Trimigliozzi, waarmee ook de puurheid van het merk wordt benadrukt.
In 2013 heb ik het merk naar Nederland gehaald, vooral omdat de gezond-
heidsbewuste productformules mij aanspraken en de lifestyleproducten zijn
samengesteld in een uniek belevingsconcept. Wat dat betreft biedt Philip
Martin’s echt het beste van twee werelden.”
KUN JE VERDUIDELIJKEN HOE DE PRODUCTFORMULES
VAN PHILIP MARTIN’S ER PRECIES UITZIEN? WELKE
INGREDIËNTEN ZIJN IN DE PRODUCTEN VERWERKT?
“De productformules liggen aan de basis van de Philip Martin’s-filosofie.
Deze richt zich op het in stand houden van puurheid met zuiver organische
en non-toxische huid-, haar- en lifestyleproducten. Het volledige assortiment
is dus vrij van sulfaten, parabenen, propylene glycol, PEG’s, formaldehyde,
nikkel, PVP en cocamide DEA/TEA/MEA.”
“Naast zuiver organische grondstoffen gebruikt Philip Martin’s uitsluitend
non-toxische toevoegingen, wat vrij uniek is in de internationale cosmetica-
wereld. Vaak zie je dat producenten handig gebruik maken van falende
wetgeving, waardoor producten heel ‘groen’ lijken maar dit in werkelijkheid
niet zijn. Ondanks alle claims geldt voor veel producten dat wanneer ze
geanalyseerd worden er toch toxische ingrediënten in blijken te zitten. Dit
zijn praktijken waar Philip Martin’s zich verre van houdt. Bij ons is non-
toxisch ook echt non-toxisch en aan die werkwijze zullen nooit concessies
worden gedaan. ‘Health awareness’ staat bij ons voorop, zowel met de klant
als met de salonmedewerkers in gedachten.”
EEN TWEEDE BELANGRIJK KENMERK VAN DE
PHILIP MARTIN’S-FILOSOFIE IS BELEVING. HOE WORDT
DIT PRECIES GECREËERD?
“Philip Martin’s voorziet in een compleet wellnessconcept. Dit concept zit
“PhilipMartin’s
BIEDT HET BESTE
VAN TWEE WERELDEN
”