Previous Page  10 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 60 Next Page
Page Background

I

n t e r v i e w

D

e

K

a p p e r

n r

6 2 0 1 6

10

DRIE JAAR GELEDEN WERD PHILIP MARTIN’S GEÏNTRODUCEERD OP DE NEDERLANDSE MARKT. DEZE LANCERING IS BIJZONDER SUCCESVOL

VERLOPEN, WAT ALLES TE MAKEN HEEFT MET HET STERKE ONDERSCHEIDENDE VERMOGEN VAN HET MERK. “PHILIP MARTIN’S RICHT ZICH OP

DE BETERE KAPSALON, SCHOONHEIDDSSALON EN SPA. HET MERK STAAT VOOR PURE EN ZUIVER ORGANISCHE HUID-, HAAR- EN LIFESTYLE-

PRODUCTEN. TEGELIJKERTIJD HEEFT HET MERK EEN LUXE UITSTRALING WAARBIJ WELLNESS EN BELEVING CENTRAAL STAAN”, VERTELT RAMON

FALASCO, EIGENAAR VAN PHILIP MARTIN’S BENELUX. “BEN JE ALS SALONEIGENAAR OP ZOEK NAAR EEN MERK DAT ONDERSCHEIDEND IS

EN DAT JE KLANTEN ECHT BELEVING BIEDT, DAN IS PHILIP MARTIN’S ZEKER INTERESSANT.”

perfect in elkaar. Alle verschillende elementen zijn nauwkeurig op elkaar

afgestemd, waardoor er een harmonieus beeld ontstaat dat klanten van bete-

re salons en spa’s zeker aanspreekt. Het totale wellnessconcept zit zelfs dus-

danig goed in elkaar, dat het volop mogelijkheden biedt voor een krachtig

salonconcept waarmee de zaak zich nadrukkelijk onderscheidt van de con-

currentie. Een bezoek aan een Philip Martin’s conceptstore wordt door de

klant ervaren als een beleving, waarbij alle zintuigen gestreeld worden. Bij

KUN JE IETS VERTELLEN OVER DE MANIER WAAROP PHILIP

MARTIN’S IS ONTSTAAN?

“Het merk is opgericht door de Italiaan Mauro Trimigliozzi. Hij was zijn tijd

ver vooruit, want eind jaren tachtig was hij al bezig met de ontwikkeling van

biologische hair- en skincare. In die tijd was hier nog bijna niemand mee

bezig, dus hij was een echte ‘front runner’ op dit gebied.”

“In 2003 werd al opgedane kennis en ervaring verwerkt in Philip Martin’s.

Deze merknaam is samengesteld uit de twee voornamen van de kinderen van

Mauro Trimigliozzi, waarmee ook de puurheid van het merk wordt benadrukt.

In 2013 heb ik het merk naar Nederland gehaald, vooral omdat de gezond-

heidsbewuste productformules mij aanspraken en de lifestyleproducten zijn

samengesteld in een uniek belevingsconcept. Wat dat betreft biedt Philip

Martin’s echt het beste van twee werelden.”

KUN JE VERDUIDELIJKEN HOE DE PRODUCTFORMULES

VAN PHILIP MARTIN’S ER PRECIES UITZIEN? WELKE

INGREDIËNTEN ZIJN IN DE PRODUCTEN VERWERKT?

“De productformules liggen aan de basis van de Philip Martin’s-filosofie.

Deze richt zich op het in stand houden van puurheid met zuiver organische

en non-toxische huid-, haar- en lifestyleproducten. Het volledige assortiment

is dus vrij van sulfaten, parabenen, propylene glycol, PEG’s, formaldehyde,

nikkel, PVP en cocamide DEA/TEA/MEA.”

“Naast zuiver organische grondstoffen gebruikt Philip Martin’s uitsluitend

non-toxische toevoegingen, wat vrij uniek is in de internationale cosmetica-

wereld. Vaak zie je dat producenten handig gebruik maken van falende

wetgeving, waardoor producten heel ‘groen’ lijken maar dit in werkelijkheid

niet zijn. Ondanks alle claims geldt voor veel producten dat wanneer ze

geanalyseerd worden er toch toxische ingrediënten in blijken te zitten. Dit

zijn praktijken waar Philip Martin’s zich verre van houdt. Bij ons is non-

toxisch ook echt non-toxisch en aan die werkwijze zullen nooit concessies

worden gedaan. ‘Health awareness’ staat bij ons voorop, zowel met de klant

als met de salonmedewerkers in gedachten.”

EEN TWEEDE BELANGRIJK KENMERK VAN DE

PHILIP MARTIN’S-FILOSOFIE IS BELEVING. HOE WORDT

DIT PRECIES GECREËERD?

“Philip Martin’s voorziet in een compleet wellnessconcept. Dit concept zit

“PhilipMartin’s

BIEDT HET BESTE

VAN TWEE WERELDEN